Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Kiva kun on joku samalla ajoituksella! ja näyttää olevan yhtä pitkä tie kuin meilläkin... :( Mikä teillä on diagnoosi? Mulla on poistettu munanjohtimet, niissä oli joku selittämätön tulehdus.

Pistoksena on ollut Menopur, annostus eka päivinä 300-325 ja nyt 225. Jarruna Cetrotide piikit, ei siis sumuja ollenkaan, lyhyt kaava. Viimeksi oli passissa tuo liima käytössä, itse ehdottivat silloin ja saatiin ilmaiseksi. Hatch tehdään tarvittaessa, ja kai se tuo liimakin pitää pyytää. Saas nähdä millainen lasku saadaan aikaiseksi...
 
No niin, käyty ultrassa ja fiilikset ei kovin korkeella. Isompia sopivan kokoisia folleja oli 5 ja loput 5 tulee nyt perässä, eivätkä kerkee varmaan riittävän suuriksi. Punktio ajottuu nyt perjantaille tai maanantaille. Keskiviikkona on viel seurantaultra. Kaikki ärsyttää!:mad:
InMyDreams meillä on vähän selittämätön tämä lapsettomuus. Miehellä on kyllä heikot, ilmeisen heikot siittiöt. Ja olen kysellytkin, että saisko sillä neulamikä se on biopsia (?) kerättyä jotenkin parempilaatuiset siittiöt. Mutta ei kuulemma saa. Ne jotenkin kasvavat matkan varrella ja ovat parempia näin..
Mulla on annnoksena menopurissa aluksi 150 ja nyt 185! Ja syyksi lääkäri selitti, että näin saataisiin parempilaatuisia mutta vähempi. Mutta minusta toi 5 on kyllä nyt niin vähän, että suututtaa koko homma. Ja tuntuu, että pieleen menee tää hoito. Viimeksi noin 13 saatiin hedelmöitettyä 1 tai säilyi siirrettäväksi. 2 Muuta hyytyi matkan varrella..
Mun hoito on kait pitkä, kuukauden. Alkoi synarelasumuilla ja jatkui menopur/synarelalla.. irrotukseen pregnyl ja sitten tueksi siirron jlk. synarelaa.
Mikä on hatch? ?? En muista, että onko ollut puhetta aiemmin, missä olette hoidossa? Aikamoista rahan menoahan tämä on.. menee omat ja varastetut.:O
 
Krish73, mulla oli 3 ivf:ssä suuremmat pistosmäärät ku tässä viimeisessä, josta sitten plussa tuli. Mulla ei kans ollu ku viisi isompaa ja muutama pienempi rakkula, punktiossa saatiin kuitenkin 8 josta 5 hedelmöittyi. Pitkä viljely, 3 jakaantui blastoiksi, yksi siirrettiin ja kaks meni pakkaseen. Kahdesta ei tullu mitään. Jotenkin jäi sellainen tunne et ehkä se autto mulla ettei ollu niin älytön se gonal-f määrä.
 
Tänään kävin ultrassa ja kyllä se punktio nyt perjantaille suunnitelmien mukaan ajottuu.
Leenu-77, mulla nyt jostakin syystä lääkäri ajatteli kokeilla tätä, että lähetään pienemmällä lääkemäärällä liikkeelle ,jotta juurikin saataisin vähemmän , mutta laadukkaampia soluja aikaiseksi. Noh, ite sähläsin sit tuon alku piikittelyn kanssa, joten nyt niitä kerättäviä soluja on sitten todennäköisesti vain 6, sopivan kokoista. Muut jää liian pieneksi ja maanantai on jo lääkärin mukaan liian myöhäistä...(limakalvon laatu heikkenee, solut vanhenee..) Mutta täytyy yrittää uskoa, että näillä nyt saataisiin parempia tuloksia. On vaan tosi pettynyt olo, kun tää nyt meni tällain pieleen alkusuunnitelmista , omien sähläysten takia :( tai ei ainakaan ihan lääkärin alkuperästen suunnitelmien mukaisesti..
InMyDreams, miten punktio meni?
 
Hiskias, itse varmaan soittaisin sinne klinikalle ja kysyisin asiasta. Tuskin ne sinua on unohtaneet mutta parempi varmistaa :)

Aamu-71, paljon onnea raskauteen!! Mukava lukea, että huonoista ennusteista huolimatta voi tulla raskaaksi

Vauvatoiveinen
, toivottavasti ette joudu pitkään odottamaan. Vaikka kyllä näiden hoitojen aikana tulee odottaminen tutuksi. Ja ainakaan mulle se ei ole tullut yhtään helpommaksi. Hirvittää jo etukäteen se 5-6 kk ivf:n jonotus jos seuraava inssi ei tuota tulosta

InMyDreams, melkoista hepreaa nuo teidän lääkelistat. Olen vieläkin ihan pihalla mitä noissa ivf-hoidoissa tapahtuu mutta onpa hyvä, että täällä on ainakin keneltä kysyä jos/kun sinne ifv:ään päästään

Krish73, Tsemppiä perjantaille. Ja tosiaan kai se vähempiki riittää jos ne on hyvänlaatusia

Tänään kp1, ultra varattuna ja nokka kohti viimeistä inssiä. Eilisen negatestin jälkeen olin koko päivän ihan maassa ja ilta menikin itkua tihrustellessa. Sain melkein miehenkin hermostumaan, kun en vain saanut itseä piristymään. Vaikka minulla on kavereita, sisko ja vanhemmat joiden kanssa saan puhua näistä asioista niin kyllä se tuo rakas avomies saa osakseen sen pahimman. Sillekin nämä hoidot on raskaita ja joutuu sen lisäksi minuakin aina lohduttelemaan. Välillä mietin, että mitenköhän meidän parisuhde kestää nämä tulevat hoidot. Toistaiseksi tuntuu, että tämä asia on lähentänyt meitä mutta en tiedä miten tässä ajan kanssa käy. Mietin, että jaksaakohan se näitä minun joka kuukautisia vetistelyjä.

Tähtitomu, minut voi ottaa pois piinailijoista

Tiltu77 . . . . . . . . . . . . . . . . 4. IUI. . . . . . . . . . . . . . . . . . .10/13
 
Aloitin Synarelan maanantai-iltana. Torkuin koko illan.
Tiistaina en meinannut herätä töihin ja töissäkin jouduin ottamaan muutamaan kertaan torkut että jaksoin päivän loppuun. Kotiin päästyäni nukuin koko illan.
Keskiviikkona vointi hieman helpottamaan. Taisin ottaa ainoastaan kerran torkut töissä, mutta ilta menikin sitten torkkuessa.
Tänään ei väsymys painanut enää sillä lailla ja olen jaksanut olla koko päivän hereilläkin, tosin on sen verran sumuinen olo että taidan painua nukkumaan nyt.

Onneksi minun ei tarvitse ajaa autoa, muutoin olisin varmasti ajanut useamman kolarin.
Enpä olisi uskonut että lääkkeeseen totuttautuessa tulee tuollaisia sivuoireita. Tuosta uneliaisuudesta ei ollut mitään mainintaa edes lääkkeen ohjeissa. Täytyy mainita asiasta lääkärille kun seuraavan kerran näen häntä.
 
Hei,

Mulla on ultra 11.10. Katsotaan auttaako clomit vai ei. Epäilen kyllä, että auttavat, mutta jos vika on muualla, ovis ei paljon lämmitä. Varautunut olen siihen, että aikaa tähän menee. Voimia kaikille! Jospa se vauva olisi vielä sylissä...
 
Pitkästä aikaa suuni täälläkin aukasen. Listaa olen käyny päivittelemässä. Oon koittanu taas tässä tauolla pitää vauva-asiat suurimmaks osaks pois mielestä.

Onnitteluita ja pahoitteluita, jaksamisi sun muita tarpeellisia siis jokaiselle sen mukaan mitä kukanenkin nyt tarvitsee.

Hiskias, meidän on kyllä pitäny julkisella aina itse aikaa soitella. Eihän ne siellä tiedä millon kenenki kierto on missäkin vaiheessa.. jos nyt oikein sinun tekstin käsitin :D

).(Meillä sit käytiin 3.ICSI:n suunnittelussa eilen. pääsen seuraavista menkoista alottamaan pistelyn. Olivat aamu palaverissa vielä pohtineet mitä meidän kohdalla vielä vois tehdä mutta eipä oikein ole mitään tehtävissä. Ainoo mahdollisuus ois sellanen jollain litkulla varmistaa siittiöiden hyvä laatu mutta siihen tarvitaan lähes normi määrä siitiöitä, että se tehdään jotan sekin on kai pois suljettu vähyyden vuoksi.
Edelleen mennään lyhyellä kaavalla ja jos voisin niin mieluusti antaisin tätä muniksien lääkevastetta muillekin. Muilla annosta vaan nostetaan ja mulla on joka kerta pienennetty. nyt lähdetään 125 IUI:n annoksella ja sillä kasvatellaan hitaasti eli annosta ei lähdetä välillä nostamaan jos ei pakottavaa tarvetta tule.
nyt jos siirtoon sit päästään niin saadaa tueksi vielä gonapeptyl pistos.. Tässä alkaa tuntea olonsa jonkun voodoo-nukeksi kun kaikki lääkkeet on pistettäviä. ja minä vielä viimeks toivoin että josko ne kehittelis ton lugenkin pistos muotoon:D
 
