Mies sitten lähti

• Viestiketjun aloittaja "Joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti
"Joopajoo"
[QUOTE="Vieras";29020363]No se on se ja sama miten sen hoitaa. Eroamassahan sitä kuitenkin on.[/QUOTE]

Niin, mitäpä siitä, että on yhteinen lapsi ja asunto ja velka. Sitähän voi vaan häippästä ja laittaa sähköpostia perään, että yhteiselo loppuu. Taitaisit olla sopiva kumppani ex miehelleni.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29020331]Kyllä, koska puolisoni tietää minun mielipiteeni noihin kaikkiin kohtiin a-d. Varmasti yllätys olisi juuri sellainen minkä kumpikin haluaisi.[/QUOTE]

Päättääkö teillä muutenkin mies kaikesta? jos kerran päätökset perustuu siihen, että kunhan mies tietää sun mielipiteen ni ihan sama?

jhgfhjfdgsudfgdf
[QUOTE="Vieras";29020363]No se on se ja sama miten sen hoitaa. Eroamassahan sitä kuitenkin on.[/QUOTE]

Aivan kuin exän - vastaavanlaisen kusipää urpon vastaus kun mitä ap:n mies oli !!
Onko sinulla tunteita? Tiedätkö miltä tuollainen käytös tuntuu?
Vai käytätkö vain ihmisiä hyväksesi.

"Vieras"

Et taida olla penaalin terävin kynä.

Jos kerta on eroamassa, niin tottakai voi kohdella vaimoa ja etenkin lasta kuin paskaa. Ei se mitään, ei niitä asioita tarvitse sen kummemmin selvitellä eikä selitellä lapselle. Kairaistuupahan lapsikin, kun tulee toisen vanhemman hylkäämäksi, eikö?

Näin ne aikuiset ihmiset toimii.

fjjjhhsdfgdf
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;29020583:
Saas sitten nähdä miten noi lapsen tapaamisasiat hoituu... voiko mieheen luottaa siinäkään asiassa.

Mutta parempi on olla ilman tuollaista ukkoa kuin sen kanssa.
Niinpä, tuskin voi luottaa. Ainakaan pidemmän päälle :(

"Joopajoo"
Heippa kaikille!

Lupailin tulla jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia. Mies on edelleen sillä tiellä, minne lähti kun tätä juttua aloin kirjoittamaan. Avioeropaperit olemme kirjoittaneet, ja ositus omaisuudesta tehty. Edelleenkään en tiedä missä mies on ja asustelee, eikä suostu kertomaan. Osoitettaan ei vieläkään ole muuttanut tästä minnekkään. Lapsen huoltajuus- ja elatusmaksut jäivät sossun pöydälle, kun ei miehellä ole kuin vanha kotiosoitteensa, vaikkei ole enää aikoihin täällä kanssamme asunut. Lastansa käy erittäin harvoin katsomassa, tapaamisistakaan kun ei voitu päättää kun osoite sama mikä lapsella:(

Maistraattiin olen illmoittanut Kelan ohjeiden mukaan, että mies ei asu enää kys.osoitteessa. Mutta mitään päätöstä esim. yksinhuoltajakorotuksesta/asumistuesta ei voi tehdä niin kauan, kuin miehellä on sama osoite minun ja lapsen kanssa. Todella ärsyttävää. Lastansa tosiaan käy katsomassa harvakseltaan, vaikka pyytänyt olen monet kerrat katsomaan. Ja kyselyistäni siihen, voisiko lapsi tulla käymään isänsä luona joskus kyläilemässä ( niin että mies hakisi ) niin vastaus on, ettei ole kuulemma sellainen paikka, jonne voi lastansa ottaa.

Kinkkinen tilanne kaikkinensa. Voimat ovat toisinaan ihan loppu ja jaksaminen samoin. Mutta kummasti sitä sitten vaan jostain virtaa saa. Käräjäoikeuteen varmaan otan seuraavaksi yhteyttä, kun ei miestä kiinnosta huoltajuusasiat laisinkaan. Mutta eihän ketään voi pakottaakaan lastansa tapaamaan.

