Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29362444]Happygirl, sun kannattaisi ihan oikeasti ymmärtää se, että nykypäivänä osa-aikatyö on yleistä ja tulee yleistymään lisää. Toiset on materialistisempia, on isommat menot jne. Ja toiset pärjää vähemmällä ja haluavat että aikaa jää muuhunkin. ei tarvi hermoilla, lue se yöllinen keskustelu.[/QUOTE]

Ja sun kannattais ihan oikeasti ymmärtää että yleensä työssäkäyvät ihmiset ovat tehokkaita, eivätkä kärsi siitä ettei hammasharjan kanssa kodin kiillottaminen ole se pääjuttu elämässä. :D

Hg, sä siis tuolla asenteella kuvittelet olevasi jotenkin parempi ja fiksumpi kuin minä.:D minun arvomaailmassa muksut on numero 1 ja sen mukaan teen töitäkin. Jos haluaisin niin töitä olisi vaikka 24/7 eikä tarvis ees yläkerran ukkoa kiitellä :p ehkä sullekin löytyisi palkanmaksajia asennemuutoksella? :)

[QUOTE="a p";29362444]Happygirl, sun kannattaisi ihan oikeasti ymmärtää se, että nykypäivänä osa-aikatyö on yleistä ja tulee yleistymään lisää. Toiset on materialistisempia, on isommat menot jne. Ja toiset pärjää vähemmällä ja haluavat että aikaa jää muuhunkin. ei tarvi hermoilla, lue se yöllinen keskustelu.[/QUOTE]

Olen aina tehnyt kokoaikatyötä :) Olen sitten varmaan materialistinen? Oman miehen ahkeroimaa (autoin toki kaikessa missä voin) taloa asutaan, ja lapsi on saanut harrastaa (omasta, ei vanhempien tahdosta) pienestä saakka.

Onneksi sain aikanaan tehdä kokoaikatyöni 3 yötä/ vko valvomalla, joten aikaa oli rutkasti tehdä kaikkea muutakin. Jouluasioihin en kyllä aikaa laittanut sen sekuntia enempää kuin nytkään.

Kukin tavallaan, ja tavat kullakin. Rauhaisaa ja iloista joulunaikaa kaikille.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Hg, eikö nyt löydy millään tarpeeksi näpäyttävää kommenttia, kun kaikki pitää koittaa käydä läpi :D aloituksessani oli (edelleen) rajattu keitä se koskee ja silti ihan jotkut muut tulee äpisemään.

[QUOTE="a p";29362468]Hg, sä siis tuolla asenteella kuvittelet olevasi jotenkin parempi ja fiksumpi kuin minä.:D minun arvomaailmassa muksut on numero 1 ja sen mukaan teen töitäkin. Jos haluaisin niin töitä olisi vaikka 24/7 eikä tarvis ees yläkerran ukkoa kiitellä :p ehkä sullekin löytyisi palkanmaksajia asennemuutoksella? :)[/QUOTE]

On sulla ongelmia. Ei voi muuta sanoa :/ Noin katkera asenne äitejä kohtaan joilla on muutakin elämää ja ketkä osaavat priorisoida ja hoitaa montaa rautaa tulessa. Ja sori vaan, mutta opiskelen yliopistossa eikä niistä töistäkään pula ole ;)

Hg, mitä tuo yliopisto liittyy mihinkään? Ja ethän sä edes ole äiti. Koita nyt vaan käsittää, että kaikki ei halua tehdä kokopäivätyötä. Eikä tuo sinunkaan luulotautisuus ja jankkaus ihan terveeltä vaikuta.

Pakko muuten vielä ihan rehellisyyden nimissä sanoa yksi juttu. Oli aika, jolloin opiskelin ja tein paljon töitä. Olin kyllä tehokas opiskelija ja työntekijä, mutta paska äiti. Ihan liian vähän läsnä lapsille. Onneksi nykyään tilanne toinen.

Kun vihjailit ja vittuilit, että voisipa tulla palkanmaksajia mullekin jos sitä ja tätä. Harvoinpa sitä epäpätevää vakkariksi otetaan, mutta ymmärrän että sulla on nyt tarve koittaa mitätöidä ja alentaa muut.

Hg, oletko oikeasti tosissasi? :D olet kymmenen sivua jankannut kuinka minä olen työtön kotiäiti, lahjat ei riitä muuhun, olen katkera, tuilla elävä,en auta yhteiskuntaa, mitähän kaikkea muuta ja sitten kun annan takaisin, niin minä olenkin se pahis, joka alentaa sinua.

