Mua jäi vaivaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Oltiin tuossa jonkun aikaa sitten bussipysäkillä odottamassa linja-autoa. Just kun bussi oli tulossa, pysäkin penkillä nuokkunut vanha mies (juovuksissa) kaatui suoraan pää edellä asfalttiin. Kumahdus mikä kuului kun pää iskeytyi maahan, oli todella ilkeä. :/
Mies jäi makaamaan tajuttomana maahan, ei liikkunut, ei päästänyt ääntä. Makasi vaan vaikeassa asennossa maassa.
Pysäkillä oli muitakin ihmisiä eikä kukaan tehnyt mitään, ei prkl yhtään mitään. Tuijottivat vaan. :kieh: Minä sitten huudahdin että soittakaa nyt ambulanssi. Sen verran kerkesin nähdä että joku nainen otti kännykän esille ennen kuin bussi oli jo pysäkillä.

Mietin nyt tässä sitten että olisiko minun sittenkin pitänyt ottaa puehlin ja soittaa itsellä se ambulanssi? Olin kahden pienen lapsen kanssa ja kotiin menee vaan tunnin välein busseja.
Haluaisin luottaa siihen että tämä nainen joka kännykän kaivoi esille, ensin siinä vaan tuijotettuaan, että hän todella soitti apua paikalle mutta jotenkin mua jäi kalvamaan tuo tilanne.

Onko ihmiset todellakin niin välinpitämättömiä että kun jotain tuollaista tapahtuu, ei kukaan tee mitään vaan ihmettelee vieressä että ohhoh, tuohon se kuolee.... :kieh:

Pitäisikö tässä lukea myös itseni nyt niihin välinpitämättömiin kun vaan lähdin bussiin? :7

No todellakin voit lukea myös itsesi niihin välinpitämättömiin kun kerran poistuit paikalta etkä edes tiedä, soittiko kukaan ambulanssia vaiei. Tosi tekopyhää sullakin täällä kauhistella, ite oot aivan yhtä idiootti kuin ne kaikki muutakin siinä.

Mitä jos se mies ois ollut sun isäsi? Tai veljesi? Humalako on se syy, ettei tartte välittää ihmishengestä??

Sitäpaitsi, esim diabeetikko tai aivoinfarktin saanut voi vaikuttaa siltä kuin olisi humalassa, vaikka pisaraakaan alkoholia ei olisi veressä!!

Sä et ole yhtään sen parempi kuin ne muutkaan. Päin vastoin.
Hel**tin idiootti!!

Toivotaan, että se nainen soitti ambulanssin. Olisithan säki voinu soittaa linja-autosta. Eikä tunti loppujen lopuksi ole pitkä aika odottaa seuraavaa linja-autoa. Musta olis kivaa, et jos mulle tapahtuis jotain, niin joku huolehtis mut hoitoon. Sen takia katon aina et kaikki kaatuneet jne. pääsee ylös tai saa apua.

Mun mielestä kuuluit vähän tuohon samaan toimettomien tuijottelijoiden joukkoon, ethän itsekään tehnyt mitään konkreettista asian eteen. Paitsi huudahtanut, että "soittakaa nyt joku apua", niin kuin tv-sarjoissa tehdään..

Olisit ihan hyvin voinut itse soittaa sen ambulanssin, etkä siirtää sitä tehtävää (ja samalla myös vastuuta) muille ja nyt sitten miettiä, että tekiköhän kukaan mitään vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Eikö sulla itellä ollu kännykkää? Toki ois voinu sanoa bussikuskille että soittaa ambulanssin. Monet suomalaiset taitaa olla sellasia ettei ne uskalla tarttua toimeen... Varsinkaan jos kyseessä on juoppo. Toivottavasti sai apua...

Kännykkä kyllä on mutta sillä ei paljon soiteltu kun akku oli ihan finito.

