Avoero-mies pakkasi tavaransa ja lähti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhheijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhheijaa"

Vieras
Ajatukset on aika sekaisin tällä hetkellä. Miehelläni on työ, jonka takia joutuu reissaamaan paljon ja tekemään myös vuorotöitä. Ns. sesonkiaikana yhteinen aika on todella kortilla. Ei voi suunnitella mitään, koska ei voi tietää, onko edes vkonl kotona.

Nyt muutama vko sitten tilanne eteni siihen pisteeseeen, että kävimme keskustelun aiheesta. En pyytänyt valitsemaan työn ja minun väliltä vaan kerroin tunteistani ja ikävästäni toista kohtaan ja kaipaavani hänen seuraa. Olenhan lähes koko ajan yksin. Vikaa on myös minussa, koska pyysin kumpaakin seuraavan työviikon aikana miettimään miten tilanne ratkaistaan, mutta sillä hetkellä suhde ei tuntunut parisuhteelta, koska yhteistä aikaa ei juurikaan ollut saatika seksiä.

Viikon kärvistelin ja olin tehnyt itselleni selväksi, että tilanne on nyt kestettävä ja tiedän sen helpottavan taas alkutalvesta. Mies olikin sitten tehnyt aivan muunlaiset suunnitelmat. Oli tullutkin reissusta ajoissa ja pakannut kaikki kamansa, avain oli pöydällä ja hän odotteli suunnilleen eteisessä kengät jalassa minua kotiin, jolloin kertoi lähtevänsä.
Ei kuulemma pääse yli vanhoista riidoista jne. Muuta selitystä en saanut ja kertaakaan ei olla lähdön jälkeen puhuttu, koska ei vastaa puhelimeen ja laittoi vain viestin, että haluaa minun jatkavan elämääni.

Tässä sitä nyt yritetään selviytyä ja miettiä, että mitä ihmettä tapahtui. Uskon taustalla olevan toisen naisen..

Kyllä siellä jotain muutakin on oltava taustalla miehen osalta, kuin tuo yksi keskustelu. Eli toinen nainen voi olla hyvinkin syynä tai vaan halu olla vapaa. Ei halua puhua asiasta kanssasi, koska pääsee helpommalla kun ei kerro mitään ja jatkaa vaan omaa elämäänsä, toisaalta ehkä ei tiedä oikein itsekään mitä sanoisi.

Ikävä tilanne, voimia.

[QUOTE="vieras";29051950]Kyllä siellä jotain muutakin on oltava taustalla miehen osalta, kuin tuo yksi keskustelu. Eli toinen nainen voi olla hyvinkin syynä tai vaan halu olla vapaa. Ei halua puhua asiasta kanssasi, koska pääsee helpommalla kun ei kerro mitään ja jatkaa vaan omaa elämäänsä, toisaalta ehkä ei tiedä oikein itsekään mitä sanoisi.

Ikävä tilanne, voimia.[/QUOTE]
Sama itsellekin tuli mieleen, valitettavasti. Aikamoinen niljake taitaa olla kyseessä. :(

Munkin mies pakkasi tavarat ja lähti. Tosin kerroin raskaudesta hänelle. Epäilen myös toista naista. Miten olet saanut epäilysi että miehellä olisi toinen ? :(

AP Meillä ei ole lapsia enkä ole raskaana. Epäilyt heräsivät ihan pikkuhiljaa. Puhelin alkoi kulkemaan koko ajan mukana ja oli pöydällä väärinpäin kuin aikaisemmin oli miten sattuu ja missä vain. Työpäivät alkoivat venymään, että tulikin päivän perään vielä yövuoro. Löysin kuitteja ostoksista, jotka eivät olleet minulle. Facebookiin perustettiin erilaisia ryhmiä ja minäkin päädyin rajaukseen etten enää nää yhtään mitään. Hellyys, kosketus ja keskusteluyhteys säilyi loppuun asti. Ainoa oli seksin merkittävä väheneminen.

Aloitti uuden parisuhteen toisen naisen kanssa.

Ei halua siitä syystä puida enää vanhaa suhdetta eikä halua myöntää sinulle ja enempää loukata sillä, että myöntäisi pettäneensä ja rakastuneensa toiseen.

Ajatteli varmaan säästävänsä sinua ylimääräiseltä tuskalta.

[QUOTE="Vieras";29052175]Aloitti uuden parisuhteen toisen naisen kanssa.

Ei halua siitä syystä puida enää vanhaa suhdetta eikä halua myöntää sinulle ja enempää loukata sillä, että myöntäisi pettäneensä ja rakastuneensa toiseen.

Ajatteli varmaan säästävänsä sinua ylimääräiseltä tuskalta.[/QUOTE]

Ihmeellisen paljon tuntuu vastaavia (miehiä) olevan!
Itsellänikin oli, onneksi vain miesystävä.
SE EI SÄÄSTÄ sitä toista tipan tippaa!! jättämällä noin, epätietoisuus on pahinta mitä voi jäädä.
Pistää niin vihaksi. Itsekkäitä ihmisiä, kun eivät voi puhua suoraan. Paljon parempi se totuus että on toinen, joskus niin käy.
Mutta tuollainen on vain törkeää, todella epäkypsää käytöstä.

