Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

• Viestiketjun aloittaja kaks ja puol
  • Ensimmäinen viesti
Ei mitkään, sillä ymmärrän, että ihmisiä on erilaisia. Osalle heistä esim. vanhuksille, vammaisille, sairaille, kiireisille ja mukavuudenhaluisille tällaiset tuotteet ovat arjen pelastus.

Ajattelin tehdä jouluksi bataattilaatikkoa valmiista bataattisoseesta. Ei siksi ettenkö osaisi tai voisi kuoria ja keittää bataattia vaan siksi, että käytän mielummin sen ajan johonkin mieluisampaan puuhaan.

Vier
Itse en ole ikinä tehnyt musia oikeista perunoista, teen aina jauheesta. Mies tekee taas itse. Molemmat on hyviä ja valmistakin voi muokata.
Ymmärrän hyvin valmisruuat, kaikilla ei mahdollisuutta, taitoja, aikaa tehdä itse. Esim. vakava sairaus voi olla esteenä.

vierass
Valmispuuroja en oikein ymmärrä. Eikös sillä samalla vaivalla nyt voi tehdä mikropuuroa niistä hiutaleista, eihän niihinkään tarvii kuin vettä lisäksi. Säilyykin pidempään. Valmiiksi paistettu jauheliha kuulostaa myös erikoiselta, mutta ehkä sitten jossain pitsassa menis. Perunamuussijauhetta tuli käytettyä joskus sinkkuna, nykyään ei vaan olla syöty muussia. Puolivalmiita juttuja tulee käytettyä toisinaan, kun muuten se kello on ties kuinka paljon jos töiden jälkeen alat aina kokkaamaan alusta asti, kun joskus ne työpäivät on pitkiä.

Professional Griefer
No en toki tajunnut heti ajatella, että kaikki ei ole "täysissä voimissaan" ja niillehän noita myydään. Voihan sitä myydä vaikka pussitettua ripulia, jos sille on ostajia..

Mä ymmärrän varmaan kaikki muut, paitsi sokeri-kaneliseoksen. Sitä en kertakaikkisesti käsitä :D

Ei luulisi nyt olevan NIIN hankalaa heittää viilin, tai korvapuusin sisään sokeria JA kanelia. Mutta ilmeisesti on, sillä tuskin tuokaan tuote koskaan olisi markkinoille tullut, jos sille ei käyttäjänsä olisi :D

monenlainen elämä
Tuskin siellä kaupassa on mitään jolle ei löydy jonkinlaista ostovoimaa. Eli ei siellä kaupassa ole aikoihin ollut ruokia jotka menisivät yli minun ymmärrykseni - vaikka en niitä itse ostaisikaan. Kapeakatseisuutta ja ylimielisyyttä on pitää ilman muuta uusavuttomina niitä joiden arki ja elämä on kukaties toisenlainen kuin oma.

Mutta jostain sitten näköjään pitää itsetuntonsa repiä, vaikkapa otsikon kaltaisella päivittelyllä. Saahan siinä ilmaistua miten itse ei ole ollenkaan "avuton" - vai saako todella?

"wieras"
Moni tuntuu olevan sitä mieltä, että on aivan sama mitä suuhunsa laittaa kunhan se vaan täyttää vatsan ja maistuu ruoalle. Sanotaan, että ei viitsi paneutua ruokaan kun on muuta mielenkiintoisempaa tekemistä. Kuitenkin ihminen niinkuin muutkin eläimet toimivat sillä ruoalla mitä sinne suuhun laittaa. Sillä ruoalla on merkitystä, se ei ole yhdentekevää. Ravinto vaikuttaa niin fyysiseen kuin psyykkiseen kuntoon.

Niin, ja ruoan terveyden mittari ei ole kalorin määrä. Eikä laihuus ole terveyden mittari.

Valmiit piirakka- ja pizzapohjat, valmis(pasta)kastikkeet, valmiiksi marinoidut lihat, lihapullataikina (hyi v**, teen aina itse niin tulee hyvää), valmiiksi erotellut valkuaiset tölkissä...

Ihmisillä ei taida olla nykypäivänä enää minkään valtakunnan keittotaitoa :D. Ainoa, mitä tarvii tietää on uunin lämpötila ja paistoaika..

Kalliiksi tulee jos aina ostaa eineksiä, ovathan ne helppoja silloin tällöin ja itsekin saatan ostaa valmisruokaa kun on sudennälkä. Mutta kyllä mä ihan itse marinoin lihani ja leivon piirakkapohjani, jne..

monenlainen elämä
Valmiit piirakka- ja pizzapohjat, valmis(pasta)kastikkeet, valmiiksi marinoidut lihat, lihapullataikina (hyi v**, teen aina itse niin tulee hyvää), valmiiksi erotellut valkuaiset tölkissä...

