Esikoinen valvotti ensimmäiset elinvuotensa (asperger, ehkä jotain tekemistä asian kanssa..). Elin sen ajan alituisessa univelassa, kävin töissä, tein kotityöt, valvoin yöt, heräsin taas aamulla töihin unenpöperössä. Muistan, että kun lapsella oli 1.ikävuoden täytyttyä aivan hirveä vaihe, olisin monta kertaa tahtonut jättää lapsen niille sijoilleen ja häipyä. Lyödä oven kiinni perässä ja painua niin kauas, ettei kukaan löytäisi, halusin hypätä sillalta jäiseen jokeen, loikata ensimmäisen rekan alle... olin niin totaalisen väsynyt, että teki mieli kuolla pois.
Tekikö mieli ravistaa lasta? En muista, että kertaakaan tuona aikana olisi tehnyt mieli ravistaa tai satuttaa lasta millään tavalla, mutta kyllä teki mieli jättää lapsi ja totaalinen uupumus oli sitä luokkaa, että teki mieli itse kuolla pois. Mutta hyvähän tuosta tuli. Ihana suorastaan :heart:
Tekikö mieli ravistaa lasta? En muista, että kertaakaan tuona aikana olisi tehnyt mieli ravistaa tai satuttaa lasta millään tavalla, mutta kyllä teki mieli jättää lapsi ja totaalinen uupumus oli sitä luokkaa, että teki mieli itse kuolla pois. Mutta hyvähän tuosta tuli. Ihana suorastaan :heart:
Viimeksi muokattu: