Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

huoooh
No edellisnä iltana ainakin vastailit täällä ja keskustelit vaikka oli kuume noussut, ja ei se tärkeysjärjestys iästä johdu. Ei kuitenkaan teilläkään kuolemanvaaaraa olllut vai oliko? että henki rohisi niin että kohta kuollaan.
Aika naurettavaa pelleillä ja vaatia etuoikeuksia kukn on vauva.
olisit voinut vaan sanoa että joku vei parkkipaikan eikä hakea säälipisteitä vauvalla. 10veellä voi olla paljon vakavampaa juttua kuin vasta-aine.joita mellä kaikilla varmaan on.

....
Itse olisin kyllä tehnyt juuri niinkuin tämä toinen rouva teki, en todellakaan ole tiennyt että pitäisi antaa tilaa muille autoilijoille jotka ovat siellä kaukana jossain, vaan se joka ehtii ensin siihen poistuvan auton ruutuun, niin menee kans. Tietysti röyhkeästi eteen kiilaaminen (niin että kyljet melkein osuvat) on väärin, mutta tämän aloituksen tilanne vaikuttaa vähän oudolta.

Ja aivan varmasti hermostuisin jos joku tuntematon henkilö tulisi paasaamaan miten olen ottanut HÄNEN parkkiruutunsa. Siis häh?! Jos hän ei ole ollut siinä ruudun vieressä vilkku päällä ennen minua, niin miten ihmeessä voi edes kuvitella että on etuoikeutettu siihen paikkaan??

lucifer
:hug:
ymmärrän sinua täysin.

en lukenut ketjua läpi, mutta noista vauvan "ongelmista" sen verran komentoin omakohtaisia kokemuksia. molemmat lapseni ovat olleet viikon valohoidossa, ja arvot seilasi ja heilui, nuoremmalla olivat ongelmaksi asti koholla ja oli jo lähellä että olisi tullut verensiirto.mutta arvot onneksi alkoivat hoidossa laskea lopulta. isollaveljelläni oli aikoinaan samatilanne.
eihän se ole hauskaa ja mieltä ylentävää seurata oman pienensä potemista,mutta se että häntä pidetään osastolla,valvonnassa ja valossa on hänen parhaakseen.itse yritin ajatella että onhan meillä aikaa olla sitten kotona vuosia yhdessä,joten yritin ottaa lomailun kannalta sen osastolla olon ja nauttia vauvasta.itse en saanut edes imettää aluksi,koska vauva ei saanut olla kauaa pois sinivalosta.mutta sitäkin ihanampaa oli sitten kun tuli sekin kerta että sai olla pidempään pois.

semppiä!

grw
Itse synnyin aikanaan pari viikkoa laskettua aikaa aiemmin ja jouduin valohoitoon muistaakseni noin viikoksi (oisko ollut viikon ja kahden väliin). Arvot tosiaan seilasivat alkuun jonkun verran. Kyllä minusta lopulta kuitenkin ihan ok-yksilö on tullut. :D

Tsemiä, toivottavasti vauva on pian kunnossa! :hug:

no itse olisin tehnyt kuten se rouva teki. enhän voi tietää kuka jonottaa ja missä. kannattaa aina lähtee liikkeelle ajoissa, ettei sitten tule kiire ja paniikki. ja siitä että se toinen lapsi käveli ei voi ollenkaan tiedä, onko lapsi vakavasti vai ei. sillä kävelevälläkin voi olla vaikka mikä. ja vauva ei tee kenestäkään kuningatarta, eikä oikeuta etuoikeuksiin.
Ymmärrän toki tilanteesi, olen ollut vastaavassa itsekin, ja tiedän, että silloin on hermot kireellä, kun huoli on vauvasta kova.

