Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

fruit drops
Miksei tuntemattoman lapsen tai äitinsä tartte yrittää viattomina uhreina ymmärtää et toisen lapsi on kipeä? Palstamammojen moraalit taas huipussaan. Vois mennä nukkumaan, saanu ihmetellä tarpeeks miten tästäkin saa hyvän ja pahan vastaisen suuren taistelun.
Miksei chefillä ole samaa ymmärtämisvelvollisuutta? Ehkä tämän naisen 8v lapsi oli pahasti sairas ja kipeä. Ja hän jopa ymmärtää olevansa kipeä, toisin kuin vastasyntynyt. Miksi pitää ymmärtää hullua raivoavaa akkaa?

Siis jos hermot menee, niin sun mielestä on täysi oikeus ja ihan normaalia saada raivokohtaus tuntemattomalle? Ihanko tosi oot tota mieltä? Että normaaliälyiseltä aikuiselta ei voi edes odottaa itsehillintää ja käytöstapoja? Voi luoja, sun kaltaisten ihmisten käsissä tää yhteiskunta hajoaisi palasiksi.
Kumma juttu, että olen 31v, enkä ikinä (eikä kukaan tuttuni) ole raivonnut hulluna tuntemattomille. Vaikka niitä paskoja päiviä elämässä on riittänyt, ja monikin tilanne on tuntunut pirun epäoikeudenmukaiselta.
Ehkä toiset vaan on sivistyneempiä kuin toiset.
En sano että on täysi oikeus tai että se olisi edes hyvä asia! Mut jos joku niin tekee niin ei se pahaa ihmistä raivoajasta tee. Toteaisin että jaa, huono päivä, toivottavasti paranee iltaan mennessä. Ihmisille voi käydä niin että hermo menee ja minkäs sille sitten teet, selittää omalle muksulleen että tädillä oli paska päivä, joskus käy niin ku on paljon huolia ja murheita.

Ei tämä ole sivistyskysymys, lähinnä naurettavaa on asiaa ymmärtämättömien nenän nosto pystyyn ja ylimielinen tuhahdus siitä miten itse on niin paljon parempi ihminen.

sama kirjoittaja
Miksei tuntemattoman lapsen tai äitinsä tartte yrittää viattomina uhreina ymmärtää et toisen lapsi on kipeä? Palstamammojen moraalit taas huipussaan. Vois mennä nukkumaan, saanu ihmetellä tarpeeks miten tästäkin saa hyvän ja pahan vastaisen suuren taistelun.
Mistä tiedät toisen lapsen sairaudet.Huvikseenko se oli sairaalaan menossa??? Tää haisee tää juttu...

ok
No oli ap sitten oikeassa jonottamisineen tai ei, niin ei tuo kovin pahasti ollut huudettu. Et mennyt henkilökohtaisuuksiin tai poikennut asiasta tai jäänyt jankuttamaan. Että no stress :)

Toivottavasti keltaisuus vähenee! Tsemppiä!

Miksei chefillä ole samaa ymmärtämisvelvollisuutta? Ehkä tämän naisen 8v lapsi oli pahasti sairas ja kipeä. Ja hän jopa ymmärtää olevansa kipeä, toisin kuin vastasyntynyt. Miksi pitää ymmärtää hullua raivoavaa akkaa?
Miksi ei olisi. Eiköhän asia ole cheffinkin puolelta jo tajuttu ja kehtaisin väittää että koko välikohtaus harmittaa. Mut joo, kunhan kyrsii tää aloittajan sorsiminen. Ja todellakin tiedän millainen fiilis on ku ne huolet ja murheet painaa päälle ja joku vielä painaa sitä oikeaa nappulaa.

fruit drops
Ei tämä ole sivistyskysymys, lähinnä naurettavaa on asiaa ymmärtämättömien nenän nosto pystyyn ja ylimielinen tuhahdus siitä miten itse on niin paljon parempi ihminen.
No eipä nenää tarvi kovin ylös nostaa ollakseen parempi ihminen kuin vieraille raivoava sekopää. Ihan perus käytöstapoja, ei sen kummempaa. Enpä ikinä olisi kuvitellut, että peruskäytöstavat omaava ihminen nostaa itseään jotenkin ylemmäs toteamalla itsestäänselvyyden.

