nyt meni hermot koiraan!!

  • Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti
aaaargh
siskoni koira on 3 viikkoa ollut minulla hoidossa. iso keltainen labradorinnoutaja joka on ihan uskomattoman tyhmä tapaus.. sisko ei ole kouluttanut tuota yhtään, joten koira vetää lenkillä kuin höyryjuna.. varastelee ruokaa ja pureskelee kenkiä ja lapasia..
ja nyt eilen se kusi sisälle vaikka just tultiin tunnin lenkiltä ja koira oli siellä tehnyt kaikki tarpeensa sata kertaa. ärähdin koiralle kun yllätin sen kusemasta lattialle ja nyt on matto pilalla ja haisee kamalalle eikä oo mahdollisuutta saada tota pesulaan. ja koneeseen ei mahdu sitten millään tollanen iso matto.
nyt toi koira ei kuitenkaan enää edes yritäkään pyytää ulos. käytetään sitä kyllä lenkillä, mutta kun se (protestiksi??) lenkin jälkeen kusee ja paskoo sisälle vielä lisää!! en tajua mistä sitä kusta ja paskaa riittää!! koira vaan menee ja kyykkää johonkin, siinä ei paljoa ehdi reagoida.. ei mitään varotusmerkkejä että pitäs päästä ulos..
ja kyllä, toi koira on fyysisesti aivan terve, mutta HENKISESTÄ puolesta en osaa sanoa, enkä varsinkaan omista hermoista!!!

lisäksi ärsyttää ton koiran jatkuva pallien lupsutus. tekis mieli viedä lekurille kastroitavaksi vaikka ei oma koira ees oo. aina iltaisin alkaa kunnon sessiot just kun muut hiljenee nukkumaan, sluuuuuurps sluuurps maiskis maiskis... oikein irstaan kuulosta mussutusta!

ps. ja oikeasti olen jopa ihan eläinrakas mutta tota koiraa en vaan KESTÄ...!
 
aaaargh
no syö ja juo ihan entiseen malliin eikä ole mitenkään muuten käytökseltään omituinen. mä en usko että kyse on mistään tulehduksesta koska tiedän että jo siskoni luona tuo koira on ollut sellainen että saattaa kuseksia sisälle ihan tuosta vaan. sisko kuitenkin väittänyt ettei koira oo tehnyt sitä enää vaan olisi oppinut tavoille..
ja joo eihän se koiran vika ole mutta suututtaa tosi paljon kun mä en nyt enää aio jättää tota koiraa yksin hetkeksikään ja se vaikeuttaa normaalia elämää ihan mukavasti, ja mä en jaksa enää siivota yhtäkään kusilätäkköä tai pökälettä!! ei täällä voi edes imuroida, koska toi koira pelkää imuria aivan hulluna ja saa suurinpiirtein jonkun hyperventilaatiokohtauksen kun edes näkee imurin! voi että mä odotan että pääsisin tosta koirasta eroon..
 
Minkäs ikäinen koira kyseessä? Ja onko siis ihan AINA tehnyt tarpeitaan sisälle? Kyllä suosittelisin el.lääk koska voi olla ihan fyysinen vaiva kyseessä ja ymmärrän kyllä et hermo menee kun aika iso koira kuitenkin kyseessä. Siskollas ois ehkä havahtumisen paikka!
 
aaaargh
Voi olla kyse mielenosoituksesta.
no mutta mistä toi koira vois osoittaa mieltään! on käytetty lenkillä ja koirapuistossa, on ruokaa ja juomaa, on rapsuteltu ja silitelty. ainoa vaan että toi koira tykkää hirveästi palloleikeistä ja koko ajan sais heitellä palloa kun se tuo syliin sitä, niin muutaman kerran olen ärähtänyt koiran muualle koska pitäis työasioita hoitaa koneella jonkun rakin kanssa leikkimisen sijaan.
hohhoi..
 
