Mies, joka ei tanssi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raapaisu(mies)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raapaisu(mies)

Vieras
Minä olen sellainen mies, jonka en tanssi. Syitä on muutamia. Kenties ratkaisevampana se, että olen aika kömpelö ja lisäksi minulla on erittäin huono rytmitaju. Tuo yhdistelmä tekee tanssimisesta oikeesti aika hankalaa ja etenkin epämukavaa. Tottakai sitä on tullut etenkin nuorempana etenkin jotain hitaita tanssittua, mutta sehän on mennyt enemmän lääppimisen, pussailun sun mun piikkiin, joten sillä tanssitaidottomuudella ei ole mitään merkitystä.

En tiedä voisinko oppia tanssimaan edes siedettävästi jos yrittäisin, mutta en todellakaan viitsis laittaa aikaa niin epämieluisaan toimintaan. Joskus silti harmittaa kun baarissa tulee naiset pyytämään tanssimaan. Yllättävän usein näin käy ja eihän se tietenkään mitään tarkoita, mutta luulisi nyt että ainakin joku pyytäjistä kokisi jonkinlaista halua tutustua vähän muutenkin... Olen vain sanonut syyksi, että minä en tanssi KOSKAAN. Joskus olen valehdellut, että on jalka kipeä tms...

En ole naisasioissa ihan nolla, mutta iskemiseni ovat lähteneet kyllä jutustelusta. Pidemmät parisuhteet ovat kuitenkin jääneet väliin, syystä tai toisesta. Miten naiset suhtautuvat tanssitaidottomaan ja tanssihaluttomaan mieheen?

[QUOTE="ville";29378911]Luulisi ymmärtävän yskän ja menevän tanssikurssille.[/QUOTE]

Hetkinen. Sitähän mä yritin selitellä, että ei todellakaan nappaa. Miksi treenata semmosta, jossa on jo pohjimmiltaankin paska. Esim. jos joku on matemaattisesti ihan helvetin lahjaton, niin kenties sen kannattaa antaa periksi ja jättää suunnitelmat ydinfyysikon ammatista. Samapa se mulla ton tanssimisen suhteen...

Hetkinen. Sitähän mä yritin selitellä, että ei todellakaan nappaa. Miksi treenata semmosta, jossa on jo pohjimmiltaankin paska. Esim. jos joku on matemaattisesti ihan helvetin lahjaton, niin kenties sen kannattaa antaa periksi ja jättää suunnitelmat ydinfyysikon ammatista. Samapa se mulla ton tanssimisen suhteen...

Aika moni tanssilahjaton on tanssikurssilla oppinut auttavasti tanssimaan kuten vanhempani. Mutta omana on asiasi, jos blokkaat selkeästi hyväksi havaitun iskukonstin valikoimastasi pois.

Ei se ainakaan positiivista kuvaa anna ihmisestä joka tyrmää tanssimisen täysin. Pidän sellaisia ukkoja luusereina koska ne ei koskaan halua edes yrittääkään sellaista mistä eivät pidä. Ovat toisinsanoen hyvin jyrkkiä muutenkin jos eivät jostain asiasta tosissaan tykkää tai pelkäävät oman egonsa saavan säröjä. Ei mun mieleen sellaset... Yleensä tuo lajityyppi on myös kova arvostelemaan toisten taitoja, oli sit kyseessä esim. tanssiminen tai laulaminen. Toisille on helppo nauraa ja haukkua niitä vaikka itse eivät edes uskaltaisi yrittää!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29378956:
kerrot vaan kysyttäessä ettet osaa tanssia niin kiinnostuneet lupaa opettaa vaikka heti. :popcorn:

En oikein ymmärtänyt miksi tässä on tuo popcorn-merkki. Eikös se tarkoita, että odottaa että jostakin aiheesta olisi alkamassa kiinnostava ja pitkä keskustelu? Eli haetaan pop cornit ja ruvetaan seuraamaan.

