Minkä erikoisen nimen haluaisit antaa lapsellesi (jos uskaltaisit)?

• Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"mymmeli"
Jos oot tykästynyt johonkin Suomessa harvinaiseen nimeen, mutta et vois kuvitella antavasi sitä omalle lapselles järkisyistä, niin kerro mikä nimi sellainen olis ja miks et antais sitä kuitenkaan.

Echo harmaana
Tytölle laittaisin joitain nyt ei-vielä-muodissa olevia 50-60-vuotiaiden naisten nimiä: Marjatta ja Marja on ihania, samoin Tuulikki. Liisa on semmoinen jonka voisin laittaa jo nyt. Huom. en laittaisi kaikkia sen ikäluokan nimiä, Pirkot, Irmat ja Kirstit on mulla aina pannassa. :D

Toinen uskallusta vaativa juttu olisi laittaa ulkomaisia nimiä. Nyt ei tule mieleen mutta joku ranskalainen nimi, mutta ne kuulostaisi kyllä huvittavilta yhdistettynä meidän sukunimeen. :D

"mymmeli"
[QUOTE="vieras";29045178]Eliel, en voi itse tuota nimeä lapselle antaa koska meidän sukunimi alkaa L:llä niin kuullostais tyhmältä[/QUOTE]

Eliel on ihana nimi! Oon itsekkin sitä miettynyt, jos tulis vielä poika. Mutta ymmärrän sun pointin, koska Tykkään myös nimestä Luis, enkä viittis laittaa sitä, koska meidän sukunimi alkaa S:llä

R-vikani & nimien suhteen ahdasmielinen mies estivät, muuten tytöt olisivat Violet & Myrtti. pojalle ihana olisi Damien, mutta ei taitaisi oikein toimia "Virtanen"-tyylisen sukunimen kanssa :D

Viimeksi muokattu:
"lily"
Haluaisin tytöille Lily ja Rose, lausuttaisiin silleen, ku englanninkielessä. En kuitenkaan laita, kun haluan ehtottomasti lapsille nimet, jotka lausutaan ja kirjoitetaan samalla tavalla ja sopii suomalaiseen suuhun. Vastaavat Lilja ja Ruusu, eivät kuulosta yhtään samalta. :(

"mymmeli"
Ajatellaankohan muuallakin maailmassa että "haluaisin antaa lapselleni nimeks se ja se, mut en voi kun ei sovi sukunimeen ja se on erimaalainen nimi ja pälä pälä" vai ollaanko me suomalaiset vaan niin häpeäkansaa, että pelätään niin paljon mitä muut ajattelee, että yritetään vaan sitten pysyä normeissa näiden nimiasioidenkin suhteen. Toisten nimien haukkuminen ja kritisoiminenkin on sitä suomalaisten huonoo itsetuntoo.

Timjami, Loki ja Tunna olivat mietinnässä olevia nimiä. Ensimmäisen tyrmäsi mies, toinen taipuu oudosti suomen kielessä "Lokille" ja kolmas on ruotsia... Mutta nämä kaikki ovat ihania nimiä!

Tytölle ihana nimi olisi Lori, mutta kuten mies sanoi, "Lorilorilorilori..." ei kuulosta hyvältä.

"mymmeli"
[QUOTE="lily";29045309]Haluaisin tytöille Lily ja Rose, lausuttaisiin silleen, ku englanninkielessä. En kuitenkaan laita, kun haluan ehtottomasti lapsille nimet, jotka lausutaan ja kirjoitetaan samalla tavalla ja sopii suomalaiseen suuhun. Vastaavat Lilja ja Ruusu, eivät kuulosta yhtään samalta. :([/QUOTE]

Lily ainakin toimii ihan hyvin Suomessakin, on ihan helppo sanoo. Tiedän yhden söpön pienen Lilyn.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29045422]Tykkään Abigail nimestä, mutta jännittää että se saattaa olla Suomessa liian vaikee, vaikka lausuttais niinkuin kirjoitettais.[/QUOTE]

Meinaisitko, että oikeasti haluaisit että lausutaan [abigail] eikä [?æb???el]?

"mymmeli"
Timjami, Loki ja Tunna olivat mietinnässä olevia nimiä. Ensimmäisen tyrmäsi mies, toinen taipuu oudosti suomen kielessä "Lokille" ja kolmas on ruotsia... Mutta nämä kaikki ovat ihania nimiä!

Tytölle ihana nimi olisi Lori, mutta kuten mies sanoi, "Lorilorilorilori..." ei kuulosta hyvältä.
Mun mielestä toi Tunna toimis ihan hyvin. Oon kuullut nimen Unna, joten eiköhän Tunnakin toimis ihan hyvin.

"mymmeli"
Alkuperäinen kirjoittaja höhpöh;29045476:
Vadelma ja Lila on ihania. Ovat kuitenkin tänne tuppukylälle niin erikoisia että mummot tukehtuis pullaansa kun lukisivat lehdestä kaste-ilmoituksia...
Täh!?! Miten niin liian erikoisia!? Ihan hyvin mun mielestä sopii suomalaiselle tytölle noi nätit nimet. Antaa mummojen vaan tukehtua pullaansa, jos ne sellasesta tukehtuu.

"Entinen Ksantippa S."
Minusta kuulostaa :) Tunsin yhden jenkkitytön, jonka nimi oli Lauri. Olivat ensin meinanneet kirjoittaa sen Lori, mutta sitten muuttivat kirjoitusasua kunnioittaakseen suomalaisia sukujuuriaan. Ja onhan se tosi nätti tytön nimi, jos pojankin.

Itse vastaan alkuperäiseen kysymykseen, että annoin kuopukselle sen nimen, jota melkein en uskaltanut antaa. Enkä sitä täällä todellakaan kerro.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29045492]Meinaisitko, että oikeasti haluaisit että lausutaan [abigail] eikä [?æb???el]?[/QUOTE]

Kyllä lausuttais ihan ABIGAIL, siis nimi suoraan (suomenkielisestäkin) raamatusta :)

Yhteistyössä