Punktio oli pahin tähän astisista. Kaikki eivät olleet kypsiä, niin jouduttiin ronkkimaan vähän kovemmasti. Kuusi solua saatiin, niistä viisi hedelmöittynyt. Tänään siirrettiin kaksi. Oon ollu tosi kipeä punktion jälkeen, ja tänäänkin tuli veristä vuotoa siirron jälkeen. Jospa nyt tällä kertaa laatu korvaa määrän, ja tämä ois se hoito meille. Ei taida enää kroppakaan kestää näitä jatkuvia hormonipiikkejä, ja rahapussissakin tuntuu. Pari tonnia oli tän päivän lasku...
 
Tähtitomu, minut voi ottaa pois piinailijoista :)

Nuo ivf-jutut kuulostaa kyllä meikäläisestä ihan heprealta. Ja ihan kammottaa ajatella että seuraavan inssin jälkeen on mullaki nuo pistämiset edessä. Mies ei pysty sitä tekemään niin joudun itse pistämään.

InMyDreams, ihanan kallista :). Tosin katsoin eilen yle areenalta ensimmäisen jakson sitä Hartain Toive:lapsi -sarjaa niin siellä oli vähän suurempia summia huvennu lapsettomuushoitoihin. (Vaikutti ihan mielenkiintoselta tuo sarja. Kannattaa katsoa jos kiinnostaa.) Lapsi tulee maksamaan noin 100 000 ennen kuin se on omillaan niin kyllä hoidot yksityiselläkin on halpaa huvia siihen verrattuna. Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti sieltä tulis sitten se plussa :)
 
Tiltu77, äkkiä ne ivf-jutut tulee sit tutuksi ku joutuu/pääsee niiden pariin. Toivotaan et sulle inssi tuo toivotun tuloksen=)
Täällä alkais ens viikolla tosi toimet, sumuttelut pariks viikoks sit zumet ja ehkä myös klexane. PAS marraskuun ekalla viikolla, jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan:)
 
Huhhuh, punktiosta selvitty. Mutta kylläpä tuntui kivuliaalta. Mulla oli vähän sama tilanne InMyDreams, kun sulla. Punktio hoitui kyllä nopeasti, mutta ronkittiin sieltä täältä kaikki solut. Ja ihmeiden ihmetys! Niitä oli yhteensä 21. Vaikka piti vain olla ..6.
Mutta osa niistä ei ollut ollenkaan kypsiä ja tulivat kuten tiedettiin jälkijunassa. Maanantaina pitäs olla siirto, pienellä varauksella. Lääkäri soittaa aamusta, että mikä on tilanne. Voi olla että viljellään keskiviikkoon saakka. Ja suunnitelmissa on kyllä myös alkion kuoren avaus, jos siirto tehään maanantaina. Mutta ke siirrolle sitä ei voida enää tehdä.
Mä olen sairaslomalla nyt keskiviikkoon saakka. Laskeskelin juuri, että aikamoinen satsi erilaisia lääkkeitä menee ja olokin on kyllä sen mukainen. Yhteensä 7 eri lääkettä päivittäin. Menee luget ja on estrogeni laastarit ja kilpparilääkkeet, kortisoni ja asperiini ja antibiootti ja supisteluun vaikuttava litalgini sekä särkylääkkeenä vielä panadoli..
InMyDreams, millä ilveellä sait lääkärin siirtämään kaksi alkiota? Oliko se hänen ehdotus vai sinun? Mäkin haluaisin..:O
 
Tähtitomu, kiva kuulla sustakin :wave:. Meillä se on toiminut niin, että ohjeet / reseptit tulee postissa ja siitä sitten sovitusta kierrosta aloitetaan ja se kp1 on ilmoitettu klinikalle ultran varaamista varten.

Tiltulle peukkuja viimeiseen inssiin!

Sadana, no onhan sulla Synarelasta sivuoireet. Tsemppiä ekaan hoitoon!

InMyDreams, kärsivällisyyttä piinapäiviin =)

Krish73, johan oli munasolusaalis! Joko olet dosetin tuolla lääkemäärällä hommannut? Miksi muuten sulle tuota supisteluun vaikuttavaa lääkettä annettiin? Miksihän ne vastustaa tuota 2 alkion siirtoa? Mullekin ne aina laittaa vaan yhden ja viimeksi muut meni pakkasen kautta roskiin, että se harmittaa. Olisivat tuoresiirtoon laittaneet suorilta sen 2 niin olisi säästynyt pakastamiselta sen osalta.

