Pelottavin sairaus mitä voitte kuvitella

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
juupa
[QUOTE="maria";29091138]lapseni sai aivoverenvuodon vastasyntyeenä...itselläni hitaasti etenevä lihasrappeumasairaus(ei ALS) joka ennen pitkää vie toimintakyvyn...tasan ei mee onnenlahjat-[/QUOTE]

Porvoosta päin?

"jaaha"
Oletko sä jotenkin sadistinen? En ole psykopaatti laajojen psykologisten ja psykiatristen testien perusteella, jos noin kiinnostaa. En edes antisosiaalinen.
Se kuka tässä vänkkää yhtä lailla, on sinä ja ilmeisesti saat suurta nautintoa toisten leimaamisesta, mikä on vähintäänkin todella sairasta.
Jaa luinkin tuolta että sulla on ollut epävakaan diagnoosi, se muuten kuuluu narsistisiin persoonallisuushäiriöihin eli ehkä tuo käytös johtuu siitä sitten. Psykopatia muuten harvoin todetaan edes vuosien mittaisissa terapioissa, saati testeissä, koska nimenomaan psykopaatit osaa valehdella jopa niissä hyvin taitavasti. Ja ihan turha siinä syyllistää, ei mee läpi :)

"vieras"
Ehkä ALS, INCL, Huntingtonin korea, sappitiehytsyöpä, osa pahanlaatuisista aivokasvaimista, monet metastoituneet syövät, kystinen fibroosi, rabies, näitä löytyy varmasti lisääkin kun miettii.

ainii
joku tuolla siitä epävakaasta ph sanoi ettei olisi sairaudentuntoa tai huonot hoitomahdollisuudet, se on väärää tietoa. Ainoastaan narsismissa ei ole sairaudentuntoa ja on miltei mahdoton parantaa. Näin ei ole muiden ph tapauksissa.

dddd
[QUOTE="jaaha";29092145]Jaa luinkin tuolta että sulla on ollut epävakaan diagnoosi, se muuten kuuluu narsistisiin persoonallisuushäiriöihin eli ehkä tuo käytös johtuu siitä sitten. Psykopatia muuten harvoin todetaan edes vuosien mittaisissa terapioissa, saati testeissä, koska nimenomaan psykopaatit osaa valehdella jopa niissä hyvin taitavasti. Ja ihan turha siinä syyllistää, ei mee läpi :)[/QUOTE]

Vittu sä olet sekaisin :hug: T. ihminen joka ei täytä enää edes epävakaan kriteereitä.
Toivottavasti saat apua ajoissa, samat sanat, syyllistämisesi ei uppoa.
Niin daiju en ole, että alkaisin sinua narsisiksi leimaamaan, vaikka monet kohdat osuukin :D

Ps. yksi nimimerkki per ketju :hug:

heha
Vittu sä olet sekaisin :hug: T. ihminen joka ei täytä enää edes epävakaan kriteereitä.
Toivottavasti saat apua ajoissa, samat sanat, syyllistämisesi ei uppoa.
Niin daiju en ole, että alkaisin sinua narsisiksi leimaamaan, vaikka monet kohdat osuukin :D

Ps. yksi nimimerkki per ketju :hug:
Manipuloit ainakin vielä, syyllistät ja pilkkaat. Vaikkei enää täytä diagnostisia kriitereitä niin psyyken eheytyminen vie pitkän aikaa sen jälkeenkin ja siihen tarvitsee todnäk myös terapiaa. Sua psykopaatiksi sanominen ny ei ollu kovin tosissaan sanottu, kunhan ärsytti kun piti tulla pätemään vaikkei olisi siihen mitään syytä ollut. Mulla on muuten itselläni ollut sama diagnoosi, mutta se poistettiin vuosia sitten. Siks varmaan meneekin sukset ristiin kun kaks epävakaata (edelleen vaikkei diagnoosia olisi, psyyken syvimmät rakenteet korjaantuu hiiiiiiitaasti) keskustelee nii se on aika vääjäämätöntä.

