Uskallan myöntää, että näin meillä syödään!

• Viestiketjun aloittaja "Neljän lapsen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Ton tapasta meilläkin oli kotona. Seurauksena kohonneet sokeriarvot ja vaikka olen aina ollut hoikka (lapsena ja nuorena alipainoinen) niin mahalle on aina kertynyt ylimääräistä. Nyt aikuisena lihon tosi helposti.

Pääsin onneksi irti sokerikoukusta ja nykyään en juuri sokeria käytä. Täysrasvaisia tuotteita käytetään, myös sitä maustamatonta jogurttia marjoilla. Lapsilleni en halua samaa kohtaloa. Itsellä niiin paljon parempi olo ilman sokeria ja turhia hiilareita.

gght
Olen vkon aikana syönyt mm. leivitettyä camembertia, chorizoa, erilaisia juustoja, leikkeleitä, levitteitä, oliiveja, marinoituja valkosipuleita, suolakeksejä, pizzaa, makkaraperunat, majoneesipohjaista pastasalaattia, caesarsalaatin kanalla, leipiä erilaisia, pastaa tomaattikastikkeella sekä _juustolla_...

Juonut kaljaa, vodkaa, kahvia jne.
So? Se ettet välttämättä liho, ei kerro siitä että voit hyvin. Tuolla menolla sairastumisriski elintapasairauksiin kuten 2 tyypin diabetes, masennus yms. on korkea.

Olen vkon aikana syönyt mm. leivitettyä camembertia, chorizoa, erilaisia juustoja, leikkeleitä, levitteitä, oliiveja, marinoituja valkosipuleita, suolakeksejä, pizzaa, makkaraperunat, majoneesipohjaista pastasalaattia, caesarsalaatin kanalla, leipiä erilaisia, pastaa tomaattikastikkeella sekä _juustolla_...

Juonut kaljaa, vodkaa, kahvia jne.
jatka vain samaan malliin, niin päästään miinuksille ylikansoituksen suhteen.
ja ei, perusperheissä ei todellakaan syödä noin, kuin ylläolevat esimerkit antavat ymmärtää. ei ainakaan meidän perusruokavalio ole lähelläkään tätä.
eniten vituttaa se, että porukka kuvittelee, että syödä voi mitä vaan, liikkua ust sen verran kun huvittaa, mutta armias, kun eka hegenvaarallinen tilanne iskee niin huudetaan lääkäriä ja yhteiskuntaa apun! itse ei tarvitse vaiautua mihinkään pitääkseen itsensä kunnossa, kyllä terveydenhuolto kattaa kaiken. tulette vielä yllättymän tulevaisuudessa. elintapaläskit, piittaamattomat mussuttajat ja liikuntaa viimeiseen asti vieroksujat. kalpaten käy. mutta se on oma valintanne. =)

vierass
Mä en syötä lapsille nitraattinakkeja tai -makkaraa, nugetit on jätettä enkä moisia tarjoile, kaakaota ei juoda, leipä on ruis- tai täysjyvää. Lapset ei tykkää mehuista tai karkeista, pullaa syövät. Mun mielestä hullua ettei kiinnosta mitä lapsilleen syöttää. Halvinta pskaa vaan mitä kaupasta löytyy vai?

oksettavaa
[QUOTE="Neljän lapsen äiti";29425229]
-lauantaimakkara
-gotleri
-meetvursti
-HK:n sininen
-Maksamakkara.
-Ingmanin perinteiset tai Gefilus/Valion 200g tai Kalinka
-normimehuja juodaan
-KAAKAOTA. Joka aamu ja iltakin
-paahtista, ranskanleipää tai näkkäriä
-kotipullaa saavat melkein joka päivä.
-Usein myös pannaria, lättyjä
-makkarakastike ja -keitto
-jauhelihakastike- ja keitto
-makaroniruuat (jopa se paljon parjattu makaronivelli)
-kalapuikot ja kananugetit
-Uunilohi
-Omatekoinen pizza
-takkamakkara
-Hedelmiäkin menee, omenoita, banaaneja, klementiinejä, päärynöitä. Varsinkin vaniljajätskin kanssa sekoitettuna hedelmäsalaatiksi.
-karkkipäivänä saa lapset karkkia
-Jätskiä syödään pari kertaa viikossa jälkkärinä
-limpparia.

[/QUOTE]

Eli ihan JÄRJETÖN määrä sokeria! Joka päivä REILUSTI yli suositusten. Sokeri on elimistölle oikeasti pahasta, suosittelen ottamaan vähän selvää, niin et ehkä ole enää noin välinpitämätön. Ignorance is bliss, niinkö?

Silmään pistää myös makkaran määrä. Ja valkoiset jauhot! Eineksiä ja lisäaineita vielä päälle. Limpparikin on kiva kemikaalipommi.

Tuollaisen arkiruokavailon päälle vielä KARKKIPÄIVÄ?! Meillä ei syötäisi edes karkkipäivänä niin, kuin te arkena. Ja meillä ei ole mitään säännöllistä karkkipäiviä edes, ei ole tarvetta.

