Haaveena olisi päästä maatilalle asumaan kesäloman ajaksi ja lihomaan

  • Viestiketjun aloittaja Aika laiha
  • Ensimmäinen viesti
gggf
Mä ajattelin kysyä sulta gggf oletko sinä ja isäntä normaali painoisia vai ylipainoisia?
Miten se kuuluu sinun tilanteeseen? Normaalipainoisia.
(Yli)paino ongelmia eläimilläkin on vain vähän, nuorilla hiehoilla joskus ruokahalua on enemmän kuin kulutusta, joten ne välillä on niitä "syöttöporsaita" jotka syö heinän/tuorerehun loput mitä lehmiltä jää lihomaan kun niillä jämillä ei onneksi pääse.
 
Aika laiha
Miten se kuuluu sinun tilanteeseen? Normaalipainoisia.
(Yli)paino ongelmia eläimilläkin on vain vähän, nuorilla hiehoilla joskus ruokahalua on enemmän kuin kulutusta, joten ne välillä on niitä "syöttöporsaita" jotka syö heinän/tuorerehun loput mitä lehmiltä jää lihomaan kun niillä jämillä ei onneksi pääse.
Ajattelin että olet laiha normaali painoinen?

Miten broileri tila kasvattaa minulle
lihakasvatuksessa?

Miksi isäntäsi ei katselisi minua kuvaan ja mitä isäntäsi tekisi minulle sitten?

Voinko minä syödä eläinten rehua?

Mistä monesta tekijästä riippuu minun paino
millon en jaksaisi liikkua?

Jos mun vatsa roikkui konttaus asennossa niin
kumpi se olisi läskiä tai lihaa?

kummassa paikassa ne pitäisi minua pöydän
päällä konttaus asennossa talon keittiössä tai
piha pöydän päällä?

Saattaisinko isäntä ja emäntä taputtaa kädellä
minun roikkuvaa vatsaani merkkinä siitä että
hyvin on kasvanut?

Millä tavalla maatila ottaisi minut
lihakasvatukseen pitäisikö mun kävellä sinne
maatilalle vai hakeeko tilan isäntä minut
lihakasvatukseen sovitusta paikasta?

Peseekö maatilat minua säännöllisesti ja miten
ne maatilalla pesee minua?

Missä maatilat pesee minua tilan saunassa vai
pihalla vesi letkulla?

Voiko olla mahdollista että isäntä ja emäntä
pesee minut konttaus asennossa sienellä ja
harjalla puhtaaksi?

Aloin miettimään onko maatilalla lapset ja
nuoret jättimäisen lihavia ja kuinka pulleita ne
lapset voivat olla vatsasta?
 
gggf
Ajattelin että olet laiha normaali painoinen?
- sen kun ajattelet, vaikka se ei näemmä sinulle sovi

Miten broileri tila kasvattaa minulle
lihakasvatuksessa?
- tietoa siitä löydät varmasti aivan yhtä hyvin itse

Miksi isäntäsi ei katselisi minua kuvaan ja mitä isäntäsi tekisi minulle sitten?
- en ymmärrä kysymystä, mutta miksi pitäisi katsella sinua kuvaan?

Voinko minä syödä eläinten rehua?
- minun puolestani ihan vapaasti

Mistä monesta tekijästä riippuu minun paino
millon en jaksaisi liikkua?
- kunnosta, geeneistäkin yms.

Jos mun vatsa roikkui konttaus asennossa niin
kumpi se olisi läskiä tai lihaa?
- läskiä

kummassa paikassa ne pitäisi minua pöydän
päällä konttaus asennossa talon keittiössä tai
piha pöydän päällä?
- en pitäisi sinua kummassakaan konttaus asennossa, muista en tiedä

Saattaisinko isäntä ja emäntä taputtaa kädellä
minun roikkuvaa vatsaani merkkinä siitä että
hyvin on kasvanut?
- mistäs minä sitä tiedän saako vai ei

Millä tavalla maatila ottaisi minut
lihakasvatukseen pitäisikö mun kävellä sinne
maatilalle vai hakeeko tilan isäntä minut
lihakasvatukseen sovitusta paikasta?
- todennäköisesti sekä että tai sinut tuotaisiin tilalle autolla ja kävelet kasvatus karsinaan tms.

Peseekö maatilat minua säännöllisesti ja miten
ne maatilalla pesee minua?
-ei

Missä maatilat pesee minua tilan saunassa vai
pihalla vesi letkulla?
-ei ainkaan saunassa pesi, joutuisit todennäköisesti pesytymään itse

Voiko olla mahdollista että isäntä ja emäntä
pesee minut konttaus asennossa sienellä ja
harjalla puhtaaksi?
-en usko sen olevat mahdollista, ainahan sitä sopii toivo

Aloin miettimään onko maatilalla lapset ja
nuoret jättimäisen lihavia ja kuinka pulleita ne
lapset voivat olla vatsasta?
-miksi olisi? jättimäisen lihavia en tiedä itse yhtään, voi niitä silti toki ollakin
 
Aika laiha
Ajattelin että olet laiha normaali painoinen?
- sen kun ajattelet, vaikka se ei näemmä sinulle sovi

Miten broileri tila kasvattaa minulle
lihakasvatuksessa?
- tietoa siitä löydät varmasti aivan yhtä hyvin itse

Miksi isäntäsi ei katselisi minua kuvaan ja mitä isäntäsi tekisi minulle sitten?
- en ymmärrä kysymystä, mutta miksi pitäisi katsella sinua kuvaan?

Voinko minä syödä eläinten rehua?
- minun puolestani ihan vapaasti

Mistä monesta tekijästä riippuu minun paino
millon en jaksaisi liikkua?
- kunnosta, geeneistäkin yms.

Jos mun vatsa roikkui konttaus asennossa niin
kumpi se olisi läskiä tai lihaa?
- läskiä

kummassa paikassa ne pitäisi minua pöydän
päällä konttaus asennossa talon keittiössä tai
piha pöydän päällä?
- en pitäisi sinua kummassakaan konttaus asennossa, muista en tiedä

Saattaisinko isäntä ja emäntä taputtaa kädellä
minun roikkuvaa vatsaani merkkinä siitä että
hyvin on kasvanut?
- mistäs minä sitä tiedän saako vai ei

Millä tavalla maatila ottaisi minut
lihakasvatukseen pitäisikö mun kävellä sinne
maatilalle vai hakeeko tilan isäntä minut
lihakasvatukseen sovitusta paikasta?
- todennäköisesti sekä että tai sinut tuotaisiin tilalle autolla ja kävelet kasvatus karsinaan tms.

Peseekö maatilat minua säännöllisesti ja miten
ne maatilalla pesee minua?
-ei

Missä maatilat pesee minua tilan saunassa vai
pihalla vesi letkulla?
-ei ainkaan saunassa pesi, joutuisit todennäköisesti pesytymään itse

Voiko olla mahdollista että isäntä ja emäntä
pesee minut konttaus asennossa sienellä ja
harjalla puhtaaksi?
-en usko sen olevat mahdollista, ainahan sitä sopii toivo

Aloin miettimään onko maatilalla lapset ja
nuoret jättimäisen lihavia ja kuinka pulleita ne
lapset voivat olla vatsasta?
-miksi olisi? jättimäisen lihavia en tiedä itse yhtään, voi niitä silti toki ollakin
Jos ne hemmottelee maatilalla lapsia ja nuoria ja pitää niitä koe maistelijana uusien herkkujen ja katsoo millä ne saavat aikaan karsinassa läskiä ja lihaa kun syöttävät niille rehua ja rasvaa saavat pillillä juoda jättimäisen lihavaksi?

Pitääkö mun ottaa yhteyttä millä tavalla broileri tilan lihakasvatuksen yhteyttä että saan tietoa?

Saako sitä rehua maistaa että tykkään kö mä sen rehun mausta vai joutuuko pihalla tekemään valinnan kumpaan kasvatukseen meen rehu kasvatukseen vai maatilan keittiöön ruoka pöytään läskiksi syömään itsensä?

Millainen aita on kasvatus karsinnan ympärillä pääseekö sieltä karkuun kun oon aluksi liian laiha?

Jos minut olisi tuotu maatilalle lihotettavaksi niin kuka olisi minut tuonut tilalle esim?

