Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

Turkulainen sairaalalla
[QUOTE="Lissu";29000980] MUTTA olisin kyllä siirtänyt autoni siitä pois, jos minulta olisi sitä asiallisesti pyydetty. Pienen vauvan lääkäriaika olisi itselleni ollut riittävä perustelu siihen.
.[/QUOTE]

Näin sanoo vain ihminen joka ei ole hakenut Tyksissä parkkiruutua. Paitsi ellei sulla olisi ollut aikaa itselläsi vasta joskus tunnin päästä. Niin se vaan on että sinne mennessä on pakko varata kunnolla aikaa jos menee omalla autolla, siellä on välillä ihan helvetillistä tuo parkkipaikan haku. Se ei haittaa jos saakin paikan nopeasti, ainahan voi käydä kahvilla :D

"Lissu"
Näin sanoo vain ihminen joka ei ole hakenut Tyksissä parkkiruutua. Paitsi ellei sulla olisi ollut aikaa itselläsi vasta joskus tunnin päästä. Niin se vaan on että sinne mennessä on pakko varata kunnolla aikaa jos menee omalla autolla, siellä on välillä ihan helvetillistä tuo parkkipaikan haku. Se ei haittaa jos saakin paikan nopeasti, ainahan voi käydä kahvilla :D
Mä varaan aina reilusti aikaa jos johonkin pitää ehtiä ajallaan ja on tiedossa, että parkkipaikkaa saa etsiä. Mutta pointti oli se että asiat voi aina priorisoida, itse kyllä mieluummin myöhästyisin omalta käynniltä jos näkisin että parkkipaikan tarvitsee pienen vauvan äiti jonka pitäisi päästä lääkäriin. Tietysti jos keskustelu aloitetaan huutamalla niin siinä vaiheessa marssisin itsekin tieheni.

Ei se kyllä mikään mun oma keksintöni ole, että siellä on ihmisillä tapana odotella vapautuvaa parkkipaikkaa. Kuten jo kerroin, olen itsekin ollut se osapuoli, joka saapuu paikalle ja huomaa, että siellä on joku jo jonottamassa paikkaa. Tällöin olen sitten etsinyt paikkaa ensin muualta ja jos ei ole tärpännyt, niin olen palannut takaisin katsomaan, joko tuo jonottaja olisi paikkansa saanut ja mä pääsisin seuraavaksi odottelemaan omaa paikkaani.

Joten ei tämä tosiaan ole nyt mikään hatusta heitetty juttu, vaan tällälailla olen huomannut siellä toimittavan.

Ja samaa näyttää ihmiset tekevän tuossa meidän omassa tk:ssakin. Sielläkin on senvertaa pieni parkkipaikka (kuten tuo TYKS:inkin parkkis on), että ei sitä kyllä oikeasti voi olla näkemättä, jos joku on siellä vapautuvaa paikkaansa odottamassa.

Ja mä nimenomaan olin siellä hyvissä ajoin. Olin varannut aikaa vajaa 30 min siihen ruudun etsimiseen ja jonotteluun, joka on kyllä aina riittänyt ja aikaa on jäänyt myös yli. Tälläkin kertaa se riitti, vaikka tuo ensimmäinen paikka menikin ohi. Ylimääräistä aikaa ei tosin tällä kertaa jäänyt, eli hilkulle meni.

Ja kyllä, on mahdollista, ettei se rouva tästä tiennyt. Ja kyllä, on mahdollista, ettei rouva mua nähnyt. Sekin on mahdollista, että hänen lapsellaan oli syöpä ja heillä oli kiire ja varmaan kaikki muukin on mahdollista. Eikä hän ole tilivelvollinen minulle, eikä mitään muutakaan. Ja kuten jo kerroin, mulla keitti yli. Myönsin jo heti alkuunsa oman käytökseni vajavuuden. Myönsin myös sen, että olisin voinut olla huutamattakin. Lähestymistavassanikin olisi varmasti ollut parantamisen varaa.

Mutta silti. Vaikka olen sinne peiliin koittanut kovasti tämän asian johdosta tuijotella, en kertakaikkisesti osaa tätä asiaa nähdä nyt niin, että tuo rouva toimi täysin moitteetta ja että mielipahani oli täysin turhaa.

Mutta sinänsä se on ihan sama, että onko se turhaa vai ei. Paska fiilis siitä tuli, oli se sitten turhaa tai ei. Ja sen ulos purin ja kuten jo kerroin, helpotti.

