YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Huono olo :( Nyt en yksinkertasesti PYSTY syömään mitään. Mikä pahus mulle nyt on iskenyt?? Nyt tsempatkaa mua ihan tosissaan? Ekaa kertaa on sellanen olo, että vois heittää hanskat tiskiin... Kun on läski, niin on läski. Mitä tuota tappelemaan vastaan. Kauanhan mä taas jaksoinki :'( No, nyt sinne kuoroon. Toivotaan, että illalla on parempi olo (ja mieli)
Ei sun tarvitse aina olla läski, kun jatkat mitä olet aloittanut, olet jo hyvää vauhtia matkalla normaalipainoon. Sitä paitsi me kaikki tarvitaan sua tänne kärvistelemään meidän kanssa, niin jaksetaan paremmin jatkaa! :)

Toivottavasti kuoro auttoi nostamaan mielialaa, ja jos ei auttanut, niin kyllä se vielä nousee. Näitä päiviä tulee ihan varmasti kaikille, mutta kun ne on ohi, mieliala nousee entisestään kun huomaa, että selvisi niistä eikä antanut itsensä luovuttaa. Hanskojen tiskiin lyöminen ei ainakaan pitemmän päälle auta yhtään, vituttaa vaan entistä enemmän aloittaa laihis joskus taas uudestaan, mahdollisesti vielä jokunen kilo tätä alkua painavampana. Ota vaikka seuraava päivä vähän rennommin, jos tuntuu ettei jaksa ihan täysillä suorittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
JellyJolly! :hug: Jaan nuo fiiliksesi... on kyllä itsellä ollut niin monesti samat ajatukset että huhhei...mut älä anna periksi! Tänne vaan aina purkamaan tuntoja niin hyvä siitä tulee...

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä kaikille viikkoon! :) Mä yritän tällä viikolla päästä käymään täällä useammin ja kommentoida aktiivisemmin. Päivät menee vauhdilla... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Ihanaa tsemppausta, toivottavasti JellyJolly on käynyt lukemassa. JJ on niin tiivis osa porukkaa, että ei me anneta sen täältä kadota! Sparklerilta tuli taas lukemisen arvoinen linkki eli käykäähän lukemassa säästöliekistä.

Lillerilalleri pohti tuolla tätä mun syömistä. Olen itsekin ajatellut, että mä ehkä syön liian vähän, mutta kaloreita en ole laskenut muuten kuin päässä vähän ynnäillyt 'noin suurinpiirtein'. Pitäisi niiden mennä yli tuhannen, mutta on mulla sellaisiakin päiviä ollut, että ilman viikon pakollista pahetta, niitä kahta siideriä (viime viikolla kolmea) olisi jäänyt noin 800-900 kaloriin. Mä olen päässyt iltasyöpöttelystä eroon ihan täysin mikä alentaa kalorimäärää todella paljon Pahimmat ahmimiskohtaukset olen ennen saanut nimenomaan illalla ja nykyään niitä ei ole ollut ollenkaan.

Niin, jaan mielelläni tätä urheiluintoa jos joku vaan voi virtuaalisti sitä ottaa vastaan :) Mä niin rakastan sitä tunnetta, kun tulee hikilenkiltä kotiin ja suihkun kautta lösähtää vesipullon kanssa sohvan pohjalle leputtelemaan jalkojaan!
 
harmaa pudottaja nro 100
mitä ihmettä..yritin kirjoittaa tossa pari päivää sitten mutta joku ihme tiltti tullu nyt pariin otteeseen. emmä edes muista enää mistä mun piti kirjoittaa.

rahkaa suosittelen minäkin. sekoitan sitä yleensä luonnonjugurttiin. sekaan jotain hedelmiä ja vähän pähkinää. tai sitten jos jääkaappi tyhjä niin ihan vaan mehukeittoon. täyttävää ja hyvää.

lipsumiset, niin miten niitä voi välttää? joskus ei mitenkään. mutta aina voi aloittaa uudestaan seuraavana päivänä. :D saispa pullotettua sitä huonoa oloa mikä seuraa mässäilyn jälkeen. muistuttaisi siitä miten paljon mukavampaa on tuntea onnistumisia ja nähdä tuloksia.
 
"pulla"
JellyJolly, sinä et luovuta nyt vaan jatkat täällä meidän kanssa! Ja tämä oli käsky :D Kaikilla tulee joskus niitä päiviä, että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja alkaa ahmimaan. Minulla oli tällainen tunne eilen, kun kaikki asiat kiukutti ja muutenkin olin väsynyt. Onneksi pääsin tästä yli, ja kun sain ruokaa niin olokin parani :)

Taas eilen yksi kyläreissu selvitetty, syötiin siellä lounas mutta jäätelöt ja suklaakeksit jäi lasten syötäviksi :) Jes! Muutenkin tänään on todella hyvä ja pirteä fiilis.