No oli miten oli, niin enhän mä edes mene sellaisiin paikkoihin joissa varta vasten tanssitaan kuin viimeistä päivää. Mutta esim. ruotsinlaivalla kun oon pari kertaa mennyt istuskelemaan ja juttelemaan johonkin baariin, niin on joku nainen tullut kysymään. Ja muut pöytäseurueessa pitävät pöyristyttävänä toimintaani.

Ja oon mä joskus mennytkin tanssimaan. Kyllä sitä nyt jotenkin siellä heiluu. Tuntuu vaan tyhmältä, että heti kärkeen näyttää itsestään sitä kaikkein surkeinta osaamista jne.

Ja en ole mikään erityinen komistus. Puhelias ja avoin kyllä, mutta ei kai se tuohon tanssimiseen liity. Jos menen tanssimaan, niin jää kyllä sanat kurkkuun kun pitää keskittyä siihen ettei astu tytön varpaille :)

[QUOTE="jep";29378973]Ei se ainakaan positiivista kuvaa anna ihmisestä joka tyrmää tanssimisen täysin. Pidän sellaisia ukkoja luusereina koska ne ei koskaan halua edes yrittääkään sellaista mistä eivät pidä. Ovat toisinsanoen hyvin jyrkkiä muutenkin jos eivät jostain asiasta tosissaan tykkää tai pelkäävät oman egonsa saavan säröjä. Ei mun mieleen sellaset... Yleensä tuo lajityyppi on myös kova arvostelemaan toisten taitoja, oli sit kyseessä esim. tanssiminen tai laulaminen. Toisille on helppo nauraa ja haukkua niitä vaikka itse eivät edes uskaltaisi yrittää![/QUOTE]

No tuo menee kyllä hiukan ohi minusta. En mä jyrkkä ole tuon suhteen. En kenties ole vaan tajunnut, että kieltäytyminen voi olla loukkaavaa. Ja kyllä mä olen melkein kaikkia asioita ainakin yrittänyt vaikken lahjoja niihin omaisikaan. Ja tanssittukin siis on usempaan otteeseen.

Itse vaan näen sen koko jutun myös niin pirun vanhanaikaisena. Ja ei siinäkään mitään vikaa ole jos joku tykkää senkaltaisista perinteistä... En mä kovin helposti kellekkään naura, joka tanssii, koska tiedän että itse olen siinä jutussa sieltä heikoimmasta päästä.

tuskin se ketään kiinnoistaa että miten tanssit. kunhan menet. vaikka en mä varma ole kun en ole nainen, enkä tanssi kenenkään kanssa.

Tanssiahan voi miten vain, antautuu vain musiikille.
Itse menen lähes transsiin kovassa konemusiikkiekstaasissa, koen musiikillisen orgasmin ja keho toimii musiikin mukana kuten sen kuuluukin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29378995:
tuskin se ketään kiinnoistaa että miten tanssit. kunhan menet. vaikka en mä varma ole kun en ole nainen, enkä tanssi kenenkään kanssa.

No miksi sä "puolustelet" tanssimista jos et kerran itsekkään tanssi kenenkään kanssa? Vai oletko pariutunut ja se ei kuulu teidän repertuaariin? Mutta kai sä nuorempana tanssahtelit.

Ja mitä tulee tuohon konemusiikkihommaan... Siis saatan mäkin "tanssia" jossain sellaisessa tilanteessa, mutta se on enempi "soolohommaa". Kyllähän mä myös jaksan jossain tietynkaltaisen musiikin keikalla heilua. Ja onhan siellä jopa tullut "tanssittua" tai ainakin ns. jorattua joidenkin naispuolistenkin kanssa, mut se on jotenkin eri kun sellainen tanssiminen ei ole mitenkään säädettyä.

Suosittelen ehdottomasti tanssikurssia, tanssiminen on ihanaa!