Ihmisillä ei taida olla nykypäivänä enää minkään valtakunnan keittotaitoa :D. Ainoa, mitä tarvii tietää on uunin lämpötila ja paistoaika..

Kalliiksi tulee jos aina ostaa eineksiä, ovathan ne helppoja silloin tällöin ja itsekin saatan ostaa valmisruokaa kun on sudennälkä. Mutta kyllä mä ihan itse marinoin lihani ja leivon piirakkapohjani, jne..
Juuri tätä katsantotapaa pidän kapeakatseisena ja yksioikoisena...

säpäle harmaana

Ei tullut mieleen, että joku voi ostaa niitä ihan samasta syystä kuin sinä, eikä siksi, ettei osaa?

"Mies"
Mitkään valmisruoat eivät mene yli ymmärrykseni.
Jos niitä kaupassa myydään vuodesta toiseen, niin selvästikin niille on tarvetta.
Täällä moni täydellinen kokki ei tunnu näkevän omaa napaansa pidemmälle, eikä ymmärrä että kaikki eivät ole samanlaisessa tilanteessa kuin te.
Kaikki ei myöskään tee ruokaa aina siellä kotikeittiössä. Jotkut retkeilevät ja mökkeilevät paikoissa joissa jo jauhelihan ruskistaminen voi olla lähes mahdotonta, tai ainakin hankaloittaa sitten turhan paljon kaikkien muiden ruokien valmistusta.

iu
Mä ymmärrän varmaan kaikki muut, paitsi sokeri-kaneliseoksen. Sitä en kertakaikkisesti käsitä :D
Täähän on ihan älyttömän kätevä tuote. :D En tosin osta sitä valmiiksi sekoitettuna, vaan itse aina sotken valmiiksi sirotepurkkiin. Korvapuusteja tehdessä ihan verraton.

Ja kiitos vinkistä tuonne jollekin aiemmalle kommentoijalle: porkkanasoseesta olen tehnyt jouluisin laatikkoa, mutta eipäs ole tullut mieleen käyttää sosekeittoon. Heti tänään kokeilen. :)

Vierasmies
Pussijauheesta et saa millään samanlaista muusia kuin on oikea perunasurvos, sellainen vain haarukalla mussaattu pyre. Mikään ei kamalampaa kuin lierumainen perunalitku.
Perunan sekaan vähän tosi kuumaa punaista maitoa ja voita, survotaan sellaiseksi että se jää kasaksi.

Itse en ole ikinä tehnyt musia oikeista perunoista, teen aina jauheesta. Mies tekee taas itse. Molemmat on hyviä ja valmistakin voi muokata.

en kuori sipulia
Alkuperäinen kirjoittaja pisteitäpisteitä;29274444:
Minä ihmettelen valmiiksi pilkottuja perunoita, ja valmiiksi hienonnettua sipulia.
Minun mielestä ne on niin nopee ja helppo pilkkoa.. toisaalta ymmärrän, kun säästää siinä aikaa, mutta ei se silti iso vaiva ole :)
Toi kananmuna juttu myös. Älytöntä :O
Perunat minä ostan ihan kokonaisina ja pilkon itse, mutta sipulin ostan kuivattuna tai jauheena, ku en pysty sipulia kuorimaan ja pilkkomaan, vielä en ole keksinyt keinoa millä sen tekisi ilman että silmiin sattuu.

[QUOTE="koppa";29275138]Perunamuusijauheet, valmismunakkaat jne. menee kyllä, mutta pullotettu vesi !!!!!!!!! Kuka on niin helevetin osaamaton, ettei osaa lorottaa vettä hanasta. Ja VISSY sama homma, eikö kukaan ole kuullut hiilihappolaitteesta.

Valmismunakashan on kätevä kiireessä, jossa aamulla aikaa on 3min joista 2 pitää käyttää syömiseen.[/QUOTE]

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla että luulee vichyn olevan vain hiilihapotettua vettä? Lue huvikses joskus tuoteseloste.
Samoin ärsyttää ihmiset jotka eivät tiedä vichyn, kivennäisveden ja hiilihapotetun veden eroa...
Tämä uusi valmiiksi maustettu jauhelihataikina ihmetyttää minuakin. Lähes kaiken muun ymmärrän. Reumaatikot, vanhukset, lapset, keittiörempan keskellä elävät ihmiset yms yms. Kun ottaa pään pois omasta perseestä näkee että muilla voikin olla täysin erilaiset tarpeet kuin palstamammalla. Ja onko siinäkään jotain väärää että ostaa einestä vain päästäkseen helpommalla?

Yhteistyössä