"Joopajoo"
Tykkään asua täällä, asuinhan tässä jo ennen miehen kanssa yhteen muuttoa. Hyvällä paikalla oleva kiva talo:) Maistraatin ilmoituksen mukaan miehen olisi jo ajat sitten pitänyt muuttaa osoitteensa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Seruraavaksi tekisi mieli ilmoittaa verottajalle, että mies huijaa matkakuluissa. Tästä osoitteesta tulee hirmuinen määrä työmatkakilometrejä, jotka saa vähentää verotuksessa. Teksi mieli olla ilkeä siinä mielessä. Kiusaahan se mies mulle tekee. Kelassa ihmettelivätkin, miksen ole vienyt tätä huoltajuusasiaa käräjille.

Miehelle olen ilmoittanut sen miljoona kertaa, että muuttaa osoitteensa sinne, missä majailee, mutta ei. Todella ärsyttävää, kun jossainhan se asuu. Sanoin, etten saa haettua esim. lapsilisään yh korotustakaan, kun osoite sama. Miehen vastaus oli, ettei hänkään mitään tukia saa:O Ja luonnollisestikaan elatusmaksuahan hän ei maksa, kun on kirjoilla meidän kanssa samassa osoitteessa.

"Joopajoo"
Kyllä ihan varmasti soitto käräjäoikeuteen selkeyttäisi tilannetta. Täytyy vaan kerätä voimia että jaksaisin sinne ottaa yhteyttä. Sosiaalitoimessa kun käytiin kuukausi takaperin näissä huoltajuusasioissa, heittäytyi mies siellä ihan idiootiksi. Kehtasi sanoa, että hänet on potkittu kotoa pois, kun sossun virkailija ihmetteli, ettei miehellä ole vielä uutta osoitetta. Ei ju***auta! Sanoin, että voin kyllä tuoda sähköpostikirjeen näytille, jossa mies jätti minut ja lapsen, eikä pyynnöistäni huolimatta suostunut palata kotiin. Että osaa olla ärsyttävä tyyppi. Kaikesta yrittää saada mua syyllistä.

Silloin harvoin, kun on käynyt kotona, käyttäytyy röyhkeästi ja tosi ikävästi. Jos pyydän häntä poistumaan, kerrankin vain istui sohvalle ja nauroi ilkikurista naurua, ettei lähde minnekkään ja voi olla ihan niin kauan kuin haluaa:O tavaransa on suurimman osan hakenut, silti penkoo kaappeja käydessään, eikä koskaan tiedä mitä vie mukanaan.

kanssasisar
Miehesi kuulostaa aivan sairaalta, psykopaattiselta ja ilkeältä. hyi helvetti mikä äijä. Pidä pääsi kylmänä ja huoli itsestäsi ja lapsestasi äläkä anna miehen musertaa sua noilla kikkailuillaan. Voimia tosi paljon sulle ap! Yritä löytää voimia myös siihen käräjäoikeudelle soittoon, sillä voinet ehkä nopeuttaa tilannettasi.

Asenne
Miehesi kuulostaa aivan sairaalta, psykopaattiselta ja ilkeältä. hyi helvetti mikä äijä. Pidä pääsi kylmänä ja huoli itsestäsi ja lapsestasi äläkä anna miehen musertaa sua noilla kikkailuillaan. Voimia tosi paljon sulle ap! Yritä löytää voimia myös siihen käräjäoikeudelle soittoon, sillä voinet ehkä nopeuttaa tilannettasi.
Vähän komppaan "kanssasisarta" tässä. Voimia!

