miksi pitää nukkua yhdessä jos molemmat nukkuu huonosti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
Täälläkin monissa keskuteluissa tullut ilmi ettei kaikissa perheissä nukuta hyvin. esim. äsken luin ettei "kumpikaan vanhemmista ole nukkunut yli 8h pitkään aikaan, kuukauteen". Siis miksi? Pitääkö molempien herätä vauvan kanssa jne. jos se vauva herää vai mikä on ongelma? Tämäkin oli yksilapsinen perhe.

Me nukutaan erillään, molemmat saa nukuttua välillä niin pitkään kun nukuttaa. Ja kyllä, vauva saa vain rintamaitoa ja mies käy töissä.

Tiedän että yhdessä nukkuminen on kivaa, mutta kannattaako sen takia menettää pahimmillaan monen vuoden yöunet. Sitten valitetaan kun ei kukaan saa nukkua.

Mitä en tässä nyt tajua?

Samaa ihmetellyt. Että onko ihmiset niin tyhmiä vai mikä syynä jos perheessä on kaksi aikuista ihmistä ja muka koskaan ei saa nukuttua. Eikö nää ihmiset osaa vuorotella, nukkua eri huoneissa tai jotain järjestelyä edes tehdä että kummatkin saa ainakin välillä tankata sitä unta!!!!
Ihan turha sit valittaa ku ei olla saatu ainakaan vuoteen nukkua ku muutama tunti blaa blaa blaa....

Mäkään en tajua. Meillä ei ole edes lapsia ja silti ei nukuta yleensä yhdessä, koska en vaan saa nukuttua niin hyvin silloin. Toinen potkii ja kuorsaa ja heittää peittoa päälle jne jne. Ihmiset jotenkin luulee, että se muka heikentää parisuhdetta tai vähentää läheisyyttä. Ei pidä paikkaansa.

Mie en saanut nukuttua kun vahdin kanden pienen vastasyntyneen tuhinaa ja odotin koska jompikumpi pärähtää huutamaan. Ratkaisimme asian niin, että mies jäi vauvojen kanssa nukkumaan ja minä menin toiseen huoneeseen, ja kun vauva heräsi mies soitti minulle ja menin imettämään vauvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29321399:
Jaa a, no meillä ei mies herää vauvan ääniin niin voidaan kyllä kaikki nukkua samassa huoneessa, mut jos lapsi on kipee ja kaipaa sylittelyä ja hoivaa yöllä niin sillon mies menee sohvalle nukkumaan.

Tämä ei sitten onneksi koske teitä.

Kaksi lasta 2 v:n sisään ja molempien ekat vuodet nukuttiin paljon eri huoneissa koska pikkuser heräili monta kertaa yössä syömään ja miehellä vielä vuorotyö. Kaikki voitti.. Edelleenkin jos menee pyörimiseksi niin toinen menee sohvalle. On vaikea nukahtaa jos molemmat pyörii levottomina. Kannatan!

Meillä on ihan vakituiseen omat huoneet vaikka lapset ei todellakaan enää herätä öisin. Parisuhde voi paljon paremmin kun molemmat on levänneitä ja nukkuu hyvin. Eri makuuhuoneet ei tarkoita mitään aviokriisiä

Meidän parisuhteen kannalta merkitsee enemmän yhdessä nukkuminen kuin muutama valvottu tunti. Toki en tiedä kuulutaanko kohderyhmään, kun ei koskaan olla mitään hervottomia pätkiä jouduttu valvomaan. Normaalit vauva-ajan heräilyt kyllä. Mutta en vaihtaisi pois yhteisiä hetkiä yhteisen peiton alla, silläkään uhalla että olisin vähän väsyneempi. Tästä voisin taas sanoa, että turha sitten vinkua kun ero tulee parin vuoden sisällä, jos ei edes samassa sängyssä nukuta! ;)

Meidän parisuhteen kannalta merkitsee enemmän yhdessä nukkuminen kuin muutama valvottu tunti. Toki en tiedä kuulutaanko kohderyhmään, kun ei koskaan olla mitään hervottomia pätkiä jouduttu valvomaan. Normaalit vauva-ajan heräilyt kyllä. Mutta en vaihtaisi pois yhteisiä hetkiä yhteisen peiton alla, silläkään uhalla että olisin vähän väsyneempi. Tästä voisin taas sanoa, että turha sitten vinkua kun ero tulee parin vuoden sisällä, jos ei edes samassa sängyssä nukuta! ;)

Öh, miksi ihmeessä se tarkoittaisi eroa?