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Ihme jonotussysteemi, en oo ikinä kuullutkaan. Mä vähän epäilen että olet vaan nähnyt autoja parkkiksella ja tehnyt oman oletuksesi jostain jonotuksesta.
Tuo rouvaparka varmaan pelästyi tuollaista hullua tööttäilijää joka vielä kehtaa tulla jostain ties mistä autolle valittamaan.
Näin mäkin luulen, että kyse on nyt jostain omasta oletuksesta.

Minäkin olisin tehnyt kuten rouva, koska niinhän yleensä (lue: aina) toimitaan parkkiksilla.
Jos ei ole parkkipaikkaa, niin sitten kierrellään ja etsitään sellaista, ja toivotaan että joku lähtevä auto osuu kohdalle. Näinhän toimitaan joka paikassa, kaupungista ja parkkipaikasta riippumatta.

Ei siinä vaiheessa kuulu alkaa tsekkailemaan, onko jossain autoa kytiksellä ja onkohan se nyt sitten ollut ensin, pitääkö ihan ap:n mielestä mennä kysymään, että "jonotatko parkkipaikkaa vain odotteletko vain siinä reunassa jotakuta? Jaa jonotat parkkipaikkaa, no moneltako tulit jonottamaan?"

Ompas typerää käytöstä kerrassaan, mukava että sait paineesi purettua, mutta onko se sitten oikein tehdä jonkun muun ihmisen kustannuksella. Huutaa tyhjästä, käyttäytyä kuin mielipuoli. Vaikka rouva olisi toiminut väärinkin, olisi melkoista ylireagointa mennä huutamaan, vieläpä lasten edessä.
Mutta sen lisäksi tässä rouva ei edes tehnyt mitään väärää..

Ehkä olisi liikenteen sääntöjen kertaus paikallaan.

"vieras"
Ei siellä tyksissä tollasta jonosysteemiä kyllä mun mielestä oo. Itsekin ravasin äitipolilla jatkuvasti ja suoraan töistä kun lähdin, niin en kauheesti voinut ylimääräistä ottaa. Aina se parkkis jostain kumminkin löytyi.

fruit drops
[QUOTE="Vieras";29002668]

Ompas typerää käytöstä kerrassaan, mukava että sait paineesi purettua, mutta onko se sitten oikein tehdä jonkun muun ihmisen kustannuksella. Huutaa tyhjästä, käyttäytyä kuin mielipuoli. Vaikka rouva olisi toiminut väärinkin, olisi melkoista ylireagointa mennä huutamaan, vieläpä lasten edessä.

Ehkä olisi liikenteen sääntöjen kertaus paikallaan.[/QUOTE]

Joo, varmaan se lapsiraukka pelästyi kun vihainen aikuinen tulee huutamaan ja riehumaan hänelle ja äidilleen. Säälittää pieni raasu.

Kumma miten mammat kuvittelevat vauvan saamisen tekevän heistä jotain kuningattaria. "Koska minulla on VAUVA olen etuoikeutettu parkkipaikkoihin, etuiluun ja huonoon käytökseen. Minulla on VAUVA!!"

Se vauva sentään ei ymmärtänyt eikä pelännyt tuota raivoamista, kuten se 8-10v. Tuskin lapsi ikinä unohtaa noin pelottavaa lääkärikäyntiä.

Saisit chef hävetä ja rankasti.

tyksin vakiasiakas
Sattuneesta syystä käytän tyksin kaikkia parkkipaikkoja varsin ahkerasti, ja olen käyttänyt jo viimeisen kymmenen vuoden ajan.

"Jonotus"systeemi on kyllä aivan hatusta. Jotkuthan siellä roikkuu tietysti, mutta ei ole olemassa mitään sellaista lakia, joka oikeuttaisi vapautuvaan parkkipaikkaan kun tarpeeksi vaan jonottaa jossain nurkassa, kyllä se kohdalle tuleva autoilija ihan vuorenvarmasti saa sen oman kulkupelinsä siihen tuupata.

