olllanko me mielestäsi rikkaita ? millainen on rikas ihminen ?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28978723]Miksi sä ajat noin paskalla autolla?
Saatko siitä jotain mielihyvää kun kukaan ei tiedä sua rikkaaksi?

En kyllä tuotakaan ymmärrä että on vain mustaa ja valkoista, ruostekasa ja ökyauto.

Eikö voi ostaa silti käytössä hyvää autoa, liikenteessä turvallista keskihintaista menopeliä, koska on niiiin hienoa olla varakas ja ajaa jollain kotterolla?[/QUOTE]

Eihän auto ole paska vaikka se on ruosteinen: iso saksalainen laatuauto, ilmastointi, vakionopeudensäädin, automaattivaihteisto, ajomukavuus uuden auton veroinen, ei jätä tielle, jne. En viitsi ostaa uutta valtion lypsylehmää, koska siitä maksamani verot menevät turhuuteen.
 
Niin tuttua! Meillä on mun suku sellaista rikasta maalta kotoisin olevaa jyväjemmarisukua. Ihania ihmisiä kyllä kaikki! Rahaa on kuin roskaa. Autot silti ovat joku maailman suurin synti. Meillä on -06 vuosimallin Golf ja me ollaan niitä rikkaita kaupunkilaisia, joilla se hieno auto. Todellisuudessa taitaa ne maalla asuvat serkut olla rikkaampia. Löytyy serkuista mm. hammaslääkäri + ekonomi pariskunta ja korkeassa asemassa kumpikin. Toinen fillaroi töihin ja mies kulkee puku päällä töihin lava-autolla. (niillä on siis hevosia kotona, lava-auto varmaan ns. "sivutyön vuoksi". Lapset aina puettu ties minkälaisiin vaatteisiin. Me olemme mun suvun mielestä hienostelijoita, kun meillä on pojalla usein kylällä jotkut hennesin farkut ja joku söpö lindexin trikoo ja tytölle jotkut perusleggarit ja joku hennesin kiva farkkumekko tms.
Meillä miehen suku asuu pääosin pienessä kaupungissa/maalaiskunnassa ja lisäksi asuvat aika syrjässä. Rahasta ei ole kiinni. Varakasta sukua ja jokainen käy kyllä töissä. Meitä pidetään kauheina hienohelmoina ja snobbailijoina. Pukeudumme kuulemma aina niin pröystäilevästi ja meillä niin kallis ja hieno autokin.. (Avensis -11).
Ikinä meillä ei ole mitään erikoista ole päällä, jos sukulaisilla kyläillään. Miehellä usein siistit farkut ja joku trendikäs kauluspaita ja pojalla farkut ja joku trikoopaita. Mulla yleensä joku Vilan neulemekko, hennesin hame ja espritin neule tms..

Varmaan se voi heistä sitten tuntua hienostelulta. Heidän kylävaatteet ovat yleensä maastohousut ja agrimarketin mainoscollege.
 
[QUOTE="vieras";28978824]Eihän auto ole paska vaikka se on ruosteinen: iso saksalainen laatuauto, ilmastointi, vakionopeudensäädin, automaattivaihteisto, ajomukavuus uuden auton veroinen, ei jätä tielle, jne. En viitsi ostaa uutta valtion lypsylehmää, koska siitä maksamani verot menevät turhuuteen.[/QUOTE]

Juuri näin. Monet japanilaisetkin menevät sen 30v katsastuksesta läpi, ei mitään ylimääräisiä korjauksia tarvita ikinä ja käynnistyy aina.
 
"vieras"
Jatkan vielä: Lapset ovat 24v, 28v ja 33v. Lapsille on myös taottu ihan hyvät omaisuudet ja on mahdollisuus ostaa oma asunto heti, kun on kotoa pois muutettu. Lapset ovat saaneet rahaa tavalla ja toisella ja eri paikoista. Kaikki lapset ovat säästäväisiä. Oma mieheni on ehkä ainut, joka vähän nauttii rahoistaan. Mieheni kyllä säästää ja omalla tavallaan on pihi. Silti meillä on suht. hieno talo, me matkustellaan paljon, mies ostaa kalliita vaatteita yms. Lapset ovat kyllä oppineet jokaisen sijoittamisen jalon taidon ja osaavat ja pystyvät takomaan rahaa lisää. Miehen molemmat sisarukset taas ovat kuten vanhempansa, ei ehkä ihan yhtä ääripäitä. Rahaa taotaan lisää ja lisää ja sijoitetaan osa ja osa rahoista jemmataan. Mitään ei malteta ostaa. Miehen systeri ei voinut ostaa haluamaansa muumi kahvipurkkia, sillä se oli hänestä liian kallis, kun maksoi 8,90e. Varaa olisi ollut vaikka teetättää suunnittelijalla unelmien kahvipurkki.
Oletko koskaan miettinyt miksi toisilla on rahaa ja toisilla ei, vaikka lähtökohdat ovat samat?
 