Itsekin kuulin ekan lapsen jälkeen kommenttia, että teillehän ei sit ainakaan lisää lapsia tule, jos eri huoneissa nukutte. Aika hassua, että yleinen käsitys seksielämästä tuntuu rajoittuvan parisänkyyn ja yöaikaan, mutta kukin tyylillään. Ja voihan monille olla suurinta onnea se kerran viikossa pimeässä peiton alla ;)

Mistähän tuo puolivuotias kuopus tuohon muuten tupsahti, vaikka ei edes nukuta samassa sängyssä!?!

Ja parisuhdetta ei sitten kuluta jos kukaan ei saa tarpeeksi nukkua kuukausiin/vuosiin?
Jos ero tulee tollaisen takia niin ei ole kovin vahvalla pohjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin...;29321972:
Anteeksi josd, mutta hoidatteko parisuhdettanne nukkumalla? Jos samassa sängyssä nukkuminen kerta estää eron... :D

No hoidetaan, silläkin. Mun mielestä yksi ehdottomasti parisuhteen parhaimmista (ja meidän tapauksessa parisuhdetta vahvistavista) asioista on yhdessä nukkuminen, lähekkäin yhteisen peiton alla nukkuminen. Nukutaan joka tosi lähekkäin, ja se tunne kun illalla mennään yhteiseen sänkyyn, jutellaan lähekkäin tai vaikka luetaan kirjoja, mutta ollaan lähekkäin omassa sängyssä. Se merkitsee meille paljon, ei sen teille tarvikaan merkitä. Mutta meidän parisuhteessa se ois iso pala pois, jos sitä ei olis.

[QUOTE="wieras";29321660]Mie en saanut nukuttua kun vahdin kanden pienen vastasyntyneen tuhinaa ja odotin koska jompikumpi pärähtää huutamaan. Ratkaisimme asian niin, että mies jäi vauvojen kanssa nukkumaan ja minä menin toiseen huoneeseen, ja kun vauva heräsi mies soitti minulle ja menin imettämään vauvat.[/QUOTE]

:D Mies soitti sulle. :D

[QUOTE="millamari";29321983]Öh, miksi ihmeessä se tarkoittaisi eroa?

Itsekin kuulin ekan lapsen jälkeen kommenttia, että teillehän ei sit ainakaan lisää lapsia tule, jos eri huoneissa nukutte. Aika hassua, että yleinen käsitys seksielämästä tuntuu rajoittuvan parisänkyyn ja yöaikaan, mutta kukin tyylillään. Ja voihan monille olla suurinta onnea se kerran viikossa pimeässä peiton alla ;)

Mistähän tuo puolivuotias kuopus tuohon muuten tupsahti, vaikka ei edes nukuta samassa sängyssä!?![/QUOTE]

Näin juuri. Ehkä ei tajuta ettei sillä ole mitään tekemistä seksin tai läheisyyden kanssa.

[QUOTE="millamari";29321983]Öh, miksi ihmeessä se tarkoittaisi eroa?

Mistähän tuo puolivuotias kuopus tuohon muuten tupsahti, vaikka ei edes nukuta samassa sängyssä!?![/QUOTE]

Se olikin vitsillä heitetty, huumoria ihmiset! Jos joku ajattelee, että huonosti nukkuminen edesauttaa eroa niin heitin vaan ilmaan ajatuksen, että myös se erillään nukkuminen voi edesauttaa sitä eroa. Ja kerroin oman kokemuksen ja näkemyksen siitä, miksi meillä mieluummin nukutaan vähän huonommin ja yhdessä kuin hyvin ja eri huoneissa. Eikö aloituksessa tätä nimenomaan kysytty?

Enkä todellakaan tarkoittanut pelkkää seksiä. Vaan kaikkia niitä tunteita ja asioita meillä yhdessänukkumiseen liittyy.

Jos joku ajattelee, että huonosti nukkuminen edesauttaa eroa niin heitin vaan ilmaan ajatuksen, että myös se erillään nukkuminen voi edesauttaa sitä eroa.