Näin olen sen itsekin todennut, että luultavasti yritti mahdollisimman vähän mielipahaa aiheuttaa mulle. Halusi itse vain tilanteesta nopeasti pois ja aloittaa uuden elämän ihastuksensa kanssa. Tuntuu vaan niin julmalta, että pystyy samantien lähtemään toisen luo, mutta ei tässä mikään auta.
Jos olisi mahdollista taistella sen tekisin, mutta ei ole. Rakastan meistä enemmän ketään tähän asti ja näiden tunteiden kanssa on vain yritettävä elää.

Avaa silmät ja ymmrrä surun keskellä, että se mitä suret oli illuusio. Oikeasti mies on halveksittava kaksinaamainen epärehellinen parka, ja parempi että pääsit hänestä noin helposti (ettei sun tarvinnut hänen kamojaan pakata - eikä heittää niskaperseotteella ulos. Aikuista miestä on vaikea raahata väkisin ulos...)

Onhan jättäjän rooli aina helpompi kuin jätetyn ja varsinkin tällaisessa tapauksessa, kun eroa on ehditty jo varmaan tovi miettimään. Silti haluaisi puhua miehen kanssa ja keskustella eronsyistä tai kuulla suoraan toisesta naisesta. Uskoisin tämän auttavan minua pääsemään eteenpäin tässä ahdistuksessa. Nyt on vain hyväksyttävä, että se ei tule toteutumaan ja yritettävä sinnitellä ikävän ja tuskan läpi. Tuntuu vaan niin pahalta, että sattuu..

Ihmeellisen paljon tuntuu vastaavia (miehiä) olevan!
Itsellänikin oli, onneksi vain miesystävä.
SE EI SÄÄSTÄ sitä toista tipan tippaa!! jättämällä noin, epätietoisuus on pahinta mitä voi jäädä.
Pistää niin vihaksi. Itsekkäitä ihmisiä, kun eivät voi puhua suoraan. Paljon parempi se totuus että on toinen, joskus niin käy.
Mutta tuollainen on vain törkeää, todella epäkypsää käytöstä.

Ei tietenkään säästä, mutta itsekästähän tuo on koko kuvio. Pettää, jättää selittämättä jne. Vaikka mies käsittäisi, että epätietoisuus on pahempi kuin totuus, niin todennäköisesti siinä vaiheessa kuvioon astuu itsekkyys; ei jaksa enää selvittää vanhoja asioita, kun sillä ei enää pettäjälle merkitystä ole. Itsekkyyttä, kyllä.

Eikö suhde yleensä pääty siihen, ettei rakasta enää tai suhde on niin rasittava, ettei halua enää jatkaa? Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi se pitäisi vielä erikseen toiselle sanoakin. Miksi jätetty osapuoli niin kovasti haluaa, että hänelle sanotaan ääneen "en rakasta sinua enää"? Eikö se suhteen päättäminen nyt ole aika selvä merkki siitä, ettei enää rakasteta? Vai onko kovinkin yleistä, että erotaan, vaikka rakastetaan, ollaan onnellisia ja halutaan olla yhdessä?

[QUOTE="vieras";29052919]Eikö suhde yleensä pääty siihen, ettei rakasta enää tai suhde on niin rasittava, ettei halua enää jatkaa? Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi se pitäisi vielä erikseen toiselle sanoakin. Miksi jätetty osapuoli niin kovasti haluaa, että hänelle sanotaan ääneen "en rakasta sinua enää"? Eikö se suhteen päättäminen nyt ole aika selvä merkki siitä, ettei enää rakasteta? Vai onko kovinkin yleistä, että erotaan, vaikka rakastetaan, ollaan onnellisia ja halutaan olla yhdessä?[/QUOTE]

Ei se ole itsestään selvää että ei rakasteta kun erotaan. Joskus voi joutua tekemään kipeän eropäätöksen rakkaudesta huolimatta.

Ja konkreettiset sanat auttavat jätettyä käsittelemään tilanteen kuten se on, ei jää miettimään että josko sittenkin....tai jos toisella vaan on kriisi...tai...

Itse ainakin haluan jutella asiasta asinomaisten kanssa. Sitten voi niinkun puhtaalta pöydältä aloittaa, mutta olen kyllä tehnyt nämä keskustelut yleensä n.5-12kk erosta.

Ei se ole itsestään selvää että ei rakasteta kun erotaan. Joskus voi joutua tekemään kipeän eropäätöksen rakkaudesta huolimatta.

Ja konkreettiset sanat auttavat jätettyä käsittelemään tilanteen kuten se on, ei jää miettimään että josko sittenkin....tai jos toisella vaan on kriisi...tai...
Ookoo, siinä tapauksessa sitten voisi toiselle sanoa, että rakastan kyllä, mutta nyt vaan pitää tehdä vaikea päätös. Omissa suhteissani en ole moiseen törmännyt vaan ne on päättyneet eroon vain silloin, kun tunteet on jommalta kummalta tai molemmilta hiipuneet pois.

Yhteistyössä