"hullu"
Ei voi, jos ravistelee vain vähän.Voi kuollakin.
Ei voi, jos ravistelee vain vähän.Voi kuollakin.
Tuo meidän pian 10kk on huutanut yöt ja päivisinkin tosi vaikea saada nukkumaan, ei esim nukahda jos ei hytkytellä/kävellä vaunujen kanssa ja pitää usein kokeilla monta kertaa ennen kuin nukahtaa, herää kaikkiin ääniin ja huutaa niin kauan kuin jku tulee taas hytkyttelemään ja silti saattaa jatkaa.Tässä kyselyssä olisi mukava kuulla, onko vastaajan lapsi ollut ns. helppo, onko ollut "vain" jotain tavallista yövalvomista ja siksi pinna kireällä, vai onko lapsi huutanut esim. 3 kk putkeen, tai 6 kk putkeen, millaista on ollut vauva-arki.
Ei kai sitä kauhean usein tee mieli lasta ravistella, jos vauva vaan syö ja nukkuu ja on ns. helppo tapaus!
Mä ihmettelin samaa. Mustakin on tullut vielä entistä herkempi kaikkea lasten huonoa kohtelua kohtaan, kun sain omia. Silti mulla on käynyt mielessä ohimenevä ajatus ravistaa vauvaa, tai muuten kohdella aggressiivisesti. Tiedän oikein hyvin, että se on väärin, eikä auta mitään vaan pahentaa tilannetta, mutta se ajatus on ihan yhtäkkiä ikäänkuin syksynyt jostain päähän, ilman että olen mitenkään itse alkanut suunnittelemaan, että voi kun tekisi mieli ravistaa, tai tuupata vauva vaan sänkyyn ja painua itse pois kotoa. Ja samassa kun on tajunnut, mitä omassa päässä liikkuu, on säikähtänyt ihan kamalasti, ja pelkästään se, että jotain tuollaista kävi edes hetken mielessä, on saanut voimaan pahoin ja potemaan syyllisyyttä.Minäkin olen tajunnut tuon, silti se on käynyt mielessä. Ja Ken gurulle: Minäkään en kestä jos lapsille tehdään pahaa, silti on käynyt mielessä, mutta en sitä koskaan toteuttaisi. Tuota ristiriitaa taisi Pinkin ihmetellä. Millä tavoin poissulkee?
Ei ole tutkittu, mutta koska lapsi ei ole pulautellut miltei ollenkaan niin ei kuulemma voi olla sitä.Pin! Onko refluksia tutkittu? Tuli vaan mieleen ku kuulostaa jokseenkin tutulta..
Refluksista on olemassa ns. silent-muoto, mikä meidän esikoisellakin oli. Ei puklannut koko vauva-aikana yhteensä kuin muutaman kerran.Ei ole tutkittu, mutta koska lapsi ei ole pulautellut miltei ollenkaan niin ei kuulemma voi olla sitä.
Okei tästä en ole kuullutkaan kun poissuljin jo heti kättelyssä tuon, pitääpä ottaa selvää. Usein on kyllä käynyt mielessä, onko tämä vain "normaali hankala" ja huono nukkuja, vai ettei jokin oikeasti olisi pielessä. Tätä pelkään enemmän ja enemmän mitä isommaksi tuo lapsi kasvaa, koska koko ajan tuo unirytmi on enemmän ja enemmän omituista ja kaikkien muiden uudet hankalatkin vauvat kasvavat ohi niistä vaikeista ajoista kun meidän vauva se vaan jatkaa tuota.Refluksista on olemassa ns. silent-muoto, mikä meidän esikoisellakin oli. Ei puklannut koko vauva-aikana yhteensä kuin muutaman kerran.
Meillä selvin merkki siitä oli se, että vauva "kurlasi" ja nieleskeli jatkuvasti jotain, ja suu haisi oksennukselta. Itki paljon, ne vatsasta nousevat hapot kun polttelee. Ulos asti puklu ei tosiaan tullut juuri koskaan, seilasi vain ruokatorvessa ja kurkussa.Okei tästä en ole kuullutkaan kun poissuljin jo heti kättelyssä tuon, pitääpä ottaa selvää. Usein on kyllä käynyt mielessä, onko tämä vain "normaali hankala" ja huono nukkuja, vai ettei jokin oikeasti olisi pielessä. Tätä pelkään enemmän ja enemmän mitä isommaksi tuo lapsi kasvaa, koska koko ajan tuo unirytmi on enemmän ja enemmän omituista ja kaikkien muiden uudet hankalatkin vauvat kasvavat ohi niistä vaikeista ajoista kun meidän vauva se vaan jatkaa tuota.