aaaargh
Alkuperäinen kirjoittaja Strösselit ja kaikki!;29232605:
Minkäs ikäinen koira kyseessä? Ja onko siis ihan AINA tehnyt tarpeitaan sisälle? Kyllä suosittelisin el.lääk koska voi olla ihan fyysinen vaiva kyseessä ja ymmärrän kyllä et hermo menee kun aika iso koira kuitenkin kyseessä. Siskollas ois ehkä havahtumisen paikka!
noin kuusivuotias kai ton pitäis olla, en ole täysin varma. tiedän sen että kun tää koira tuli siskolleni niin ei ollut sisäsiisti ollenkaan, koska oli ollut jollain juopolla joka oli vaan antanut koiran tehdä mitä huvittaa. eli sitä on ekan kerran yritetty kouluttaa millekään tavoille vasta aikuisena!
sisko sai sen oppimaan kutakuinkin sisäsiistiksi mutta jos esim toinen koira haisee sisällä niin toi nostaa heti jalkaa. eikä osaa kamalan hyvin pidätellä jos tulee hätä (tuolla tarkoitan sitä että kyllä koiran pitäis pystyä mun mielestä pidättelemään jonkun työpäivän ajan, jos on käyny ennen sitä lenkillä). tuo on aiemmin käynytkin eläinlääkärillä kun pissaili yhteen väliin sisälle oikein urakalla ja siltä oli otettu kaikki verikokeet ja pissanäytteet, mutta ne oli kunnossa ja eläinlääkäri sanoi että sillä on vaan käytöksessä ongelma..
 
aaaargh
[QUOTE="vieras.";29232627]Onko koko 3 viikkoa ollut tollaista? Toivottavasti et joudu hoitamaan sitä enää kauaa, huh.[/QUOTE]

ei ole koko kolmea viikkoa ollut LUOJAN KIITOS! tai toi sisälle tarpeiden tekeminen alkoi ihan nyt vasta. on se sitä aiemminkin lenkillä leikkinyt höyryveturia ja mä oon saanut olla se junanvaunu perässä, samoin nahkaiset talvikengät on saaneet kyytiä ja lapasia on löytynyt riekaleina pitkin lattioita..
 
"sara"
voi luoja, koirilla ei ole sosiaalisia tunteita eikä ne kykene suunnitelmalliseen toimintaan eli esim. osoittamaan mieltään. ymmärrän todella että menee hermo! olen hoitanut toistakymmentä eri koiraa plus oma koira. vika ei voi olla sinussa eikä koirassa, joko siisteyskasvatus on tehty väärin, koirassa on fyysistä vikaa tai se yksinkertaisesti merkkaa kuten moni uros vieraassa paikassa. älä ota enää hoitoon.
 
aaaargh
[QUOTE="sara";29232643]voi luoja, koirilla ei ole sosiaalisia tunteita eikä ne kykene suunnitelmalliseen toimintaan eli esim. osoittamaan mieltään. ymmärrän todella että menee hermo! olen hoitanut toistakymmentä eri koiraa plus oma koira. vika ei voi olla sinussa eikä koirassa, joko siisteyskasvatus on tehty väärin, koirassa on fyysistä vikaa tai se yksinkertaisesti merkkaa kuten moni uros vieraassa paikassa. älä ota enää hoitoon.[/QUOTE]

pakko sanoa että mistäs me tiedetään, että mihin koira kykenee ja mihin ei ja mitä se tuntee. siitä kun joku tiedemies on jotain sanonut? koskaan emme voi olla varmoja..
ja joo en oo enää hoitoon tuota koiraa ottamassa! ei se koiran vika ole että sitä ei ole kunnolla opetettu. mutta kyllä osaa ottaa hermoon kun koko talo ihan kaaoksessa, sadan euron saappaat syötynä ja juuri kun saa yhden paskaläjän siivottua niin toinen on ilmestynyt nurkan taakse... enkä mä usko että tolla mitään sairautta on, tuntuu hyvin iloiselta ja reippaalta ja syö ja juo kuin hevonen niinkuin aiemminkin..
 
Ihanat koirat :D
Mikset vie sitä takasi siskolles? tai kytke se pihalle köyteen kiinni,mitä tuota sisällä pitämään jos ei osaa käyttäytyä?tai miten ois pesuhuone ja ovi kiinni...sieltähän ne sotkut on helppo siivota.
 
....
Nostaako siis ihan koipea vai laskeeko alleen?
Vaikka ei olisikaan protestia niin ilo- ja pelkopissat voi tulla.
Mutta jos nostaa koipea, niin merkkailuahan se on. Ja se on tod. v*ttumainen tapa karsia urokselta pois.