Mistä tiedät toisen lapsen sairaudet.Huvikseenko se oli sairaalaan menossa??? Tää haisee tää juttu...
Mä oon edelleen sitä mieltä että tätä aloittajan sorsimista voi soveltaa molempiin. Joo, molemmilla on todella kipeät lapset ja akuutti tarve hoitoon. Tuntuu vaan niin perseeltä että nimenomaan tota raivoamista pidetään niin pahana. Kun mä vetelen omien fiilisten kautta, jos itse olisin ollut tuo huudettava niin olisin luultavasti vaan kohauttanut olkiani. Siksi en itse ymmärrä tätä koko meuhkausta.

No eipä nenää tarvi kovin ylös nostaa ollakseen parempi ihminen kuin vieraille raivoava sekopää. Ihan perus käytöstapoja, ei sen kummempaa. Enpä ikinä olisi kuvitellut, että peruskäytöstavat omaava ihminen nostaa itseään jotenkin ylemmäs toteamalla itsestäänselvyyden.
Joopa joo. Tätä keskustelua tämän kanssa minä en jatka viestiäkään. Toivottavasti tuo asenne kantaa pitkälle.

fruit drops
Miksi ei olisi. Eiköhän asia ole cheffinkin puolelta jo tajuttu ja kehtaisin väittää että koko välikohtaus harmittaa. Mut joo, kunhan kyrsii tää aloittajan sorsiminen. Ja todellakin tiedän millainen fiilis on ku ne huolet ja murheet painaa päälle ja joku vielä painaa sitä oikeaa nappulaa.
Ei taida olla tajuttu, viimeisimmässä viestissä edelleen akka vaan puolustelee itseään ja räyhäämistään. Ja nostaa itseään ylemmäs, koska hänellä on VAUVA ja hän on SYNNYTTÄNYT.
Mun lapsi on joutunut teholle, enkä ole siltikään raivonnut viattomille ihmisille. Ja mun lapsella on ollut paljon pahempia sairauksia, kun keltaisuus.

Näköjään argumentit räyhäämisen puolustelulle loppuivat. No, eipä sun ja räyhääjien puolustukseksi mitään järkevää voikaan sanoa.
Nokun oikeasti, ei tästä pääse ku siihen että seuraavaksi totean että kun toisen lapsi on ollut teholla, toinen ei keltaisesta vauvasta saisi huolissaan olla ollenkaan. Koska ei sentään ole teholla. Afrikan lapsillakaan ei ole ruokaa. Ei tää kehity tästä enää näillä perusteluilla kauhean fiksuksi keskusteluksi.

Kunhan vaan ihmettelin tätä mammojen logiikkaa näissä jutuissa. Kultalusikka-viittaus toiminee toisinkin päin...

Jjkjj
Rautalangasta väännän: Lapsestaan SAA olla huolissaan, mutta turhautumistaan EI SAA purkaa VIATTOMIIN OHIKULKIJOIHIN. Tajuatko? Ymmärrätkö eron?
No mun mielestä ihan inhimillistä. Kyllä sitä joskus menettää malttinsa, eipä tuosta nyt mitään vahinkoa kenellekään sattunut.
Ei kerro ihmisen käytöstavoista juurikaan, pelkästään stressistä, väsymyksestä ja huolesta, joka on ymmärrettävää.