Lähes jokaisella tyksin parkkipaikkojen käyttäjällä on joku oma murhe ja huoli, ovat he sitten itse potilaita, potilaiden äitejä tai muita omaisia. Ymmärrän, että vauvan lievä oireilu hermostuttaa, mutta ajattelen että tuollainen purkautuminen kenelle tahansa vieraalle tyksin parkkipaikan käyttäjälle on silkkaa sydämettömyyttä ja julmuutta. Vielä lapsen nähden.

Että jos et chef peilistäsi ole mitään vikaa nähnyt, niin katsele sinne vähän lisää.

"hih"
[QUOTE="Vieras";29002668]Näin mäkin luulen, että kyse on nyt jostain omasta oletuksesta.

Minäkin olisin tehnyt kuten rouva, koska niinhän yleensä (lue: aina) toimitaan parkkiksilla.
Jos ei ole parkkipaikkaa, niin sitten kierrellään ja etsitään sellaista, ja toivotaan että joku lähtevä auto osuu kohdalle. Näinhän toimitaan joka paikassa, kaupungista ja parkkipaikasta riippumatta.

Ei siinä vaiheessa kuulu alkaa tsekkailemaan, onko jossain autoa kytiksellä ja onkohan se nyt sitten ollut ensin, pitääkö ihan ap:n mielestä mennä kysymään, että "jonotatko parkkipaikkaa vain odotteletko vain siinä reunassa jotakuta? Jaa jonotat parkkipaikkaa, no moneltako tulit jonottamaan?"

Ehkä olisi liikenteen sääntöjen kertaus paikallaan.[/QUOTE]

päivän paras ja hauskin kirjoitus!

"vieras"
eikö oisi kannattanut olla siellä osastolla kunnes arvot vauvalla ok eikä kiirehtiä kotiin. tiedän että sieltä kotiin ikävä on toisten lasten luo.. mutta kuitenkin pointin ymmärtänet..

Ääh, parempihan se on et hermot palaa tilanteessa jossa nyt ei suoranaisesti ole mitään vaaraa kellekään. Parempi karjua pää punaisena ulkona ku auton ratissa tai lapselle. Ei ole takuulla helppo tilanne aloittajallekaan, kuka muka voi vaatia täydellistä mielenrauhaa...

Ja tää maallikkomammojen ohjeistus lapsen jättämisestä osastolle, hoh.

"jjk"
Ääh, parempihan se on et hermot palaa tilanteessa jossa nyt ei suoranaisesti ole mitään vaaraa kellekään. Parempi karjua pää punaisena ulkona ku auton ratissa tai lapselle. Ei ole takuulla helppo tilanne aloittajallekaan, kuka muka voi vaatia täydellistä mielenrauhaa...

Ja tää maallikkomammojen ohjeistus lapsen jättämisestä osastolle, hoh.
En mä nyt tiedä kuinka "vaaratonta on karjua pää punaisena" toisille ihmisille,etenkin kun tällä toisellakin naisella oli lapsi mukana. Lapsi on mahdollisesti voinut olla vakavastikin sairas ja onpa siinä todellakin mieltä ylentävää olla lapsena kanssa vieraan naisen sätittävänä kun ehkä omiakin huolia ja murheita on ihan tarpeeksi.

Vaikka kuinka olisi itsellä pinna kireällä, voisi yrittää olla kaatamatta sontalastia muiden niskaan. Näillä muilla ihmisillä on omat murheensa ja ikinä et voi tietää kuinka paljon itseäsi vaikeampi tilanne tällä vieraalla ihmisellä voi olla.

[QUOTE="jjk";29006044]En mä nyt tiedä kuinka "vaaratonta on karjua pää punaisena" toisille ihmisille,etenkin kun tällä toisellakin naisella oli lapsi mukana. Lapsi on mahdollisesti voinut olla vakavastikin sairas ja onpa siinä todellakin mieltä ylentävää olla lapsena kanssa vieraan naisen sätittävänä kun ehkä omiakin huolia ja murheita on ihan tarpeeksi.

