Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
"Sari"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463119:
Teidänkaltaiset näsäviisaat ahdasmieliset kusipäät on tän maan syöpä. Toivottavasti ei ikinä nähdä eikä törmätä. Tulisitte meidän kämpille jauhaan tälläistä paskaa mitä olette tässä ketjussa jauhaneet, heittäisin teidät niskaperseotteella ulos ja toivottaisin hauskaa loppuelämää.
Huomaa, että pelaaminen on jo vaikuttanut aivoihisi. Tai todennäköisesti olet ollut samassa jamassa jo ennen pelaamisriippuvuuttasi, koska tuskin muuten edes olisit jäänyt siihen koukkuun.

"Sari"
Naiset shoppailee jopa kymmenen tuntia kerrallaan, juoruilevat 24/7, jauhavat paskaa puhelimeen tuntikausia, tuijottavat silimät suurina salkkareita, emmentaalia, täyrellisä naisia, mitä lie maajusseja ja tvailaikteja aina tunnista ja tunnista, päivästä päivään, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Ja jumankauta meikkaavat joka saatanan asiaa varten vähintään puoli tuntia ja sovittavat puoli tuntia vaatteita, hetkellä jolloin auto on jo ulkona käymässä ja pitäis lähteä jo.

Ja sitte saatanan facebookki. Voi saatanan perkele. naamakirjassa pitää kans päivystää joka helevetin välissä.

Niin ja sitä ommaa aikaa, sitä pittää olla joka helekutin päivä monta tuntia. Että pääsee "kahaveelle". Sitte viikonloppusin pittää päästä tuulettumaan ku on nii tylsää vähä umts umts jee jee pillu pystyssä pusikkoon oksentelemaan.

Jumalauta antakaa niitten ukkojen pelata, se on pieni paha verrattuna mitä te ite teette päivät pitkät.
Sinulla näyttää olevan aika huono tietopohja siitä, mitä pikkulapsiperheen äidit tekevät ja kuinka paljon omaa aikaa on todellisuudessa.

"miia"
Mitä perheelliset miehet (koska niistähän tässä nyt selväsikin vain puhutaan) SAAVAT tehdä?
Mun mielestä mikä vaan perheen kanssa yhdessä tai yhteiseksi hyväksi tapahtuva on ihan ok. Minä siivoan, laitan ruokaa ja hoidan lapsia kaiket päivät niin kyllä oletan että kun mies tulee kotiin että hän kantaa kortensa kekoon. Kyllä mies välillä käy myös yksin lenkilläkin ja sekin on mielestäni ihan ok.

"Sari"
[QUOTE="miia";29463352]Mun mielestä mikä vaan perheen kanssa yhdessä tai yhteiseksi hyväksi tapahtuva on ihan ok. Minä siivoan, laitan ruokaa ja hoidan lapsia kaiket päivät niin kyllä oletan että kun mies tulee kotiin että hän kantaa kortensa kekoon. Kyllä mies välillä käy myös yksin lenkilläkin ja sekin on mielestäni ihan ok.[/QUOTE]

Juuri näin. Ei ole liikaa vaadittu, että mieskin osallistuu perheensä arkeen tasaveroisena vanhempana yhdessä vaimonsa kanssa.

"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja Mitäh?;29463263:
Mieheni harrastaa kalastusta,metsästystä ja moottoripyöräilyä. Ei siis ole ilmeisesti potentiaalinen isäehdokas kun harrastuksiin menee monta tuntia viikossa ja ei halua niistä luopua perheensä takia kokonaan? Tai kai minäkin paska äiti olen kun harrastan itsekin jos jotakin..
Harrastaako teillä siis mies noita monta tuntia putkeen,monta kertaa viikossa? Eihän noita edes voi harrastaa kuin tiettyinä ajanjaksoina, joten vaikea uskoa että ainakaan ympäri vuoden. Loma-aikoina tietysti aikaa on enemmän. Mutta siis ei ainakaan meillä sellaiset harrastusmäärät olisi aina sopineet kuvioon. Yksinkertaisesti ei viikossa tunnit riitä, jos molempien omiin harrastuksiin menisi vaikka 20 tuntia, ainakin toinen on pitkät päivät töissä, yöt pitäisi nukkua ja perheaikaakin jossain välissä olla.

Tietysti muutama tunti viikossa on molemmilla ollut omaa aikaa myös vauvavaiheessa, mutta en usko että se peliharrastajalle riittäisi. Sitä paitsi kotona olisi varmasti vaikeaa pelaamiseen keskittyä, kun lapsi keskeyttää vähän väliä. Moni pelaaja varmaan siitä ärsyyntyisi, mutta ei lapselle sovi kiukutella siitä, että hän haluaa isänsä huomiota.

