Mies sitten lähti

• Viestiketjun aloittaja "Joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti
No on kyllä kypsymätön mies. Eihän parisuhteessa voi tulla ja mennä kertomatta niin kuin sinkkuna. Varmaan on jo pari muutakin kysynyt, en jaksa lukea koko ketjua, että miksi ihmeessä sä olet tuon miehen, siis pojan, kanssa?

... Muokattu...
Luin sittenkin koko ketjun. Hyvä ap, että olet tehnyt ratkaisusi. Tsemppiä ja voimia!

Viimeksi muokattu:
cdc
Toivottavasti voisit ap lähteä lapsen kanssa vaikka vanhemmillesi tai sisaruksillesi kyläilemään viikonlopuksi. Saisit omaa tilaa ajatuksillesi ja vielä juttuseuraakin, jos siltä tuntuu. Älä jää yksin tuohon tilanteeseen, voimasi kymmenkertaistuvat, kun saat jakaa asioita läheistesi kanssa ja saat myös käytännön apua tilanteessasi.

"iini"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä.;29010711:
Lopeta nyt hyvä ihminen tuo kynnysmattona oleminen! Nakkaa äijän kamat pihalle ja sano, ettei oo enää kotiin asiaa. Kyllähän varmasti jo itsekin tiiät, että miehelläs on joku toinen.
Tosiaankin komppaan! Miksi alistut tuohon? Säilytä itsekunnioituksesi ja potkaise äijä pellolle.

öljsf
[QUOTE="iini";29011449]Tosiaankin komppaan! Miksi alistut tuohon? Säilytä itsekunnioituksesi ja potkaise äijä pellolle.[/QUOTE]

Luitko koko ketjun? Ap on jo printannut ja allerkitjottanut osaltaan eropaperit ja alkanut pakata miehen tavaroita.

Noh noh.. eräs ystäväni kerran oli samanlaisessa tilanteessa ja raivosi hulluna.. oli vähän noloa kun tälle mieheltä oli yllätys kesämökin muodossa. Sitä oli remppaillut pari kuukautta.. ;)

Ei aina tarttis vetää kilareita, mikäli suhde muuten ok ja mies huomioiva tyyppi muutenkin. Josko jotain yllätystä hommailis? :) (ok, voi se olla muutto toisen naisen luoksekin.. on niitäkin nähty mutta aika härskii olis ja yleensä sen vaimo alitajuisesti tietää omien jalkojen ristimisen seurauksena)
Aikuisten oikeesti, on ko ihan ok että parisuhteessa toinen osapuoli kulkee, tulee ja menee, mitään ilmoittamatta toiselle osapuolelle ? Ei kerro milloin lähtee, kuinka kauan on pois tai minne menee ? Onhan toi ihan älyttömän lapsellista käytöstä. En hyväksy tuollaista edes teini-ikäisiltä lapsiltani, saatikka sitten aikuiselta ihmiseltä. Jonkinlaiset käytöstavat täytyy löytyä. Meillä jokainen perheenjäsen kertoo minne menee, usein myös sen kenen kanssa (tai oikeastaan aina) kuinka kauan on pois (suunnilleen). Mitä siitä tulisi, jos jokainen kulkisi ovesta ulos ja sisään omien salaperäsiten aikataulujen kanssa ? Kukaan ei tietäisi missä muut ovat ja milloin tulevat takaisin ? Minkälaisen esimerkin siinä lapsilleenkin antaa? Uskoisin, että voi herättää turvattomuutta lapsissa. Ei tosiaan normaalia käytöstä tuollainen.

• Tykkää
Reactions: kääkkis82
[QUOTE="Vieras";29010944]Luottaisin puolisooni tuossa tilanteessakin. Hän todennäiköisesti järjestäisi yllätystä, apn kaltaisessa epäilisin rakennusprojektia. Mökkiä tmv.[/QUOTE]

Mun mielestä tässä ei ole kyse enää vain luottamuksesta. Miten voisi enää edes kunnioittaa puolisoaan joka kohtelee rakastamiaan (?) ihmisiä noin törkeän huonosti? Ei aikuinen, varsinkaan perheellinen ihminen voi tulla ja mennä oman mielensä mukaan välittämättä muista. Aikuisella on aikuisen velvollisuudet ja vastuut.