Olisiko autossa ilman paitaa ja shortsit jalassa kun minut tuottaisiin tilalle lihakasvatukseen?

Joutuuko karsinassa olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa?

Seuraako broileri/porsastilan isäntä minun kasvuani aitauksessa joka viikko kuinka paljon karsinassa he saavat minulle lihaa?

Millä tavalla he mittaa paljonko ovat saaneet lihaa kasvatettua minulle?

Mihin kohtiin minulle tulee lihaa pakosti kun syön rehua?

Pääseekö karsina ruokinnassa jouluna syömään maatilan keittiöön ruoka pöytään?

Näyttääkö tilan isäntä teurastamolle millaista ne kokeeksi kasvattaa karsinassa lihaa 13v pojalle kertooko isäntä että poika itse halusi karsinaan lihakasvatukseen?
Mitä luulet että teurastamo vastaisi siihen?
Mitä luulet että teurastamon henkilö sanoisi minulle?

Joutuuko keittiössä olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa kun istuu tuolissa?

Seuraako broileri/porsastilan emäntä minun kasvuani keittiössä joka viikko kuinka paljon he saavat minulle läskiä?

Mitä emäntä minulle syöttäisi keittiössä?

Mihin kohtiin minulle tulee läskiä pakosti kun syön emännän keittiössä?

Pääseekö keittiön lihotuksesta suoraan jouluna joulupöytään syömään kinkkua?

Näyttääkö tilan emäntä serkkuille millaista ne kokeeksi kasvattaa keittiössä läskiä 13v pojalle kertooko emäntä että poika itse halusi keittiön läskin lihotukseen?
Mitä luulet että serkku vastaisi siihen?
Mitä luulet että serkku sanoisi minulle?

Onko suomessa maatiloja jotka lihottaa lapsia ja nuoria jätti lihavaksi tilalla?

Voiko maatilat emäntä ja isäntä tykkää että lapsella ja nuorella pitää vatsa olla tosi iso läski pallo?

Voiko emäntä ja isäntä lihottaa omat lapset karsinassa rehulla tai keittiössä heille rasvasia ruokia?

Voiko maatilat kasvattaa lapsia ja nuoria että.
Yhdelle he syöttävät rehua karsinassa jolloin saavat lihaa. Toiselle ne syöttää keittiössä tavallista ruokaa pitäen sen laihan ja lihaksikaana hyvässä kunnossa.
Kolmannelle ne syöttää keittiössä rasvaista ruokaa että saavat sen läskiksi?

Kumpi kelluu vedessä rehuilla syötetty vai läskillä syötetty lapset ja nuoret?

Kuinka paljon pitää olla että kelluu vedessä?

Paljonko pitää olla läskiä lapsilla ja nuorilla vatsassa että ei oo kylmä talvi pakkasessa?
 
Aika laiha
[QUOTE="Vieras";28981873]Onko sulla 13v kavereita koulussa?

Mitä teet koulun jälkee ja viikon loppuisin?[/QUOTE]

Mulla ei oo koulussa kavereita minua kiusataan ja haukutaan liian laihaksi?

Kävelen metsässä ja kiikaroin lintuja ja makaan sängyssä tai sohvalla viikonloppuisin ja välillä meen ulos.

Millä tavalla voisi kokeilla millaista on olla lihava onko jotain idea miten voisin kokeilla?
 
gggf
Jos ne hemmottelee maatilalla lapsia ja nuoria ja pitää niitä koe maistelijana uusien herkkujen ja katsoo millä ne saavat aikaan karsinassa läskiä ja lihaa kun syöttävät niille rehua ja rasvaa saavat pillillä juoda jättimäisen lihavaksi?
- Häh?

Pitääkö mun ottaa yhteyttä millä tavalla broileri tilan lihakasvatuksen yhteyttä että saan tietoa?
- Eiköhän se riipu täysin siitä miten haluat yhteyttä ottaa vai haluatko ollenkaan. Tietoa broilerin kasvatuksesta löytyy toki esim. netistä.