Minä en haluaisi nalkuttaa pelaamisesta (tai muustakaan), joten en ottaisi miestä, jonka kanssa todennäköisesti aihetta olisi.

Mietiskelijäää
[QUOTE="Sari";29463322]Huomaa, että pelaaminen on jo vaikuttanut aivoihisi. Tai todennäköisesti olet ollut samassa jamassa jo ennen pelaamisriippuvuuttasi, koska tuskin muuten edes olisit jäänyt siihen koukkuun.[/QUOTE]

Miksi kukaan ei lue ketjun aikaisempia kommentteja, en minä jaksa jokaiselle erikseen kommentoida samoja juttuja useita kertoja. Keskustelu kiertää kehää, aina tulee joku uusi urpo jauhamaan jaksamatta lukea mitä tänne on aikaisemmin kirjoitettu.

pelistä pois
[QUOTE="miia";29463401]Niin? Leikit ja huvittelu kuuluu lapsuuteen. Vastuu ja työnteko on valitettavasti aikuisuutta. Minä teen osani ja mies tekee osansa. Lapset vastaa meillä leikkimisestä.[/QUOTE]

Ei meillä oo teeveetä tai tietokonetta ku ne lasketaan huvitteluksi.
Elokuvia tai sarjoja ei katota ku ne on huvittelua, eikä meillä oo edes sitä telkkaria.
Kaksplussan keskustelupalstalla kirjoottelisin, mutta ku ei oo tietokonetta ku se on huvittelua. Otan kuokan kätehe ja lähen kääntämään suota talveella, kun se on näes työntekoa ja aikuisuutta. Leikkiköön lapset vaikka käpysillä. Tai kattokoon teeveetä.

"vvieras"
palstan mukaan ne saa siivota, hoitaa lapsia, rempata ja tehdä pihatöitä
Haluutko kuulla mitä minä äitinä olen esimerkiksi tänään tehnyt. Herännyt klo 3 antamaan vauvalle ruokaa, herännyt klo 6 antamaan vauvalle ruokaa, herännyt klo 7, kun esikoinen heräsi ja mies lähti töihin, istunut vauva sylissä tietokoneella aina hetkiä, yrittänyt nopeasti tiskirätillä huitaista pöytiä samalla kun vauva huutaa toisessa huoneessa, ettei ole kiva olla, esikoinen juoksee ympyrää, kun pitäisi viedä se ulkoilemaan, muttei olla ehditty, pessyt pyykkiä, laittanyt pyykkiä kuivumaan kun vauva nukkuu. Nyt se taas nukkuu, laitoin esikoiselle lämmitettyä ruokaa. PItäisi vielä miehellekin laittaa ruokaa. Ainiin, myös opiskelen ja kun saan lapset nukkumaan, opiskelen. Mitä meillä mies tekee. Tulee töistä, istuu koneelle ja alkaa pelaamaan. klo 22 tekee vielä samaa kunnes menee nukkumaan. Kyllä se siinä välissä syö minun tekemääni ruokaa, katsoo vauvaa, kun käyn nopeasti suihkussa tai vessassa tai jos haluan saada pöydät uudelleen pyyhittyä ja pestyä taas sen keittiön kun olen tehnyt ruokaa ja pitäisi taas siivota.

Tämä on tätä lapsiperheiden ruuhkaaikaa. Kyllä mä olen tuolla kaupungillakin käynyt juoksemassa lapsille uusia talvihaalareita ja tuttipulloja, mutta missä välissä ne mun harrastukset. No ei kyllä mua haittaa. Tätähän mä olen odottanut ja saanut kaksi ihanaa lasta. Onhan tämä rankkaa ja odottelen sitä, kun molemmat lapset suht. omatoimisia..

...tässä välissä kävin laittamassa lapselle laastarin kun se kohelsi. Välillä tulee vähän ylisuorittaja olo, kun koko päivän juoksee huoneesta toiseen. Koska olen viimeksi katsonut teeveetä. Eilen katsoin 30 min samalla kun samalla siivosin, syötin vauvaa ja söin jotain leipää, etten ihan nälkään näänny.