• Tykkää
Reactions: Pinki
"Siis"
Oisko teidän mielestä tosiaani ihanaa jos mies mitään kysymättä tai kertomatta teidän selän takana ostais tontin ja rakentais mökin, ilman että teillä on minkäänlaista sanavaltaa siihen a) halutteko yleensä mökin b) onko varaa nyt mökkitonttiin ja tarvikkeisiin c) mistä päin halutte mökin d) millasen mökin?

"vieras"
Nämä ketjut ovat aina hyvää viihdettä kun tuohtuneet ja voimaistuneet palstaämmät tulevat kuorossa huutamaan ketjuun että "en katselisi tuollaista" ja "heittäisin itse miehen pihalle" ja "miksi siedät tuollaista". Joopa joo.

:LOL:

No voi luoja
[QUOTE="Vieras";29010944]Luottaisin puolisooni tuossa tilanteessakin. Hän todennäiköisesti järjestäisi yllätystä, apn kaltaisessa epäilisin rakennusprojektia. Mökkiä tmv.[/QUOTE]

Joo siis mullekint uli heti ekana mieleen ap:n kuvailusta, että sen mies varmaan suunnittelee ja järjestää sille yllätystä kesämökin muodossa. Ja sitä sitten yötä päivää remontoi siellä. Ja kotona läppärille istuessaan tietysti katselee remppajuttuja netistä.

Voi vittu mitä paskaa, anteeks nyt vaan.

kfkfkf
Laita aapee miehelle tekstiviesti, että hänen tavaransa on pakattu ja voi tulla ne hakemaan. Näin hän tietää mikä on homman nimi. Jos nyt vaikka oliskin kyse jostain ihan muusta

"vieras"
Niin, jos tää oli se eilisen ketjun tapaus, niin mieshän ei enää edes saunonut ap:n kanssa yhdessä, ja sen kerran kun väkisin meni samaan saunaan, niin näki että mies oli ajanut posliiniksi. Mä en ymmärrä miks ap ei oo kilahtanut jo kauan aikaa sitten miehelle. Mä en sietäisi yhtäkään katoamistemppua.

"minn"
Oikein pahaa tekee, jos tämä on totta. Noin ei oikeasti käyttäydytä. Minkä ikäisiä te oikein olette? Elämä opettaa ja juuri nyt sillä tavalla, että jätä se sika!!!

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29011699]Niin, jos tää oli se eilisen ketjun tapaus, niin mieshän ei enää edes saunonut ap:n kanssa yhdessä, ja sen kerran kun väkisin meni samaan saunaan, niin näki että mies oli ajanut posliiniksi. Mä en ymmärrä miks ap ei oo kilahtanut jo kauan aikaa sitten miehelle. Mä en sietäisi yhtäkään katoamistemppua.[/QUOTE]

Juu, joskus "vanhoina hyvinä aikoina" ap oli ehdottanut alakerran siistimistä, ei ollut lämmennyt. Nyt kun seksielämää ei enää ole (ap:n kanssa, muuten varmasti kyllä), oli ajanut posliiniksi (salaa ap:lta).

Joo, se todennäköisesti rakentaa kesämökkiä, ajoi itsensä posliiniksi ettei karvat ole raksahommissa tiellä. Kohtelee vaimoansa ja lastansa kuin paskaa, koska on niin mökin lumoissa. Puhelimen ja tietokoneen räpellykset johtuu siitä, että googlettaa raksajuttuja, menee ulos puhumaan raksayritysten edustajien kanssa. Mökki menee lasten, parisuhteen ja kodin edelle. Ei se mitään, että talvikin on jo ovella, ap voi sitten ensi kesänä nauttia THE MÖKIN antimista.

Hei oikeesti?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29011632]Nämä ketjut ovat aina hyvää viihdettä kun tuohtuneet ja voimaistuneet palstaämmät tulevat kuorossa huutamaan ketjuun että "en katselisi tuollaista" ja "heittäisin itse miehen pihalle" ja "miksi siedät tuollaista". Joopa joo.

:LOL:[/QUOTE]

Niin mitä joopajoo?
Mitä muita vaihtoehtoja näet tuossa?

Moni sanoo, että jos mies pettää, niin se on samantien ero. Todellisuus on toinen (been there, done that). Mutta se vaatii sen, että mies katuu, on pahoillaan, kohtelee ap:ta kuin prinsessaa sen jälkeen jne.

Tässä tapauksessa mies on hylännyt jo vaimonsa, lapsensa. Perheen ja kodin. Eihän tuossa enää ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä kynnysmatoksi ja odottaa, että mies jättää, ottaa ja lähtee itse (kuten todennäköisesti tulee tekemään, varmastikin järjestelee asioita paraikaa) TAI itse sanoa miehelle, että tämä oli tässä. Jos miehellä olisi järkevä selitys (mikä kylläkin on tässä tapauksessa mielestäni täysin poissuljettu), niin eiköhän se tuossa vaiheessa tulisi viimeistään ilmi.

Eihän pettäjälle edes voi antaa anteeksi tai jatkaa suhdetta, jos hän ei pyydä anteeksi eikä halua jatkaa suhdetta?
Ja pahinta tässä ei mielestäni edes ole se pettäminen. Vaan tuo käyttäytyminen, vaimonsa ja lapsensa kohtelu. Millainen ihminen kohtelee omaa lastansa noin? :(
Sen ehkä jollain tasolla vielä ymmärrän, että tunteet kuolee puolisoa kohtaan syystä tai toisesta, mutta että omaa lasta?

"iini"
Alkuperäinen kirjoittaja öljsf;29011473:
Luitko koko ketjun? Ap on jo printannut ja allerkitjottanut osaltaan eropaperit ja alkanut pakata miehen tavaroita.
My mistake! Sori. Enpä tosiaan lukenut sen pidemmälle. :) Opetus: lue ketju loppuun ennenkun alat vaahtoamaan.

Ja ap:lle rutkasti voimia.

"hohhoijaa"
Todennäköisesti vika ja syy miehen käytökseen löytyisi jos ap katsoisi peiliin ja miettisi omaa käytöstään ihan oikeasti eikä hakisi palstalta sympatiaa. Naisen nalkutus, rupsahtaminen/lihominen/välinpitämättömyys omasta ulkonäöstä, kontrollinhalu, feministinen asenne, siinä yleisimpiä syitä miksi mies viihtyy muualla kuin kotona.

MUTTA PALSTALLAHAN AINA TARJOTAAN RATKAISUKSI EROA.

!!!
[QUOTE="hohhoijaa";29012168]Todennäköisesti vika ja syy miehen käytökseen löytyisi jos ap katsoisi peiliin ja miettisi omaa käytöstään ihan oikeasti eikä hakisi palstalta sympatiaa. Naisen nalkutus, rupsahtaminen/lihominen/välinpitämättömyys omasta ulkonäöstä, kontrollinhalu, feministinen asenne, siinä yleisimpiä syitä miksi mies viihtyy muualla kuin kotona.

MUTTA PALSTALLAHAN AINA TARJOTAAN RATKAISUKSI EROA.[/QUOTE]

Just, haloo!!! Eiköhän se ole peiliin katsomisen paikka molemmilla. Jos nainen lihoo, niin se ei oikeuta tekemään tuollaisia temppuja mitä ap:n mies on tehnyt!!!

"Joopajoo"
[QUOTE="hohhoijaa";29012168]Todennäköisesti vika ja syy miehen käytökseen löytyisi jos ap katsoisi peiliin ja miettisi omaa käytöstään ihan oikeasti eikä hakisi palstalta sympatiaa. Naisen nalkutus, rupsahtaminen/lihominen/välinpitämättömyys omasta ulkonäöstä, kontrollinhalu, feministinen asenne, siinä yleisimpiä syitä miksi mies viihtyy muualla kuin kotona.