Saako sitä rehua maistaa että tykkään kö mä sen rehun mausta vai joutuuko pihalla tekemään valinnan kumpaan kasvatukseen meen rehu kasvatukseen vai maatilan keittiöön ruoka pöytään läskiksi syömään itsensä?
- Eiköhän sen valinnan ainakin joku tee. Huolestuttaavaa toki jos nuo on sinulle ainot vaihtoehdot.

Millainen aita on kasvatus karsinnan ympärillä pääseekö sieltä karkuun kun oon aluksi liian laiha?
- Kyllä niistä saataa pienemmät eläimet päästä karkuun. Tosin yleensä karsina valitaan sen mukaan että vaninkoja ei pääsisi tapahtumaan.

Jos minut olisi tuotu maatilalle lihotettavaksi niin kuka olisi minut tuonut tilalle esim?
- Jaa-a ja minunko se pitäisi tietää. Kuka sinua ei voisi tuoda tai toisi maatilalle?

Olisiko autossa ilman paitaa ja shortsit jalassa kun minut tuottaisiin tilalle lihakasvatukseen?
- Mistä hel... minä tietäisin. Eläimillä harvemmin on vaatteita päällä.

Joutuuko karsinassa olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa?
- Miksi?

Seuraako broileri/porsastilan isäntä minun kasvuani aitauksessa joka viikko kuinka paljon karsinassa he saavat minulle lihaa?
- Kai ne seuraisi sitä säännöllisesti

Millä tavalla he mittaa paljonko ovat saaneet lihaa kasvatettua minulle?
- Todennäköisesti arvioimalla silmämääräisesti, ehkä tarvittaessa punnitsemalla tai mittaamalla mittanauhalla.

Mihin kohtiin minulle tulee lihaa pakosti kun syön rehua?
- Lihaa ei välttämättä syömällä tule mihinkään kohtiin, mutta kun sitä tulee se tulee tai pitäisi tulla aika tasaisesti kaikkialle.

Pääseekö karsina ruokinnassa jouluna syömään maatilan keittiöön ruoka pöytään?
- Ei ainakaan meillä.

Näyttääkö tilan isäntä teurastamolle millaista ne kokeeksi kasvattaa karsinassa lihaa 13v pojalle kertooko isäntä että poika itse halusi karsinaan lihakasvatukseen?
- Jaa-a empä tiedä

Mitä luulet että teurastamo vastaisi siihen?
- "Hakeudu hoitoon".

Mitä luulet että teurastamon henkilö sanoisi minulle?
- Missä tilanteessa? Kun olet karsinassa? Kaippa ne sanoisi mitä ne sanoisi muutenkin laihalle 13 v pojalle.
Joutuuko keittiössä olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa kun istuu tuolissa?

Seuraako broileri/porsastilan emäntä minun kasvuani keittiössä joka viikko kuinka paljon he saavat minulle läskiä?
- Miksi ne keittiössä sen tekisi?

Mitä emäntä minulle syöttäisi keittiössä?
- Mistä minä sen tiedän? Ihan normaalia kotiruokaa kai.

Mihin kohtiin minulle tulee läskiä pakosti kun syön emännän keittiössä?
- Pakosti? Miksi tulisi pakosti?

Pääseekö keittiön lihotuksesta suoraan jouluna joulupöytään syömään kinkkua?
- No en kyllä tiedä sitäkään, mutta et ainakaan meillä pääsisi.

Näyttääkö tilan emäntä serkkuille millaista ne kokeeksi kasvattaa keittiössä läskiä 13v pojalle kertooko emäntä että poika itse halusi keittiön läskin lihotukseen?
- Miksi emäntä sen kertoisi serkulle? Kenen serkuille sinun, emännän, isännän, lasten?

Mitä luulet että serkku vastaisi siihen?
-Kuka niistä?

Mitä luulet että serkku sanoisi minulle?
- Kai se riipuu aika paljon siitä millainen se serkku on.

Onko suomessa maatiloja jotka lihottaa lapsia ja nuoria jätti lihavaksi tilalla?
- Empä ukso, mutta mistäs minä sitäkään varmasti tiedän.

Voiko maatilat emäntä ja isäntä tykkää että lapsella ja nuorella pitää vatsa olla tosi iso läski pallo?
- Häh? Kysy suomeksi. Miksi ne siitä tykkää?