"jjk"
Mä ymmärrän, että ap on varmasti ollut hermostunut, mutta mä en mitenkään ymmärrä millä oikeudella se puretaan sivullisen niskaan. Sä et voi tietää millaisia murheita sillä sivullisella on. Miten raskas yö, miten raskaita päiviä, viikkoja tai kuukausia hänellä voikaan olla takanaan. Se on ehkä helppoa kohautella olkiaan raivoavalle tädille, kun omassa elämässä on kaikki hyvin, mutta entä silloin kun ei olekaan. Kun mä olin ja kävin lapseni kanssa sairaalassa kuukausia ja elämä oli niin syvällä suossa ja pimeässä rämpimistä, niin tuollainen ulkopuolisen omien raivojensa kaataminen mun niskaani olisi varmasti saanut mut täysin tolaltaan. Olisin ollut raivoissani siitä miten joku olisi kehdannut syytää omaa pahaa oloansa mun niskaani, jolla oli jokainen päivä helvetillistä taistelua omien murheideni kanssa.

fruit drops
No mun mielestä ihan inhimillistä. Kyllä sitä joskus menettää malttinsa, eipä tuosta nyt mitään vahinkoa kenellekään sattunut.
Ei kerro ihmisen käytöstavoista juurikaan, pelkästään stressistä, väsymyksestä ja huolesta, joka on ymmärrettävää.
Näköjään aikuisilta mammoilta ei siis saa odottaa käytöstapoja. Ja jokainen hullu räyhääjä on vaan huolissaan lapsestaan/äidistään/isästään/kummistaan joten räyhääminen on täysin ymmärrettävää ja normaalia käytöstä. Kaikkea pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää. Ihan joo normaalia toimintaa. Toivottavasti teidän kaltaisia ei ole kovin montaa.

Jjkjj
Näköjään aikuisilta mammoilta ei siis saa odottaa käytöstapoja. Ja jokainen hullu räyhääjä on vaan huolissaan lapsestaan/äidistään/isästään/kummistaan joten räyhääminen on täysin ymmärrettävää ja normaalia käytöstä. Kaikkea pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää. Ihan joo normaalia toimintaa. Toivottavasti teidän kaltaisia ei ole kovin montaa.
Mun mielestä säkin voisit nyt rauhottua. Ja miten niin meidänlaisia? Missä vaiheessa olen sanonut itse tehneeni näin?
Se, että ymmärrän asioita ja ihmisiä, monenlaisia, ei tarkoita, että itse samaistun näihin, muuten olisin melkoinen väkkyrä. Tilanteita on monia, jokaisella palaa käpy välillä, helpommin silloin, kun on murhetta ja väsymystä. Ei tätä sullekaan varmasti tarvitse enempää vääntää.

fruit drops
Mun mielestä säkin voisit nyt rauhottua. Ja miten niin meidänlaisia? Missä vaiheessa olen sanonut itse tehneeni näin?
Se, että ymmärrän asioita ja ihmisiä, monenlaisia, ei tarkoita, että itse samaistun näihin, muuten olisin melkoinen väkkyrä. Tilanteita on monia, jokaisella palaa käpy välillä, helpommin silloin, kun on murhetta ja väsymystä. Ei tätä sullekaan varmasti tarvitse enempää vääntää.
Mä oon ihan rauhallinen, eikä tarvi pelätä että tulisin sulle raivoamaan huonoa päivääni. Tilanteita on monia, mutta aivan kuten panetus ei oikeuta raiskaamiseen, ei paska päiväkään oikeuta viattomalle raivoamiseen. Tämä edelleen on se pointti, ihan kaikkea ei tarvitse hyväksyä ja ymmärtää. Jotkut asiat vaan eivät ole mitenkään puolusteltavissa.

Jjkjj
Mä oon ihan rauhallinen, eikä tarvi pelätä että tulisin sulle raivoamaan huonoa päivääni. Tilanteita on monia, mutta aivan kuten panetus ei oikeuta raiskaamiseen, ei paska päiväkään oikeuta viattomalle raivoamiseen. Tämä edelleen on se pointti, ihan kaikkea ei tarvitse hyväksyä ja ymmärtää. Jotkut asiat vaan eivät ole mitenkään puolusteltavissa.
Mulle voi toki raivota, en siitä rikki mene. Minut on myös raiskattu, joten tiedän kyllä näiden kahden helvetin ison eron, joita ei voi mitenkään rinnastaa.
Ap:lla oli käsitys siitä jonotuksesta ja koki, että häntä kohtaan tehtiin väärin.
Jos et itse ole koskaan menettänyt malttiasi, kun sinä olet kokenut, että kohdellaan väärin, niin hyvä. Raivoaminen ei ole mikään jees juttu, mutta silti tässä nyt ristiinnaulitaan aika turhasta.
Ja me ei tulla pääsemään asiasta yhteisymmärrykseen, kummankin mielipide on selvä, ja kumpikaan mielipide ei tee kummastakaan huonompaa :)