Joku voi kysyä, miksi tein lapset, jos se on noin rankkaa. Biologinen tarve ja onhan ne vauvat niin ihania ja nuo omat lapset. Sen eteen pitää tehdä töitä, jos niitä haluaa. Ei niitä voi senälle ripustaa koristeeksi ja itse jatkaa normaalia elämää. Kyllä se helppo elämä taas alkaa kun nämä tästä kasvavat ja olen sillon paljon onnellisempi, mitä ennen lapsia koskaan olen ollut. Haluan elää lapsia varten. Kello 22 saan yleensä hengähtää. Joskus en vielä sillonkaan jos lasta ei nukuta tai on vielä siivottavaa. Sillon tosin olen joskus niin väsynyt, että menen samantien nukkumaan.

Mutta onko se minusta jotenkin mukavaa jos elän tämän ruuhka-ajan yksin ilman toista vierellä, kuten jotkut perheet ja kuten olin halunnut. Jos se mies ei osallistu vaan on lähinnä "auttaa" aina välillä, kun pelien välissä ehtii tai kun on pakko. Olen sen verran vanhanaikainen, että musta on kyllä ihan ok, että teen suurimmanosan asioista, mutta musta olisi mukava perheenä vaikka ihan syödä ruokapöydässä yhdessä tai jos mies vaikka kuorisi ne perunat kun kokkaan tai leikkaisi sipulin.

No en valita, oikeasti oma mieheni kyllä osallistuukin vähän. Käy se kaupassa ja siellä töissä, mutta kyllä mä vähän enemmän oletin. Kyllä se joskus pari kertaa kuussa istuu meidän kanssa pöytään kun on viikonloppu ja olen laittanut jotain erityistä. En siis valita miehelle, mutta kyllä olen pettynyt. Lapsikin siitä kärsii, kun iskä on heti juoksemassa takaisin koneelle, kun 5 min auttaa leegojen rakentamisessa. Voisi se isä vaikka sohvalla istua ja kuunnella, mitä lapsella on asiaa eikä istua tietokoneella ja lapsi siinä vieressä toistaa samaa lausetta 10 kertaa, kunnes mies huomaa lapsen, ottaa kuulokkeet pois ja vastaa.

vierain
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463441:
Miksi kukaan ei lue ketjun aikaisempia kommentteja, en minä jaksa jokaiselle erikseen kommentoida samoja juttuja useita kertoja. Keskustelu kiertää kehää, aina tulee joku uusi urpo jauhamaan jaksamatta lukea mitä tänne on aikaisemmin kirjoitettu.
On muuten melkoinen pakkomielle sulle jo pelaaminen huomaatko itse yhtään...

"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463452:
No näiden pelaamisvastustajien mielestä tosimies tekee remonttihommia yläkroppa paljaana ja öljyttynä, kaikki muu on sairasta.
Siis miksi se pitäisi öljytty olla. Ällöttävää sellainen. Kesällä muutenkin varmaan mukava olla ilman paitaa. Tosimies viettää lastensa kanssa aikaa, kasvattaa niitä kuten äitikin, vie ne vaikka huvipuistoon kesällä, käy uimarannalla, vaihtaa lampun sekä auton renkaat, auraa lumet pihalta, käy vaikka salilla välillä tai jossain muualla urheilemassa (tietokonepelaaminen kun ei urheilua ole, vaikka sormet siinä kai saakin vähän jumppaa) ja tekee itselleen mukavia asioita kohtuudella, niin että aikaa riittää myös näihin muihin asioihin.

Mutta hei...saa sitä sinkku olla, jos nauttii siitä pelaamisesta niin paljon, ettei ole aikaa muulle. Ei se ole keneltäkään pois. Ei kukaan tule ovellesi ja valita, jos työssä käyt. Ei tarvitse ketään heittää sillä ihme otteellasi, mutta jos jonkun naisen vierellesi yrität hankkia, voi käsky ulkoruokintaan tulla aika pian.

"vvieras"
Ja mikä sinua mietiskelijä noin ärsyttää, kun suurinosa on sanonut, että kohtuudella pari tuntia päivässä on ihan ok, kunhan on aikaa muullekin elämälle, joista osa välttämättömiä pakollisia asioita, joita se vaimokin tekee ja olisi aika reilua auttaa. Tuntuu, että oikeasti olet peliriippuvainen ja yrität tässä yrittää sanoa, että se koko vapaapäivän pelaaminen pitäisi olla ihan ok perheellisillekin.