Voiko emäntä ja isäntä lihottaa omat lapset karsinassa rehulla tai keittiössä heille rasvasia ruokia?
- Miksi ei se ole mahdollista, mutta uskoakseni lastensuojelu puutuisi tilanteeseen jossa lapsille syötetään eläimille tarkoitettua rehua.

Voiko maatilat kasvattaa lapsia ja nuoria että.
- Häh?

Yhdelle he syöttävät rehua karsinassa jolloin saavat lihaa. Toiselle ne syöttää keittiössä tavallista ruokaa pitäen sen laihan ja lihaksikaana hyvässä kunnossa.
Kolmannelle ne syöttää keittiössä rasvaista ruokaa että saavat sen läskiksi?
- Häh?

Kumpi kelluu vedessä rehuilla syötetty vai läskillä syötetty lapset ja nuoret?
- Rehuilla syötettyjä lapsia/nuoria en ole nähnyt. Tosin en ole nähnyt myöskään yhtään ihmistä joka kelluisi itsestään pelkästään läskin turvin.

Kuinka paljon pitää olla että kelluu vedessä?
- No en todellakaan tiedä.

Paljonko pitää olla läskiä lapsilla ja nuorilla vatsassa että ei oo kylmä talvi pakkasessa?
- Enpä kyllä ole koskaan nähnyt niin lihavaa ihmistä että hän tarkenisi talvi pakkasella ilman vaatteita. Eikä se läski eläimilläkään oikeastaan vaikuta pakkasella tarkenemiseen.
 
"Vieras"
Mulla ei oo koulussa kavereita minua kiusataan ja haukutaan liian laihaksi?

Kävelen metsässä ja kiikaroin lintuja ja makaan sängyssä tai sohvalla viikonloppuisin ja välillä meen ulos.

Millä tavalla voisi kokeilla millaista on olla lihava onko jotain idea miten voisin kokeilla?
Se on ikävää että ei oo koulussa kavereita ja ei oo kivaa että haukutaan.

Laita paidan alle tyyny.
 
Aika laiha
Muita vaihoehtoja kuin syöminen? En ainakaan itse tiedä muita vaihtoehtoja lihotukseen/kasvuun kuin ravinto, joissakin tilanteissa se ravinto toki tiputetaan tipassa tai "pakkosyötetään" esim. nenämahaletkulla.
Miten sä suosittelisit ottaa yhteyttä broileri tilan lihakasvatuksen ajattelin pitäisikö mun lähettää S-postia vai mennä paikan päälle katsomaan maatilaa?

Pitäisikö mun mennä maatiloille ja kysyä siltä tilalta että voiko he lihottaa minua?

Näkeekö se maatila kuinka laiha olen kun seison heidän keittiössä/pihalla paita päällään joudunko riisumaan paidan pois että näkevät kuinka hoikkan laiha olen?

Enkö mä tee sitä valintaa broileri/possutilan rehua syömään vai talon keittiöön syömään emännän rasvasta ruokia tekeekö maatilan isäntä minun puolesta päätöksen
menkö rehu kasvatukseen vai maatilan keittiöön ruoka pöytään läskiksi syömään itsensä?

- Jaa-a ja minunko se pitäisi tietää. Kuka sinua ei voisi tuoda tai toisi maatilalle? Ajattelin että jos sä olisit tienyt tai keksinyt?

Olisiko ollut autossa ilman vaatteita kun minut tuottaisiin tilalle lihakasvatukseen?

Joutuuko karsinassa olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa?
- Miksi? Ajattelin jos ne kasvattaa pelkästään minun vatsaan pulleutta ja pyöreyttä niin että vatsani olisi heidän kasvatuksen kohteena?

Millä tavalla broileri/porsastilan isäntä seuraa säännöllisesti minun kasvuani katsooko se että olenko mun kylki luut jo peitossa ja katsooko se että roikkuuko vatsa jo pulleana?

Millä tavalla he arvioimalla silmämääräisesti?

Millaisella vaa'ala maatilan isäntä punnitse?

Mistä kohtiin ne kasvattajat mittanauhalla mittaa?

Miksi teillä ei pääse jouluna syömään maatilan keittiöön ruoka pöytään?