Vaikka, eipä tuo tanssitaito ole mulle ainakaan mikään prioriteetti miehessä, vaikka itse olenkin kuin duracell pupu kun mut heittää lattialle.:D
Tanssin muiden miesten ja naisten kanssa, jollei oma mies halua tanssia, ja se on hänelle ihan okei.:)

No miksi sä "puolustelet" tanssimista jos et kerran itsekkään tanssi kenenkään kanssa? Vai oletko pariutunut ja se ei kuulu teidän repertuaariin? Mutta kai sä nuorempana tanssahtelit.

Ja mitä tulee tuohon konemusiikkihommaan... Siis saatan mäkin "tanssia" jossain sellaisessa tilanteessa, mutta se on enempi "soolohommaa". Kyllähän mä myös jaksan jossain tietynkaltaisen musiikin keikalla heilua. Ja onhan siellä jopa tullut "tanssittua" tai ainakin ns. jorattua joidenkin naispuolistenkin kanssa, mut se on jotenkin eri kun sellainen tanssiminen ei ole mitenkään säädettyä.

miksen sais "puolustella" ?
en ole koskaan tanssinu ja se taitaa olla mun ihan oma asia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29378956:
kerrot vaan kysyttäessä ettet osaa tanssia niin kiinnostuneet lupaa opettaa vaikka heti. :popcorn:

Tämä on itseasiassa ihan totta. Ainakin monissa lattaripaikoissa on oikein hyviä opettajia ja mielellään opettavat.:)

Niin just tää, että "tanssiminen on ihanaa". Kenties monelle niin. Mutta kannattaa kenties miettiä jotain tosta aktiviteettiä, jonka uskoisi sopivan itselle mahdottoman huonosti ja sitten kuunnella kun joku tulee kertomaan, kuinka ihanaa se on. Minun mielestäni esim. (no en käytä sanaa IHANA normaalisti tässä yhteydessä) shakinpelaaminen on IHANAA. No pitäiskö mun nyt sitten julistaa ja tuputtaa sitä kaikille ja vakuuttaa että kyllä se on vaan sanoinkuvaamattoman ihanaa kunhan siihen kiinni pääsee...

No mä veikkaan että keksit naisten kanssa muutakin tekemistä kuin tanssimisen.
Sanot vaan ihan suoraan että tanssiminen ei ole sun juttu, ota tai jätä.:)

AP:lle , älä edes ajattele opettelevasi tanssimaan !!!! Ystäväni - mies - on juuri kaltaisesi ja käy ahkerasti tanssimassa ja ihmettelee kun naiset ei kiinnostu hänestä. Joo , se tanssiminen hänen kanssaan o tuskaa !!!! Siis edes ne pari kappaletta kohteliaisuuden vuoksi.

Hänkin on muuten mukava ,seurallinen yms. mutta tuo tanssitaito !!!!!!!

Minkälaisesta tanssimisesta tässä puhutaan? Yökerhoissa tanssiminen ei ainakaan vaadi mitään kurssilla opittavia askelkuvioita, eikä rytmitajun puutekaan ole havaintojeni perusteella mikään este hyvälle meiningille.

Lavatanssiskenestä en tiedä mitään.

Ei sun tarvitse opetella tanssimaan jos se kerran ei tunnu mukavalta ja omalta. Sehän on vähän kuin että syöt jotain mistä et pidä ihan vaan toisen mieliksi.

Ajattele pidemmälle: jos olet tansseista löytänyt naisen ja juttu on edennyt vähän pidemmälle. Sun on pakko juosta tansseissa vastakin koska et voi enää tunnustaa että inhoat tanssia

Tuskinpa se tanssitaidottomuus tai -haluttomuus esteeksi muodostuu monessakaan suhteessa. (asiaa kun mietin, niin en ole oman rakkaani koskaan edes nähnyt ottavan tanssiaskelta.)

Sen sijaan tanssiin haku on luonteva tapa tehdä aloite. Kieltäytyminen siis kannattaa tehdä huolellisesti, jos itse olet kiinnostunut. "Äiti kyllä suositteli tanssikurssia jalkapallon sijaan, nyt on ensimmäinen hetki kun valinta harmittaa."

Yhteistyössä