RouvaP, joko siellä hoidon alku häämöttää?
 
Mä kyllä olin kans kyllä Sadana niin kuoleman väsynyt, mutta en osaa sanoa, että minkä lääkkeen vaikutusta se oli. Oisko synarelan vai jonkun muun. Mutta oli niin täysillä tsemppaamista, että oikeesti jaksoi olla töissä.

Hiskias, mustakin toi määrä oli kyllä aika ihmehomma, kun nimenomaan pienellä menopurannoksella yritettiin saada pientä määrää hyviä munasoluja. Mutta ne siis on käsittääkseni aika pieniä, eikä kypsiä aika iso osa tosta. Senpä kuulee sit huomenna, miten kävi.
Viime hoidossa kivut punktiossa ja sen jälkeen ja vielä siirronkin jälkeen oli niin älyttömät, että lääkäri määräsi litalginia avuksi. Siirron jälkeen en päässyt edes lähtemään klinikan ovesta ulos, ennen kun kivut rauhottuivat. Sain kipulääkettä ja istuskelin siinä vaan..Ja nyt sit toi litalgin on kipulääkkeenä ja huomenna aamulla otan ennen siirtoa sitä myös.
Hehheh, kohta pitää kyllä hommata joku loota ja systeemi, millä pysyy mukana nois lääkkeiden otoissa.
Vetäsinhän mä vielä henkoset tota synarelaa edellisaamuna ennen punktiota, vaik ei tietenkään ois pitäny. Soitin klinikalle heti ja ei se kuulemma yksi annos mitään tee.. mutta jälkeenpäin aateltuna, kun rutiinilla vetää sen lääkesatsin, jota muinakin aamuina.. ei tullut ajatelleeksi. Edellisiltana laitoin irrotuspiikin ja seuraavana vedän synarelaa, ettei irtoiskaan. Tosi viisasta:whistle:, mut tuntuukin, että aivot on olleet ihan narikassa jo pitkän aikaa ja taitavat olla vieläkin.:O
 
Viimeksi muokattu:
Mä kyllä olin kans kyllä Sadana niin kuoleman väsynyt, mutta en osaa sanoa, että minkä lääkkeen vaikutusta se oli. Oisko synarelan vai jonkun muun. Mutta oli niin täysillä tsemppaamista, että oikeesti jaksoi olla töissä.
Tuo Synarela on minulla ainut lääke, joten oikein ei ole muita vaihtoehtoja.
Eiköhän tähän päikkäreiden ottamiseen totu ja tuleepahan illalla mentyä aikaisin nukkumaan, tosin öisin olen nähnyt nyt aivan älyttömiä painajaisia. Mutta tuo on minulle ihan normaalia vaikka ottaisin pelkästään yhden pienen särkylääkkeen.

Asensin puhelimeeni lääkkeidenotto-ohjelman, joka hälyttää aina kun pitäisi ottaa lääke ja samalla kertoo paljonko ottokertoja on jäljellä ja paljonko lääkettä on jäljellä. En minä muuten muistaisi niitä ottaa.
 
Soitto tuli klinikalta ja siirto siirtyi keskiviikolla. Aikamoinen kato oli käynyt, mutta 5 oli hedelmöittynyt ja lähtenyt jakaantumaan.. Joten, kun siirto siirtyi pidemmälle, ei alkion kuoren avausta enää voida eikä kannata tehdä. Eli näillä mennään. Lepoa keskiviikkoon:wave: meenkin tästä sohvalle päikkäreille..
 
Tuommonen lääkkeiden otto-ohjelma ois tarpeen tännekin! Aina saa miettiä, että otinko vai en... ja nyt tuli mieleen, etten muistanut kysyä, pitääkö sitä minidisperiiniä tällä kertaa syödä, pitänee soitella sinne.

Kaipa mä oon niin epätoivoinen tapaus, että lukuunottamatta kahta ensimmäistä tuoresiirtoa, mulle on aina siirretty kaksi alkiota kerralla. En ole siis itse ikinä sitä pyytänyt. Julkisen puolen passeissakin siis aina siirretty kaksi. Yleensä on jäänyt pakkaseenkin neljään-viiteen passiin alkioita, tällä kertaa jäi kahteen jos ei nyt nappaa.

Mieletön määrä soluja Krish, harmi kun eivät olleet kypsiä :(

Mä olen ollut kyllä tosi kipeä, mutta vuotoa ei ole enää tullut. Nyt sitten vaan piinaillaan... testipäivä ois 20.10. Huomenna pitää muistaa pistää se Gonapeptyl piikki.
 

Yhteistyössä