"Tiina"
Minä kai sitten olen tuollainen elämäntapataitelia. Mä olen erikoislääkäri, mies ktm ja korkeassa asemassa. Minä olen aika ison perinnönkin ehtinyt saamaan. Miehellä rikas suku, jotka olleet varsin avokätisiä mm. häidemme ja talon rakennuksen aikana. Meidän nettutulot ovat todella suuret ja varallisuus perheellämme ylittää kyllä millin.
Meidän talo sisältä ihan hienosti laitettu. Ulkoapäin 2004 rakennettu yksikerroksinen perinntalo, jossa asuinpinta-alaa 129m2.
Autot Skoda Octavia -08 ja Toyota Auris - 12. Sijoitusasuntoja on kolme, metsää ja maata paljon, osakesalkut mukavasti plussalla, iso vene omistetaan. Mökki-ihmisiä me ei olla. Lapset kyllä saavat omat asunnot, kun sen aika tulee.

Mä en oiken osaa käyttää rahaa. En yksinkertaisesti välitä esim. merkkilaukuista. Mä en osaa sellaista, kun mun mielestä se ois:in laukku on lähes samanlainen. En ole hienostelijatyyppiä. Ihan asiallisissa ja siisteisä vaatteissa kuljen, mutta vaatteita ostan vain tarpeeseen ja ihan tavallisista liikkeistä. Meidän lapsilla ei ole moloa, ticketiä tms. Olen todennut Lassien g-techin ulkoiluvaatteet kaikkein laadukkaimmiksi.

Me kyllä matkustellaan ulkomaille välillä, mutta yleensä ihan keskitason hotelliin. Tykätään enemmän kaupunkilomista ja hotellissa käydään vain nukkumassa. Olisi typerää maksaa luksushotellista, jossa vain nukkuu.

Sisustamiseen tuhlaan jonkun verran ja me käydään usein ulkona syömässä.
 
Rekku harmaana
[QUOTE="vieras";28978855]Oletko koskaan miettinyt miksi toisilla on rahaa ja toisilla ei, vaikka lähtökohdat ovat samat?[/QUOTE]

Joo, olen. Mullakin on varakkaat lähtökohdat. Meillä silti on kotona kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla äiti saanut sisustaa ja isä on hakenut asiallisia vaatteita ja panostanut esim. ulkoilupukuun. Heillä on ollut ihan normaali, uudehko auto. Meillä oli lapsuudenkodissa myös kaikkea pientä luksusta. Me reissaattiin paljon. Vaikka säästeliäästi meilläkin elettiin.
Kyllä mäkin aion lapsellemme hyvät pesumunat antaa. Mikäli mitään erityisen radikaalia ei satu, niin myöskään oman lapseni ei tarvitse ikinä penneä laskea. Siitä huolimatta, että äiti tykkää sisustaa ja ostaa kivoja vaatteita ja käydä ulkomailla.
 
"vieras"
Joo, olen. Mullakin on varakkaat lähtökohdat. Meillä silti on kotona kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla äiti saanut sisustaa ja isä on hakenut asiallisia vaatteita ja panostanut esim. ulkoilupukuun. Heillä on ollut ihan normaali, uudehko auto. Meillä oli lapsuudenkodissa myös kaikkea pientä luksusta. Me reissaattiin paljon. Vaikka säästeliäästi meilläkin elettiin.
Kyllä mäkin aion lapsellemme hyvät pesumunat antaa. Mikäli mitään erityisen radikaalia ei satu, niin myöskään oman lapseni ei tarvitse ikinä penneä laskea. Siitä huolimatta, että äiti tykkää sisustaa ja ostaa kivoja vaatteita ja käydä ulkomailla.
Et ole miettinyt.
 
