Olin kahden ison koiran kanssa bussin keskikohdassa, olisiko minun pitänyt väistyä vaunuilijan tieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan ymmärrät, että vauvan kanssa ei noin vain kävellä sohjossa ja loskassa pitkiä matkoja, kun täytyy päästä vaippaa vaihtamaan/syöttömään tasasin väliajoin. Ja toisaalta osa ihmisistä saa pahoja allergiaoireita jo lyhyestä altistumisesta eläimille.
ei koiranomistajat ajattele muita ihmisiä. ei ole mikään ihme, jos niin monet vihaa koiria

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29328722:
ei koiranomistajat ajattele muita ihmisiä. ei ole mikään ihme, jos niin monet vihaa koiria

Ööö, what? Ihan kiusakseen matkustelevat bussilla ympäriinsä, koska koirat siitä niin nauttivat? Eiköhän se reissu tule tarpeeseen, oli syy mikä vaan. Itse ainakin koiranomistajana nimenomaan ajattelen sekä koiran että muiden ihmisten parasta käyttämällä taksia, jos muuta kyytiä ei ole. Silti ymmärrän, että aina se ei ole mahdollista.

Juu, ymmärrän. Mutta hassua se on miten jotkut ovat sitä mieltä että vanhan ja kipeän koiran kanssa kyllä voi ihan huoletta kävellä vaikka 10km paikasta A paikkaan B, eihän se ole matka eikä mikään. Mutta jos lasta pitäisi työntää edes osan tuosta matkasta, niin se on taas täysin mahdotonta.

Se koira pitää saada eläinlääkäriin jos on kipeä ja hoitaa hyvin, eikä rasittaa sitä enempää ruuhkaisessa bussissa. Aika huolestuttavan näköistä jos tarvitsee lähteä kaupungille siinä tilanteessa koiran kanssa.

Okei; oletetaan, että se koirallinen ihminen istuu siinä vanhusten paikalla (siinä saa istua, jos ei ole vanhuksia paikalla!). Sitten kyytiin tulee vanhus. Bussi on aivan täynnä ja koira, joka on ollut siellä vanhusten paikan jalkatilassa, ei mahdu ihmisten sekaan seisomaan. Saako vanhus paikan, vai istuuko koiratyyppi siinä tattina, kun oli eka? Ihan sama asia. Kyllä mun näkemyksen mukaan kohtelias koiratyyppi poistuu.

Niin, ja siis kävellen eläinlääkärille? Bussillahan sinne ei saanut mennä ja kaikilla ei ole taksiin varaa.

Saa mennä kunhan on valmis ottamaan syliin sen koiran, jos vanhus rollaattorilla tai äiti vaunujen kanssa tulee.
Jos ei ole varaa taksia kustantaa oman lemmikkinsä akuutissa hädässä, silloin ei pidä lemmikkiä ottaa! Niin yksinkertaista. Samaa pätee lapsiin - tiettyja asioita on pakko pystyä tarjoamaan (ruoka, lepo, virikkeet).

[QUOTE="...";29328829]Okei; oletetaan, että se koirallinen ihminen istuu siinä vanhusten paikalla (siinä saa istua, jos ei ole vanhuksia paikalla!). Sitten kyytiin tulee vanhus. Bussi on aivan täynnä ja koira, joka on ollut siellä vanhusten paikan jalkatilassa, ei mahdu ihmisten sekaan seisomaan. Saako vanhus paikan, vai istuuko koiratyyppi siinä tattina, kun oli eka? Ihan sama asia. Kyllä mun näkemyksen mukaan kohtelias koiratyyppi poistuu.[/QUOTE]

Bussissa ei sitten ole ketään muuta matkustajaa joka voi paikkansa vanhukselle antaa?? Mun näkemyksen mukaan se antaa istuinpaikkansa jolle se on helpointa... ;)

Nyt mun on pakko kommentoida.Millä kuljen jos mies on työmatkalla autollamme,ja koian on pakko päästä lääkäriin?Lähin lääkäri 15 km.Ai että liikunta tekee hyvää,niinkö?Pitäskö mun laittaa rakki kävelemään jotta vaunuilijat pääsee bussiin?Sama se koiralla,kuolkoot tienposkeen?Niinkö?

Mene taksilla? Ystävän kyydillä? Minusta on vaan niin itsekästä raahata niitä ällötyksiä bussiin (allergiat, koirapelko yms.)

[QUOTE="boo";29329022]Mene taksilla? Ystävän kyydillä? Minusta on vaan niin itsekästä raahata niitä ällötyksiä bussiin (allergiat, koirapelko yms.)[/QUOTE]

Haju,äänet, voi tulla nuuskimaan/ hyppiä vasten..

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29328722:

Hieno yleistys! Lokeroitko kaikki ihmiset yhtä tehokkaasti? Kaikki mammat sitä ja kaikki miehet tätä ja kaikki suomalaiset sitä.. Opeta ihmeessä lapsillesikin.

Musta tässä kysymyksessä on toisarvoista se, mitä siellä keskiosassa on ollut. Ensin tullut saa jatkaa matkaansa ja se, joka ei mahdu kyytiin odottakoon seuraavaa vuoroa. Samat säännöt kaikille! Toki jos on tilaa väistää jonnekin muualle bussissa, niin tietenkin tilaa pitää antaa ja sellaisissa tilanteissa vaunut tai rollaattorimummo ovat etuoikeutettuja kyseiseen paikkaan. Mutta ei herranjumala vaunut oikeuta toisten potkimiseen kyydistä pois!

Minun mielestäni koiran kanssa on aika paljon helpompi odottaa seuraavaa bussia, kuin lapsen kanssa. Ja ne paikat ON varattu pyörätuolimatkustajille, sekä rattaiden kanssa kulkeville. Sama, kun jotkut istuvat siinä isompien ostostensa kanssa. Kyllä mä ainakin oletan, että siirtyy. Ei kuulu isot hurtat bussiin minun mielestä, varsinkaan ruuhkabussiin!

No ap:n tapauksessa hän oli mennyt jollekin muulle varatulle paikalle. Tässä lastenvaunutapauksessa ei kuitenkaan ole sitä vaihtista, että joku muu antaa niille kärryille tilaa, joten tietty siten vielä selkeempi.

Bussissa ei sitten ole ketään muuta matkustajaa joka voi paikkansa vanhukselle antaa?? Mun näkemyksen mukaan se antaa istuinpaikkansa jolle se on helpointa... ;)

Mitä jos bussiin pyrkivä olisi ollut rollaattorin kanssa kulkeva vanhus tai pyörätuolipotilas. Olisiko tämä koirien ystävä silloinkin vaan jököttänyt paikallaan? Vai kohdistuiko töykeys nyt vaan vauvoihin?

Henk. koht. itse siirtyisin pois, jos a) olisin koirien kanssa ja vaunut yrittäisi tulla sisään b) jos olisin vaunujen kanssa ja rollaattori/pyörätuoli yrittäisi tulla sisään c) olisin vaunujen kanssa, ja vaunut yrittäisi tulla sisään ja kotiin olisi kävelymatka, vaikka oma pysäkki ei olisikaan... Mutta kukin tyylillään tietty...

Yhteistyössä