Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Tähtitomu, koska voit testailla? Mie en malttanu viimeksi odottaa edes 2 viikkoa inssistä vaan oli pakko testata aikasemmin.

Enpä kyllä olis vielä pari vuotta sitte uskonu, että elämä tulis joskus olemaan tämmöstä kuukautiskierron mukaan elämistä. Semmoseksi se on parin viime vuoden aikana muuttunu oviksen testailusta kuukautisten alkamispäivän jännittämiseen. Olis varmaan aika hommata joku uusi innostava harrastus tämän oviksen bongailun lisäksi ;)

Hiskias, testipäivä on 21.8 se alkioiden ikä kun ei vaikuta testipäivään se on aina siirrosta 2 viikkoa. Paitsi jos määrätään veritesti niin sillon se on ainakin yksityisillä monesti pp10.

Tiltu77, yleensä minäkin oon aiemmin testaillu mutta nyt on kyllä niin pyyhe nurkkaan heitetty olo, että taidan odottaa varsinaiseen päivään ellei mitään ihmeellisiä oireilmaantumia tule :D

Tähtitomu, jaa, mä olen luullut, että kun se alkio kiinnittyy vanhempana aiemmin niin testatakin voi aiemmin.

Tiltu, sano muuta. Mitenhän tästä itsensä kyttäämisestä pääsee sitten eroon? Koko ajan tulee analysoitua, että mikähän viiltävä kipu tuo oli ja miksihän tänne tai tuonne nyt juilii jne. Pitkän päälle on kyllä rasittavaa, varsinkaan kun se ei johda mihinkään.

Mun pas muuttui sitten "lennosta" lääkkeelliseksi ja joudun siis kärsimään zumejen naiselliset sivuvaikutukset. Ja kyllä ottaa päähän, että jos sitten sen lääkerääkin jälkeen ne alkiot ei edes selviä sulatuksesta hengissä. Kiertoa odotan alkavaksi viikonloppuna. Näillä mennään.

Heippa kaikille taas, nyt tänne uuteen ketjuun!
Näin sitä vaan mennään kohti viidettä hoitoa, vaikka jo luulin, että tässä tämä oli... Lääkäri soitteli viime viikolla, ja eilen tuli reseptit postissa, saan aloittaa vaikka heti seuraavista menkoista, joiden pitäisi alkaa tällä viikolla. Tyhjennysvuodon jälkeen nämä siis ekat. Harmi vaan, että joudutaan varmaankin odottamaan ensi kiertoon, mies on tod.näköisesti just punktiopäivänä työreissussa. Ei viitsi riskeerata, ja turhaan piikitellä yms.
Tässä hoidossa otetaan nyt sitten kaikkien muiden tukihoitojen lisäksi kortisoni kehiin. Lääkäri sanoi, että kun on näin monta tuloksetonta hoitoa takana, niin hän nyt haluaa kokeilla sitä. Aiheuttaa kuulemma sivuoireina ainakin unettomuutta, onko kellään kokemuksia?
En tiiä, ei tässä kyllä kauheen korkealla toiveet ole, pitkä, tulokseton taival kun on taustalla :(

InMyDreams, peukkuja hoitoihin. kuinkahn minä saisin lääkärin ylipuhuttua tuohon kortisoniin. oon sitä koittanu kinuta nyt mone kerrat mutta ei. Viimesimmäks polin ilmeisesti pääjehulääkäriltä, sekin vaan sano ettei uskalla määrärä kun on tulehdus takana ja kortisoni lisää tulehdusriskiä.
mietin vaan, että mihis kaikkeen tuota kortisonia määrätään, muistelen että yks syy ois endo? ja viimesimmässä siirrossa se sit lopulta paljastu että mullakin endoo on vaikken ilmeisesti siitä mitenkään oireile. Siirtävä lääkäri kuitenkin hoitajalle sano, että pitää ultra siinä kun siitä kohti näkyy endokin hyvin.

Mites paljon tosta endosta yleensäkin voi olla haittaa onnistumisessa?
Tulee kyllä niin kökköpaska fiilis kun miettii, että mulla on PCOS ja endo, joidenkin tahojen mukaan "pahin" yhdistelmä raskautumista ajatellen :/

Niin ja sitähän mä kyllä tulin kertomaan, että kiristin miehen jo lauantai testiin. Se ei saa lauantaikarkkejaan jos en saa testata :LOL:
Haluan sen 99,9%:n varmuudella tulevan pettymyksen jo pois alta

-Pettyväpessimisti-

Viimeksi muokattu:
Minäpä tuossa päätin, että olen onnellisesti raskaana viralliseen testipäivään :heart: Me kyllä ajateltiin ennakkotestailla jo huomenna mut onhan huomisestakin viralliseen päivään aikaa.
Mites muilla, onko teustaus/ennakkotestailu teidän oma juttu vai tietääkö mies niistä aina? Entä haluaako mies olla mukana kattelemassa mitä tikku näyttää? Meillä meinaan on ehdoton pakko saada nähdä joka testi :D

• Tykkää
Reactions: Joseliini
Täällähän kaikilla on alkanut tapahtua =)

Tähtitomulle peukkuja testiin. Ai on mies niin kiinnostunut testaamisesta, meillä testaus on täysin mun heiniä.

InMyDreams, toivotaan, että tuosta kortisonista on apua. Mikähän noita lääkäreitä vaivaa kun ne pihtaa noissa lääkkeissä? Jollei niistä haittaakaan ole, niin miksihän niitä ei voida kokeilla?

Tällä tänään kp1, joten parin viikon päästä on siirto, jos hyvä tuuri käy.