dsdf
[QUOTE="vieras";28978855]Oletko koskaan miettinyt miksi toisilla on rahaa ja toisilla ei, vaikka lähtökohdat ovat samat?[/QUOTE]

Mikäli ymmärrän pointtisi oikein. Jos nyt esimerkin kautta yritän sepittää: Mitä ihminen tekee hirveillä rahamäärillä, jos siitä ei nauti? Jos sulla jää vaikkapa tuloista menojen jälkeen käteen 2800e, niin silti saat hyvin säästöön, vaikka 300e kuussa tuhlaisit vaikkapa kivaa takkiin, kosmetologilla käymiseen ja salikorttiin. Tai joku kuukausi vaikkapa risteilyyn.
Mitä ihminen tekee miljoonillaan, jos on koko elämänsä elänyt siten, että siihen elämään olisi riittänyt tyttömyyskorvauskin.

En tule koskaan ymmärtämää sitä, että jos rahaa on kuin roskaa, ei voi ostaa uutta hupparia, koska se maksaa 40e.

Toki rikkaudetkin hupenee, jos liikaa kerskakuluttaa. Ehkä sinäkin ymmärsit pointtini.
 
Rekku harmaana
[QUOTE="vieras";28978914]Et ole miettinyt.[/QUOTE]

Ymmärsin niin, että tarkoitit sitä, miksi toisilla on rahaa? Siksi koska toiset osaavat säästää, jolloin rahaa siis luonnollisestikin tulee enemmän. Toiset osaavat hankkia rahaa tavalla tai toisella.
Jonkun on tehtävä töitä se rahan eteen ja isojakin uhrauksia. MIkään ei tule ilmaiseksi, ellei nyt lottovoittoa saa. Toki jälkipolvi voi sitten tavallaan saadakin ilmaiseksi sitä rahaa.
 
"vieras"
Ymmärsin niin, että tarkoitit sitä, miksi toisilla on rahaa? Siksi koska toiset osaavat säästää, jolloin rahaa siis luonnollisestikin tulee enemmän. Toiset osaavat hankkia rahaa tavalla tai toisella.
Jonkun on tehtävä töitä se rahan eteen ja isojakin uhrauksia. MIkään ei tule ilmaiseksi, ellei nyt lottovoittoa saa. Toki jälkipolvi voi sitten tavallaan saadakin ilmaiseksi sitä rahaa.
Ei raha säästämällä lisäänny vaan sijoittamalla ja mitä vähemmän tuhlaa sitä enemmän voi sijoittaa.
 
"Soppakauha"
[QUOTE="vieras";28978949]Ei raha säästämällä lisäänny vaan sijoittamalla ja mitä vähemmän tuhlaa sitä enemmän voi sijoittaa.[/QUOTE]

Totta. Silti joku voi periä rahaa tai voittaa rahaa, joilloin kenties tulee rikkaaksi. Mutta kyllä mun mielestä tuhlatakin "pitää". Vai mikä järki niissä rikkauksissa on, jos niistä ei itse koskaan varsinaisesi hyödy? Omaisuutta voi kartuttaa ja rahaa voi säästää. Sijoittaminen on fiksua. Omille lapsilleen voi antaa. Miksi silti ei voisi sallia itselleen luksusta, jos varaa on. Viiden sadan kylpyläloma perheelle tai Pidennetty viikonloppu Lontoossa tai Hieno uusi Gantin trenssi nyt ei varakkaan taloutta sekaa.
 
"Wilma"
Tottakai on olemassa supervarakkaita perheitä, joissa isi ostaa pikku Pekalle Porschen peltoautoksi ja pikku Lilli lähetetään joka lauantai yksityiskoneella Pietariin saamaan parasta mahdollista balettiopetusta.

Olen usein kuullut käytettävän termiä "pintarikas". Näillä tarkoitetaan näitä, joilla on pari kallista ja hienoa autoa ja keskivertoa selvästi hulppeampi talo ja käyttävät kalliita vaatteita ja tykkäävät luksuslomista. Näillä on usein kaikki rahat kiinni siinä, mitä ulospäin näkyy. EN väitä, etteikö näin saisi elää. Jokainen tyylillään. Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa käyttää rahojaan.
Usein näistä "pintarikkaista" tulee sellanen kuva, että ovat kaikkein rikkaimpia ja niitä, joilla sijoituksia siellä ja täällä ja eivät oikein itsekään ole perillä, mistä kaikkialta sitä metsää omistavatkaan. Usein näin ei ole. Usein näillä "pintarikkailla" ei ole muuta omaisuutta, kuin ne kalliit autot, hieno talo ja Louis Vuittonin käilaukut.

