Miten te ootte niin huonoja englannissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no osaat sä laskea paljonko on 1+2 ?

Ja mä enn sit ymmärrä miks joillekki ei mene ihan perus matemaattiset jutut pääähän tai miks mä en osaa piirtää edes sitä tikku-ukkoa..

Toivottavasti sun lapses oppii helposti ni eivät joudu äidin silmätikuiksi

Minä olin jo ala-asteelta asti huono enkussa. Enkun ope suosi vain poikia, koska pojat seuras jääkiekkoa ja ope oli itsekin lätkäfani. Turhaan yritin istua tukiopetuksissa ym.
Yläasteella ei sitten enää pärjännytkään kun perusasiatkin oli hukassa. Lukioon pääsin, ja siellä suoritin enkun kurssit rajaa hipoen läpi. Olin hyvä matikassa ja muissa aineissa, ja kirjoitinkin pitkän matikan :)
Sitten kävin amk:n ja siellä pakolliset enkun kurssit juuri ja juuri läpi. Haluaisin oppia englantia mutta se opiskelu pitäisi aloittaa perusasioista että olisi joku pohja minkä varaan sitä kielitaitoa rakennetaan. Saksaa olen oppinut lukuisilla Saksan reissuilla ja sukulaisten kanssa helposti, mutta enkku takkuaa aina...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ai dont nou,ai äm a vinis kööl

Mun mielestä meidän suomalaisten pitäisi vaalia meidän omaa kieltämme ja todellakin unohtaa se virheetön englanti.
Japanilaiset arvostaa omaa kieltään, joten ne puhuu englantia juuri kuten tuo lainaukseni antaa osoittaa.
Kyllä suomalainen englantia osaa, kunhan sanat sopii suuhun ja siksi turhaa puhua englantia amerikkalaisittain.
Lukemisesta ja kirjoittamisesta en tiedä sanoa mitään.

Mulla ei ole telkkaria.

Toisekseen kielipää on tosi surkea. Korkeakoulu-opiskelijana olen useita vuosia väkisin tullut englantiakin opiskelleeksi, mutta ei se mulle vaan tartu päähän.

Jonkun verran oon ulkomaalaistenkin (ei natiivien) kanssa tekemisissä, mutta he puhuu yhtä huonoa englantia kuin minä, joten ei siinä mitään kyllä opi, kun keskustelun taso on pakko pitää tosi yksinkertaisena että kaikki pysyy kärryillä ja jokaisella on tosi pieni sanavarasto.

Natiivien puhe menee ihan ohi elleivät puhu tosi hitaasti ja kärsivällisesti, mitä oikein kukaan ei jaksa kovin pitkään tehdä. Lisäksi mun puhumiselle on naurettu niin monta kertaa, etten mielelläni enää suutani avaa kovin kielitaitoisessa seurassa.

Yhteistyössä