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
^juu niin on. Meillähän mies on mukana joka lääkärireissullakin jos vaan pääsee.
Toisaalta oon onnellinen, että haluaa näin olla mukana kun on niitäkin joita ei juurikaan kiinnosta mitä millonkin tapahtuu. Toisaalta tietty jokaisella parillahan on se oma ja parhaiten sopiva tyyli :)

Mä ainakin oottaisin siihen testipäivään ja testaisin vasta sitte. Viimeks kyllä ei tarttennu ees testailla, kun menkat alko jo ennen testipvää:(.
Meillä isäntä on kyllä kanssa mukana melkeen joka kerta. Noi väliultrat käyn välillä itekseen. Testailutkin hoidan ihan omassa hiljaisuudessa ja kerron sitte , että näin on näreet..

No me testailtiin tai siis minä testaan ja isäntä on päällimmäinen testintarkasja kun en ite uskalla :LOL:
Negaahan se näytti ja harvemmin (lue ei koskaan) on enää tän pp10 jälkeen muuttunu miksikään. Siispä katseet syys-lokakuun suunnittelukäyntiin :)

Tähtitomu :hug: Kyllä jo alkaisi olemaan aika jonkun "pitkänmatkalaisen" plussata tässäkin ketjussa! Meidän seuraavat hoidot taitaa käynnistyä hyvin lähekkäin =). Eli lokakuun alussa olis tarkoitus aloittaa 3. IVF, jollei niistä mun pakkasalkioista ole mihinkään.

Meillä isäntä on hoitanut vain "pakolliset" osuudet, eilen sille kyllä sanoin, että jos alkiot selviää sulatuksesta, niin se pääsee ensimmäistä kertaa siirtoon mukaan, jos se avittaisi onnistumista ;). Ei tykännyt, kun se jostain syystä inhoaa kaikkea lääketieteellisiä laitoksia. Missä ne miehet muuten sen siirron ajan ovat, siellä jossain pääpuolella vai? Siinä on kyllä se riski, että toi saattaa pökrätä, kun näkee ne vempaimet...

Meillä siirto tehdään samassa toimenpidehuoneessa jossa punktiokin, joten eiköhän ne sitten jonkun tuolin siihen laita, johon miehet voi pyllynsä pistää. Oon aina ollut yksin punktiossakin niin ei ole mitään tietoa, että miten homma toimii. Ai voiko noihin hoitoihin saada peruutuspaikkojakin :O

Tänään oli seurantaultra kp 12 ja löytyi 14-15 mm folli ja limiskin oli 9 mm. Ei ole aikaisemmin vielä näillä päivillä noin suuri ollut folli. En tiedä onko se greippimehun ja vehnänalkioöljyn ansiota vai muuttiko keskenmennyt raskaus jotenkin hormonitoimintaa. Inssi tehdään siis torstaina. On niin onnellinen olo, että päästään heti jatkamaan hoitoja eikä viime kevään huono tuuri noiden otollisten inssiaikojen suhteen jatkunut nyt syksyllä. Pari pientä myoomaakin löytyi mutta niistä ei kuulemma ole mitään haittaa. On kyllä huojentunut olo :)

Itse käyn ultrat ja inssit mieluummin yksin. On jotenki outo olo jos mies on siinä kattelemassa ja testaukset hoidan itse mutta niin, että mies on kotona niin saa sitte tukea jos/kun tulee nega...

Tiltu77, No juu, siis eihän meilläkään mies oo kattelemassa kun purkkiin kuseksin ja tikkua dippailen :D

Hiskias, voihan niitä peruustuspaikkoja punktioon tulla yhtälailla kun eteleänmatkoihinkin :p Ihmisiä jää pois jos tulee esteitä tai löytyy jotain vähemmmmän kivoja ylläreitä ettei just sillon hoitoon pääsekään, tai päättää vaikka lopettaa hoidot kokonaan.

Torstaina oli sitten inssi ja nyt piinaillaan seuraavat pari viikkoa. Testata vois kai jo 5.9 (dpo 12) mutta en ole varma haluanko vielä silloin testata, kun keväällä dpo 13 tuli noihin clearbluen raskaustesteihin vain haalea viiva siinä vaiheessa. Folli oli inssipäivänä vähän yli 18 mm ja sain pregnylin heti inssin jälkeen. Jännä miten erilaisia käytäntöjä on tuon pregnylin ja inssin ajoituksen suhteen. Ja tosiaan en ole sitten ihan varma miten nuo dpo:t pitäisi laskea, kun to sain pregnylin niin kai se sitten tänään todennäköisesti on dpo 1...?

Hautomo76, toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon :)

Viimeksi muokattu:
Tähtitomu, ei näytä vehniksellä olleen vaikutusta mun limakalvoon :(. Vaadin päästä perjantaina siirtoon, joten oikein tarkkaan mitattuna saatiin arvoksi 7,8 mm jolla sinne nippanappa pääsee. Perjantaina sitten nähdään, selvisikö ne alkiot sulatuksesta.

Tiltulle kärsivällisyyttä piinapäiviin ja Hautomolle peukutuksia siirtoon!

Mitäs muille kuuluu? Onko RouvaP:n hoito jo lähtenyt käyntiin?

Tähtitomu, ei näytä vehniksellä olleen vaikutusta mun limakalvoon :(. Vaadin päästä perjantaina siirtoon, joten oikein tarkkaan mitattuna saatiin arvoksi 7,8 mm jolla sinne nippanappa pääsee.
Nippanappa :eek: mulla on joskus ollu 7,4mm ja sanottu että on ihan hyvä siirtoa varten.
kylläpäs voi olla eroja.

mites muuten Hiskias sulatuksen kans kävi?

Hautomolle peukkuja, laitetaanko piinalistalle?

Yhteistyössä