Sitten olemassa niitä rikkaita, jotka ostavat turvalliset ja hyvät, mutta ihan tavalliset ja keskihintaiset autot. He rakentavat sen keskikokoisen peruskivan talon ja ehkä panostavat talon laatuun noin muuten, mikä ei ohikulkijoille näy. He ostavat vaatteitaan myös ketjuliikkeistä. Näille on tärkeää säästää ja sijoittaa. He ennemmi sijoittavat rahan sijoituasuntoon tai osakkeisiin, kuin bemarin maasturiin. He säästävät ennemmin lasten tilile rahaa, kuin ostavat muksuilleen Burberryn vaatteita.

Loppupeleissä kakkosvaihtoehdon perhe käärii enemmän omaisuutta ja rahaa.

Poikkeukset onneksi vahvistavat säännöt!
 
harmaana tällä kertaa
Meillä on:
- Rantatontti, velaton 140m2 omakotitalo, 100 neliön lämmin autotalli, vierashuvila 35m2
- reilu 130 000 osakkeina
- Hirsihuvila kaikkine mukavuuksineen
- 2 autoa, toinen uusi, toinen vanhempi luxus-jenkki
- Moottorivene- pyörä ja kelkka
- Lasten säästötileillä 60 000 per nokka
- Tulot vuodessa mulla ja miehellä noin 80 000, eli ei päätä huimaa ne tulot
- Metsää löytyy myös
- Perintöjä tulossa.
- Matkustamme 3-4 kertaa vuodessa, välillä kotimaassa, välillä ulkomailla

Syömme terveellisesti, harrastamme mitä haluamme (liikuntaa ja luontoon liittyviä harrastuksia), ostamme mitä tarvitsemme.
Mutta emme sinänsä hommaa mitään turhaa. Ei mitään merkkilaukkuja tms. Ollaan siistejä ja tarvittaessa myös näyttäviä esim. edustustilaisuuksissa. Silti meidät useimmiten löytää pihalta kädet paskassa tai elukoita hoitamasta. Käyn säännöölisesti hieronnassa, kampaajalla, kosmetologilla.

En malta olla myhäilemättä kun näen jonkun tavallisen pulliaisen Luis Vuittonin laukku olalla S-marketin kauppajonossa ostamassa kalapuikkoja ja lonkkua. Mitä sillä hienolla laukulla koetetaan esittää? Jos se on osamaksulla maksettu ja laukun pohjalla on tyhjä kukkaro?
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana tällä kertaa;28979054:
Meillä on:
- Rantatontti, velaton 140m2 omakotitalo, 100 neliön lämmin autotalli, vierashuvila 35m2
- reilu 130 000 osakkeina
- Hirsihuvila kaikkine mukavuuksineen
- 2 autoa, toinen uusi, toinen vanhempi luxus-jenkki
- Moottorivene- pyörä ja kelkka
- Lasten säästötileillä 60 000 per nokka
- Tulot vuodessa mulla ja miehellä noin 80 000, eli ei päätä huimaa ne tulot
- Metsää löytyy myös
- Perintöjä tulossa.
- Matkustamme 3-4 kertaa vuodessa, välillä kotimaassa, välillä ulkomailla

Syömme terveellisesti, harrastamme mitä haluamme (liikuntaa ja luontoon liittyviä harrastuksia), ostamme mitä tarvitsemme.
Mutta emme sinänsä hommaa mitään turhaa. Ei mitään merkkilaukkuja tms. Ollaan siistejä ja tarvittaessa myös näyttäviä esim. edustustilaisuuksissa. Silti meidät useimmiten löytää pihalta kädet paskassa tai elukoita hoitamasta. Käyn säännöölisesti hieronnassa, kampaajalla, kosmetologilla.