Aiheutat lapsillesi vaikeuksia tulevaisuuteen. Etkö oikeasti välitä heidän hyvinvoinnistaan yhtään? Oikein ylpeilet sillä, että vaarannat lastesi terveyden (esim sokerin yhteys veren insuliinitasoihin, googlaa). Olet kuvottava.

Norm.painoinen
jatka vain samaan malliin, niin päästään miinuksille ylikansoituksen suhteen.
ja ei, perusperheissä ei todellakaan syödä noin, kuin ylläolevat esimerkit antavat ymmärtää. ei ainakaan meidän perusruokavalio ole lähelläkään tätä.
eniten vituttaa se, että porukka kuvittelee, että syödä voi mitä vaan, liikkua ust sen verran kun huvittaa, mutta armias, kun eka hegenvaarallinen tilanne iskee niin huudetaan lääkäriä ja yhteiskuntaa apun! itse ei tarvitse vaiautua mihinkään pitääkseen itsensä kunnossa, kyllä terveydenhuolto kattaa kaiken. tulette vielä yllättymän tulevaisuudessa. elintapaläskit, piittaamattomat mussuttajat ja liikuntaa viimeiseen asti vieroksujat. kalpaten käy. mutta se on oma valintanne. =)
Ei mulla ole lapsia, anna mun elää. Jos olen kärsinyt psykooseista ym. koko elämäni, anna mun elää edes ruoan kautta :)

gght
Turhaanpa sä saarnaat ihmiselle, kuka kärsinyt _aiemmin_ 10 vuotta vakavasta masennuksesta ja omaa riskin diabetekseen. Sanonko sulle, so?

Ei masenna yhtään :D
En saarnaa, turhaanpa sinä huutelet että "jeejee olen normipainoinen" ja näytät tuota ruokalistaasi :D Jokainen tajuaa, ettei tuolla ruokavaliolla pötki pitkälle ja riski kaikkiin sairauksiin on aina vain isompi, koska elimistössäsi on krooninen tulehdustila.

Norm.painoinen
[QUOTE="eee";29425490]Jos olet vieläpä mieleltäsi sairas, niin kehosta ja fyysisestä hyvinvoinnista kannattaisi pitää tavallistakin enemmän huolta. :/[/QUOTE]

No kerropa miten syön vuoden jokaisena muuna viikkona ;)

"eee"
No kerropa miten syön vuoden jokaisena muuna viikkona ;)
En kai minä voi sitä tietää, en sentään ajatustenlukija ole.
Kun kyseessä on ketju, jossa kerrotaan oman perheen ruokavaliosta ja valinnoista, niin on kyllä ihan omaa tyhmyyttäsi, jos tulet mainostamaan yhtä eineksillä, alkoholilla ja majoneesilla elettyä viikkoa, jos normaalisti olet paleovege...

jodo
Mä oon 22v kahden lapsen äiti. Lapset 3v ja 2v.. Me syödään joka päivä kaks lämmintä ruokaa, esim tässä viime päivinä on ollu karjalanpaisti, kanawokki, makaronilaatikko, uunilohi+perunamuusi, jauhelihakastike jne... Eli ihan perusruokaa.
Meilläkin syödään ihan normaaleja jugurtteja.. Hedelmistä omena päärynä vesimeloni ja satsumat on ainoat mitä meillä syödään. Joka ruualle keitän kasviksia ja yleensä laitan lautasille myös tomaattia ja kurkkua. Leivän (ruis) päälle laitetaan floraa, oltermannia, kinkkua ja kurkku/tomaatti/paprika. Mehuja ei juoda, janojuoma vesi, ruualla rasvaton maito.

Mustikoita noi syö PALJON, niitä kun meillä on pakastin pullollaan. Muita marjoja ei oikeastaan syödä, paitsi tietty kesällä. Pienempi syö noita piltin marjasoseita jonkun verran.

Tykkään leipoa pullaa, pipareita, erilaisia kakkuja yms, joten jonkun verran tulee myös herkuteltua, vaikka lapset pieniä ovatkin. Karkkipäivää ei vielä ole, ehkä parin vuoden päästä sekin otetaan käyttöön. Karkkia syövät ehkä pari kertaa kuussa jonkun pienen askin. Mutta siis pullaa ja piparia senkin edestä.

näin meillä. Aika perus suomalainen ruokavalio.

• Tykkää
Reactions: Porho
näin
Meillä taas ei syödä lainkaan viljaa ja sokeria. Käytetään paljon päivittäin kermaa, voita ym. runsas rasvaisia tuotteita. Täysmaitoa juodaan ja sitä menee 10l/3vrk.
Ei syödä eineksiä. Lihoista aina ne rasvasimmat osat ostetaan, samoin lohta/nieriää.

Kaikki voidaan hyvin, ei kärsitä ylipainosta eikä sairasteta flunssia yms. perustauteja.

Yhteistyössä