Mitäs mielt ootte siit, ku junis ei saa enää tupakoida?

Kyllä kai se on järjestelyjä tehtävä jos Suomi meinaa olla tupakaton vuoteen 2030 mennessä.

[QUOTE="ville";29114798]Jos niin sanot. Mieluummin hahmotan maailmaa tiukemmasta kuin idiootin näkökulmasta.[/QUOTE]

Hahmotellaan nyt vaan ihan vapaasti kukin omasta reiästämme...tiukasta tai löysästä.
Erilaisuus on suurta rikkautta -

ap, emmääkää oikeen tiärä mistä tupakkakopeist mittä, mut kai mee sit sopeuruta pikkuhiljaa kaikki, se Juniski :D

• Tykkää
Reactions: rops
Mä en itse tupakoi eikä mua tähänkään saakka häirinnyt se, että junassa oli tupakkapaikka. Mutta koska olen entinen nikotinisti, ymmärrän oikein hyvin, miten tuskallista olisi istua pari kolme tuntia junassa ilman sauhuja. Mun puolestani lentokoneissakin voisi olla jonkin sortin tupakkakoppi. Kuvitelkaa vaikka tilanne, missä nikotinisti istuu kuudetta tuntia ilman tupakkaa ja jonkun ipana alkaa kiukutella. Huutaa ja kirkuu ja potkii penkkiä. Vähemmästäkin on ihmisillä napsahtanu...

Sen lisäksi jos junassa ei saa polttaa luvan kanssa, siellä poltetaan sitten luvattomasti, esim. vessassa. Onko se sitten parempi?

Kielletään kaikki, sillähän niistä päästään. :attn:

Or not....

Olishan se aika nostalgista palauttaa mm. kieltolaki.

Olisikohan kellään enää aikaa palstailla kun jengi juoksentelisi pimeen pullon perässä ja polttelis viinaa. Toisaalta....niitä pulloja varmaan alettais kauppaamaan täälläkin. Ja olisi yhteisiä viina-iltamoja, eli ihmiset alkaisi tapaamaan toisiaan ihan oikeasti irl.:O Yhteisiä jutunaiheita tulis lisää: kenellä kävi vallesmannit hakemassa pontikkapannut pois ja mistä saataisiin nopeasti uusia etc.

Keskustelut reimateceistä vaihtuisivat kestävimpiin ja muodikkaimpiin pontikkapannuihin. Ruokareseptien lisäksi vaihdettaisin ponureseptejä.

Ei mikään huono juttu siis.

Siis tupakkahan pitäis lailla kieltää muutenkin. Ei siitä oo mitään hyötyä ja tappaa pitemmällä tähtäimellä, joten hyvä, että sen tavan harjoittamista vaikeutetaan mahd. paljon.

Hieno asia! :)

Nuo jotka suljetussa tilassa tupakoinnin sallisivat, eivät älyä sitä, että se tupakoitsija hönkii niitä tupakanmyrkkyjä kanssaihmisiin vielä monta tuntia tupakoinnin jälkeenkin. ITSEKKÄITÄ P*SKOJA!

Kertokaapa mikä siinä syöpäkääryleessä on niin ihanaa ja fantastista, että sitä pitää posket lommolla vetää 10 peräjälkeen? Pidätte keltaisista hampaista ja löyhkäävästä hengityksestä? Haluatte näyttää 10 vuotta vanhemmalta?

Kyllä kai se on järjestelyjä tehtävä jos Suomi meinaa olla tupakaton vuoteen 2030 mennessä.

Toihan asiassa on ideana.

Itte asiassa nää kukkahattuhihhuliämmien perseeistään repimät ideat on yks niistä syistä jotka torppaa mun röökilakkoni kerta toisensa jälkeen. Kun polttaminen milloin missäkin kielletään, niin mun tekee mieli polttaa ihan vittuillakseni.

Ihan hyvä kun pyritään tähän savuttomuuteen! Kyllä jokainen aikuinen pystyy tupakoimaan ulkona halutessaa, mun mielestä tässä ei oo kyseessä mikään holhous vaan lasten ja nuorten suojeleminen tupakoinnin aloitukselta. Kannatan todella savutonta Suomea :)

Mutta kyllä alkoholin näkyvyyttä pitäis mun mielestä kans kiristää. Tyyliin et alkoholituotteet ois kaupassa piilossa tai jossain erillisessä huoneessa, myös alkoholimainonnan voisi kieltää. Mut taitaa olla toive ajattelua..

Junassa tai lentokoneessa voi käyttää tarvittaessa nikotiinikorvaustuotteita. Löytyy laastarii, purkkaa, pastillii. Ei tietty sama asia kun polttelu, mut hiukan ees helpotusta. Ite lopetin aikanaan purkan avulla ja onnistuin. Tosin vaikeampaa oli purkasta päästä eroon kun röökistä. Sama nikotiiniriippuvuus muutti vain muotoaan kun savuke vaihtu purkkaan...,

Ei voi taas kun ihmetellä mitä kysymyksiä joku jaksaa täällä illalla myöhään kysellä... Olis menny Eemin ja Nooan viereen nukkumaan tai treenannut Suomen kieltä. Junis junis.

Yhteistyössä