Tervetuloa uusille!
Masun kasvusta. Selailinpa minäkin tuossa vanhoja kuvia. Ekassa raskaudessa alkoi kumpua pykätä ekana
ylävatsaan muiden sisäelinten siirtyessä kohdun tieltä. Tuolloin oli taaksepäin kääntynyt kohtu. Rv 20 olin jo melkoinen tynnyri, mutta selvästi alavatsa alkoi työntyä ulospäin vasta rv 24+4 kuvassa... Toisessa raskaudessa mun kohtu oli kuulemma "ihmeellisellä mutturalla" = taittunut voimakkaasti kaksinkerroin ja kai jotenki kiertynyt... Silloin alkoi kasvaa alhaalta ensin, mutta näyttäis ehkä vauvamasupömpältä vasta kuvassa 11+1. Nyt tässä kolmannessa... No huoh. Kohtu on edellisen raskauden jälkeen kääntynyt eteenpäin, ja tämä on näyttänyt ihan selvältä vauvamasupömpältä rv 6 ->. Että peitteles nyt tätä sitten. Toisaalta paljon mukavampi näin, ku se ekan raskauden tynnyriruho.
Vaunuista. En osaa suositella yksösten vaunuja, mutta meidän Easywalker tuplat on aivan ihanat! On niissä huonotkin puolensa joo... Seljänojan säätö on monimutkaisin kaikista mitä meillä on ollut, toimii käytännössä kahdella vetskarilla. Ei se nyt niin vaikea ole, mutta kun muissa on ollut sellainen pikasäätö. Huono puoli minusta myös, että turvakaaressa ei ole pikalukitusta. Ja jalkatuki voisi olla vähän leveämpi. Mutta siinä ne kaikki huonot puolet olikin, ja yhdetkään vaunut ei ole kaikin puolin täydelliset. Kaikkein parasta näissä on se, että nämä on yhteensä kolmen vuoden käytön jälkeen edelleen kuin uudet! Me siis ostettiin nämä käytettynä suht halpaan hintaan (400e, sekin on toki paljon, mutta tuplat maksaa!) ja nämä on edelleen aivan priimakunnossa kankailtaan, metalliosiltaan ja akseleiltaan. Meidän yksösrattaat aikoinaan, Quinnyt, oli kyllä vuoden käytön jälkeen jo niin käytetyt, että niistä ei paljoa kehdannut silloin rahaa pyytää eteenpäin myydessä. Vaikka samalla lailla molempia on säilytetty. Ja meillä on koiraperheen ja enimmäkseen julkisilla liikkuvana perheenä vaunut kovassa käytössä! Ja näitä Easywalkereita voin myös suositella vaikeaan maastoon (10cm hanki, no problem, toki habaa vähän tarvitaan; juurakkoinen ja kivinen polku, no problem; korkealattiaiset bussit, no problem). Yks merkki, mitä
en voi suositella, on Brio, vaikka se muka niin laadukas ja kallis onkin. Niissä tuntuu design menevän käytännöllisyyden edelle. Olen monta kertaa nähnyt bussissa brion rattaiden kippaavan taaksepäin, jos lapsella on ollut peruskiukkupotkut siellä, tai ihan vaikka tiukassa käännöksessäkin. Myös yksi tuttu, jolla on Brion yhdistelmät sanoi tästä, että helposti kippaavat. Matkikset meillä on Chicco merkkiset, minkä yleensä olen kokenut kaikissa tarvikkeissa hinta-laatusuhteeltaan oivalliseksi, mutta näissä alkoi kyllä jarrut olla epäluotettavat reilun puolen vuoden käytön jälkeen.
Siinä olikin paljon tarinaa vaunuista... Eipä sitä tarvii lukea, jos ei ole kiinnostunut
Sukupuolesta. Me kyllä halutaan tietää. Jos ei rakenneultrassa selviä, niin sit käydään yksityisellä. On kahden tytön jälkeen kaapeissa enimmäkseen vaaleanpunaista, kukikasta, rusetein koristeltua jne... Tietääpä sitten, laittaako niitä kiertoon, vai ottaako tääs käyttöön
Aika paljon kyllä kerittiin jo myydäkin, kun tämän Sankarin oli tarkoitus tulla vasta muutaman vuoden kuluttua...
Kertomisesta. Meillä kaikki lähisuku tietää ja lähimmät ystävät. Niin ja oli mies kuulemma kertonut jo työpaikallaan kaikille, mikä mut yllätti. Mut lapsille ei haluta vielä kertoa, kun varmaan esikko ainakin odottais sit joka päivä, että joko se vauva syntyy. Hän tätä nykyä synnyttää itse itselleen pari pikku siskoa ja -veljeä per päivä
Nuorempi nyt ei varmaan ymmärtäiskään vielä mitään...
Oloista. Mulla on koko ajan tosi tukala olo! Ihan ku ois jo viimeinen kolmannes menossa... Tuntuu, että pystyy syömään kärpäsen annoksia kerrallaan, tai on koko elimistö tukossa. Ei tämä kai ihan ummetustakaan ole, vatsa toimii päivittäin. Mutta jotenki vaan tosi tukala olo koko ajan. Kai vatsalaukkua sit vaan painaa jokin... Lisäksi mun napaan sattuu edelleen aina ajoittain, ja siinä taitaa olla tyrä, koska juuri navan yläpuolelta on alkanut nyt pullottamaan silleen oudosti :/ Pitää sit nl-lääkärin kanssa jutella, että onko ihan normaalia.
Mulla oli välissä
himo kaikkeen suolaiseen ja etikkaiseen. Nyt ne yököttää! Mutta se on muuttunut, että vesi ei enää ällötä. Eli jotain suolatasapainon heittelyä kai.
Petipuuhista. Ajatuksissa pyörii ja periaatteessa tekee mieli, mutta loppupeleissä aika vähälle jää... Sekin on enemmän ku kahdessa edellisessä raskaudessa näillä viikoilla
Toinen kolmannes on mullakon ollut perinteisesti suht intohimoista aikaa, että sitä odotellessa
Shuri ja Sankari 8+2