"Joopajoo"
Kiitos, koitan saada voimia, ja kummasti välillä saankin jostain:) . Tuntuu vaan että mut on imetty ihan tyhjiin, kauheasti ollut asioita hoidettavana tämän eron myötä. Sitten vielä mies ilkeilee, uhkailee ja on ollut tosi vaikea. Vaikka itse lähti!! Omia lainojansakin yritti mulla maksattaa osituksen puitteissa, kaksi viikoa niilläkin kiristi ja uhkaili, eikä suostunut vastaamaan tuleeko isänpäivänä lastansa katsomaan, ennen kuin olin vastannut kyllä tai ei hänen lainavaatimuksiinsa. Kuulemma siinäkin vain ajatteli mun ja lapsen parasta, ihan näillä sanoilla. Tosi kurjia tilanteita ollut kyllä koettavana.

viaras
Sanon nyt suoraan enkä tarkoita mitään ilkeää, mutta mies kohtelee sinua noin juuri niin kauan kun annat hänen niin tehdä. Nyt asia vireille, hommaat itsellesi asianajajan esim. oikeusapu toimistosta ja lastenhuoltajuus+miehen osoitteen muutos vireille. Ja vaihda nyt ainaki lukot jos ei pois muuta. Itse kyllä muuttaisin, vakka huonompikin asunto on parempi kuin sellainen jossa toinen vaan tulee ja penkoo kaappeja tai istuu sohvalla eikä poistu :O johan tollanen vaikuttaa lapsiinki negatiivisesti.

"Joopajoo"
Minä tyhmänä kuvittelin, että tilanne helpottu laittamalla avioeron vireille ( miehen toimesta ) ja että asiat lähtevät sitten sujumaan. No ei. Luokot olen jo vaihtanut, mutta tilanne on sikäli ikävä, että mies uhkailee minua sosiaalitoimella, jos en päästä ( silloin harvoin kun käy ) häntä sisälle lastaan katsomaan. Olen ehdottanut miehelle monet kerrat, että ottaa lapsen mukaansa ja menevät vaikkapa syömään tms. Mutta aina vaan tunkee tänne, ja tilanne on sitten juuri se, että penkoo kaappeja, minä hermostun kun en tiedä mitä vie mukanansa jne.. vakka ositus on jo ihan lakimiehen toimesta jo tehty ja sovittu.

En vaan voi käsittää, miksi ei voi muuttaa kirjojaan sinne missä on. Miksi tekee tällaista, kun kerran itse eronkin halusi.

"Joopajoo"
Vielä lisäys tuohon, että ainoa, mitä voin miehen osoitteenmuutoksen eteen tehdä, on ilmoittaa Maistraattiin ettei enää asu tässä osoitteessa. Ilmoituksen sinne olen tehnyt jo kuukausi sitten.

Taas tuli viime viikolla kirje tänne Maistraatista miehelle... ei ole ilmoittanut ilmeisesti osoitettaan. Kelasta sain sen tarkastettua:( osoite edelleen tässä osoitteessa. Kyllä pistää oikein vihaksi, luulisi, että asialle voisi tehdä jo jotain konkreettista!!

Ja osituksessa talon on nyt minun nimissäni. Mutta en käsitä, miten vaikeaa on saada ex mies pois tästä osoitteesta virallisesti. Neuvoja otetaan siltä saralta vastaan, kiitos.

"vierailija"
Jos edelleen vie sun tavaroita niin ei muuta kun rikosilmoitus. Onhan tuo nyt joku näpistys ainakin, soita poliisille ja kysy neuvoa.

Eikö ne maistraatissa osaa neuvoa tuon osoitteenmuutoksen kanssa?

"Joopajoo"
Maistraatin ohje oli, että ilmoittaa kirjallisest sinnei esim. sähköpostilla, ketä osoitteessa nyt asuu, ja kuka on muuttanut pois, ja he sitten hoitavat asian eteenpäin.

Ja huono mun on rikosilmoitusta ( kai ) tehdä, kun pakon sanelemana päästän miehen sisälle. Vaikka eihän toisten tavaroita kylläkään saa viedä, mutta eikös silloin pitäisi olla tehnyt murto tai että on tullut väkisin sisälle?

Tosi kinkkinen tilanne.

"vierailija"
Mikäs pakko su on sitä enää sisälle päästää? Ite en päästäs kerran käyttäytyy nuin ala-arvoisesti.
Lasta voi nähdä tosiaan esim. viemällä syömään tai nykyiseen olinpaikkaansa.

Yhteistyössä