Onko sinulla mitään kammoa/fobiaa?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
frty
huoh...

Edelleenkin kyse on siitä, että sä voit halutessasi pysyä erossa niistä ihmisistä jos ihmisiä pelkäät kuollaksesi, käärmeistä ja ampiaisista sä et voi pysyä erossa. Ihmiselle sä voit sanoa, että älä tule mun lähelle tai älä koska minuun. Voitko käärmeelle sanoa niin?
Eipä se ihan noin mene, että voit tuolla keskellä Helsinkiä huudella jokaiselle, että älä tule tänne tai voithan huutaa mutta se tuskin karkoittaa ihmisiä sen enempää kuin käärmeitäkään. Eikä huudosta ole mitään apua puhelimen soidessa (ihminen soittaa).

Käärmeiden välttely on aika lailla helpompaa kuin ihmisten.

kfkfkf
Ja luulen, että jos kuollakseen ihmisiä pelkäävän iholle tunkis se toinen ihminen vastoin tämän tahtoa, niin tämä saattais sen jopa tappaakkin.

Mikäs se tuollainen toisia ihmisiä pelkäävä fobia on? En oo koskaan kuullutkaan :D
Sosiaalisia tilanteita pelkäävästä olen kyllä kuullut

kfkfkf
Eipä se ihan noin mene, että voit tuolla keskellä Helsinkiä huudella jokaiselle, että älä tule tänne tai voithan huutaa mutta se tuskin karkoittaa ihmisiä sen enempää kuin käärmeitäkään. Eikä huudosta ole mitään apua puhelimen soidessa (ihminen soittaa).

No jos sä pelkäät kuollakses ihmisiä, niin sä tuskin menet keskelle helsinkiä :headwall:

Käärmeet ovat valitettavasti kuuroja. Tömistelykin kuulemma auttaa vaan 1-2 metrin alueella. Ne käärmeet joita olen kohdannut niin ovat olleet kyllä täysin yllätettyjä.

frty
No jos sä pelkäät kuollakses ihmisiä, niin sä tuskin menet keskelle helsinkiä :headwall:
Pakkohan se on, vai luuletko että ihmisillä on jotain palvelijoita hoitamassa heidän asioitaan tai että kaikki lakkaavat elämästä, kun sairastuvat fobioihin.

Kyllähän hänkin eristyi kuka pelkäsi kuollakseen lihavia ihmisiä (eräässä tv-ohjelmassa) mutta pakkohan hänen oli ulkona liikkua.

kfkfkf
Pakkohan se on, vai luuletko että ihmisillä on jotain palvelijoita hoitamassa heidän asioitaan tai että kaikki lakkaavat elämästä, kun sairastuvat fobioihin.

Kyllähän hänkin eristyi kuka pelkäsi kuollakseen lihavia ihmisiä (eräässä tv-ohjelmassa) mutta pakkohan hänen oli ulkona liikkua.
No sellainen ihminen sitten tuskin muuttaa asumaan helsnkiin :D
ja kyllä, sellainen ihminen luultavasti linnoittautuu kotiinsa ja muut hoitaa hänen asioitaan, koska ihmisiä on jokapuolella. Jos ampiaisia ja käärmeitä menis tuolla pihalla samalla tapaa kuin ihmisiä niin en minä sinne ulos menisi.

Mia U
Olin kerran suppilovahveroita etsimässä metsässä ja kun olin siinä kyykyssä kuulin käärmeen sihisevän vieressä..ajattelin vaan että pistä jos huvittaa en mä nyt kerkee sua pelkäämään, ei pistänyt. Korkeat ja ahtaat paikat kammoksuttaa kyllä.

frty
ja kyllä, sellainen ihminen luultavasti linnoittautuu kotiinsa ja muut hoitaa hänen asioitaan, koska ihmisiä on jokapuolella. Jos ampiaisia ja käärmeitä menis tuolla pihalla samalla tapaa kuin ihmisiä niin en minä sinne ulos menisi.
No jospa sellainen ihminen ihan sattuu jo asumaan Helsingissä.
Tai jospa pakenee vaikka Nykkiä tänne takapajulaan.