"Joku"
on kurja,mutta jos on ite päässään keksiny jonkun jonotussysteemin mistä muut ei ees tiedä niin kyllä mullakin keittäis kiinni jos menisin vapautuvaan ruutuun ja joku kurvais toiselta puolelta hallia että se oli mun paikka..ite yleensä ajelen ympäri hallia ja kattelen vapautuuko paikkjostain..en jää mihinkään jonottamaan.Toki tossa tilanteessa oisin varmaan pyytänyt kyydin joltain tai tullut taxilla=/Tai ollut siellä hallissa tosi ajoissa tai jättänyt kauemmaksi..tsemppiä kuitenkin ja toiv.vauva pääsee pian kotiin ja äidinkkään kuume ei oo vakavaa=)

"Siis"
Vaikea selittää tuota tilannetta. Mulla ei ollut vilkkua päällä, koska en ollut juuri sillä sekunnilla sen auton takana, joka lähti pois. Tuo "jonotuspaikka" on ikäänkuin keskellä sitä parkkihallia ja siinä siis odottelin, että näen, kun joku tulee. Ja kun näin, niin toki olisin heti ajanut hänen luokseen ja laittanut vilkun päälle...mutta kun tuo toinen rouva oli etsimässä sitä ruutua ja osui juuri silloin tuon rouvan auton luokse, kun rouva autolleen saapui.

MUTTA hän siis kyllä oli huomannut sen, että vapautuvaa ruutua odottelin, sillä hänhän ei suinkaan pahoitellut sitä, ettei huomannut minua, vaan hän ilmoitti huutaen, että hän parkkeerasi siihen, koska hänen lapsellaan on aika nyt välittömästi ja heillä on kiire.
Mä en kyllä osais katsoa mitään "jonotuspaikkaa" keskeltä hallia, jos reunarivistä vapautuu paikka ja minä olen pyörimässä ruutua etsien siinä rivissä, niin menen siihen ruutuun jos minä sitä lähimpänä olen.

lol
Etenkin raskaana oleville / juuri lapsen saaneille mammoille tuntuu olevan aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa käsittää että maailma ei pyöri heidän ympärillään ja siksi tulee tuollaisia totaalisia ylilyöntejä niinkuin ap:n raivoaminen. Joo, parkkipaikalla saa joskus kytätä paikkoja ja joskus siellä pelataan kyynärpäätaktiikalla. Deal with it. Maailma ei ole reilu.

Mihinkähän palstalle se toinen mamma kirjoittelee että olipa raivopää urpo tänään TYKS:in parkkiksella. :LOL:

"Vieras"
Samaa mieltä fruit dropsin kanssa tässä asiassa.

Ties miten huono tilanne tällä rouvalla oli ja nyt hänen niskaansa kaadettiin ylimääräistä paskaa turhan takia.

Ei olisi ollut oikeutettua tuollainen käytös ap:lta missään tilanteessa, ei vaikka rouva olisikin parkkeerannut väärin, mutta kaikista naurettavinta tässä on se, että puretaan paha olo ohikulkijaan joka ei edes tee mitään väärin. Sitten tullaan vielä palstalle hakemaan sympatiaa. Ap viimeiseen asti on puolustellut sitä, että rouva toimi väärin, eikö ole kanttia myöntää omaa virhettä?

Toivottavasti vauva voi kuitenkin hyvin, sympatiat sen puolesta.

Yhteistyössä