En nalkuta, osaan keskustella, jonka mies kokee kuulusteluksi, tietojen? urkkimiseksi. Pidän ulkonäostäni huolta, harrastan säännöllisesti liikuntaa, käyn kampaajalla, kosmetologilla, käytän ihan hyvännäköisiä vaatteita jne.. En ole kotrollifriikki, mies on aina saanut mennä ( silloin kun vielä kysyi menoistansa ) kavereidensa kanssa jos on kysynyt jne...

En varmaan ole toiminut kaikissa tilanteissa oikein, mutta noin törkeästi en ketään kohtelisi kuten mies minua ja lasta kohtaan.

Eli, kyseessä on ongelma, joka on miehen suunnattomat menohalut jonnekin, mistä ei halua kertoa, eikä asioita selvittää. Jättää minut ja lapsen kuin nallin kalliolle ja häippäisee muutamaksi päiväksi vaikkapa ollessani lapsen kanssa kaupassa. Ilman mitään syytä.

Nyt jatkan pakkamista, oli vaan ihan pakko vastata tuohon kommenttiin.

"Vieras"

Hahaha :D En voi enää kuin nauraa.

Myös jos mies on sohvaperuna eikä liiku tarpeeksi, kunto on huono, muutama kilo liikaa, on liian laiska, tekee liian vähän kotitöitä, ei osaa näyttää tunteitaan, on keskustelutaidoton, ei harrasta, on tylsä, rupsahtanut, pukeutuu rumasti tai jokin yksi edellämainituista, oikeuttaa tietysti vaimon pettämään.

Tai ylipäätänsä jos suhteessa on jokin epäkohta, joka ei itseä miellytä, niin silloinhan pettäminen on sallittua. Keskutelu on yliarvostettua.

Provohan tuo lainaamani kommentti on, mutta sanoimpa nyt kuitenkin kun noitakin löytyy, jotka tosissaan yrittää vierittää omat virheensä ja itsekkyytensä toisten niskoille.

calm
et kysynyt suoraan onko sillä toinen?

itse tilanteessasi lähtisin itse ja laittaisin miehelle viestin kun olen lähtenyt, että avioeropaperit on valmiina allekirjoitettavaksi ja hyvästit.
onko asunto teidän molempien? sillon toista on vaikee saada lähtemään eikä oikein lukkojakaan voi vaihtaa, siksi se olisin minä joka lähtisin lapsien kanssa ettei tarvi kattella toisen tavaroita.

"vieras"

Olet kirjoitellut täällä Hohhoijaa-nimimerkin lisäksi kaikesta päätellen toisellakin nimimerkillä (Vierasmies?), ja aina sulla on sama asia sanottavana, levy on jäänyt pahasti junnaamaan paikalleen.

"Joopajoo"
et kysynyt suoraan onko sillä toinen?

itse tilanteessasi lähtisin itse ja laittaisin miehelle viestin kun olen lähtenyt, että avioeropaperit on valmiina allekirjoitettavaksi ja hyvästit.
onko asunto teidän molempien? sillon toista on vaikee saada lähtemään eikä oikein lukkojakaan voi vaihtaa, siksi se olisin minä joka lähtisin lapsien kanssa ettei tarvi kattella toisen tavaroita.
Kysyin ihan suoraan mieheltä,että onko tässä joku kolmas osapuoli miehen puolelta syynä käytökseen. Vastasi, etten luota häneen, ja ei kerro, ja että kuulen sitten myöhemmin...

Asunto on meidän yhteinen, joten lukkoja en voi vaihtaa, mies täytyy tänne päästää. Tosin kun mies huomaa tavaroidensa olevan pakattuna kun tulee ( jos enää tulee ), kääntyy varmaan kannoillaan hyvästejä sanomatta.

Helppoa miehelle, olisipa noin yksinkertaista kaikille, mulle ja lapsellekin.

Yhteistyössä