Lapsuudenaikaisia tuotteita, muistellaanko? :)

• Viestiketjun aloittaja Helinä-keijutar/
  • Ensimmäinen viesti
"..."
[QUOTE="vieras";29015920]Vielä ei olekaan mainittu wieniläistuuttia. Se oli hyvää!

Toinen jäätelömuisto taitaa mennä 70-luvun puolelle. Muistan syöneeni ihan pienenä nallenmuotoista toffeejätskiä. Siis tikussa pyöreä jätski, millä nallekorvat, ei mitään naamoja tai muuta. Nimestä ei ole tietoa. Muistaako kukaan muu? Tätä ostettiin joskus myymäläautosta ja on mun ensimmäisiä makumuistoja.[/QUOTE]

Mä muistan ton toffee- nallejäätelön! Nimeä en kyllä muista. Oli tosiaan varmaan 70-lukua, itse oon syntynyt -71

"Aloittaja"
"Minulle tuli mieleen Chewitz-toffeet. Olivat herkkuani, varsinkin ruskeat ja banaaninmakuiset. En kyllä mene vannomaan tuosta kirjoitusasusta, että meniköhän se juuri noin." Näitä myydään yhä irtokarkkeina, yksittäispakattuina. Ovat vähän eri muotoisia kuin ennen mutta mielestäni maistuvat samalta, ainakin mansikanmakuiset. :)

Hän joka mansikkajauhiksia kaipaa, tarkoitatko kapselin muotoisia vaaleanpunaisia pystyraidallisia kovia karkkeja jotka maistuvat kuoreltaan mansikalle, sisällä salmiakkijauhetta? Niitäkin saa nykyään irtokarkkeina, myös salmiakinmakuisena, ja ovat mielestäni saman makuisia kuin ennen. :)

Ps. Kiva kun tämä ketju sai näin paljon kivoja vastauksia / muisteluita! ;)

[QUOTE="vieras";29016281]Jossain vaiheessa oli sellasta vihreää limaa, Slimeä, joka oli purkissa ja sitäkin sai vain ärrältä. Se oli siis sellasta ällöttävää hyytelömäistä limaa joka oli niinku pilailutuote. Hitti yhteen aikaan, mullakin oli ala-asteaikoina sitä :D

[/QUOTE]

Sitten oli sellaisia limaisia käsiä, joita heiteltiin seiniin ja ne venyi rajattomasti. Niitä sai vissiin ainakin niistä kolikoilla toimivista automaateista, joista sai niitä pienimpiä trollejakin.

Ja kun syötävistä oli kerta tarkoitus puhua, niin tuli tuosta liköörikonvehtikauhistelu-otsikosta mieleen Pirkka rommileivoskeksit, ne oli tosi hyviä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29015681]Voi olla, että tähän oli jo vastattukin... Luulen, että tarkoitat Muffelia.[/QUOTE]

Jeps, muffeli se nimi oli :) kun kukaan tutuista ei oo tunnistanut :D

Googlasin 15 min ahkerasti "90's Lego like dolls"ia, ja ihan pari kuvaa vaan löytyi, näitä ne oli millä me leikittiin:

Muistin ton yhden nuken nimen oikein :D
scala! sehän se nimi oli.. mä yritin vastaavia hakusanoja googlessa mutta ei antanut mitään fiksua.. :D ai että, mulla oli tuo andrea ja jäde baari ja siskolla oli tuo emma taloineen. ihania lapsuus muistoja!

Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;29018442:
scala! sehän se nimi oli.. mä yritin vastaavia hakusanoja googlessa mutta ei antanut mitään fiksua.. :D ai että, mulla oli tuo andrea ja jäde baari ja siskolla oli tuo emma taloineen. ihania lapsuus muistoja!

Mulla oli ainakin tämä, noi boxit oli täynnä sellasia vaahtomuovinappuloita :D

Ah rakastan vieläkin kaikkea tollasta pikkutilpehööriä, niinkuin toi mehupullo tossa. Ehkä munkin pitää alkaa rakentaa sellaista nukkekotia ja näpräämään sinne mööpeleitä, niinkuin joku palstalainen laittoi vähäaika sitten kuvia omista väkertelyistään =)

Minun ensimmäinen karkkimuisto on ukin antamat pehmeät karkit vaaleanvihreässä karkkipaperissa.
Taisi olla ruudullinen käärepaperi ja maku oli anis tai piparminttu, jos oikein muistan.
Nimestä ei ole mitään muistikuvaa.

Samoja herkkuja syötiin meilläkin, nallejäätelö, irtokarkkeina merkkarit ja hedelmäkarkit ja riisisuklaa.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Minun ensimmäinen karkkimuisto on ukin antamat pehmeät karkit vaaleanvihreässä karkkipaperissa.
Taisi olla ruudullinen käärepaperi ja maku oli anis tai piparminttu, jos oikein muistan.
Nimestä ei ole mitään muistikuvaa.

Samoja herkkuja syötiin meilläkin, nallejäätelö, irtokarkkeina merkkarit ja hedelmäkarkit ja riisisuklaa.
Oikeen naurattaa että ei muka ollut karkkeja ja limsoja ja keksejä ennen 1970-lukua ja silloinkin ilm. vain vähän!!!!

Hahhah, mun 92-vuotias mummo kävi jo penskana kylän kaupassa karkkiostoksilla (siis 1920-luvulla!) ja pääsiäisenä virpomassa kauppiaalle, koska siltä sai parhaat karkit ja suklaamunat palkaksi. Oli jo silloin niitä kovia valkoisia minttukarkkeja ja joitakin karkkeja sanottiin piniminteiksi. Lakua ja limsaa on myös ollut jo silloin. Ja keksejä myös. Jäätelöäkin myytiin jo silloin jäätelökioskeista, sitä sanottiin marossiksi, ainakin Viipurissa.

Mun lapsuus on ollut 50-luvulla ja 60-luvulla ja keksiä, limpparia ja karkkia plus jätskiä on ollut vaikka kuinka saatavilla!

vierailija
Aloittajan "viikonloppu"-pussia en muista ellei kyse sitten olisi ollut Lauantaipussista? Lätkäliigakarkkeja, joku aski jotain hedelmäkarkkeja, pieniä autosalmiakkeja ja jotain sitkeitä hedelmäkarkkeja. Tosi herkullista!

En tarkoita lauantaipusseja, niitä on vieläkin, vaan Viikonloppupussia. Samantyylinen kuin lauantai muttei niin hyviä karkkeja. :) Joku pullea poika oli pussin kyljessä. Ainakin vaahtokarkkeja siellä oli.. ja jotain salmiakkia...

.
Olisko toi karkkipussi ollut nimeltään Party? Mulla olis muistikuva sen nimisestä karkkipussista :D

vierailija

Yhteistyössä