dddd
Manipuloit ainakin vielä, syyllistät ja pilkkaat. Vaikkei enää täytä diagnostisia kriitereitä niin psyyken eheytyminen vie pitkän aikaa sen jälkeenkin ja siihen tarvitsee todnäk myös terapiaa. Sua psykopaatiksi sanominen ny ei ollu kovin tosissaan sanottu, kunhan ärsytti kun piti tulla pätemään vaikkei olisi siihen mitään syytä ollut. Mulla on muuten itselläni ollut sama diagnoosi, mutta se poistettiin vuosia sitten. Siks varmaan meneekin sukset ristiin kun kaks epävakaata (edelleen vaikkei diagnoosia olisi, psyyken syvimmät rakenteet korjaantuu hiiiiiiitaasti) keskustelee nii se on aika vääjäämätöntä.
Mä kävin 10 vuoden terapian, kun nyt ehdottelet sitä. Jatkuu muuten vieläkin.
Psykopaatiksi haukkuminen on aika ikävää.
Manipulatiiviseksi minua ei todettu missään vaiheessa, vaan enemmänkin alttiiksi sille hysteeristen tavoin.

"jaaha"
Mä kävin 10 vuoden terapian, kun nyt ehdottelet sitä. Jatkuu muuten vieläkin.
Psykopaatiksi haukkuminen on aika ikävää.
Manipulatiiviseksi minua ei todettu missään vaiheessa, vaan enemmänkin alttiiksi sille hysteeristen tavoin.
Nonii oli, anteeks siitä. Se on hyvä et oot pystyny noin pitkää käymään. Mäkin varmaan joskus vielä jatkan terapiaa, sitten kun on varaa siihen. Provosointikin on manipulaatioita, muttei onneksi sieltä vakavimmasta päästä.

dddd
[QUOTE="jaaha";29092186]Nonii oli, anteeks siitä. Se on hyvä et oot pystyny noin pitkää käymään. Mäkin varmaan joskus vielä jatkan terapiaa, sitten kun on varaa siihen. Provosointikin on manipulaatioita, muttei onneksi sieltä vakavimmasta päästä.[/QUOTE]

OK. No niin, saat anteeksi :) Ja tsemppiä siihen urakkaan, terapiaan, jos vielä jatkat.

"vieras"
Minusta pahin sairaus olisi jokin vakava mielenterveydensairaus, johon liittyisi ahdistustusta, paniikkia ja masennusta, mutta todellisuudentaju ei olisi niin hämärtynyt, että ei ymmärtäisi omaa tilaansa.

Aiemmin olen pitänyt lihasrappeumasairauksia pahimpina, ja fyysistä sairauksista ne ehkä ovatkin, mutta tunnen nykyään miehen, jokka on lihasrappeumasairaus. Hänellä on mahtava huumorintaju, hän on iloinen, aktiivinen, hänellä on unelmia ja hän yrittää niitä toteuttaa. Jotenkin hän on lievittänyt näiden sairauksia "peikkoa".

"vieras"
[QUOTE="vieras";29091151]Lepra, rutto tai sitten sellainen että liha mätänee ja luut tulee esiin esim. kädessä niinku niille käy jotka vetää sitä venäläistä krokodailhuumetta..[/QUOTE]

Nuo ensimmäiseksi mainitut eivät ole vaarallisia lainkaan kun ne voi parantaa läääkkeillä.
Sellainen tauti mitä ei voi parantaa on pelottava.

