Miten te ootte niin huonoja englannissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jospa aapee opettelisi kirjoittamaan äidinkieltään ensimmäiseksi ja sitten moittisi toisten englanninkielentaitoa.

Aapee osaa kyllä suomea, kiitos vain, kirjoitin pari vuotta sitten äidinkielestä L:n ylioppilaskirjoituksissa. Täällä vaan ei jaksa panostaa pilkutuksiin kun suurimmalla osalla on yhdyssanatkin hukassa... Taisi kalikka kalahtaa kun älähdit :laugh: niin ja englannista kirjoitin E:n, että kyllä sekin on hallussa. Tiedoksi vaan niille kyselleille :)

:whistle:

The pot calling the kettle black....

En koe että mulla on tarve puolustella itseäni, mutta jos sulle tai jollekin muulle tulee jotenkin parempi olo kun uskottelet noin niin siitä vaan :)

I write a lot of emails each and every week, but I still have to check some of the words and phrases in the dictionary. It´s just the way English as a language is. I used to visit Minnesota and even worked there for two months when I was seventeen years old. It was a small news office. I remember that even there the dictionary was used daily. And not only by us ;) Finnish gals.

Finnish as a language makes much more sense. Everything is pronounced as it´s written. Still, it is hard for foreigners to learn.

My English is not perfect, and you can find mistakes in my text. You can correct me, I don´t mind. It´s a learning process that takes a lifetime :)

Very good indeed! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
I write a lot of emails each and every week, but I still have to check some of the words and phrases in the dictionary. It´s just the way English as a language is. I used to visit Minnesota and even worked there for two months when I was seventeen years old. It was a small news office. I remember that even there the dictionary was used daily. And not only by us ;) Finnish gals.

Finnish as a language makes much more sense. Everything is pronounced as it´s written. Still, it is hard for foreigners to learn.

My English is not perfect, and you can find mistakes in my text. You can correct me, I don´t mind. It´s a learning process that takes a lifetime :)
Mitä vikaa noissa English -sanoissa on?

Thanks mate! :)

I have always wondered, should "English," etc. be written with the capitol letter or not, when talking about it as a language. But I never took the time to find out.
Is the word "English", ever written without the capitol letter?

jospa aapee opettelisi kirjoittamaan äidinkieltään ensimmäiseksi ja sitten moittisi toisten englanninkielentaitoa.

Aapee osaa kyllä suomea, kiitos vain, kirjoitin pari vuotta sitten äidinkielestä L:n ylioppilaskirjoituksissa. Täällä vaan ei jaksa panostaa pilkutuksiin kun suurimmalla osalla on yhdyssanatkin hukassa... Taisi kalikka kalahtaa kun älähdit :laugh: niin ja englannista kirjoitin E:n, että kyllä sekin on hallussa. Tiedoksi vaan niille kyselleille :)

Vau, ihan L ja E! Varmaan ruotsista P, Kemiasta A, Uskonnosta K, Yhteiskuntatieteistä K ja Liikunnasta O? Kyllä on noilla opeilla varmaan kiva olla työtön!

sinulla on pätemisen tarve :) ja ei kalikka kalahtanut. Osaan kyllä englantia sujuvasti, että parisuhteessakin elää englanninkielentaidolla.

Mulla ei ole pätemisen tarve, jos olisi niin kirjoittaisin englanniksi osoittaakseni taitoni :) ja mielestäni se ei ole pätemistä jos ihmettelee miten yleisesti ottaen palstalaisten englannin kielen taito on niin huono. Koska se on, sitä ei varmaan voi kukaan kieltää.

sinulla on pätemisen tarve :) ja ei kalikka kalahtanut. Osaan kyllä englantia sujuvasti, että parisuhteessakin elää englanninkielentaidolla.

Mulla ei ole pätemisen tarve, jos olisi niin kirjoittaisin englanniksi osoittaakseni taitoni :) ja mielestäni se ei ole pätemistä jos ihmettelee miten yleisesti ottaen palstalaisten englannin kielen taito on niin huono. Koska se on, sitä ei varmaan voi kukaan kieltää.

Luulisin palstan englannin kielen taidon olevan suoraan verrannollinen suomalaisten englannin kielen taitoon.

Minä olin aivan uskomattoman paska kielissä. Englannista pääsin juuri ja juuri läpi yo-kirjoituksissa. Varsinkin puhutusta englannista en oikeasti ymmärtänyt yhtään mitään. Joillakin vaan on paska kielipää.

Nyttemmin asun seitsemättä vuotta Englannissa ja kielenkin osaan. Onneksi.

Sillä nyt ei ole mitään väliä kirjottiko ällää vai ceetä kirjotuksissa.

Mun mielestä Suomen koulujärjestelmässä on ehkä se suurin kompastuskivi. Jostain syystä osalle jää hirvittävä kammo puhua kieliä. Oon myös huomannu, että ihmisillä on tapana herkästi korjata toisten kielivirheitä - pääsääntöisesti sellaisia, joilla ei ymmärtämisen kannalta ole mitään merkitystä. Pelko johtaa siihen, että vältellään loputtomasti tilanteita, joissa joutuu puhumaan esim. englantia.
On tietysti ihmisiä joille ei tosiaan "tartu" sanat ja/tai kielioppi päähän.

SIIS MIEHÄN OON KUULE HYVÄ

How you guys are so bad in England?
There are quite a lot semmosia discussions you asked someone to translate English into suomeks thing or do not know how incredibly easy thing someone says in English ... How do you guys have been able to escape from learning even the basic stuff from English, it is a compulsory subject at school and, in addition to the English language tends to tuutista ... Even my 60-v. mother has learned English through the roof teeveetä!

