Miksi kaikki sivuutta sen tosiaasia, että opettaja ei haukkunut teiniä kusipääksi, jos on tuohon uutisen lainaukseen uskominen.
"Mikä kusipää sinä oikein olet?" ei ole kusipääksi kusipääksi haukkumista, se on vain kysymys.
Eli mihin se opettaja nyt syyllistyi on huono kielenkäyttö.
Entä jos opettaja olisi vaihtanut kusipään tilalle vaikka typeryksen, hölmön jne. Ei sitä poikaa edelleenkään olisi miksikään haukuttu.
Ja jos tilanne on mennyt vaikka näin.
Opettaja on pyytänyt poikaa poistamaan tavarat hissistä. Poika on haukkunut opettajaa ja naljaillut vastaan.
Opettaja on toistanut pyyntönsä, poika on haukkunut edelleen.
Tuo lause kuulostaa vastaheitoltä lähinnä. Poika:"kusipää" Opettaja:"mikä kusipää se sinä oikein olet?".
Ymmärrän, että omaa lasta haluaa suojella, eikä sitä välttämättä osaa oikein ymmärtää kuinka kammottava kakara se lapsi voi muille aikuisille olla.
Opettajat todella on puun ja kuoren välissä ja täytyy sanoa, etten yhtään ihmettele, että aikuisellakin ihmisellä hermot palaa.
Olin itse tuollainen "ongelmanuori" ja muistan haistatelleeni opettajillekkin, mutta minulle haistateltiin takaisin, eikä siitä koskaan syntynyt mitään sen suureempaa soppaa. Vaikka ongelmat lähtikin opettajien taholta. Ja opettajat oli todella pahansisuisia ainakin kun itse olin nuori. Olisi puoli koulun henkilökuntaa saanut potkut, jos meno olisi sama kuin nykypäivänä.
Että jotenkin tämä on mennyt aivan eri ääripäähän siitä mitä ennen koulumaailma oli.