Itse en haluaisi mitää rappeuttavaa tautia, olisi se sitten nopeasti tai hitaasti etenevä. Munasarjasyöpä tai jokin muu vatsan alueen syöpä olisi paha koska ne yleensä havaitaan niin myöhäisessä vaiheessa että ei mitään ole tehtävissä ja aikaa on enää vähän jäljellä hyvästellä rakkaat.
Munasarjasyövän loppuvaihe on niin kamala että potilas pitäisi olla tajuton. Kipujen hoito ei onnistu, niin monta kertaa olen nähnyt tuskallisen kuoleman näillä potilailla. Aivan kamalaa :(

Lapselleni en haluaisi mitää tautia. Mieluummin kuolisin vaikka itse :´(

[QUOTE="Noomi";29091574]Joo. En varsinaisesti pelkää kuolemaa. Mieluumin menisin nopeasti "saappaat jalassa" kuin vuosikausia sairastamalla.[/QUOTE]

Ymmärrän hyvin tämän näkökulman. Mutta se olisi kyllä kamalaa jos joutuisi kitumaan vaikkapa useamman vuoden niin, että elämänlaatu olisi ihan surkea koko sen ajan..

"vieras"
Kaikkein pelottavinta noissa sairauksissa on se, jos ne tulee nuorelle, työikäiselle ihmiselle. Se kohtalo että elämä jää elämättä ja omien lasten aikuistuminen näkemättä on aivan hirveää. Onneksi kipulääkkeet ovat hyvät ja monenmoista hoitokeinoa sairauksiiin ja eri oireisiin on, mutta surullista ja pelottavaa on kun elämä jää kesken.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29092215]Minusta pahin sairaus olisi jokin vakava mielenterveydensairaus, johon liittyisi ahdistustusta, paniikkia ja masennusta, mutta todellisuudentaju ei olisi niin hämärtynyt, että ei ymmärtäisi omaa tilaansa.

[/QUOTE]

Mä en ymmärrä tän logiikkaa yhtään.
Ajatteletko että se psykoosissa olo jotenkin on helpompaa?
Vaikka kärsisi taudista joka vaikuttaa todellisuudentajuun esim. skitsofenia, ei ihmisen todellisuudentaju ole yleensä pysyvästi ja kokoajan häiriintynyt vaan ainoastaan psykooseissa.
Sehän se vasta mukavaa onkin seilata psykoosin ja selväpäisyyden väliä, kun aina "selvänä" tiedostaa oman tilansa ja kaiken mitä psykoosissa on tapahtunut.
Aika helvetisti rankempaa kuin joku pelkkä masennus ja ahdistus, nimittäin se ahdistus ja masennus saa vähän eri mittasuhteet siinä vaiheessa.

Ei helvetti. Toi on kyllä paha :O

"Potilas kärsii pahenevasta unettomuudesta, joka aiheuttaa paniikkia, paranoiaa ja pelkotiloja. Tämä vaihe kestää noin neljä kuukautta.
Hallusinaatiot ja paniikkikohtaukset pahenevat. Tilan kesto noin kolme kuukautta.
Täydellinen unettomuus aiheuttaa nopean painonputoamisen. Vaihe kestää noin kolme kuukautta.
Dementia, jonka aikana potilas ei enää reagoi ympäristöön. Tätä kestää puolisen vuotta, jonka jälkeen potilas vaipuu koomaan ja kuolee."

Kääk :(

Ne taudit joissa joutuu kärsimään kivuista ja olemaan muiden armoilla pään vielä toimiessa.
Kuolemaan johtavat taudit jota ennen joutuu kitumaan, surkastumaan ja toivoo itse kuolevansa. Ne taudit että itse makaat paskat ja kuset housussa ja olet liian väsynyt/et pysty painamaan edes nappia kutsuaksesi hoitajan.

Suomessa pitäisi olla mahdollisuus eutanasiaan. Eutanasiaa vastustavat luultavasti vain ne jotka ovat a)himouskovaisia b)eivät koskaan ole nähneet läheltä mitä vakava sairaus saa ihmisessä aikaiseksi.
Voi olla tilanne että ihminen joka rakastaa sinua, mieluummin tappaisi sinut vastoin lakia kuin katsoisi tuskallista ja hidasta kuolemaasi.

Yhteistyössä