Pallienpoisto vois auttaa vähän, rauhottaa urosta ihan kaikin puolin.
 
aaaargh
en voi viedä koska sisko on parinsadan kilometrin päässä ja mulla ei ole autoa. pihalle on vaikea viedä kun asutaan kerrostalossa. parvekkeelle meinasin sen teljetä joksikin puolituntiseksi että voisin omaa päätä vähän jäähdytellä mutta en viitsinyt, ois varmaan sielläkin kohta siivottavaa.. en kehtaa koiraa yhteen huoneeseenkaan laittaa kun ei oo kovin isot huoneet ja aika iso koira kuitenkin. kiusausta se olis..
ja ihan koipea nostaa.. siihen suhtautuisin lempeämmin jos laskisi alleen esim entinen oma koirani teki niin vanhuudessaan erään vaivan takia.. mutta se kun yllättää ton ison koiran nostamassa kinttua johonkin sohvan kulmaan niin kyllä vaan verenpaineet pomppaa heti huippulukemiin..

virikettähän tuolla on, ainakin pitäisi olla, on puruluuta ja palloa ja vinkulelua ja köysileluja ja aktivointipalloa.. en vaan itse just nyt ehtisi koiran kanssa leikkiä mutta on ton kanssa käyty puistossa ja kävelyllä..

ONNEKSI toi koira on nyt nukkumassa.. siskolle tuli soitettua aika vihainen puhelu aiemmin, että voisko hän mitenkään hakea koiraa pois aiemmin kun on ollut tarkoitus. :/ argh..
 
aaaargh
Alkuperäinen kirjoittaja Vatipää90;29232708:
Jos paskan ja kusen määrä häiritsee niin vika on ihan ruokavaliossa. Isokaan koira ei ulosta kuin 2-3 kertaa päivässä JOS ruokinta on kunnossa. Myöskin väärä ruokinta lisää tuota virtsan eritystä.
no uros kyseessä niin eikö ne nyt muutenkin oo koko ajan ulkona jalkaa nostamassa..? en kyllä ala ton ruokavaliota muuttelemaan koska ei oo oma koira mutta kai se pitää mainita sisarelle...
 
jo on vaikeeta
Mulla oli tuttu koira hoidossa reilun viikon. Kolmantena päivänä alkoi vaan pissailla sisälle. Kyykisty ja teki pienen lammikon (narttukoira). Tajusin kyllä kolmannesta lätäköstä, että taitaa olla virtsatietulehdus ja sehän se. Mitään muita oireita ei ollut, eikä koira käyttäytynyt mitenkään eri lailla kuin ennen.
Toki voi olla että koira stressaa, ei se tajuu miksi se on teillä eikä omassa kodissaan ja jos olet kamalan ärtyinen koko ajan, sitä alkaa jännittää. Moni koira reagoi stressiin (ja iloon ja jännitykseen) vatsallaan. Jos pystyt, menkää jonnekin metsään kävelleen, koirakin hidastaa tahtia kun on paljon nuuskittavaa. Soita eläinlääkäriltä neuvoja, jos tollainen tilanne jatkuu.
 
Mainitsemasi lelut kiihdyttävät vain koiraa, juurikin pallon heittely, vetolelut jne.

Keksi koiran aivoille ja nenälle jotain hommaa. Esim nappuloiden etsimistä sisällä/ulkona, temppujen tekemistä, laita nappuloita nurin olevien mukien alle jne.
 
vaikea valinta
Uskaltaako tuollaista mustaa saksanpaimenkoiraa n.2,5 vanhaa mahdollisesti ostaa tuolta apolan palstalta? Jotenkin outo kun koiralla siru muttei papereita. Ollut pienestä tarhakoira ja nyt vasta opettelee sisälläkin olemaan. Kakkii ja pissaa sisälle. Maksaa 300 euroa.Minulla ei ole kokemusta ja mietin ,tuoko liikaa ongelmia .
 
Uskaltaako tuollaista mustaa saksanpaimenkoiraa n.2,5 vanhaa mahdollisesti ostaa tuolta apolan palstalta? Jotenkin outo kun koiralla siru muttei papereita. Ollut pienestä tarhakoira ja nyt vasta opettelee sisälläkin olemaan. Kakkii ja pissaa sisälle. Maksaa 300 euroa.Minulla ei ole kokemusta ja mietin ,tuoko liikaa ongelmia .
Ei, ei, ei, ei, ei! Ja vielä kerran EI! Älä osta!
 

Yhteistyössä