pha
Jäätkö talvipakkasilla oikeasti odottamaan jotain Autoliittoa apuun, vai vaihdatko puhjenneen renkaan itse? Voi äkkiä vilu tulla, jos ei perustaitoja osaa.Autoliitto onneksi auttaa tien päällä
Jäätkö talvipakkasilla oikeasti odottamaan jotain Autoliittoa apuun, vai vaihdatko puhjenneen renkaan itse? Voi äkkiä vilu tulla, jos ei perustaitoja osaa.Autoliitto onneksi auttaa tien päällä
kesärenkaissakin on nykyään pyörimissuunnat ja tuo parhaat kumit taka-akselille jäi kyllä hämärän peittoon.Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito;29105524:Älkää missään nimessä vaihtako auton renkaita itse jos ei ole tietoa mitä tekee. Tosiaan taakse renkaat missä on eniten kulutuspintaa. Ja kesärenkaisiin on hyvä laittaa onko ve vt oe ot. Talvirenkaiden pyörimissuunta on laitettava oikein. Renkaista löytyy nuolen tapainen mikä osoittaa suunnan. Auton omaa tunkkia ei saa käyttää kausirenkaiden vaihtoon koska ne tosiaan on niin heppoisia. Alumiinivanteet kiristitetään momenttiavaimella 120Nm. Ja sit jos on lukkopulttiavaimia niin älä nylppää niitä. Jälkikiristys on tehtävä 100km kohdilla. Ja laittakaa oikeat rengaspaineet löytyy auton ovesta tai ohjekirjasta. Niin monta asiakasta on käynyt joka on itse yrittänyt vaihtaa renkaat ja sit on tehty uusia kierteitä, avattu lukkopultteja poraamalla jne..
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29105556:kesärenkaissakin on nykyään pyörimissuunnat ja tuo parhaat kumit taka-akselille jäi kyllä hämärän peittoon.
Tuo jatkovarsiavain saattais olla hyvä varuste takakonttiin, itsekin teoriassa tiedän useaan kertaan vierestä seuranneenna ihan tasan tarkkaan, miten se renkaiden vaihto pitää tehdä ja mihin tunkki laitetaan ym, mutta kun on niin onnettomat omat käsivoimat, että niitä muttereita ei meinaa saada auki. Ihan sen vuoksikin, että jos tilanne tien päällä yllättää, että pitää saada vararengas alle. Sekin kesällä jo kerran tapahtui, mutta mukana oli tuolloin onneksi henkilö, jolla oli voimia tuo tehdä. Tässä tuli sekin testattua, että määräaikaishuollosta oli ollut hyötyä, vararenkaassa oli oikeat rengaspaineet jo valmiiksi eikä tarttenut lisätä ilmaa...se ristikkoavain on ihan /ceestä, sillä ei taho saada pultteja/muttereitä auki
jatkovarsiavain on parempi
Puhjennutta rengasta ei aina ihan niin vaan vaihdetakaan, katsos, kun nykyautoissa ei välttämättä ole vararengasta ollenkaan. Voi äkkiä tulla todella vilu, jos tajuaa, että siinä autossa ei ole edes sitä vararengasta mitä vaihtaa...voihan sitä tietty kuljettaa yhtä kesärengasta kesät talvet autossa jos haluaa, mutta aika harva sitä taitaa tehdä.Jäätkö talvipakkasilla oikeasti odottamaan jotain Autoliittoa apuun, vai vaihdatko puhjenneen renkaan itse? Voi äkkiä vilu tulla, jos ei perustaitoja osaa.
No sä olet sitten ollut ihan väärien asentajien kanssa tekemisissä, minun kohdalleni tuollaista ei ole sattunut . Toisaalta itse en kutsuisi minkään ammattiryhmän edustajia "enimmäkseen aaseiksi" ennen kuin katsoisin peiliin .mulla oli kerran määräaikaishuollon jälkeen aivan väärät paineet vararenkaassa
mulla oli sellanen onneton rinkula jossa piti olla 4,2 paaria mutta oli laitettu 2,2 paaria
autoasentajat on enimmäkseen aaseja
Nou propleemos pikoos hiljainen kolmivaihekompura hurisee varaston perukoilla ja itsekelautuva letkukela kököttää autotallin seinässä. Mukavampi kun vehkeet on heti käytettävissä ilman virityksiä.ei huono jos jaksaa värkätä sen ilmaletkun kanssa ja jaksaa kuunnella kompressorin pärinää
Jep just tätä mä tarkoitin. Pääsääntöisesti oman ajotavan mukaan se puskeminen on paljon todennäköisempää kuin peräluisto ja lisäksi paljon vaarallisempaa koska en vain ole oppinut vielä sitä hallitsemaan. Toisin kuin peräluisto suoristuu kyllä tuosta vaan ja senkin määrä on hallittavissa omalla ajokäyttäytymisellä hyvinkin pitkälti (tasainen kaasu mutkissa mm.)Ihan vetotavasta riippumatta, jos rengaspareissa on eroja, niin ne paremmat kuuluu taakse. Poikkeuksetta.
Puskemisen saa hallintaan pikaisesti, mutta jos perse irtoaa tiestä, niin kuskista tulee matkustaja.
no meeppä tiiä, aika moni osaa korjata normaalin sivuluisun...mutta jos perse irtoaa tiestä, niin kuskista tulee matkustaja.
Ei ole mun antama ohje, saa kysyä siltä ohjeistajalta itseltään (en tunne).Entäs meidän auto sitten, kun siinä on jatkuva neliveto päällä?
Kaikkien renkaitten on oltava hyvät?
Eikös tässä nyt nimenomaan puhuttu renkaan vaihtamisesta ja edellinen kirjoittaja viittasi siihen? Joo, Biltemasta saa vanteenpesunestettä ja mitä lie vahaussydeemiä ja Belgiassa ainakin valmistettiin jossain vaiheessa Volvon S40 mallia. Ja Urpo Lahtisen Waxenberger ei ole enää Vehoniemessä vaan Jepellä. Ja se Kalmanrauta taitaa olla vielä Saulin. Sorry, oli pakko, mutta kun kerran nyt alettiin menemään asiasta kukkaruukkuun, jossa taisi kasvaa Apostolinmiekka.jos autossa ei ole vararengasta niin sen sijasta on semmonen renkaanpaikkaustsydeemi
Soittaakohan moni tiepalveluun, että tulkaa laittamaan tää aine kun mä en osaa?jos autossa ei ole vararengasta niin sen sijasta on semmonen renkaanpaikkaustsydeemi