Millaisia määriä juotte alkoholia kun lähdette bilettään?

  • Viestiketjun aloittaja "Miila"
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
[QUOTE="Miila";29328099]Kyl mä selviin! :D Ei tarvi sit baarissa juoda montaa![/QUOTE]

Silti siinä on aivan vaarallisen paljon. Pitää olla kehittynyt toleranssi aika kovaksi, jos nuo voit kerralla vetää, yhden illan aikana. Mitä hauskaa tuollaisessa kännäämisessä edes on??!
 
Mies sanoi eilen, että yhden oluen juominen vie ainakin tunnin, joten oletan, ettei juo kovinkaan paljon pikkujouluissa. Itse en biletä tässä yhteydessä meinatulla tavalla - kotona pizzaperjantai, pukeutuminen possuoloasuun ja ajattelin katsoa yhden tietyn Doctor Who -jakson, kunhan vauva nukahtaa.
 
"jenny"
No ennen raskautta join yleensä etkoilla pullon viiniä ja pari siideriä. Baarissa sitten vielä lisää. Nyt oletan että toleranssi on tässä vuoden aikana laskenut varmaan aika paljon ja aion jatkossa juoda huomattavasti pienempiä määriä.
 
"vieras."
Hmm... olen jo päälle 3-kymppinen äiti-ihminen, joten en enää kehtaa sanoa lähteväni bilettämään. Mutta tykkään kyllä laulaa karaokea ja tanssia jos on tilaisuus hyvässä seurassa kaupungille lähteä, eikä näitä kehtaa selvinpäin tehdä. Ja mitä nyt olen laskenut, niin illan aikana kuluu sellaiset kymmenkunta annosta. Silloin on sellaisessa sopivassa humalassa, on kivaa eikä seuraavana päivänä pahaa krapulaa. Juon alkoholia korkeintaan kerran kuussa, joten tuskin minulla ihmeempää toleranssia on, mutta eihän promillet kovin korkeaksi nousekaan, kun tuon 10 juo yleensä n. 10 tunnissa.

Nuorena etkoilla kului yleensä viinipullo tai vastaava määrä mietoja. Nykyään ei välttämättä ole mitään etkoja, vaan kaupungille lähdetään usein ihan selvinpäin, usein mennään ensin syömään ja juodaan sitten ruuan kanssa ne viinit. Rahaa toki sitten menee enemmän, kuin nuoruuden omppupullo etkoilla + häppäreillä pari kaljaa tyylillä.
 
viearsss
[QUOTE="jenny";29328139]No ennen raskautta join yleensä etkoilla pullon viiniä ja pari siideriä. Baarissa sitten vielä lisää. Nyt oletan että toleranssi on tässä vuoden aikana laskenut varmaan aika paljon ja aion jatkossa juoda huomattavasti pienempiä määriä.[/QUOTE]

Jestas miten kovia määriä juotte!! Onko se sitten hauskaa olla aivan umpihumalassa ja huonovointinen? En tajua! Tuo on ihan hirveä määrä, pullo viiniä ja pari siideriä yhden illan aikana.
 
hoohoo
En kovin usein "biletä", mutta viimeksi kun olin niin join alle n 1,5 lasia kuoharia, ravintolassa ruoan kanssa lasin viiniä. Baarissa yksi siideri ja kaksi shottia. Ilta oli ratiriemukas eikä krapulaa seuraavana aamuna.
 
Mun tuli aikoinaan juotua etkoilla tyyliin vinkkupullo ja joskus jopa paalle jotain. Ja baarissa lisaa. Viinaan en ole koskaan koskenut. Olin kylla aina kunnon humalassa ja biletys jatkui aamuun.
Nykyaan, jos menen vaikka ennen baariin lahtoa ystavalleni (huom. n. 2kertaa vuodessa baarissa), saadan ottaa kaksi, korkeintaan kolme olutta tai siideria. Tai sitten kaksi lasillista viinia. Baarissa sitten menee korkeintaan 3 annosta.
 
hihihih
Mun tuli aikoinaan juotua etkoilla tyyliin vinkkupullo ja joskus jopa paalle jotain. Ja baarissa lisaa. Viinaan en ole koskaan koskenut. Olin kylla aina kunnon humalassa ja biletys jatkui aamuun.
Nykyaan, jos menen vaikka ennen baariin lahtoa ystavalleni (huom. n. 2kertaa vuodessa baarissa), saadan ottaa kaksi, korkeintaan kolme olutta tai siideria. Tai sitten kaksi lasillista viinia. Baarissa sitten menee korkeintaan 3 annosta.
Tosi vähän!
 
-*-*-*-
Eiköhän se 4-6 kpl 0,33 siideriä riitä näin talvella. Baarissa sit 3-4 lisää. Harvemmin sitä baarissa kuitenkaan tulee käytyä, ehkä kerran joka toinen kk.

Kesällä kun istutaan ulkona, niin vähän enemmän etkoille, mutta silloin voi baarissa/terassillakäynti jäädä kokonaan väliin, tai sit siellä vain 1 tai 2 juomaa.

Eikä tule mitään oloja noista (muuta ku väsy), mutta viimeksi kun työporukan kanssa käytiin illastamassa niin oli turhan hyvää punaviiniä, pari lasia sitä niin pää oli järkyttävän kipeä seuraavana päivänä :D
 
"huh"
Hurjat on määrät teillä! Otan itse 2-3 siideriä tai pari lasia viiniä kotona tai kaverilla, missä nyt aloitetaankaan ja sit baarissa 2-4 annosta jotain, fiiliksestä riippuen että mitä.
 
Bilettämässä käyn ehkä kerran/kaksi vuodessa. En juo pohjia ja baarissa korkeintaan viisi. Pari siideriä ja pari martinia ja sitten olenkin jo niin tillin tallin ja kello ei edes puolta yötä ja taksilla kotiin. Aamulla jäätävä krapula ja ihmettelen kuinka edes suostuin minnekään lähteä... Kuvio on aina sama :D
 

Yhteistyössä