Alkuperäinen kirjoittaja ei sympatiaa:
Sitäpaitsi, esim diabeetikko tai aivoinfarktin saanut voi vaikuttaa siltä kuin olisi humalassa, vaikka pisaraakaan alkoholia ei olisi veressä!!

quote]

En minä sympatioita täältä hae.
Mutta siis asiaan; tämä kyllä oli juonut koska istuu aina samoilla pysäkeillä putelinsa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Eikö sulla itellä ollu kännykkää? Toki ois voinu sanoa bussikuskille että soittaa ambulanssin. Monet suomalaiset taitaa olla sellasia ettei ne uskalla tarttua toimeen... Varsinkaan jos kyseessä on juoppo. Toivottavasti sai apua...

Niin ja siis tarkoitin tuolla alussa että olisiko minun pitänyt soittaa jonkun toisen puhelimesta jos muut ei halua.

Niin ja kaks lastakin oli mukana ja bussi tuli just ja mies oli humalassa ja ja ja.

Seli seli.

Mä en ymmärrä, miten kukaan voi olla noin tunteeton kuin sinä ja ne muut siellä pysäkillä. Jättää selkeästi päänsä loukanneen ja tajuttoman _ihmisen_ yksin makaamaan. Tajuatko sä, että se mies saattoi kuolla? Että se mies oli jollekin läheinen, ehkä jonkun isä, veli, poika, mies??

Mä en voi käsittää.

Ja sitten sä kehtaat tulla vielä ihan julkisesti vinkumaan että näin kävi ja voi voi, kun kukaan ei tehnyt mitään.

quote]

Mutta siis asiaan; tämä kyllä oli juonut koska istuu aina samoilla pysäkeillä putelinsa kanssa.

So?
Sun mielestä siis ihmisarvo katoaa, kun juo alkoholia? Missä vaiheessa tuo ihmisarvon katoaminen tapahtuu, ja ihminen lakkaa olemasta ihminen? Ekasta ryypystä? Ekan pullon jälkeen? Koska?

Oletko sä koskaan kuullut sanaa "inhimillisyys" ?
Epäilen.

quote]

So?
Sun mielestä siis ihmisarvo katoaa, kun juo alkoholia? Missä vaiheessa tuo ihmisarvon katoaminen tapahtuu, ja ihminen lakkaa olemasta ihminen? Ekasta ryypystä? Ekan pullon jälkeen? Koska?

Epäilen.

Ja ps.
Tuo sun logiikkas on ihan vastaava, kuin että "ei sieltä risteyksestä eilenkään autoa tullut, niin ei tule tänäänkään".

Vaikka epäilenpä että tajuat mitä tarkoitan.

quote]

So?

Epäilen.

Ei! |o En ole väittänyt että ihmiasarvo katoaa. Totesin vaan tuohon kun kirjoitit aivoinfarktista ym.

quote]

So?

Epäilen.

Ei! |o En ole väittänyt että ihmiasarvo katoaa. Totesin vaan tuohon kun kirjoitit aivoinfarktista ym.

Ja mä kysyn edelleen, miten tilannetta muutti se, että mies saattoi (huom! saattoi) olla humalassa kaatuessaan? Jos kaatunut olisi ollut sivullisten mielestä selvinpäin, olisitteko sitten vaivautuneet soittamaan apua?

Sun viestistä voi päätellä, että koska mies oli humalassa niin ei sitä tartte edes auttaa. Ehkä. Että bussiin vaan ja kotio huolimatta siitä, että toinen jäi sinne kamppailemaan hengestään ilman apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi soittaa apua, joutuu vielä itse kuseen ja liriin?

Just. Lisää järjen riemuvoittoja.
The new generation. Uusi uljas ihmiskunta.

Hyvin menee.

Niinpä. Eihän enää saa edes itseään puolustaa oikeudettomalta hyökkäykseltä ilman pelkoa joutumisesta käräjille. Nyt on vuosi 1984.

Yhteistyössä