Hmmm, meillä kävi tiistaina siivooja ja imuroi ja luutusi lattiat joka huoneesta, pyyhki pölyt myös, lisäksi pesi vessan ja kylppärin sekä saunan. Keittiön kaapitkin putsas, ovet siis. Ei hirmuista stressiä siis, kun on näin työssäkäyvänä varaa siivoojaan... tosin nyt olen äitiyslomalla, mutta rahaa ehtiny töistä kerätä silti niin ettei tarvi stressata.

Näin mäkin tuun hoitaa hommat tulevaisuudessa, se on varma.

Hg, ai nytkö sä väität ettet olekaan noita sanonut? Mitä henkilökohtaista loukkauksia olen sanonut sinulle ennen tuota asennemuutos kommenttia? En kyllä edes odota, että osaisit vastata....

Hg, ja jälleen kerran sieltä tuli se työssäkäyvä, kunnon äiti. Ihan ystävällisyyttäsi täällä teitä uraäitejä "puolustat", eikö niin? Luehan ihan jo ekat viestisi minulle. Huvittavaa, että sama ihminen on täällä kovaan ääneen arvostelemassa miten sairas ja ilkeä ja katkera minä olen. :D

Ap, meille töissäkäyvillekin äideille ne lapset ovat yleensä numero yksi. Mutta me saatamme pystyä hoitamaan täysipäiväisen työn ja lapsetkin. Mulla on pian 17-vuotias poika, joka halaa minua viikoittain . Mun 11 vee on halannut minua tänään jo monta kertaa. Ennen nukkumaan menoa 9 vee ja 11 vee viettivät tivin kainaloissani parisängyssämme höpötellen ja halien. Vaikka käyn töissä, minulla on ihan joka ikinen päivä aikaa lapsilleni ja olen ihan varmasti heille loistava äiti. Sinä aliarvioit muiden äitiyttä ja tapaa olla äiti nostamalla omaa tapaasi jalustalle. Minä kehoittaisin sinua lopettamaan säälimisesi - se on ihan turhaa. Sen sijaa käytä aikasi siihen mikä on arvokasta. Toisten perheiden tapoja ontturha kauhistella, viisas ihminen miettisi mikä niissä tavoissa on arvokasta ja mitä niistä voisi oppia. Lasten isää mainitset tuskin sanallakaan. Onko hänellä tilaa olla isä ja puoliso perheessänne?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Koska en ole vielä äiti, nuo eivät osu "henkilökohtaisesti" mutta kyllä muuten meidän suomalaisten työssäkäyvien kunnon äitien puolesta.

Valitse toinen.

Helppo se on täältä lapsettomana huudella, että kyllä minä sitten pentujeni kanssa sitä ja tätä ja arki ei muutu ja kaikki sujuu kuin Strömsössä ja näin on näppylät. Mutta kun sitä todellisuutta ei tiedä, ennenkuin on niitä poikasia...

Valitse toinen.

Helppo se on täältä lapsettomana huudella, että kyllä minä sitten pentujeni kanssa sitä ja tätä ja arki ei muutu ja kaikki sujuu kuin Strömsössä ja näin on näppylät. Mutta kun sitä todellisuutta ei tiedä, ennenkuin on niitä poikasia...

Ei minun tarvitse olla äiti voidakseni keskustella ja kommentoida kaksplussan palstalla.

Hg, keskustelet? Intät, haukut, jankkaat, alennat ja sitten vierität syyn muille ja vähättelet omaa osuuttasi. Eikö yliopistossa opeteta keskustelutaitoja? poikia3, mielestäni mieheni asiat ei kuulu kaksplussalle. Sen verran voin sanoa että hän on ollut itsekin koti-isänä, joka antaa sinulle vastauksia. Minulle perhe on ykkönen ja minulle se näkyy mm. Siten että teen osa-aikaisuutta.

Ei tarvikaan. En minäkään ole, ja nimimerkkisi perusteella ollaan vielä saman ikäisiäkin.

Mutta etkö huomaa noissa mustaamissani kohdissa itse jotain ristiriitaisuutta :D

Henkilökohtaisesti aapeen jutut eivät loukkaa, koska en tosiaan ole äiti enkä työelämässä vakkarina. Mutta ehdottomasti lukuisten kavereideni, oman äitini puolesta jotka tekevät sekä töitä että kasvattavat upeasti lapsensa, nuo kyllä ottavat päähän. Sori jos hieman sekavasti vastasin, mutta tarkoitan että yleisellä tasolla kyllä koskettaa. :)

Yhteistyössä