Älä jaksa vängätä asiasta, josta et selkeästi tiedä yhtään mitään.
Kato niitä ihmisiä joutuu näkemään silloinkin, kun hoitavat sun asioitasi.

kfkfkf
No jospa sellainen ihminen ihan sattuu jo asumaan Helsingissä.
Tai jospa pakenee vaikka Nykkiä tänne takapajulaan.

Älä jaksa vängätä asiasta, josta et selkeästi tiedä yhtään mitään.
Kato niitä ihmisiä joutuu näkemään silloinkin, kun hoitavat sun asioitasi.
Mä luulen, että mulla on fobioista enemmän kokemusta kuin sinulla :)
Eiköhän nyt kuitenkin tollainen ihmisiä pelkäävä oo aika harvinaista, eipä googlekaan löytänyt mitään... aika moni pelkää kuitenkin käärmeitä ja ampiaisia yms...

Njaah
Totta on, etten muuttaisi kaupunkiin, kun ahdistaa tuppukylässäkin. Mutta oikeasti, kuka mun asioita hoitaisi? Ei niin kukaan.

[QUOTE="Mutku";29255454]Katso lista: Tässä ovat Suomen tappavimmat eläimet | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
kyy on aika häntäpäässä vaarallisten listalla...[/QUOTE]

Koiran hyökkäys/puremat - 15 ihmistä

2. Ampiaiset - 14 ihmistä

3. Nauta, lehmä, sonni - 10 ihmistä

4. Hevonen - 7 ihmistä

5. Kissa - 2 ihmistä

6. Karhu - 1 ihminen

7. Pässi - 1 ihminen

8. Kyykäärmeen purema - 1 ihminen

9. Mehiläiset - 1 ihminen

1. Hirvikolarit - 92 ihmistä

2. Tapaturma ratsastajalle tai hevoskärryillä kulkeneelle - 26 ihmistä

3. Kolari, jossa törmäys muuhun kuin hirveen - 7 ihmistä

Kopsasin tuon listan tänne, tulkitaanpas tuota tilastoa. Hirviä ja karhuja lukuunottamatta (joita kiitettävästi vähennetään) moni noista on semmoisia jotka ovat ihmisten hommaamia eläimiä, elävät ihmisasutuksen keskellä. Onko ihme jos siis tulee puremiakin tms. enemmän?

Ampiaisia luulisin olevan paljon enemmänkin kuin kyitä, ainakin toukokuisin on jokaisen omenapuut täälläpäin täynnä (tai sitten tämä meidän alue on siitäkin outo ja poikkeuksellinen, julmien ja verenhimoisten kyyntappajien lisäksi). Olisi ihan kiva saada jostain selville amppareiden ja kyiden lukumääriä.
Amppareita pelkäisin mäkin jos olisin esim. allerginen tai jos joka pistosta pitäisi lasta käyttää lääkärissä.

kfkfkf
Totta on, etten muuttaisi kaupunkiin, kun ahdistaa tuppukylässäkin. Mutta oikeasti, kuka mun asioita hoitaisi? Ei niin kukaan.
Mitä sä ihmisissä pelkäät? Että ne satuttaa sua? Sosiaalisia tilanteita? Vai mitä?

Vaikea käsittää, että joku pelkäis jotain samaa mitä itse on, siis samalla tavalla miten ihmiset pelkäävät hämähäkkejä, käärmeitä jne.

Jos joka kerta kun katson peiliin sieltä kurkkais hämähäkki ni oisin varmaan tappanu itteni jo :D

Mitä sä ihmisissä pelkäät? Että ne satuttaa sua? Sosiaalisia tilanteita? Vai mitä?

