Lapsuudenaikaisia tuotteita, muistellaanko? :)

• Viestiketjun aloittaja Helinä-keijutar/
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vain"
mistään lapsuusaikani tuotteista, siis esimerkiksi mistään karkeista, jäätelöistä tai muista vastaavista tuotteista. En ymmärrä, että mistä se voi johtua, mutta ehkä se johtuu siitä, että en vain yksinkertaisesti saanut lapsena juuri koskaan karkkia, jäätelöä, limsaa, keksejä tai muutakaan sellaista kaupasta ostettua "turhanpäiväistä" herkkua. Perheeni kun oli melko köyhä, eikä rahaa esimerkiksi karkkeihin yksinkertaisesti ollut. Ruokakin oli perheessäni aina aika yksinkertaista ja mahdollisimman halpaa. Vaatteetkin olivat usein varsinkin minulla, perheen kuopuksella isompien sisarusten ja serkkujen vanhoja, jo moneen kertaan käyttyjä vaatteita.

Ihania
Ihania muistoja! Mä muistan melkein kaikki samat! Ne erimakuiset toffeet oli kyllä mun suosikkeja! Limsoista paras oli smurffilimsa! Jossain vaiheessa oli myös ne koko suun värjäävät tikkarit.

"vieras"
[QUOTE="Minä vain";29013461]mistään lapsuusaikani tuotteista, siis esimerkiksi mistään karkeista, jäätelöistä tai muista vastaavista tuotteista. En ymmärrä, että mistä se voi johtua, mutta ehkä se johtuu siitä, että en vain yksinkertaisesti saanut lapsena juuri koskaan karkkia, jäätelöä, limsaa, keksejä tai muutakaan sellaista kaupasta ostettua "turhanpäiväistä" herkkua. Perheeni kun oli melko köyhä, eikä rahaa esimerkiksi karkkeihin yksinkertaisesti ollut. Ruokakin oli perheessäni aina aika yksinkertaista ja mahdollisimman halpaa. Vaatteetkin olivat usein varsinkin minulla, perheen kuopuksella isompien sisarusten ja serkkujen vanhoja, jo moneen kertaan käyttyjä vaatteita.[/QUOTE]

Mulle on jäänyt kaikki mieleen varmaankin siksi, että 60-luvulla ei karkeilla ylenpalttisesti mässäilty. Kaupasta sai ostaa jonku purkan jossa kaksi palaa ja se riitti. Tai yhden tikkarin. Juomia vain joskus. Se oli varmaan enemmän yleinen asenne kuin rahakysymys, ei kaveritkaan saanu sen enempää. Ja pakkaukset oli pieniä. Joku 20g suklaalevy oli ihan pätevä juttu. :)

Marinellari
Entä muistaako kukaan 80-luv puolivälissä sellasia yksittäispakattuja purkkia joissa tuli merirosvo"tatuointi" mukana? Tuoksui niin hyvältä mutta vähän jännitti se kuva. Siinä saattoi olla joku aarresaari ja merirosvo tai joitain...

"vieras"
Ville vallaton jugurtit oli hyviä!

Ja teini vuosina oli monen kaverin ja mun suosikki ne dödöt/hajuvedet Date nimeltään muistaakseni,tais olla jokaisessa eri väri ja naisen kuva...

"nuu"
[QUOTE="vieras";29013668]...Ja lisäys vielä tohon date(?) niin sen muistan,että punainen oli mun lemppari tuoksu![/QUOTE]

Voi ei, en oo tuota tuoksua muistanu ikiaikoihin, mutta kun luin viestisi voin melkein haistaa miltä se punainen date tuoksui awwww :heart:

"vieras"
Pluto-karkkiaskit, joissa punaisia ja vihreitä pastilleja. Myöhemmin näitä myytiin muistaakseni jossakin vaiheessa Dumbo-nimellä. Samoin muistan Kippari-Kalle salmiakkiaskit. Molempia ostaisin edelleen, jos vain tulisivat uudelleen myyntiin.

"Maiju"
Mä innostuin muistelemaan näitä. Ite oon alkoholisti perheestä jossa harvemmin me lapset herkuteltiin tai saatiin mitään uutta, mutta ehkä just siks onkin jäänyt mieleen nää jutut :)

Äiti osti aina kioskilta litran lasipulloissa karhua :( Onko niitä vielä?

Mun herkkua oli hubbabubba! Ja meidän nurkilla kävi karkkiauto jossa aina tuhlattiin viikkorahat! Semmoinen sininen pakettiauto joka myi irtokarkkipusseja kylän lapsille. En sitten tiedä kuinka sallittua se nykypäivänä olisi :D Pienemmät sisarukset sai 5mk viikkorahaa ja minä isona likkana 10mk!! :D

Yhteistyössä