[QUOTE="vierailija";29456543]Jälkiehkäisypilleri otetaan mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen. Ei se alkanutta raskautta keskeytä tai ehkäise... Aika fakiiri, jos tietää jo viiden päivän sisällä (
Jälkiehkäisy - Väestöliitto) seksistä onko raskaana... Jos on innokkaampi yksien iltojen harrastaja ja käyttää pillereitä ja kondomia, tuskin on kovin mielekästä saati tarkoituksenmukaista joka kerran jälkeen jälkiehkäisyä käyttää. Eli siis se on lähinnä niihin tapauksiin kun on selkeä epäily ehkäisyn pettämisestä.
Raskaus voi huolellisesta ehkäisystä silti alkaa ja jäljelle jää siis abortti tai lapsen pitäminen.
Noin niinkun muuten tätä keskustelua lukeneena mä en voi kun ihmetellä miksi vieläkään vuonna 2014 ei ole miehille ehkäisypillereitä? Ja niistä kumien puhkomisista; jos ja KUN hommaa itse omat kuminsa, ei tartte murehtia onko niissä reikiä vai ei. Mä luulin että se on ihan selviö.[/QUOTE]
Niin joo, jotenkin hassusti sen tuonne laitoin, sori. Hyvin on kuitenkin tiedossa minullakin mikä on jälkiehkäisypilleri
. Ajattelin tuossa että jos ehkäisy pettää, tai epäilee etteikö se toinenkaan ole ehkäisyä kayttänytään, niin sitten tuo JEP pitäisi ottaa.
Ja mielestäni jos harrastaa seksiä "ympäriinsä" huolettomasti ja paljon, niin pitäisi olla sen verran ymmärrystä ja halua, jo pelkästään sukupuolitautien saamisen välttämiseksi, että olisi oikeanlainen, vaikka tuplaehkäisy käytössä. Ei ole kovin todennäköistä että sen jälkeen enää raskaaksi tulee. Ja kuten tuolla aiemmin omissa mielipiteissäni manitsin, niin jos tulee, niin sitten tosiaan jää jäljelle ne 2 vaihtoehtoa.
Mutta joo, omat näkökantani on tullut selviksi varmaan jo ihan riittävästikin. Sori jankkauksesta.