Luulisin palstan englannin kielen taidon olevan suoraan verrannollinen suomalaisten englannin kielen taitoon.

No ei kyllä näköjään ole! En oo missään tavannut näin uunoja ihmisiä kin täällä, pitää aina poistaa tää sivu työpaikan tietokoneen sivuhistoriastakin ettei kukaan saa tietää että käyn täällä!

Mä sain englannin kirjoituksista M:n vaikka oletin pärjääväni kokeissa huomattavasti huonommi. Mä ymmärrän todella hyvin kirjoitettua ja puhuttua englantia mutta kieliopissa olen paska. Sama ongelma myös muissakin kielissä mitä olen opiskellut, myös kotimaisissa.

Kaikilla ei vain ole kielipäätä. Itse käytän englantia töissä päivittäin, mutta en silti ole mikään mestari. Virheitä on englannissani varmasti paljon, mutta pääasia, että tulee ymmärretyksi, eikö?

I have always wondered if "English," etc. should be written with a capital letter or not, when talking about it as a language. But I never took the time to find out.
Is the word "English" ever written without a capital letter?

Nope, it's always capitalised :)

Alkuperäinen kirjoittaja hs:
Sillä nyt ei ole mitään väliä kirjottiko ällää vai ceetä kirjotuksissa.

Mun mielestä Suomen koulujärjestelmässä on ehkä se suurin kompastuskivi. Jostain syystä osalle jää hirvittävä kammo puhua kieliä. Oon myös huomannu, että ihmisillä on tapana herkästi korjata toisten kielivirheitä - pääsääntöisesti sellaisia, joilla ei ymmärtämisen kannalta ole mitään merkitystä. Pelko johtaa siihen, että vältellään loputtomasti tilanteita, joissa joutuu puhumaan esim. englantia.
On tietysti ihmisiä joille ei tosiaan "tartu" sanat ja/tai kielioppi päähän.

No tuo on kyllä ihan totta, että helposti voi jäädä kammo esimerkiksi englannin tunneilta kun piti ääneen suomentaa ja opettaja huomautti joka virheestä. Ja ei tuolla yo-menetyksellä olekaan väliä, kyllä varmasti monet osaa hyvin englantia vaikkei olisi menestynytkään kirjoituksissa. Eikä ollut tarkoitus mitenkään pröystäillä!

Kyllähän se musta tuntuu oudolta, että joku ei osaa englantia, kun se on itselle ollu aina helppoa. Mutta samoin aattelee varmaan ne, jotka osaa sujuvasti ruotsia, jota mä taas en osaa yhtään...

Mä en jaksanut ny lukee koko ketjuu, mut mie koen että oon hyvin pärjänny englannin kielellä. Jonkin verran tapaan ulkolaisia ihmisii ja enkuksi jutellaan. Ja sähköpostit menee enkuksi aina ulkomaille ja hyvin sujuu. Kielioppi virheitä voi olla jonkin verran mutta eipä oo ketään haitannu.
Jos tulee jokin vaikee juttu selvitettäväksi, niin keksin sitten kiertoilmaisun asialle ja löydän sanat helpommin sitten.
Minusta aivan ihanaa puhuu englantia ja en oo koskaan kokenu sitä vaikeeksi. Toisin kuin ruotsin kielen :ashamed:
Mun kaveri ei puhu ku pari sanaa enkkua mut ei oo sitä haitannut. Paitsi nyt kun menossa ollaan ulkomaille...Tosin ostaa sen jonkin laitteen joka kääntää sitten noita juttuja.

Moni suomalainen kirjoittaa englantia paremmin kuin englantilaiset. Oletko sattunut käymään englantilaisten nuorien keskustelupalstoilla? Syy noihin kysymyksiin on varmasti se, että suomalaiset eivät halua tehdä virheitä.

Moni suomalainen kirjoittaa englantia paremmin kuin englantilaiset. Oletko sattunut käymään englantilaisten nuorien keskustelupalstoilla? Syy noihin kysymyksiin on varmasti se, että suomalaiset eivät halua tehdä virheitä.

Varmaan totta, mutta toisaalta yleisesti ottaenkin keskustelupalstoilla ei hirveästi jaksata panostaa kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen vaikka sen "tositilanteessa" osaisikin. Niin suomalaisilla kuin muillakin palstoilla.

Sen verran vielä että ulkomaalaiset on ihmetelly välillä että me suomalaiset osataan hurjan hyvin enkkua (heidän silmissään). Eli ei meillä nuo koulusysteemit oo ihan päin peetä eli voidaa kyl olla ihan tyytyväisii :D

Varmaan totta, mutta toisaalta yleisesti ottaenkin keskustelupalstoilla ei hirveästi jaksata panostaa kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen vaikka sen "tositilanteessa" osaisikin. Niin suomalaisilla kuin muillakin palstoilla.

Heh, ei jaksa kyll aina :D :D

I have always wondered if "English," etc. should be written with a capital letter or not, when talking about it as a language. But I never took the time to find out.
Is the word "English" ever written without a capital letter?

Nope, it's always capitalised :)

Thanks, this makes much more sense.

I never went to lukio, so I don´t know how they teach English, and on what level. I think translating is a wrong way to learn English. I used to be better when I was a child, but my skills have rusted because there is no one to talk to anymore :( . I have one friend in India who I write to, but since he does not correct my mistakes, I never get rid of them. But if he did, I bet I wouldn´t enjoy writing anymore :D I don´t think written language has to be perfect though, when writing to a friend. If I would write a business-letter to someone, it should be written correctly, to give a good impression.

Yhteistyössä