Olin kahden ison koiran kanssa bussin keskikohdassa, olisiko minun pitänyt väistyä vaunuilijan tieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi paikallisliikenteessä yleensäkään pitää kuskata piskejä, kävelkää. Pitkälle matkalle ymmärrän että koirat joutuu ottamaan välillä mukaan jos esim yötä kotoa pois.

Sä ilmeisesti et ole ikinä ollut bussissa joka on täynnä. Täynnä olevat bussit edes pysähdy pysäkeille ja jos pysähtyy niin eivät välttämättä avaa etuovea ennen kuin bussista on jäänyt matkustajia pois.

Olen toki ollut. Silloin bussi ei edes pysähdy pysäkille, kuten sanoit. Tässä tapauksessa bussi ei ollut niin täynnä. Kyse on vaan laiskoista ihmisistä, jotka eivät jaksa siirtyä.

Nyt keskustelu alkaa saada jo absurdeja piirteitä. Eli keskisillallalla olevat koirat, päiväkotiryhmä, matkalaukkujaan raahaavat turistit ta ruuhkalinjan tavalliset työmatkalaiset on häädettävä bussista ulos, kun pysäkiltä pyrkii kyytiin äiti rattaiden kanssa? Toivoisin kovasti, että tällainen asenne on pelkkää provoa, mutta kyllähän noita itsekyydessään itsevarmoja vanhempia joutuu välillä kohtaamaan.

Kuka sanoi, että ne pitää häätää ulos? Ei, vaan niiden pitää antaa tilaa. Harvoin bussi on niin täynnä, ettei seisomaan mahdu.

Olen toki ollut. Silloin bussi ei edes pysähdy pysäkille, kuten sanoit. Tässä tapauksessa bussi ei ollut niin täynnä. Kyse on vaan laiskoista ihmisistä, jotka eivät jaksa siirtyä.

Mä en ole ikinä nähnyt bussissa tilannetta ettei siellä olisi tehty tilaa jos tilaa pystytään tekemään. Tosin mä en myöskään ole ikinä nähnyt äitiä joka väkisin tunkisi bussiin jos sinne ei mahdu ja vaatisi toisia poistumaan bussista.

[QUOTE="...";29328343]Koiranomistaja olisi toki saanut jäädä bussiin, mutta liputta matkustavat karvakuonot ei.[/QUOTE]

Koirista joutuu maksamaan ihan samaan tapaan kuin vaikka polkupyörästä - ei ne ilman lippua matkusta.

Yleisesti ottaen tuntuu, että jotkut kuvittelevat, että koiria kuljetetaan bussissa jatkuvasti ihan huvikseen. Itse en ainakaan ota koiraani bussiin, paitsi jos se olisi ihan välttämätöntä. Tällaista tilannetta ei ole koskaan tullut, esim. eläinlääkäriin ollaan menty taksilla.

Mutta ihan ihme asenne, että ne vahinkovankkurit menisivät kaiken muun edelle. Onneksi en tunne moisia ihmisiä.

Koirista joutuu maksamaan ihan samaan tapaan kuin vaikka polkupyörästä - ei ne ilman lippua matkusta.

Yleisesti ottaen tuntuu, että jotkut kuvittelevat, että koiria kuljetetaan bussissa jatkuvasti ihan huvikseen. Itse en ainakaan ota koiraani bussiin, paitsi jos se olisi ihan välttämätöntä. Tällaista tilannetta ei ole koskaan tullut, esim. eläinlääkäriin ollaan menty taksilla.

Mutta ihan ihme asenne, että ne vahinkovankkurit menisivät kaiken muun edelle. Onneksi en tunne moisia ihmisiä.

No kyllä ne vahinkovankkurit menevät jonkun haisevan piskin edelle.
Anna yksi hyvä syy miksi koiraa pitää kuljettaa julkisessa liikenteessä????

Jaahas, Queen Emmaljunga III ollut taas liikkeellä. Näitähän on näinä päivinä paaaaaaljooon liikenteessä, tervemenoa vaan tukkimaan kaupat, kahvilat, kirjastot ja monoliikkeet. Minä en väistä koska mulla on vauva isolla veellä ja rattaat vielä isommalla ärrällä.
Ainut kerta milloin olen nähnyt bussikuskin kieltäytyvän "matkustajasta" oli se kun sellainen peruslöysä teini olis halunnut moponsa matkustavan laitakaupungille :D liekkö oli löpö loppunut vai mikä, mutta tuli tiukka ei!