Vaikea käsittää, että joku pelkäis jotain samaa mitä itse on, siis samalla tavalla miten ihmiset pelkäävät hämähäkkejä, käärmeitä jne.

Jos joka kerta kun katson peiliin sieltä kurkkais hämähäkki ni oisin varmaan tappanu itteni jo :D
Mua kyllä joskus pelottaa maanantaiaamuisin katsoa peiliin...:D

kfkfkf
Koiran hyökkäys/puremat - 15 ihmistä

2. Ampiaiset - 14 ihmistä

3. Nauta, lehmä, sonni - 10 ihmistä

4. Hevonen - 7 ihmistä

5. Kissa - 2 ihmistä

6. Karhu - 1 ihminen

7. Pässi - 1 ihminen

8. Kyykäärmeen purema - 1 ihminen

9. Mehiläiset - 1 ihminen

1. Hirvikolarit - 92 ihmistä

2. Tapaturma ratsastajalle tai hevoskärryillä kulkeneelle - 26 ihmistä

3. Kolari, jossa törmäys muuhun kuin hirveen - 7 ihmistä

Kopsasin tuon listan tänne, tulkitaanpas tuota tilastoa. Hirviä ja karhuja lukuunottamatta (joita kiitettävästi vähennetään) moni noista on semmoisia jotka ovat ihmisten hommaamia eläimiä, elävät ihmisasutuksen keskellä. Onko ihme jos siis tulee puremiakin tms. enemmän?

Ampiaisia luulisin olevan paljon enemmänkin kuin kyitä, ainakin toukokuisin on jokaisen omenapuut täälläpäin täynnä (tai sitten tämä meidän alue on siitäkin outo ja poikkeuksellinen, julmien ja verenhimoisten kyyntappajien lisäksi). Olisi ihan kiva saada jostain selville amppareiden ja kyiden lukumääriä.
Amppareita pelkäisin mäkin jos olisin esim. allerginen tai jos joka pistosta pitäisi lasta käyttää lääkärissä.
Mä en pelkää sitä ampiaisen pistoa.. tavallaan... Siis neulalla muhun sais pistää ampiaisen myrkkyä jos ampiainen itse ei tulis lähelle :D

frty
Puhuin kokemuksesta, sitä et saa vaikka miten opiskelisit...
:headwall:
No kerropa kokemuksesi ihmisiä pelkäävistä henkilöistä? Myönnät itsekin, ettet tiedä siitä yhtään mitään. Silti hakkaat päätäsi seinään tuon runsaan kokemuksesi puolesta.

Minä olen niitä kursseja opiskellut ja diagnooseja on tällä hetkellä muistaakseni viisi.
Fobioista osa selätetty. Osaa ei.

kfkfkf
No kerropa kokemuksesi ihmisiä pelkäävistä henkilöistä? Myönnät itsekin, ettet tiedä siitä yhtään mitään. Silti hakkaat päätäsi seinään tuon runsaan kokemuksesi puolesta.

Minä olen niitä kursseja opiskellut ja diagnooseja on tällä hetkellä muistaakseni viisi.
Fobioista osa selätetty. Osaa ei.
No kivat sulle :xmas:

Mä en ole fobioitani selättänyt ja tasan tiedän että tapan jokaisen ampiaisen ja hämähäkin joka sisälle tulee, vaikka ihmisiä pelkäävä ei ihmisiä tappaiskaan.

Inhoan koskea itäneeseen perunaan. Ne idut... puistatus.

En pidä silloista jotka ovat matalla ja vesi niiden alla on mustaa ja pyörteistä.

Myös padot aiheuttavat ahdistusta. Joku Hooverin pato, huhhuh :D

Ja sitten ne perinteiset ötökät, mutta tässä olen tehnyt suuria edistysaskelia. Hyvä minä.

Njaa

sitä että tulevat lähelle, lian pelko nääs.

Yhteistyössä