"vieras"
Ja näille muille, jotka eivät ymmärtäneet ap:n tilannetta, niin mulla ei ainakaan ole pokkaa tunkea parkkiruutuun, jos näen, että joku muu on ollut siinä odottamassa ennen mua.
Jaa siis näin vaikka ruutu olisi vapaana, toinen on muualla kuin ruudun kohdalla, sillä ei ole edes vinkkaria päällä. Sinä vaan sitten odottelet ja odottelet ja odottelet kunnes koko hallissa ei ole yhtään autoilijaan paikkaa odottamassa ja tulee tyhjä paikka siihen :kieh: Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun parkkeeraat johonki Itiksen parkkihalliin :LOL:

fruit drops
Ihme jonotussysteemi, en oo ikinä kuullutkaan. Mä vähän epäilen että olet vaan nähnyt autoja parkkiksella ja tehnyt oman oletuksesi jostain jonotuksesta.
Tuo rouvaparka varmaan pelästyi tuollaista hullua tööttäilijää joka vielä kehtaa tulla jostain ties mistä autolle valittamaan.

"vieras"
[QUOTE="Lissu";29001019]Mä varaan aina reilusti aikaa jos johonkin pitää ehtiä ajallaan ja on tiedossa, että parkkipaikkaa saa etsiä. Mutta pointti oli se että asiat voi aina priorisoida, itse kyllä mieluummin myöhästyisin omalta käynniltä jos näkisin että parkkipaikan tarvitsee pienen vauvan äiti jonka pitäisi päästä lääkäriin. Tietysti jos keskustelu aloitetaan huutamalla niin siinä vaiheessa marssisin itsekin tieheni.[/QUOTE]

Anteeksi nyt kauheesti, mutta onko sulla joku rötgenkatse vai millä sä näät et on pienen sairaan vauvan äiti etsimässä autolla parkkiruutua? Onko teillä siellä Turussa joku valotaulu autoissa et täällä äiti joka vauva on pipi ja kiirus on lääkäriin :LOL: oikeesti hei mieti nyt hiukkasen mitä kirjotat.
Ja jos olen itse menossa lapseni kanssa lääkäriin, saan parkkiruudun niin meinaatko, että annan sen pois ja lähden oman mahdollisesti sairaan lapseni kanssa etsimään uutta paikkaa autolle jos joku vatipää kiljuu naama punaisena? Et ups joo sori, lähdenkin tästä lapseni kanssa uutta paikkaa etsimään, mitäpä siitä vaikka meillä on kiire siinä missä jollakin toisellakin.
Tuskin teet niin, eikä kukaan muukaan tee. Tollanen ap:n käytös et alkaa kiljumaan herättää vaan agressiota toisessa, ei todellakaan empatiaa. Itse olisin todennäköisesti juossut karkuun tollasta huutajaan ja ehkä hälyttänyt vartijat sinne parkkihallliin.

"Lissu"
[QUOTE="vieras";29001178]Anteeksi nyt kauheesti, mutta onko sulla joku rötgenkatse vai millä sä näät et on pienen sairaan vauvan äiti etsimässä autolla parkkiruutua? Onko teillä siellä Turussa joku valotaulu autoissa et täällä äiti joka vauva on pipi ja kiirus on lääkäriin :LOL: oikeesti hei mieti nyt hiukkasen mitä kirjotat.
Ja jos olen itse menossa lapseni kanssa lääkäriin, saan parkkiruudun niin meinaatko, että annan sen pois ja lähden oman mahdollisesti sairaan lapseni kanssa etsimään uutta paikkaa autolle jos joku vatipää kiljuu naama punaisena? Et ups joo sori, lähdenkin tästä lapseni kanssa uutta paikkaa etsimään, mitäpä siitä vaikka meillä on kiire siinä missä jollakin toisellakin.
Tuskin teet niin, eikä kukaan muukaan tee. Tollanen ap:n käytös et alkaa kiljumaan herättää vaan agressiota toisessa, ei todellakaan empatiaa. Itse olisin todennäköisesti juossut karkuun tollasta huutajaan ja ehkä hälyttänyt vartijat sinne parkkihallliin.[/QUOTE]

Jos olisit vähänkään vaivautunut tekstiäni lukemaan niin olisit varmaan ymmärtänyt että tarkoitin tilannetta, jossa ap meni sen lapsen äidille puhumaan. Jos minä olisin ollut tuo äiti, ja minulle olisi asiallisesti selitetty että anteeksi, mutta olisi hirveä hätä saada tämä pieni vauva lääkäriin, niin kyllä, olisin autoni siirtänyt ihan varmasti. Olen empatiakykyinen ihminen, toisin kuin monet palstalaiset juttujensa perusteella. Jos taas minua olisi lähestytty huutamalla, niin takuulla olisi saanut etsiä muualta parkkipaikkansa, en mikään kynnysmattokaan ole.