Niinhän se voi, mutta uni on kuitenkin ihmisen perustarpeita, eikä nukkumista voi korvata millään - läheisyyttä ym. mitä yhdessä nukkumisesta saa, voi saavuttaa muutenkin kuin nukkumalla :) Riippuu tietysti ihan pariskunnasta, miten paljon yhdessä nukkuminen unta häiritsee - mulla on ajoittaista unettomuutta, nukahtamisvaikeuksia ja herkkäunisuutta, ja pahimmillaan en saa koko yönä nukutuksi, hyvässä tapauksessa uni tulee kun hiippailen kuorsaavan miehen vierestä sohvalle nukkumaan. Usein luetaan sängyssä vierekäin, silitellään ja jutellaan ja nautitaan vaan siitä yhdessä olemisesta, mutta nukkumaan jompi kumpi siirtyy usein lopulta muualle. Se on vähän ikävää, mutta pakko, jos en muuten saa nukuttua.

Jos molemmat on tyytyväisiä unen määrään ja laatuun, niin eihän se mitään haittaa, vaikka uni välillä häiriintyisi. Lähinnä ihmetyttää ne perheet, joissa esimerkiksi vauva heräilee yöllä, ja molemmat vanhemmat heräilee sen takia samana yönä - olen kuullut esimerkiksi käytännöstä, että äiti syöttää vauvan, jonka jälkeen mies herää vaihtamaan vaipan. Tietysti ihan ok, jos molemmat jaksaa noin, mutta usein molemmat on sitten ihan väsyneitä. Mun mielestä on parempi, että edes toinen saa nukkua kunnolliset yöunet. On meilläkin mies herännyt joissakin erityistilanteissa, mutta pääasiassa mä hoidan yöheräilyt ja mies antaa mun levätä ja nukkua muulloin.

Ei oo eroa tullut 30 vuoteen. Silloin oli kyllä lähellä kun toinen valvoi kuorsauksen takia ja toinen siksi ettei uskaltanut nukkua ettei kuorsaa ja herätä toista :-D meille se yhdessä nukkuminen ei ole mikään parisuhteen peruskivi, liitto hoidetaan muilla tavoin

Ei mies herää, vaikka syöttäisin vauvaa ja kattoisin telkkaria samassa sängyssä. Mies on ehdottomasti sitä vastaan, että nukkuisin muualla. Vaikka olisin kamalassa flunssassa ja pelkäisin tartuttavani hänet,viereen hän kömpii. Itse olen huonompi nukkuja, mutta en mie miehen vuoksi valvo.

Ei mies herää, vaikka syöttäisin vauvaa ja kattoisin telkkaria samassa sängyssä. Mies on ehdottomasti sitä vastaan, että nukkuisin muualla. Vaikka olisin kamalassa flunssassa ja pelkäisin tartuttavani hänet,viereen hän kömpii. Itse olen huonompi nukkuja, mutta en mie miehen vuoksi valvo.

Jos kyseessä olisi koliikki, niin tilanne voisi olla eri. Pienet ähkinät eivät minua herärä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Vaikea sanoa, mikä loppujen lopuksi mihinkin johtaa ja mitä edesauttaa. Itse olin sitä mieltä, että erilään nukkuminen ei eroa aiheuta, mutta nyt olen vähän eri mieltä. Meillä mies kuorsasi niin paljon, että nukuttiin eri huoneissa. Ajan mittaan suhteesta hävisi muukin läheisyys ja seksikin väheni merkittävästi.
Ja erohan siitä tuli.

Nyt nukutaan uuden miehen kanssa samassa sängyssä ja tykkään siitä tosi paljon. On mukavaa käpertyä toisen kainaloon nukkumaan ja herätä spontaanisti sekstailemaan keskellä yötä tai aamusta. Ei sitä tee silloin kun toinen nukkuu eri huoneessa ja peräti eri kerroksessa kuin itse.

Jos ei kertakaikkiaan saa nukuttua toisen kuorsaamisen vuoksi tai siksi että lapset valvottaa, erillään nukkuminen voi olla hyvä ratkaisu. Itse miettisin kyllä toisen kerran, jos vielä olisin samassa tilanteessa.

Yhteistyössä