Vaikka kuinka olisi itsellä pinna kireällä, voisi yrittää olla kaatamatta sontalastia muiden niskaan. Näillä muilla ihmisillä on omat murheensa ja ikinä et voi tietää kuinka paljon itseäsi vaikeampi tilanne tällä vieraalla ihmisellä voi olla.[/QUOTE]

No joojoo aina voi olla kohtelias ja ajatella muita mut silti parempi että meuhkas tuossa ku raivos esmeks liikenteessä. Tässä lapsi nyt ei ollut _vaarassa_. Ehkä mä oon vaan optimistinen ku mietin että huonomminkin asiat ois voinu olla.

"vieras"
Onko vauvallasi epäilty olevan äidinmaidonkeltaisuutta? Imetätkö? Lapsellani oli myös keltaisuutta ja valohoitoa ja arvot lähtivät nousuun aina heti kotiin päästyä. Keltaisuus vain lisääntyi ja vihdoin n. 4 viikon ikäisenä alettiin epäillä äidinmaidonkeltaisuutta. Olin vajaan viikon imettämättä ja arvot alkoivat laskea. Kuulema on melko harvinaista, että äidinmaito aiheuttaa keltaisuutta imetys tauon jälkeenkin, mutta niin meillä vaan kävi. Vielä 3 kk iässäkin vauva oli selvästi kellertävä, verikokeissa seurattiin tilannetta ja pikku hiljaa helpotti.

fruit drops
No joojoo aina voi olla kohtelias ja ajatella muita mut silti parempi että meuhkas tuossa ku raivos esmeks liikenteessä. Tässä lapsi nyt ei ollut _vaarassa_. Ehkä mä oon vaan optimistinen ku mietin että huonomminkin asiat ois voinu olla.
Mutta se lapsi varmasti pelästyi, ja chef teki väärin, edelleen. Aina voi asiat olla joo huonomminkin, mutta mikään ei oikeuta raivota tuntemattomille ihmisille sen takia, etteivät he noudata jotain raivomamman omakehittelemiä parkkipaikkasääntöjä. Ja akka vielä kehtaa täältä hakea sympatiaa hirvittävälle käytökselleen.

googleta muuten "road rage", sieltä löytyy lisää hulluja keitä voit sympatioida.

fruit drops
Mutta onhan se kiva kuulla, että esim. minä saan ihan vapaasti mennä raivoamaan ja huutamaan purjosipulille jos mulla on huono päivä. Mulla on muuten sääntö, et jos kassalla on jonoa, odottelen toisen kassan avautumista karkkihyllyllä. Alan sitten huutamaan hulluna jos joku kehtaa ohittaa, vaikka näkee ihan selvästi mun kyttäilevän haribopussien takaa kassapaikkaa.

Mutta se lapsi varmasti pelästyi, ja chef teki väärin, edelleen. Aina voi asiat olla joo huonomminkin, mutta mikään ei oikeuta raivota tuntemattomille ihmisille sen takia, etteivät he noudata jotain raivomamman omakehittelemiä parkkipaikkasääntöjä. Ja akka vielä kehtaa täältä hakea sympatiaa hirvittävälle käytökselleen.

googleta muuten "road rage", sieltä löytyy lisää hulluja keitä voit sympatioida.
Heikosti menee jos lastaan pelästymisiltä suojelee. Tai siis että niitä nyt tulee muutenkin elämässä, paras keino on vaan opetella sietämään. Jos parkkihallissa huutaminen on hirvittävää käytöstä ni auta armias miten täällä suhtaudutaan yhtään kamalampiin asioihin o_O

Mutta onhan se kiva kuulla, että esim. minä saan ihan vapaasti mennä raivoamaan ja huutamaan purjosipulille jos mulla on huono päivä. Mulla on muuten sääntö, et jos kassalla on jonoa, odottelen toisen kassan avautumista karkkihyllyllä. Alan sitten huutamaan hulluna jos joku kehtaa ohittaa, vaikka näkee ihan selvästi mun kyttäilevän haribopussien takaa kassapaikkaa.
Jos sä sen kauhean aikuiseksi koet ni antaa tulla vaan :eek:D Ei mun elämäni mene pilalle jos joku joskus ajatuksiaan purkaa. Enkä mä nyt sano että tuo oikein on vaan että todellakin ymmärrän et hermot joskus menee.