Mä lähtökohtaisesti olen valmis joustamaan ja jopa tinkimään omasta mukavuudestani, jos sitä minulta kauniisti pyydetään ja hyvin perustein. Tämähän nyt on peruspalstalaiselle ihan käsittämätön ajatusmaailma, joten ymmärrän kyllä jos ei vaan mene perille...

[QUOTE="vieras";29001153]Jaa siis näin vaikka ruutu olisi vapaana, toinen on muualla kuin ruudun kohdalla, sillä ei ole edes vinkkaria päällä. Sinä vaan sitten odottelet ja odottelet ja odottelet kunnes koko hallissa ei ole yhtään autoilijaan paikkaa odottamassa ja tulee tyhjä paikka siihen :kieh: Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun parkkeeraat johonki Itiksen parkkihalliin :LOL:[/QUOTE]

No, noista röhönauruista voi jo päätellä, että et ole niitä ihmisiä, jotka toimivat huomaavaisesti tai edes ymmärtävät, mitä jonottaminen tarkoittaa..

fruit drops
No, noista röhönauruista voi jo päätellä, että et ole niitä ihmisiä, jotka toimivat huomaavaisesti tai edes ymmärtävät, mitä jonottaminen tarkoittaa..
Sultakin kysyn, että mistä helvetistä voi tietää mikä niistä autoista jossain keskellä parkkista jonottaa paikkaa, ja mikä vaan kenties vaikka odottelee että mummo tulee verikokeista?

Professional Griefer
En kyllä tajunnut koko ketjusta mitään.

Kuitenkin Chef, paljon voimia ja vauvalle haleja, toivotaan että pian selviää jutut ja vauva "normalisoituu" Anteeksi, en millään keksinyt sopivaa sanaa :D

"vieras"
[QUOTE="Lissu";29001311]Jos olisit vähänkään vaivautunut tekstiäni lukemaan niin olisit varmaan ymmärtänyt että tarkoitin tilannetta, jossa ap meni sen lapsen äidille puhumaan. Jos minä olisin ollut tuo äiti, ja minulle olisi asiallisesti selitetty että anteeksi, mutta olisi hirveä hätä saada tämä pieni vauva lääkäriin, niin kyllä, olisin autoni siirtänyt ihan varmasti. Olen empatiakykyinen ihminen, toisin kuin monet palstalaiset juttujensa perusteella. Jos taas minua olisi lähestytty huutamalla, niin takuulla olisi saanut etsiä muualta parkkipaikkansa, en mikään kynnysmattokaan[/QUOTE]

Missä kohtaa se ap meni naiselle puhumaan? Ap itse kuvasi tilannetta, että soitti torvea ja sitten huusi sille naiselle pää punaisena. Tuota noin arvelen, että itse vastaavassa tilanteessa olisin juossut karkuun enkä edes miettinyt paikan antamista tai muutakaan mukavaa.
Lisäksi jos olisin itse menossa lapseni kanssa lääkäriin, en kyllä joustaisi parkkipaikasta kenekään hyväksi. Eikä kyse ole mukavuuden halusta :) vaikea ymmärtää??

"vieras"
Joo kyllä minä tiedän mitä jonottaminen on. Ap ei sitä kuitenkaan tehnyt, jos toimi kuten tässä ketjussa kirjoitti. Jono on se kun kaksi tai useampi on ikäänkuin peräkkäin odottelemassa mitä nyt sitten odottaakin tai jonottaakin. Jos toinen on parkkiksen jossakin kulmassa ja mun edessä vapautuu paikka niin silloin se toinen odottelija ei ole jonossa ;) SINÄ et taida ymmärtää mitä jonottamisellatarkoitetaan..

turkulainen törkimys
Siis mitä vittua? Olisin voinut toimia ja todennäköisesti olisin toiminutkin niinkuin nainen isomman lapsen kanssa. Olen ollut Tyksissä monesti ja siellä ei tosiaan mitään pimeää jonotussysteemiä ole, se saa paikan joka siihen nopeimmin ehtii. Ja varmasti olisin huutanut takaisin jos joku tulis mulle huutamaan tuollaisessa tilanteessa.
Toivottavasti vauvalla kaikki ok.
Ps: Sieltä Tyksin takaa Hämeentien puolelta siis löytää paikan käytännössä AINA.

"vieras"
Samaa mieltä monen muun kanssa että chef oot väärässä tossa jonotussysteemissä. Mutta tyksin parkkihalli on pieni ja paikat tiukassa, ymmärrän että tossa tilanteessa hermo pettää. Kovasti tsemppiä sairaalaan ja toivotaan että teidän pikkumiehen olo kohenisi ja pääsisitte kotiin normiarkea viettämään.