"vieras."
Mitä perheelliset miehet (koska niistähän tässä nyt selväsikin vain puhutaan) SAAVAT tehdä?
Kaikkea kivaa josta on hyötyä koko perheelle. Mies saa rakentaa tai rempata talon tai mökin, kunnostaa autoja tai veneitä, harrastaa elektroniikkaa ja ohjelmointia, saa tuottaa musiikkia tai grafiikkaa, saa kalastaa ja metsästää, saa osallistua urheiluseuran toimintaan, saa perustaa yrityksen harrastusten ympärillä niin että perheelle tulee lisätuloja, saa ehdottomasti kylvettää vaimoa rahassa. Jokainen pelin ääressä tuhlattu tunti on näistä pois.

vierass
Varmaan jokainen normaali terve nainen tykkää katsella miestä, joka kaivaa pihaa lihaksikkaana ja iho ehkä vähän hiestä kiiltäen (ei tarvi öljytä, kun työtä tehdessään mies hikoilee, taitaa olla vieras asia teille peliaddikteille). Näyttää vahvalta ja terveeltä ja hymyilee.

Voi apua millaisia kalmankalpeita hinteliä karvaisia rasvatukkia nuo monet pelaajamiehenkuvatukset puolestaan ovat. Ryhtikin menee huonoksi koneella könöttäessä. Ei sellainen pysty edes perhettään puolustamaan, jos jotain sattuu. Taitaa varsinaisia nössöjä vellihousuja olla IRL monet sotapelien kovikset...

Ken guru
Voi kauhea minkälaisia rajoituksia ihmiset elämilleen (ja muiden elämille laittaa).

Itse en pystyisi elämään pelkästään suorituskeskesistä elämää. Nytkin otin viikon talviloman jotta saan vähän huilatakin välillä. Aiotaan miehen katsoa elokuvia kun lapsi on päikkärillä jne. Tässä kun on oma aika ollut vähän kortilla, ja uuden vauvan myötä sitä tulee löytymään vielä vähemmän.

Mutta kaikkeni yritän että elämässäni (elämässämme) on aina jotain "hyödytöntä" hupiakin. Niin lapsilla kuin aikuisillakin.

"vvieras"
Voi kauhea minkälaisia rajoituksia ihmiset elämilleen (ja muiden elämille laittaa).

Itse en pystyisi elämään pelkästään suorituskeskesistä elämää. Nytkin otin viikon talviloman jotta saan vähän huilatakin välillä. Aiotaan miehen katsoa elokuvia kun lapsi on päikkärillä jne. Tässä kun on oma aika ollut vähän kortilla, ja uuden vauvan myötä sitä tulee löytymään vielä vähemmän.

Mutta kaikkeni yritän että elämässäni (elämässämme) on aina jotain "hyödytöntä" hupiakin. Niin lapsilla kuin aikuisillakin.
Miten nyt kaikki sekoittaa, ettei elämässä saisi tehdä mitään "ylimääräistä". Kyllä minäkin haluan huilata ja katsoa leffoja viikonloppuisin. Iltaisin ei muuten ehditä ,kun ei yksinkertaisesti ole aikaa. Ja pelaaminen kohtuudella on ok, harrastus siinä missä muutkin.

Ken guru
[QUOTE="vvieras";29463524]Miten nyt kaikki sekoittaa, ettei elämässä saisi tehdä mitään "ylimääräistä". Kyllä minäkin haluan huilata ja katsoa leffoja viikonloppuisin. Iltaisin ei muuten ehditä ,kun ei yksinkertaisesti ole aikaa. Ja pelaaminen kohtuudella on ok, harrastus siinä missä muutkin.[/QUOTE]

Viittasin esim. tuon "miian" kommentteihin:

Niin? Leikit ja huvittelu kuuluu lapsuuteen. Vastuu ja työnteko on valitettavasti aikuisuutta. Minä teen osani ja mies tekee osansa. Lapset vastaa meillä leikkimisestä.
Mun mielestä mikä vaan perheen kanssa yhdessä tai yhteiseksi hyväksi tapahtuva on ihan ok. Minä siivoan, laitan ruokaa ja hoidan lapsia kaiket päivät niin kyllä oletan että kun mies tulee kotiin että hän kantaa kortensa kekoon. Kyllä mies välillä käy myös yksin lenkilläkin ja sekin on mielestäni ihan ok.

Mietiskelijäää
Heh, heh, mitä jos luette aikaisemmat kommentini, ehkä teille aukeaa kuinka paljon pelaan ja mitä olen mieltä peliriippuvaisista. Vituttaa jo koko avaus, näköjään vetänyt puoleensa jotain umpihulluja joiden kanssa pitäisi jaksata jankata samoja asioita tuhanteen kertaan.

Yhteistyössä