fruit drops
Jos sä sen kauhean aikuiseksi koet ni antaa tulla vaan :eek:D Ei mun elämäni mene pilalle jos joku joskus ajatuksiaan purkaa. Enkä mä nyt sano että tuo oikein on vaan että todellakin ymmärrän et hermot joskus menee.
Joo kaikki ymmärtää hermojen menemisen, mutta normaalit aikuiset ihmiset ei ymmärrä sen purkamista viattomiin. Se on ero sivistyneissä ihmisissä ja hulluissa räyhääjissä. Aikuisilla fiksuilla ihmisillä on itsehillintää.

Joo kaikki ymmärtää hermojen menemisen, mutta normaalit aikuiset ihmiset ei ymmärrä sen purkamista viattomiin. Se on ero sivistyneissä ihmisissä ja hulluissa räyhääjissä. Aikuisilla fiksuilla ihmisillä on itsehillintää.
Ja paskat. Se yrittää olla ihan jotakin muuta kun on jos kehtaa väittää että itsehillintä kestää tilanteessa kun tilanteessa. Se alkaa olla jo sairasta. Aikuinen fiksu ihminen nimenomaan ymmärtää että elämä on välillä perseestä ja sillon voi mennä hermo.

nojoo
Kyllä tässä tuo ap kerjää itselleen sääliä ja ymmärrystä tuolla aloituksellaan.Minäminäminä.Kyllä mun sympatiat on tuon toisen kuskin ja lapsen puolella.Joku tuöee tuosta vain raivoamaan ihan ominen jonotussääntöjensä vuoksi.Miltäköhän tästä isommasta lapsesta tuntuu kun joku tuntematon täti raivoaa parkkihallissa...

Kyllä tässä tuo ap kerjää itselleen sääliä ja ymmärrystä tuolla aloituksellaan.Minäminäminä.Kyllä mun sympatiat on tuon toisen kuskin ja lapsen puolella.Joku tuöee tuosta vain raivoamaan ihan ominen jonotussääntöjensä vuoksi.Miltäköhän tästä isommasta lapsesta tuntuu kun joku tuntematon täti raivoaa parkkihallissa...
Miksei tuntemattoman lapsen tai äitinsä tartte yrittää viattomina uhreina ymmärtää et toisen lapsi on kipeä? Palstamammojen moraalit taas huipussaan. Vois mennä nukkumaan, saanu ihmetellä tarpeeks miten tästäkin saa hyvän ja pahan vastaisen suuren taistelun.

fruit drops
Ja paskat. Se yrittää olla ihan jotakin muuta kun on jos kehtaa väittää että itsehillintä kestää tilanteessa kun tilanteessa. Se alkaa olla jo sairasta. Aikuinen fiksu ihminen nimenomaan ymmärtää että elämä on välillä perseestä ja sillon voi mennä hermo.
Siis jos hermot menee, niin sun mielestä on täysi oikeus ja ihan normaalia saada raivokohtaus tuntemattomalle? Ihanko tosi oot tota mieltä? Että normaaliälyiseltä aikuiselta ei voi edes odottaa itsehillintää ja käytöstapoja? Voi luoja, sun kaltaisten ihmisten käsissä tää yhteiskunta hajoaisi palasiksi.
Kumma juttu, että olen 31v, enkä ikinä (eikä kukaan tuttuni) ole raivonnut hulluna tuntemattomille. Vaikka niitä paskoja päiviä elämässä on riittänyt, ja monikin tilanne on tuntunut pirun epäoikeudenmukaiselta.
Ehkä toiset vaan on sivistyneempiä kuin toiset.

Yhteistyössä