olllanko me mielestäsi rikkaita ? millainen on rikas ihminen ?

"vieras"
Ette ole rikkaita vaan vaikutatte keskituloisilta/hyvätuloisia. Itseasiassa kirjoittamasi perusteella ei voi teidän varallisuutta edes luokitella, koska et kerro mitään tulotasostanne/säästöjen määrästä/asuntonne arvosta.

Mun mielestä rikas on sellainen jonka ei tarvitse laskea riittääkö rahat. Rikas pystyy ostamaan kalliin autonilman lainaa/osamaksua. Rikas voi ostaa asunnon/talon ilman lainaa. Rikkaan ei tarvitse ruoka/vaatekaupassa katsoa koskaan mitä mikäkin maksaa. Mun mielestä rikas tienaa keskimäärin vähintään 200 000 vuodessa. Miljonäärit onkin sitten jo ökyrikkaita.
 
"Harmaana"
[QUOTE="vieras";28980990]Ette ole rikkaita vaan vaikutatte keskituloisilta/hyvätuloisia. Itseasiassa kirjoittamasi perusteella ei voi teidän varallisuutta edes luokitella, koska et kerro mitään tulotasostanne/säästöjen määrästä/asuntonne arvosta.

Mun mielestä rikas on sellainen jonka ei tarvitse laskea riittääkö rahat. Rikas pystyy ostamaan kalliin autonilman lainaa/osamaksua. Rikas voi ostaa asunnon/talon ilman lainaa. Rikkaan ei tarvitse ruoka/vaatekaupassa katsoa koskaan mitä mikäkin maksaa. Mun mielestä rikas tienaa keskimäärin vähintään 200 000 vuodessa. Miljonäärit onkin sitten jo ökyrikkaita.[/QUOTE]

No meillä on velaton uusi omakotitalo, yksi velaton sijoitusasunto, maata ja metsää noin 200.000 edestä, käteisvarat noin 50.000, osakkeet noin 50.000 ja muu omaisuus noin 60.000.

Pienipalkkaisia silti ollaan. Meidän ansiotulot vuodessa bruttona kummallakin alle 30.000
 
vauvan kanssa
meillä ei ole velkaa.oma kerrostalo-osake.yksi auto.
ruokakaupassa ei tartte koskaan miettiä onko rahaa ostaa tuota tai tuota - ja tilinsaldo ei ole koskaan lähellä nollaa.
säästöjä on senverran,että voidaan tehdä isompiakin ostoksia "tuosta noin vaan".viimeksi esim ostettiin uudet renkaat ja vanteet autoon ex tempore.

ollaan ihan tavallisia duunareita kumpikin,minä nyt kotona vauvan kanssa. aika paljon lueskellut palstoja ja alkanut miettiä,että olenko siis keskivertoa rikkaampi rahallisesti ?
Olette kyllä ihan tavallisia köyhiä duunareita, ja sellaisina pysyttekin.
Mutta olette varmaan noissakin oloissa ihan onnellisia, joten lycka till.
 
vierailija
Minusta olen köyhä vuodessa saan 240 000€ 100 000€ veroihin. Omakotitslo täysin rempattu, audi q7 luksus auto, matkustellaan noin; 3 x vuodes kerran mm jenkkeihi 3 viikoks ja sit mm thaimaaseen , iphone 6s , boknäs kirjahyllyi, merkki vaatteit.220
 
vierailija
Noihin rikas ja omakotitalojuttuihin voin sanoa että hyvin moni rikaskin asuu mielummin rivarissa tai kerrostalossa ennemmin kuin omakotitalossa. Omakotitaloissa on aina oma työnsä ja moni kokee helpommaksi ulkoistaa nämä tai pitää pihapiirinsä olemattomana ettei tarvitse pohtia sitä.
 

Yhteistyössä