En malta olla myhäilemättä kun näen jonkun tavallisen pulliaisen Luis Vuittonin laukku olalla S-marketin kauppajonossa ostamassa kalapuikkoja ja lonkkua. Mitä sillä hienolla laukulla koetetaan esittää? Jos se on osamaksulla maksettu ja laukun pohjalla on tyhjä kukkaro?
Suurin osa Vuittoneista on feikkejä ja experttikään ei välttämättä sielä s-marketissa erota, onko feikki vai ei. Väitän, että esimerkkitapauksessasi 98%:lla on feikkilaukku.

Toisaalta merkkilaukut ovat kalliita. Merkkilaukkuja NOIN PÄÄASIASSA on hyvätuloisilla. Mä tykkään kalapuikoista. Jos mies on muksujen kanssa mökillä, mä saattaisin hyvinkin ostaa itselle illaksi kalapuikkoja ja sidukkaa. Mulla ei tosin ole merkkilaukkuja, mutta voisi olla.
 
En malta olla myhäilemättä kun näen jonkun tavallisen pulliaisen Luis Vuittonin laukku olalla S-marketin kauppajonossa ostamassa kalapuikkoja ja lonkkua. Mitä sillä hienolla laukulla koetetaan esittää? Jos se on osamaksulla maksettu ja laukun pohjalla on tyhjä kukkaro?

Epäilen, että suurimmalla osalla on feikki. Toki valitettavan usein merkkituotteita ostellaan osarilla. Mistä sä tiedät kellä on rahaa ja kellä ei?
Mä luulen, että mun työkavereista ja opiskelukavereista aika monella menisi päiväkahvit väärään kurkkuun, jos tietäisivät paljonko mulla oikeasti on rahaa.

Mä seuraan paljon muotia ja mulla on paljon kalliita laukkuja. Mulla on kyllä varaakin niihin. Silti mä voisin ostaa lonkkua ja kalapuikkoja. Alkoholia en tosin käytä. Mutta noin periaatteessa.
 
"Memmuliini"
Vaikka rahaa olisi kuinka paljon, niin ei ihmistä automaattisesti kiinnosta kaikissa tavaroissa ja palveluissa se kallein vaihtoehto. Yksi ei piittaa autoista, riittää että pääsee pisteestä A pisteeseen B. Toinen voisi ostaa Louis Vuittonin liikkeen tyhjäksi, mutta ei koe tarvetta ostaa merkkilaukkuja. Kolmas ei panosta sisustukseen, koska ei ole kiinnostunut asiasta lainkaan.

Itse ollaan keskituloisia, ei tarvitse joka euroa miettiä. Meillä on kyllä yksi tuttavapariskunta, joilla on huomattava omaisuus. Heillä on 600 neliön talo merenrannalla Espoossa. Vene ( oikeammin huvijahti) on valtavan iso ja heillä on palkattu kapteeni. Sijoitusasuntoja löytyy useita. Matkustavat erittäin kalliisti. Aina Ykkös- tai business luokassa ja asuvat loistohotellien sviiteissä. Molemmat käyttävät erittäin kalliita vaatteita.
 
Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana tällä kertaa;28979054:
En malta olla myhäilemättä kun näen jonkun tavallisen pulliaisen Luis Vuittonin laukku olalla S-marketin kauppajonossa ostamassa kalapuikkoja ja lonkkua. Mitä sillä hienolla laukulla koetetaan esittää? Jos se on osamaksulla maksettu ja laukun pohjalla on tyhjä kukkaro?
Se merkkien käyttäminen ei todellakaan ole aina mitään "esittämistä". Toki juuri Vuittonit on kokenut sen teinileiman, että sellainen halutaan kuosin takia ja esittämään jotain hyvääkin elintasoa.

Noin ylipäätään niitä oikeasti kalliita laukkuja ostetaan sen laadun takia. Parempi omistaa muutama laadukas laukku, jotka pysyy matkassa vuosien ajan kuin ostaa joka vuosi joku H&M:n muovirämpäke ja heittää edellisen raato lojumaan kaatopaikalle.

Tosin ikävä kyllä se laatu ei enää useinkaan kohtaa hintaa noiden suosittujen merkkien kohdalla, kuten Vuitton, Mulberry, MiuMiu..
 
