Ihmettelen asiaa. Miksi ihmiset toimivat niin. Ja sitten joutuvat köyhäilemään, kiristämään vyötä ja elämään "sitten kun" -elämää. Miksei vaan voisi hoitaa opoiskeluita, työpaikkaa ja taloudellista turvaa kuntoon enne lapsia? Sen ehtii hoitamaan 25-ikävuoteen mennessä, eli ei tarvitse siirtää lapsentekoa nelikymmppiseksi. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ja sitten kun lapsi on tuloillaan, on pakko ruveta siihen KELA:n tukirumbaan ja pohtimaan sitä, miksi kaikki muut oli viisaampia? Mikä on teidän selityksenne?
P.s. Kysyn siksi, että itse toimin aivan samalla tavalla ja on ollut todella vaikeuksia välillä hoitaa mukuloita, tehdä työtä, käydä lukio, AMK ja yliopistotutkinto ja sitten vasta saavuttaa sellainen taloudellinen tasapaino, että on mahdollista saada pientä liikkumavaraa. Väkisinkin sitä miettii, miten helpommalla olisi päässyt, jos olisin hoitanut opinnot ja työpaikan ennen lapsia. Minun selitykseni on, että tulin vahingossa parikymppisenä raskaaksi.
P.s. Kysyn siksi, että itse toimin aivan samalla tavalla ja on ollut todella vaikeuksia välillä hoitaa mukuloita, tehdä työtä, käydä lukio, AMK ja yliopistotutkinto ja sitten vasta saavuttaa sellainen taloudellinen tasapaino, että on mahdollista saada pientä liikkumavaraa. Väkisinkin sitä miettii, miten helpommalla olisi päässyt, jos olisin hoitanut opinnot ja työpaikan ennen lapsia. Minun selitykseni on, että tulin vahingossa parikymppisenä raskaaksi.