D
dddd
Vieras
Miksi kuntosalikäynti olisi lapsettomalle tärkeämpää kuin lapselliselle noin jo lähtökohtaisesti?
Missä olen väittänyt...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi kuntosalikäynti olisi lapsettomalle tärkeämpää kuin lapselliselle noin jo lähtökohtaisesti?
Eihän tällä ongelmalla tosiaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että toisella teistä on lapsia ja toisella ei. Olisit voinut jättää koko asian mainitsemattakin. Toisaalta silloin aiheesta ei saisi aikaan yhtä hyviä vääntöjä.
Oletko kokeillut perustella omille ystävillesi, että heidän tulee joustaa omista menoistaan, koska sinä olet vanhempi ja siksi sinun tarpeesi menevät muiden edelle? Miten tähän suhtauduttiin?
Oletko kokeillut perustella omille ystävillesi, että heidän tulee joustaa omista menoistaan, koska sinä olet vanhempi ja siksi sinun tarpeesi menevät muiden edelle? Miten tähän suhtauduttiin?
Toivoisin, että ymmärretään myös lapsettomien elämän menojen tärkeys, siinä missä "lapsellistenkin".
Tässä merkityksessä kyllä. En arvota muiden ihmisten ajankäyttövalintoja, kun sovin tapaamisia heidän kanssaan. Lapsen hoitaminen, Zumba-tunti, hyväntekeväisyystyö ja ravintolaillallinen - kaikki päteviä tapoja täyttää päivänsä. Joko aikataulut saadaan sovitettua yhteen tai sitten ei. Minulle ei tulisi mieleenkään odottaa ihmisten joustavan vain siksi, että minulla on mielestäni tärkeämpää tekemistä kuin heillä. Se olisi ylimielistä.Näetkö myös esim. Omien vanhempien saattohoitamisen omien tarpeiden täyttämisenä myös?
Tässä merkityksessä kyllä. En arvota muiden ihmisten ajankäyttövalintoja, kun sovin tapaamisia heidän kanssaan. Lapsen hoitaminen, Zumba-tunti, hyväntekeväisyystyö ja ravintolaillallinen - kaikki päteviä tapoja täyttää päivänsä. Joko aikataulut saadaan sovitettua yhteen tai sitten ei. Minulle ei tulisi mieleenkään odottaa ihmisten joustavan vain siksi, että minulla on mielestäni tärkeämpää tekemistä kuin heillä. Se olisi ylimielistä.
Tässä merkityksessä kyllä. En arvota muiden ihmisten ajankäyttövalintoja, kun sovin tapaamisia heidän kanssaan. Lapsen hoitaminen, Zumba-tunti, hyväntekeväisyystyö ja ravintolaillallinen - kaikki päteviä tapoja täyttää päivänsä. Joko aikataulut saadaan sovitettua yhteen tai sitten ei. Minulle ei tulisi mieleenkään odottaa ihmisten joustavan vain siksi, että minulla on mielestäni tärkeämpää tekemistä kuin heillä. Se olisi ylimielistä.
Mä en ole ikinä häiriintynyt kaverin lapsen läsnäolosta jossain kahvilassa tai vaikkapa kotona treffaillessa.
Olen kirjoittanut tähän ketjuun vain omalla nimimerkilläni. Loppuvatko asiaperustelut kesken, kun täytyy turvautua tuollaisiin syytöksiin?No niinpä. Mitä siinä sitten länkytät, välillä omalla nicillä ja välillä dddd-harmaana?
Olen kirjoittanut tähän ketjuun vain omalla nimimerkilläni. Loppuvatko asiaperustelut kesken, kun täytyy turvautua tuollaisiin syytöksiin?
No niinpä. Mitä siinä sitten länkytät, välillä omalla nicillä ja välillä dddd-harmaana? Ap toteaa, että ystävälle näköjään ei nyt sitten käy mikään. Kapoinen kovasti tosiaan on ap:n ystävän aikaikkuna kaverin näkemiseen. Eikö tuo jo kerro jotain? Kaverilla nyt sitten vaan on kerta kaikkiaan niin kiire, ettei siihen kaveri mahdu...
Joku kahvilla istuminen kuulostaa enemmän näyttäytymiseltä kuin miltään ystävöimiseltä...
Olen kirjoittanut tähän ketjuun vain omalla nimimerkilläni. Loppuvatko asiaperustelut kesken, kun täytyy turvautua tuollaisiin syytöksiin?
Aivan, jokaisen aika on yhtä tärkeää, mutta toisella voi olla pakottavammat syyt johonkin tiettyyn aikatauluun kuin jollakin toisella.Kyllä jokaisen aika on lähtökohtaisesti ihan yhtä arvokasta. Kukin saa itse päättää, käyttääkö sen lasten hoitamiseen tai esimerkiksi oman hyvinvoinnin vaalimiseen tai onnellisuutta lisääviin harrastuksiin. Jos lapsen hoitaminen tekee ystävän tapaamisesta mahdotonta, sitten se tekee. Ei lapsettomalla ole mitään erityistä velvollisuutta joustaa vain siksi, että toisella on huollettavia.
Kuten sanottua en ryhdy määrittelemään muiden prioriteetteja heidän puolestaan tai arvottamaan, mitkä syyt ovat pakottavia ja mitkä eivät. Jokainen tietää itse parhaiten, milloin tapaaminen sopii tai ei sovi. Syyllä ei ole merkitystä, eikä itselläni ole ainakaan tapana selostaa, miksi tiistaina ei käy, kun ehkä tapaan toisen kaverin, ja miksi keskiviikkokin on oikeastaan aika paha, kun pitäisi mennä auttamaan äitiä telkkariostoksissa ja illalla olen todennäköisesti aika väsynyt. Mahdoton ajatus, että alkaisin neuvottelemaan ystäväni kanssa siitä, kumman nyt pitäisi muuttaa omia aikataulujaan tapaamisen järjestämiseksi.Aivan, jokaisen aika on yhtä tärkeää, mutta toisella voi olla pakottavammat syyt johonkin tiettyyn aikatauluun kuin jollakin toisella.