Mitä luulet että teurastamo vastaisi siihen? - "Hakeudu hoitoon".
Oliko tuo "Hakeudu hoitoon" tarkoitettu sille maatilan isännälle tai minulle ;-( ;-( ;-(

Saattaisinko teurastamon henkilö sanoa mulle että muista syödä kunnolla karsinassa että tulee paljon lihaa?

Joutuuko keittiössä olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa kun istuu tuolissa?

Seuraako broileri/porsastilan emäntä minun kasvuani keittiössä joka viikko kuinka paljon he
saavat minulle läskiä?
- Miksi ne keittiössä sen tekisi? Ajattelin että jos se emäntä seuraa millon mun vatsa alkaa pullota maan pallona kun syön ruokaa?

Voiko emäntä minulle syöttää keittiössä roskaruokaa tosi rasvaista ruokaa?

Mihin kohtiin minulle tulee läskiä pakosti kun syönu emännän keittiössä? - Pakosti? Miksi tulisi pakosti?
Mä haluaisin pakosti läskiä ja läskimakkaroita niin mihin kohtiin mulle tulee läskiä?

Pääseekö keittiön lihotuksesta
suoraan jouluna joulupöytään syömään kinkkua? - No en kyllä tiedä sitäkään, mutta et ainakaan meillä pääsisi.
Miksi teillä en pääsisi jouluna ruokapöytään syömään kerro syy miksi mä en pääsisi?

Näyttääkö tilan emäntä serkkuille millaista ne kokeeksi kasvattaa keittiössä läskiä 13v pojalle
kertooko emäntä että poika itse halusi keittiön
läskin lihotukseen?
- Miksi emäntä sen kertoisi serkulle?
Emännän serkulle kertoisi?

Mitä luulet että emännän serkku vastaisi siihen?
-Kuka niistä?
Mitä luulet että emännän serkku vastaisi siihen?

Mitä luulet että serkku sanoisi minulle?
- Kai se riipuu aika paljon siitä millainen se
serkku on.
Millä tavalla se riippuu millainen serkku on?

Voiko maatilat emäntä ja isäntä tykkää että lapsella ja nuorella pitää vatsa olla tosi iso läski pallo?
- Häh? Kysy suomeksi. Miksi ne siitä tykkää?
No jos ne tykkää että lapsella ja nuorella pitää olla mielummin valtava pallo vatsa?

Saako broileri/possutilalta uudet vaatteet kun ovat kasvattaneet minusta lihaisampaa?

Voiko maatila pitää lihavia lapsia ja nuoria lemmikinä tilalla?

Voiko maatila jouluna punnita ja mitata ympäryydet mitta nauhalla minua karsinassa ja seuraava punnitus ja mittaus huhtikuussa seuraava punnitus ja mittaus kesäkuussa?

Voiko vaarana olla että maatilan isäntä lihottaa minua niin kauvanko että loppu vaiheessa en pääse liikkumaan kun kunto on huono ja löhöön karsinaan lattialla jättimäisen lihavana?

Pitäisikö mun laittaa tyyny paidan alle?

Minkä kokoinen tyynyn pitäisi olla?

Saako karsinassa uusia kavereita?

Saako emännän keittiössä uusia kavereita?
 
gggf
Odotin että olisit edellisiin kysymyksiin vastannut kun mua jäi ne vaivaamaan.
Kysymykset ei ole millään tavalla suunnattu minulle. Toivottavasti löydät tahon joka voi sinua auttaa miltä vaivaamaan jääneissä asioissa. En kylläkään usko että sitä kannattaa lähteä etsimään maatiloilta, epäilen että sieltä ei tarvitsemiasi vastauksia löydy vaan ne löytyvät muualta.
 
Aika laiha
Kysymykset ei ole millään tavalla suunnattu minulle. Toivottavasti löydät tahon joka voi sinua auttaa miltä vaivaamaan jääneissä asioissa. En kylläkään usko että sitä kannattaa lähteä etsimään maatiloilta, epäilen että sieltä ei tarvitsemiasi vastauksia löydy vaan ne löytyvät muualta.
Sä et näköjään välitä minusta kun et vastaa mun kysymyksiin : ( : ( : (
 

Yhteistyössä