G:Tykkäätkö vaatimattomasta elämästä?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Asunto ei ole pieni mutta muuten kyllä edullinen. Tykkään pihistelystä! Nautin suorastaan siitä kun löydän jonkun hienon jutun edullisesti ja rahaa säästyy. Jos ei ole pakko venyttää senttiä sen voi olla hauskaakin.

Niukkuudesta joka on pakotettua tuskin kukaan nauttii, mutta kun voi vapaaehtoisesti vähentää kulutusta se on mielenkiintoista ja haastavaa, että mitä seuraavaksi keksiikän.

"vieras"
Mä miellän tuon vaatimattoman elämän semmoiseksi, että asuu maalla, viljelee pottua ja elää muutenkin omavaraistaloudessa. Omaisuutta voi olla vaikka kuin paljon, mutta sitä ei kuluteta turhuuksiin (mm. alko, tupakka)

Professional Griefer
No jos nuo on kriteerit, niin olen kyllä todella tyytyväinen vaatimattomaan elämääni.

Muutoin more is more, mutta vaatimattomastakin voi tehdä suurta ja luxusta itselleen :D

Minni-hiiri harmaana
Tykkään ja olen erittäin tyytyväinen. Pihistelen joissain ihan älyttömissä asioissa ja toisaalta saatan ostaa hujauttaa jotain ihan turhaa ja kallista tosta noin vaan. Kallista siis minun kriteereilläni.

Miten kukakin vaatimattomuuden käsittää. Omasta mielestäni elän aika vaatimatonta, mutta samalla tavattoman rikasta elämää. Mammona ja omaisuus on katoavaista, enemmän arvostan henkistä rikkautta eli sitä, että mun läheiseni ovat terveitä ja voivat hyvin ja että meillä on hyvät ja läheiset välit. Elämässä pitää olla naurua ja rakkautta, ei pelkästään taloudellista hyvinvointia

"eee"
Tykkään kyllä kotiruoasta (kotonakin voi kokkailla todella herkullista ruokaa) ja kirppiksiltä löytää upeita vaatteita edullisesti. Mutta noin yleisesti ottaen en pidä vaatimattomasta elämästä, vaan tähtään korkeampaan elintasoon ja hyvään palkkaan.

Periaatteessa kyllä. Periaatteessa siksi, että mun mielestä en elä kovin vaatimattomasti vaikka tiedän että tähän tilanteeseen joutuminen olisi monelle katastrofi. Omasta mielestä meillä on paljon sellaistakin, mitä ilman voisi elää. Mutta ei matkustella, en ostele mitään tarpeetonta (paitsi tauluja joskus), en kuluta rahaa kauneudehoitoon ymv. mitkä nyt nykyään ehkä on sellaisia tietynlaisia mittareita. Itse en pidä sisävessaakaan kovin välttämättömänä.

Periaatteessa kyllä. Periaatteessa siksi, että mun mielestä en elä kovin vaatimattomasti vaikka tiedän että tähän tilanteeseen joutuminen olisi monelle katastrofi. Omasta mielestä meillä on paljon sellaistakin, mitä ilman voisi elää. Mutta ei matkustella, en ostele mitään tarpeetonta (paitsi tauluja joskus), en kuluta rahaa kauneudehoitoon ymv. mitkä nyt nykyään ehkä on sellaisia tietynlaisia mittareita. Itse en pidä sisävessaakaan kovin välttämättömänä.
On se täällä Helsingin kantakaupungissa aika must :snotty:

Tykkään ja olen erittäin tyytyväinen. Pihistelen joissain ihan älyttömissä asioissa ja toisaalta saatan ostaa hujauttaa jotain ihan turhaa ja kallista tosta noin vaan. Kallista siis minun kriteereilläni.
Lainaan itseäni. Esimerkki älyttömissä asioissa pihistelystä.

Ostin tammikuun nettialennusmyynneistä tonttupukuja, kun halvalla sai. Nyt huomaan, ettei yksikään niistä ole tulevana jouluna sopiva kenellekään noista kolmesta pikkutytöstä :(

Ostin tammikuun nettialennusmyynneistä tonttupukuja, kun halvalla sai. Nyt huomaan, ettei yksikään niistä ole tulevana jouluna sopiva kenellekään noista kolmesta pikkutytöstä :(
Saisko niistä jotenkin ompelemalla edes jotain hyödyllistä? Itse kyllä vähän sorrun toisinaan samaan, kun ajattelen että kaikki pitää hyödyntää jotenkin ja sitten ne paikattavat housut seisoo tuolla iät ajat pölyttymässä ja aiheuttaa vaan ahdistusta.

Saisko niistä jotenkin ompelemalla edes jotain hyödyllistä? Itse kyllä vähän sorrun toisinaan samaan, kun ajattelen että kaikki pitää hyödyntää jotenkin ja sitten ne paikattavat housut seisoo tuolla iät ajat pölyttymässä ja aiheuttaa vaan ahdistusta.
Kun en osaa ommella. Just ja just osaan lyhentää housujen lahkeet.

Mulla on nyt käsissäni mitääntekemättömiä tonttupukuja paketeissaan. Jos oottas vaan, että tulee lisää lapsenlapsia, kun eihän nuo muodistakaan mene...

Me juuri käytiin koko perheen kanssa maalla toteamassa, että nuo maalaiset tykkäävät unelmoida siitä lottovoitosta tai toto-menestyksestä, mutta eivät ne sitä vaatimatonta (?) elämäänsä mihinkään lähde muuttamaan, vaikka tarina päättyy aina näin:

Jaakko Teppo - Ravimatka - YouTube

Tulimme siis siihen tulokseen, että taitavat ne siellä maalla aika onnellisia olla, kun voiton uupuminen ei hetkauta yhtään. Sen odottaminen vaan on osa sitä onnea.

Ehkä joskus mekin vaimokkeen kanssa muutetaan maalle. Avovaimo tekee jo töitä verkon kautta, minä kun saisin vielä omat työkuviot sutjaantumaan. Mielenterveyshoitajan työtä ei noin vaan virtuaaliksi muuteta. Sitä en tiedä, onko se sitten vaatimatonta elämää. Yhtälailla ne netit ja ylellisyydet sieltä maaltakin löytyvät, mutta ainakin se olisi vähän maanläheisempää elämää. Ja minäkin saisin sotkea sormet ihan kunnolla multaan. Kirppareilla käydään jo, se ei mielestäni ole vaatimattomuutta vaan ihan maalaisjärkeä ja kierrätystä. Kotiruoka on herkkua ja ylellisyyttä.

Viimeksi muokattu:
8y78
Lainaan itseäni. Esimerkki älyttömissä asioissa pihistelystä.

Eihän toi oo älytöntä pihistelyä vaan älytöntä tuhlaamista ja järjetöntä muutenkin ostaa jotain mikä ei tule edes käyttöön.

Taidan tykätä. Pyrin siihen, että olisi kaikki huonekalut ostettu käytettynä. Vaatteita ostan kyllä uusiakin, varsinkin lapsille, kun töiden ja koulun takia ei ehdi kortata kirppareita tarpeeksi löytääkseen sopivan kokoisia ja tarpeeksi hyväkuntoisia vaatteita. Minusta kotiruoka ei kyllä ole vaatimatonta, vaan ihan, hmph, normaali tapa ruokkia itsensä.

Yhteistyössä