  • Tykkää
Reactions: Rekku-
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana tällä kertaa;28979054:
Meillä on:
- Rantatontti, velaton 140m2 omakotitalo, 100 neliön lämmin autotalli, vierashuvila 35m2
- reilu 130 000 osakkeina
- Hirsihuvila kaikkine mukavuuksineen
- 2 autoa, toinen uusi, toinen vanhempi luxus-jenkki
- Moottorivene- pyörä ja kelkka
- Lasten säästötileillä 60 000 per nokka
- Tulot vuodessa mulla ja miehellä noin 80 000, eli ei päätä huimaa ne tulot
- Metsää löytyy myös
- Perintöjä tulossa.
- Matkustamme 3-4 kertaa vuodessa, välillä kotimaassa, välillä ulkomailla

Syömme terveellisesti, harrastamme mitä haluamme (liikuntaa ja luontoon liittyviä harrastuksia), ostamme mitä tarvitsemme.
Mutta emme sinänsä hommaa mitään turhaa. Ei mitään merkkilaukkuja tms. Ollaan siistejä ja tarvittaessa myös näyttäviä esim. edustustilaisuuksissa. Silti meidät useimmiten löytää pihalta kädet paskassa tai elukoita hoitamasta. Käyn säännöölisesti hieronnassa, kampaajalla, kosmetologilla.

En malta olla myhäilemättä kun näen jonkun tavallisen pulliaisen Luis Vuittonin laukku olalla S-marketin kauppajonossa ostamassa kalapuikkoja ja lonkkua. Mitä sillä hienolla laukulla koetetaan esittää? Jos se on osamaksulla maksettu ja laukun pohjalla on tyhjä kukkaro?
Mistä olette omaisuutenne saaneet, jos tulonne on tollaset?
 
"vieras"
Rikkaat eivät rahoillaan ja omaisuudellaan huutele.

Ei ole tarvetta kertoa kenellekään paljonko mitäkin omistaa ja missä. Eikä ole tarvetta päteä esim merkkilaukuilla näyttämisen takia vaan tavarat ostetaan sen takia että niistä pidetään.
 
"ahaa"
Jos joku siis on halunnut ostaa itselleen merkkilaukun, säästänyt siihen ja hankkinut sen ja on siitä iloinen, naureskelee perintöjen päällä istuvat varakkaat hänelle sitten kassajonoissa että mitähän tuokin tyhjätasku tuossa esittää? Selvä... ;)
 
rrraah
[QUOTE="vieras";28980566]Rikkaat eivät rahoillaan ja omaisuudellaan huutele.

Ei ole tarvetta kertoa kenellekään paljonko mitäkin omistaa ja missä. Eikä ole tarvetta päteä esim merkkilaukuilla näyttämisen takia vaan tavarat ostetaan sen takia että niistä pidetään.[/QUOTE]

Kommentista saa vähän sen käsityksen, että merkkilaukkujen käyttäjät haluavat kaikki vain näyttää?

Mä ostin muutaman satan sen Michalen Korsin laukun ja silloin koko merkki oli mulle vielä vieras. En ollut kuullutkaan MK:sta mitään. Laukku oli vaan hemmetin kaunis. Nyt merkki on suosittu ja moni on sanonut mulle "ai sulla on korsin laukku".
Mulla on myös muutama Louis vuitton. Mä tykkään kyllä niistä.
Mun merkkilaukuilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että haluaisin näyttää niillä jotakin. Mulla on rahaa ja panostan yleensä vaatteisiin ja asusteisiin. En hanki Diorin saappaita siksi, että joku sattuisi huomaamaan merkin, vaan siksi, että Diorin saappaat istuu mun pohkeille hyvin ja niissä on kauniita yksityiskohtia.
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";28980566]Rikkaat eivät rahoillaan ja omaisuudellaan huutele.

Ei ole tarvetta kertoa kenellekään paljonko mitäkin omistaa ja missä. Eikä ole tarvetta päteä esim merkkilaukuilla näyttämisen takia vaan tavarat ostetaan sen takia että niistä pidetään.[/QUOTE]

Tää merkkilaukku on aika suosittu vertaus palstalla moneenkin asiaan.
Entäpä esim. minä, joka hankin kyllä merkkilaukkuja, mutta en sellaisia, joissa on tunnistettava kuosi tai merkki näkyvillä? Silti haluan vain jotenkin esittää olevani yläluokkaa?

Tosin epäilen, että sellainen joka ei erityisemmin ole ollut laatulaukkujen kanssa tekemisissä, ei edes tunnista aidon ja tekonahkafeikin eroa kassajonossa, ainakaan jos ei pääse kopeloimaan.
 

Yhteistyössä