[QUOTE="provo";29328467]No kyllä ne vahinkovankkurit menevät jonkun haisevan piskin edelle.
Anna yksi hyvä syy miksi koiraa pitää kuljettaa julkisessa liikenteessä????[/QUOTE]

Samasta syystä kuin ihmisiäkin. Päästääkseen paikasta A paikkaan B.

[QUOTE="...";29328264]Eikä ole. Se on käytävään verrannollista aluetta. Jalkatila on istuimen edessä, ei koko bussin lattia.[/QUOTE]

Käytävää ei saa tukkia vaunuilla, rollaattoreilla isoille laukuilla. Niille on oma paikkansa, eli keskelle tehty levennös (ns.vaunupaikat) mihin on tarkoitus laittaa isot tavarat (ja ruuhkissä ihmiset) jotta ne eivät tuki käytäviä joilla ihmisten on tarkotus päästä liikkumaan. :)

[QUOTE="provo";29328511]Julkista bussiliikennettä ei ole järjestetty koiria varten. Tai ei ainakaan täällä pk-seudulla, en tiedä missä landella sinä asut, kun oletat että se on koiria varten, jotta koirat pääsee paikasta A paikkaan B. Järki taas käteen, jookos?[/QUOTE]

Mutta siinä missä ihmisetkin niin nekin kelpaavat vallan hyvin matkustajiksi vaikkei juuri niitä verten olekaan niitä bussivuoroja laitettu.

[QUOTE="nuuh";29328487]tervemenoa vaan tukkimaan kaupat, kahvilat, kirjastot ja monoliikkeet. Minä en väistä koska mulla on vauva isolla veellä ja rattaat vielä isommalla ärrällä.[/QUOTE]

On tämäkin aika ärsyttävä asenne, vaikka nyt ap:n puolella tässä aiheessa olenkin. Nimittäin se, että ihmiset ärsyyntyy vaunuista kaupoissa, kirjastoissa yms. Sama kuin bussissa olemiseen, jokaiseen julkiseen paikkaan ja muuhunkin sopii sama hyvä neuvo: sopu sijaa antaa. Ja jos tilaa ei ole, se väistää kummalle se on helpompaa sillä hetkellä.

Silloin kun itse liikuin niiden Emmaljungiemme kanssa, ärsytti aivan älyttömästi se kun ihmiset tulivat kohti eivätkä väistäneet. Minun piti rattailla pujotella ihmisvilinässä esim. juuri sinne bussiin vilkkaan kadun läpi. Ja vaikka tilaa olisi, tullaan kohti. Tai ei pidetä ovea auki että vaunuilla pääsisi, tai kiilataan ohi hissiin.

Ylipäätään lapsen kanssa liikkuessa, oli se lapsi sitten Manducassa, rattaissa tai kävelisi nätisti minun vierelläni käsi minun kädessäni, niin ilmi tulee ihmisten törkeys ja toisten huomioimattomuus. Montakohan kertaa joku aikuinen on litistänyt minut ja lapseni hissiin, tai töninyt poikaani liukuportaissa, ja ollut väistämättä rattaita vaikka tilaa olisi toisella puolella jättisen parkkipaikan verran ja toisella pari metriä.

• Tykkää
Reactions: UteliasVili ja Pin
[QUOTE="boo";29328162]Miksi niitä rakkeja pitää edes tuoda julkisiin? Pitäis mun mielestä kieltää...[/QUOTE]

Nyt mun on pakko kommentoida.Millä kuljen jos mies on työmatkalla autollamme,ja koian on pakko päästä lääkäriin?Lähin lääkäri 15 km.Ai että liikunta tekee hyvää,niinkö?Pitäskö mun laittaa rakki kävelemään jotta vaunuilijat pääsee bussiin?Sama se koiralla,kuolkoot tienposkeen?Niinkö?

Käytävää ei saa tukkia vaunuilla, rollaattoreilla isoille laukuilla. Niille on oma paikkansa, eli keskelle tehty levennös (ns.vaunupaikat) mihin on tarkoitus laittaa isot tavarat (ja ruuhkissä ihmiset) jotta ne eivät tuki käytäviä joilla ihmisten on tarkotus päästä liikkumaan. :)

Eihän se ole tukkimista vaan ison tilan hyödyntämistä aivan tarkoitukselliseen käyttöön! :O Rattaat vie aika paljon tilaa, samoin kun rollaattori - eikä ole mitään pointtia alkaa purkamaan niitä kasaan tms, kun tila on keskelle tehty siihen tarkoitukseen.

