yksi äiti
Mä en ole mikään hurskastelija, mutta olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että lapset totutetaan melko terveelliseen ruokavalioon, ja minusta tämä ei ole ollut lainkaan vaikeaa eikä kukaan ole koskaan ollut nälässä. Kumpikaan lapsista ei pidä makkarasta eikä sitä eikä mitään lihaa leivän päällä koskaan syödä, eikä kukaan ole osannut näitä kaivata. Saavat toki syödä jos jossain tarjotaan. Mä ja mies ollaan kasvis-kala-syöjiä mutta lapsille tarjotaan myös liharuokia kotona. Mutta hedelmiä ja vihanneksia tarjotaan paljon enemmän kuin aloittajan luona ja usein syödään myös ateriaksi (täyttävää!) kasvisruokaa. Ja kalaa. Leipä on yleensä ruisleipää. Pullaa ym. herkkuja ei ole joka päivä. Uskon, että tämä myötävaikuttaa siihen, että lapset syövät myös aikuisina terveellisesti ja kohtuullisesti ja tästähän on myös tutkimustietoa. Ja tän ruokavalion ylläpito ei tosiaan ole ollut millään tavalla vaikeaa, vaikka toinen lapsista on jopa melko nirso.
Oivariinia ja täysrasvaisia juustoja meillä tosin käytetään, koska pidän kevyttuotteita turhina ja mahdollisesti epäterveellisinä.
Oivariinia ja täysrasvaisia juustoja meillä tosin käytetään, koska pidän kevyttuotteita turhina ja mahdollisesti epäterveellisinä.