Onko vauvan tilasta uutta tietoa? Kävitkö raskauden aikana niissä vasta-ainetesteissä (olettaen että olet neg-veriryhmää)?

"Miiu78"
Chef: TYKSin lähistöllä on ilmaisia parkkipaikkoja, jos pystyt kävelemään lyhyen matkan vauvan kanssa. Esim hiekkakenttä yliopiston takana vatselankadun päässä. Matkaa noin 500-600 metriä. Muitakin parkkipaikkoja kyllä löytyy, kun vaan viitsii nähdä vaivaa. Toi sun odottaminen kuulostaa hölmöltä.

siis häh
Vaikea selittää tuota tilannetta. Mulla ei ollut vilkkua päällä, koska en ollut juuri sillä sekunnilla sen auton takana, joka lähti pois. Tuo "jonotuspaikka" on ikäänkuin keskellä sitä parkkihallia ja siinä siis odottelin, että näen, kun joku tulee. Ja kun näin, niin toki olisin heti ajanut hänen luokseen ja laittanut vilkun päälle...mutta kun tuo toinen rouva oli etsimässä sitä ruutua ja osui juuri silloin tuon rouvan auton luokse, kun rouva autolleen saapui.

MUTTA hän siis kyllä oli huomannut sen, että vapautuvaa ruutua odottelin, sillä hänhän ei suinkaan pahoitellut sitä, ettei huomannut minua, vaan hän ilmoitti huutaen, että hän parkkeerasi siihen, koska hänen lapsellaan on aika nyt välittömästi ja heillä on kiire.
Ymmärrän että rasittava tilanne kaikenkaikkiaan mutta menit siis kilahtamaan kun toinen oli selkeesti lähempän sitä vapautuvaa ruutua ja sinä ilmeisesti kaukana?! Kyllä se nyt vaan niin taitaa olla että se joka paikalle ensimmäisenä ehtii niin on ihan oikeutettu siihen menemään, kas kun ei siellä ole mitään jonotusnumeroita. Et olisin tyytynyt vain harmittelemaan enkä huutamaan typerästä asiasta kun se on vaan voi voi ettei itse kerennyt paikalle eikä ollut lähelläkään sitä.

"jaahas"
[QUOTE="vieras";29000912]Ihan hyvä että huusit, jos ottaisi opikseen tai edes miettisi tykönään miten tuli käyttäydyttyä. Itse olisin tehostanut huutoa taluttamalla tyypin kuskinpuoleiselle ovelle ja käskyttänyt periksi antamatta menemään sisään ja viemään autonsa muualle.[/QUOTE]

Minä olisin soittanut poliisit jos joku noin tulisi kahkoamaan!!!

Toivottavasti ne vauvan bilirubiiniarvot käänytävät pikaseen laskuun ja pääsisitte yhdessä kotiin aloittamaan uutta arkea. Ja toivottavasti se chef, sunkin kuumeesi laskee.

:hug:

Ja niin, minusta tuo kilahtaminen oli hyvin inhimillistä. :hug:

Joku järki joo
Alkuperäinen kirjoittaja joku järki olla pitää;29001023:
Olin menossa alkoon, en päässyt parkkamaan ihan oven eteen, huusin ja poljin jalkaa!

Minulla oli kiire saada viinaa, ja joku tonokki vei parkkiruutuni!
Onneks nää kaksi asiaa on täysin rinnastettavissa.

No juu
[QUOTE="vieras";29000978]Jos aloittaja ei olisi chef niin löisin vaikka vetoa, että on provo. Minä olen töissä sairaalassa ja joudun joka ikinen työvuoro etsimään parkkihallista paikan, joten minusta tuollainen yksi kerta on naurettava. Ei tuollaista jonotussysteemiä ole olemassakaan :D Sinä tuossa mokasit. Olisit a)lähtenyt joissa b) käyttänyt VILKKUA! Itselläni oli vasta tilanne, että näin kyllä kun eräs auto kyttäsi paikkaa. Ei ollut vilkkua, minä pistin vilkun ja vein paikan "nenän edestä" Yleensäkin vituttaa, kun ihmiset ei osaa käyttää vilkkuja. Ja hei, se toinen lapsi saattoi mennä vaikka syöpähoitoon tms. ja sinä huudat siellä. HÄPEÄ![/QUOTE]

Jos mä olisin viemässä lastani sairaalaan ja olisin unohtanut laittaa vilkun päälle ja joku paskalortti veisi sen paikan vittuillakseen, niin siinä tulisi kyllä nenä kipeäksi tällä kusiaisella. Joku saatanan roti sentään näissäkin tilanteissa. Pää pois sieltä omasta pyllystä. HÄPEÄ!

Yhteistyössä