Miks se on yleensä perheessä juuri mies joka ei halua enempää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Tai no siis tältä palstalta oon näin saanut ymmärtää, joten enhän voi väittää että se olis yleensä niin... ;)

Mutta tosissaan oon vaan miettinyt et miks miehet ei halua lisää lapsia ja naiset taas haluavat, kun miehet kuitenkin pääsee siinä lasten tehtailussa kuitenkin pikkasen helpommalla. Meillä kun on niin päin, että mies haluais vielä kolmannen lapsen, mutta mä en. Oon sitä mieltä, et miehen on helppo haluta kun ei joudu kärsimään sitä hirveää raskausaikaa eikä kyllä synnyttämäänkään....

No joo, typeriä taidan pohtia... :ashamed:

Ehkä noin yleisesti miehet ajattelee enemmän käytännön asioita... miten pärjätään taloudellisesti jne. ja siksi koittaa ajatella "järkevämmin" lasten hankinnan suhteen

Minä koko ajan puhun miehelle että tämä viides on sitten viimeinen, mutta se vaan naureskelee ja sanoo että katsotaan :o En tiedä koska sille tulis se ehdoton raja vastaan että ei enempää.

Me ei haluttais lisää. Paitsi että mä kyllä ehkä vähän haluisin toisen. Mies on ehdottomasti ei- linjalla, mutta ehkä lämpenemään päin.

Mies ei välttämättä ole haluamassa siis lisää. Eli tunnun olevan poikkeuksellisen miehen kanssa naimisissa kun näitä vastauksia olen lukenut :whistle:

Niin ja meillä mies hoitaa saman verran lasta kuin minä. Ja raskauden aikanakin auttoi aktiivisesti milloin missäkin, siivosi ja teki ruoat (niinkuin yleensäkin tekee enemmän kuin minä ) ja hieroi mua yms. Eli raskaana siinä kummatkin oltiin vaikka mä kannoin mahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Me ei haluttais lisää. Paitsi että mä kyllä ehkä vähän haluisin toisen. Mies on ehdottomasti ei- linjalla, mutta ehkä lämpenemään päin.

Mies ei välttämättä ole haluamassa siis lisää. Eli tunnun olevan poikkeuksellisen miehen kanssa naimisissa kun näitä vastauksia olen lukenut :whistle:

Mutta mikä sun miehellä sitten on perusteena siinä? Sitä siis tässä pohdin ja yritin selvittää =)

Meillä mies on sitämieltä että kaks ipanaa piisais vallan mainiosti omiks tarpeiks, mutta mä haluaisin enemän.
Taitaa toi mun ukkoni olla realisti ja mä elän jossain pilvilinnoissa.

Meillä taas toisinpäin.. Mies haluaisi ja puhuukin siitä tosi usein..Nuorimmainen on nyt 1v4kk ja minä haluan ainakin pari vuotta tässä odotella ja olla töissä!

Luulenkin, että siitä johtuu tuo miehen halu moneen lapseen kun on itse ainut lapsi..
Tai on isoveli, puolikas sellainen joka on 14v vanhempi :/

Itse 3 lapsen perheestä ja yhden lapsen olen vielä aikonut tehdä, en enempää halua.

Itse en ole huomannut, että nimenomaan miehet jarruttelisivat erityisesti lastenhankintaa. Mutta mikäli näin on, mä veikkaisin sen johtuvan siitä, että miehet on tässä(kin) asiassa pragmaattisempia kuin naiset, joille etenkin lapsiasiat ovat selkeämmin tunneasioita.

Meilläkin mies haluaisi vielä kolmannen ellei jopa enemmän, mulle taas riittäis hyvin nämä kaksi.... voihan se olla että joskus mieli muuttuu mutta tällä hetkellä ei vauvat kiehdo milllään tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:

Mutta mikä sun miehellä sitten on perusteena siinä? Sitä siis tässä pohdin ja yritin selvittää =)

Se vaan sanoo että tuo yksikin on niin "työläs" ja on mukavanhaluinen. Niin mäkin olen. Mutta ei me tietenkään lapsen saantia kaduta. Tottahan se on, meidän likka on todella, todella vaativa ja haasteellinen - suomeksi sanottuna riiviö ja rasittavakin välillä. Mä taas en tahtoisi että tyttö jää ainoaksi lapseksi ja oli se raskaus/synnytys ja kamala vauva-aika niin jännää. Mies ei niitä kaipaa tippaakaan. Ja onhan meillä myös se taloudellinen kysymys. Nyt on sentään isompi asunto, tytön huoneesta saisi huoneen kahdelle lapselle. Miehellä ei edelleenkään vakityötä ja mulla velkoja. Toki mäkin mietin taloudellisesti, mutta tuntuu niin tyhmältä ajatella järjellä lapsen hankintaa... Ei kai siinä järkeä kysytä?

Yhteistyössä