Juuri tätä minäkin tarkoitin.Mulla on ihan sama juttu! Rakastan salaatteja, mutta ilmojen kylmetessä niiden syöminen paleltaa entisestään ja alan vaistomaisesti siirtyä sosekeittohin ja uunissa tehtäviin vihannesruokiin. Olen muutenkin vilukissa ja talvella kehoni kaipaa lämmintä syötävää. Meillä vihanneksia syödään muutenkin paljon. Niitä on yleensä joka aterialla sekä lisukkeina (esim. höyrytettyinä, paistettuina, uunissa tehtyinä) että eri ruokalajeissa "ujutettuina" (esim. makaronilaatikossa, lihakastikeissa ja -padoissa, wokeissa). Vihanneksistahan se maku siihen ruokaan pitkälti tulee. Tulee helposti ylitettyä se puoli kiloa päivässä. Mun mielestä on hieman mielikuvituksetonta ajatella, että vihanneksia saa vain kylmästä salaatista. Kyllä silti talvellakin syödään salaattia vaihtelun vuoksi, mutta harvemmin tekee mieli syödä pelkästään salaattia. Kesällä taas syön helposti jättikulhollisen salaattia ihan ainoana ruokalajina. Nam
Mäki piilotan ruokiin paljon kasviksia, enemmän kuin kesällä. Talvella kroppa vaatii lämpöä.Mulla on ihan sama juttu! Rakastan salaatteja, mutta ilmojen kylmetessä niiden syöminen paleltaa entisestään ja alan vaistomaisesti siirtyä sosekeittohin ja uunissa tehtäviin vihannesruokiin. Olen muutenkin vilukissa ja talvella kehoni kaipaa lämmintä syötävää. Meillä vihanneksia syödään muutenkin paljon. Niitä on yleensä joka aterialla sekä lisukkeina (esim. höyrytettyinä, paistettuina, uunissa tehtyinä) että eri ruokalajeissa "ujutettuina" (esim. makaronilaatikossa, lihakastikeissa ja -padoissa, wokeissa). Vihanneksistahan se maku siihen ruokaan pitkälti tulee. Tulee helposti ylitettyä se puoli kiloa päivässä. Mun mielestä on hieman mielikuvituksetonta ajatella, että vihanneksia saa vain kylmästä salaatista. Kyllä silti talvellakin syödään salaattia vaihtelun vuoksi, mutta harvemmin tekee mieli syödä pelkästään salaattia. Kesällä taas syön helposti jättikulhollisen salaattia ihan ainoana ruokalajina. Nam
Rucolassa on liikaa nitraattiaMahdollisimman monipuolisesti kasviksia kuitenkin pitäisi syödä ja talvi on meillä täällä pitkä. Aika vaivalloista ja hankalaa jos ei pysty normaalia salaattia syömään talvi-aikaan.
Mulle on aivan se ja sama mitä lapselliset palstamammat syövät tai ovat syömättä, tässä keskustelussa vain ole siitä juuri puhe. Miksi ite vastasit, kun eihän se sinun ja lastesi ruokailuihin liity miten muut syövät?
Persilja/ruohosipuli/tilli -onhan niitäkin!Syön kyllä, mutta harvemmin kuin kesällä. Vihanneksia syödään silti joka aterialla, vaikkei pöydässä salaattia olisikaan aina.
se on eläimille vaanMites se jako menee, mitkä katsotaan kasviksiksi, mitkä on juureksia, mitkä vihanneksia? Jos sanotaan kaikkia rehuiksi?