Pelottavin sairaus mitä voitte kuvitella

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
itsellenne tai läheiselle?
Minulle pelottavin on aivoverenvuoto. Ei katso juuri ikää, salakavala ja usein tappava tai pahasti vahingoittava. Esim. rintasyöpää en osaa niin pelätä koska se yleensä saadaan parannettua.

Minullekin tuli mieleen incl ja ne pari muuta vastaavanlaista (joissa sairaus puhkeaa vasta myöhemmin, esim. esikouluiässä tai teini-ikäisenä, mutta taudinkuva jotakuinkin samankaltainen kuin incl:ssa). Mutta kyllä tuo ketjussa mainittu als kuulostaa myös tosi pahalta. Ja muutkin, en halua vähätellä. Ahdistavia ajatuksia.

Mä ajattelin kanssa tuota ALSia ja muita vastaavia. Niitä ei pysty estämään, mitään parannuskeinoa ei ole, tuhoaa toimintakyvyn ja lopulta tukehtuu kuoliaaksi kun hengityslihakset ei enää toimi. Ja kuten sanottu niin pää toimii.

Syöpä on pelottava myös mutta siinä pelottaa enemmän ne hoidot sivuvaikutuksineen.

"Miilis"
Kaikki sellaiset sairaudet, joihin liittyy kovia kipuja ja ihminen menee toimintakyvyttömäksi ja toisten hoidettavaksi. Ei ole esim. Pidätyskykyä, ei pysty ilmaisemaan itseään, koko keho romahtaa.

"vieras"
Mä ajattelin kanssa tuota ALSia ja muita vastaavia. Niitä ei pysty estämään, mitään parannuskeinoa ei ole, tuhoaa toimintakyvyn ja lopulta tukehtuu kuoliaaksi kun hengityslihakset ei enää toimi. Ja kuten sanottu niin pää toimii.

Syöpä on pelottava myös mutta siinä pelottaa enemmän ne hoidot sivuvaikutuksineen.
Sanoisin kanssa että ALS.
Äidilläni tuo oli mutta ei tukehtunut kuollessaan.

Yhteistyössä