G: Pisin aikasi syömättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "limulisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en oikeasti kestä syömättä ja syöminen on minun suuria nautintoja. En syö elääkseni vaan elän syödäkseni. Pisin aika on todennäköisesti silloin kun piti mennä leikkaukseen tyhjällä mahalla eli yön yli ilman iltapalaa. Joskus olen saattanut joutua olemaan töissä 10-12h syömättä. Kyllä sen kestää mutta ei se helppoa ole :/

Mä en oikeasti kestä syömättä ja syöminen on minun suuria nautintoja. En syö elääkseni vaan elän syödäkseni. Pisin aika on todennäköisesti silloin kun piti mennä leikkaukseen tyhjällä mahalla eli yön yli ilman iltapalaa. Joskus olen saattanut joutua olemaan töissä 10-12h syömättä. Kyllä sen kestää mutta ei se helppoa ole :/

Miksi syömättä oleminen on niin vaikeaa? Kuulostaa ikävältä. :(

[QUOTE="limulisko";29213486]Miksi syömättä oleminen on niin vaikeaa? Kuulostaa ikävältä. :([/QUOTE]

Tulee nälkä ja pahalle tuulelle.. Viime lauantaina menin töihin yhdeksi ja pääsin syömään vasta hieman ennen iltayhdeksää. Hitsit mulla oli heikko olo ja vanne kiristi päätä. Töitä ennen olin syönyt vain aamupuuron.

Mieheni onkin täysin toista maata. Hän voi olla koko päivän syömättä eikä edes huomaa asiaa..

Tulee nälkä ja pahalle tuulelle.. Viime lauantaina menin töihin yhdeksi ja pääsin syömään vasta hieman ennen iltayhdeksää. Hitsit mulla oli heikko olo ja vanne kiristi päätä. Töitä ennen olin syönyt vain aamupuuron.

Mieheni onkin täysin toista maata. Hän voi olla koko päivän syömättä eikä edes huomaa asiaa..

Ei ole edes tervettä olla syömättä pitkiä aikoja.

Syömättä oleminen vaikuttaa niin eri tavalla ihmisiin.

Avioeroa tehdessäni olin lähes syömättä melkein kolmen kuukauden ajan, täysin syömättömiä 2-5 päivän jaksoja tähän sisältyi useita. Vettä ja kahvia nyt ei varmaan lasketa. Painokin putosi siinä sivussa parikymmentä kiloa, vaikkei sitä ollut edes niin paljon liikaa. En suosittele kelleen ainakaan painonpudotukseen, hyvin hyvin epäterveellistä... Mutta näin niinkun normaali oloissa voin olla hyvinkin vuorokauden tai pari syömättä mitään.

[QUOTE="limulisko";29213523]Miksi? Välillä on hyvä puhdistautua paastoamalla.[/QU

Tuo ei pidä paikkaansa. Keho ei "puhdistu" paastoamalla, eikä paastoaminen ole terveellistä. Terveellinen ruokavalio ja säännöllinen ateriarytmi ovat tärkeitä, eikä silloin ole edes tarvetta "puhdistua" mitä lie sillä tarkoitetaankaan.

Elin pahinpana aikana varmaan puoli vuotta kolmella omenalla ja paketillisella paussikeksejä viikossa. Näihin mahtui sellasia 5 päivän vesipaastoputkia.

Mutta ns. terveinä aikoina ei oo kyllä kalorittomia päiviä ollut. Aina vähintään mehuja juonut jos ei oo muuta pystynyt.

Ehkä se sinne viiteen päivään menee. Nyt olen syönyt viimeksi ehkä maanantaina ja edellisen kerran perjantaina. Mietin jaksaisko vielä huomiseen, kun en saanut nukuttua ja tuntuu ettei auton rattiin ja kauppaan pystyisi lähtemään.

Hm... ehkä joku päivä, maksimissaan kaksi, kun olen ollut vatsataudissa. Viime vuonna sairastin kaksi vatsatautia ja koska inhoan oksentamista, en ekassa taudissa edes juonut mitään. Typerää, menin huonoon kuntoon ja olo oli heikko pari viikkoa.

Pari vuotta sitten keväällä harrastin reilun kuukauden verran omakeksimääni "dieettiä", eli arkipäivinä pelkkää mustaa kahvia ja sokeritonta colaa, viikonloppuna sitten max 1000 kcal/päivä. Olin työttömänä, joten paljon mitään ei tarvinnut jaksaa tehdäkään. En ollut terve silloin, mutta en myöskään syömishäiriöinen varsinaisti. Jos arkena luisuin vaikka hapankorppuun, niin oksensin sen pois. Tuon jakson jälkeen söin kuitenkin melko normaalisti, vaikkakin kevyesti.

Yhteistyössä