Niinhän mä sanoin, käytävää (sitä missä pitää saada kulkea) ei saa tukkia. :)

Ops anteeksi, luin aivan väärin! No hyvä :) Hurjaa jos ihmiset pitäisivät sitäkin itsekkäänä ja epäkohteliaana, että asettaa ne vaununsa turvalliseen ja tilavaan paikkaan. Mielestäni vaunuilijat ja vanhukset rollaattoreilla täytyy ottaa huomioon ja antaa enemmän tilaa ja auttaa heitä jos tarvis.

[QUOTE="nuuh";29328487]Jaahas, Queen Emmaljunga III ollut taas liikkeellä. Näitähän on näinä päivinä paaaaaaljooon liikenteessä, tervemenoa vaan tukkimaan kaupat, kahvilat, kirjastot ja monoliikkeet. Minä en väistä koska mulla on vauva isolla veellä ja rattaat vielä isommalla ärrällä.
Ainut kerta milloin olen nähnyt bussikuskin kieltäytyvän "matkustajasta" oli se kun sellainen peruslöysä teini olis halunnut moponsa matkustavan laitakaupungille :D liekkö oli löpö loppunut vai mikä, mutta tuli tiukka ei![/QUOTE]

Ihan varmasti mahdutaan kaikki sinne kahvilaan ja kauppaan kun vaan vaihdat asennetta. Jos lähtee vihapäissään liikkeelle, varmaan normaalitkin asiat ärsyttävät kuten se pieni väistöliike ahtaassa kohdassa kahvilaa jotta kaikkien arki jatkuisi normaalisti ja hyvillä mielin. Mulla toimii sellanen, että jos olen jostain syystä kiukkuisella päällä, olen ihan vaikka väkisin ystävällinen muille niin yhtäkkiä huomaan, että hyväntuulisuudesta on tullut aitoa. Jotenkin siihen menee mieli mukaan kun vaan lopettaa sen murjottamisen ja arkisista pikkuasioista vittuuntumisen.

[QUOTE="nuuh";29328602]Mitäs jos vie koiran vaunuissa bussiin? Kenenkä mieli silloin pahoittuisi?[/QUOTE]

Ehkäpä valkotakit olisivat hakemassa sinua aika pian.

Olen tosi eläinrakas. Silti julkisissa matkustaessa täytyy ajatella omaa nenää pidemmälle, että se liikenne on sujuvaa ja kaikilla on turvallista. Vaunuille muuta paikkaa matkustaa kun ei ole.

Niissä vaunuissa on yleensä ne renkaat. Joten ne jotka huutelevat täällä että koiranomistaja voi yhtä hyvin kävellä paikasta A paikkaan B, kertokaas miksei niiden vaunujen kanssa voi kävellä? Liikunta kuitenkin on ihan terveellistä mammoillekin.

Niissä vaunuissa on yleensä ne renkaat. Joten ne jotka huutelevat täällä että koiranomistaja voi yhtä hyvin kävellä paikasta A paikkaan B, kertokaas miksei niiden vaunujen kanssa voi kävellä? Liikunta kuitenkin on ihan terveellistä mammoillekin.

Varmaan ymmärrät, että vauvan kanssa ei noin vain kävellä sohjossa ja loskassa pitkiä matkoja, kun täytyy päästä vaippaa vaihtamaan/syöttömään tasasin väliajoin. Ja toisaalta osa ihmisistä saa pahoja allergiaoireita jo lyhyestä altistumisesta eläimille.

Varmaan ymmärrät, että vauvan kanssa ei noin vain kävellä sohjossa ja loskassa pitkiä matkoja, kun täytyy päästä vaippaa vaihtamaan/syöttömään tasasin väliajoin. Ja toisaalta osa ihmisistä saa pahoja allergiaoireita jo lyhyestä altistumisesta eläimille.

Juu, ymmärrän. Mutta hassua se on miten jotkut ovat sitä mieltä että vanhan ja kipeän koiran kanssa kyllä voi ihan huoletta kävellä vaikka 10km paikasta A paikkaan B, eihän se ole matka eikä mikään. Mutta jos lasta pitäisi työntää edes osan tuosta matkasta, niin se on taas täysin mahdotonta.

Yhteistyössä