Tattari, minä otan mielellään sun urheiluintoa tänne, haluaisin taas aloittaa juoksemisen. Lopetin sen viime vuoden lopulla, kun alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys vei kaikki voimat. Nyt olen käynyt vain vaunukävelyllä, mutta haluaisin alottaa taas juoksemisen. Pikku hiljaa tietenkin. Se hikilenkin jälkeinen olo on NIIIIN ihana, kun pääsee suihkuun ja sitten vettä + jotain proteiinipitoista syötävää. Loppuillan on ihana olo ja sitä on niin tyytyväinen itseensä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Harmaa pudottaja, rahka on laihduttajan unelmaruoka, kun sen vaan oikein tekee ja oppii tykkäämään myös sokerittomasti. Mä otin pakkasesta mustikoita sulamaan iltaa varten ja herkuttelen illalla rahkailtapalan :p

Pulla, täältä pesee urheiluintoa! Nyt ei muuta kuin juoksemaan. Se on tauon jälkeen vähän rankkaa, mutta äkkiä jäät taas koukkuun, kun vaan otat tavaksi sen juoksulenkin. Muista ne hyvät kengät ja muut varusteet. Huonoilla tamineilla mikä tahansa laji on piinaa vaikka kuinka olisi urheiluhullu.

Mä vedin taas tänään 2x15km pyörätreenit ja kohta koiran ulkoilutuslenkille. Naapurin isäntä oli tosin päästänyt meidän koiran vapaaksi pihassa eli on jo osan juoksuistaan juossut. Meillä on karjalankarhukoira ja se kirmasi vastaan, kun tulin töistä ja tarhan ovi sepposen selällään. Naapuritalon juoppo isäntä käy välillä umpikännissä ohi kulkiessaan sirkuttamassa koirallemme meidän pihassa kielloista huolimatta. Nyt oli jättänyt todisteetkin tarhan viereen. Pelästynyt tietenkin koiran karkaamista niin kovasti, että hoiperrellut äkkiä kotiinsa ja oli unohtanut lippalakkinsa ja kaljakassinsa koiratarhan viereen. Jännä nähdä millainen on ukon naama kun joutuu hakemaan kamansa meiltä sisältä. Tietää saavansa satikutia :D

Mä olen syönyt tänään leipäsiivun ja banaanin aamupalaksi, lounas oli niin kiireinen, että ehdin vain pikaisesti kitata kahvin ja haukata siivun itsetehtyä ruisleipää tomaatilla ja kinkulla. Kiire sen kun jatkuu eli nyt kotona nakkasin vaan kaikkien lautaselle einespizzan :ashamed: Iltapalaksi mustikkarahkaa (itsetehtyä). Näistä ei taida tulla ihan sitä tuhattakaan kaloria : / Pizzasta tuli muistaakseni vähän alle 500kcal (hyi että on einespizzat pahoja!)Jokin välipala pitää keksiä...
 
Tattari, tykkäätkö pähkinöistä, manteleista, paahdetuista kurpitsansiemenistä tmv.? Niistä tulee helposti lisää energiaa (helposti liikaakin, jos on taipumus napostella pussi tyhjäksi... :D ) ja ravintoarvot on hyvät, mä kuljetan välillä sopivaa annosta minigrip-pussissa :) Niistä tulee kivasti proteiinia ja rasvaa, mitä noin vähillä syömisillä on vaikea saada riittävästi, varsinkin kun liikut tosi paljon. Kuitujen saanti jää noin vähällä syömisellä myös helposti liian pieneksi, kannattaa kiinnittää siihen huomiota ainakin jos tuntuu että vatsan toiminnassa olisi parantamisen varaa.

Pulla, mulla on kans haaveena pystyä taas juoksemaan. Pitkät kävelylenkit menee helposti reippaalla vauhdilla, mutta hölkätessä hengästyn heti :ashamed: Onko sulla jotain hyvää vinkkiä, miten kannattaisi aloittaa?
 
Tattari, tykkäätkö pähkinöistä, manteleista, paahdetuista kurpitsansiemenistä tmv.? Niistä tulee helposti lisää energiaa (helposti liikaakin, jos on taipumus napostella pussi tyhjäksi... :D ) ja ravintoarvot on hyvät, mä kuljetan välillä sopivaa annosta minigrip-pussissa :) Niistä tulee kivasti proteiinia ja rasvaa, mitä noin vähillä syömisillä on vaikea saada riittävästi, varsinkin kun liikut tosi paljon. Kuitujen saanti jää noin vähällä syömisellä myös helposti liian pieneksi, kannattaa kiinnittää siihen huomiota ainakin jos tuntuu että vatsan toiminnassa olisi parantamisen varaa.

Pulla, mulla on kans haaveena pystyä taas juoksemaan. Pitkät kävelylenkit menee helposti reippaalla vauhdilla, mutta hölkätessä hengästyn heti :ashamed: Onko sulla jotain hyvää vinkkiä, miten kannattaisi aloittaa?
Pähkinöitä voin kuvitella syöväni ja juurikin siitä sun taannoisesta vinkistäsi motivoituneena mä vähän silmäilinkin pähkinöitä kaupassa tässä jokunen aika sitten mutten ollut varma että mitkä niistä kaikista erilaisista sitten olisi se kaikkein terveellisin? Mulla on ollut aina tosi nopea aineenvaihdunta, siitä on varmaan kiittäminen tätä mun liikunta-innostustakin, mutta kyllä mä kieltämättä saisin niitä kuituja enemmänkin syödä. Kananmunia ostin kaappiin ja ajattelin syödä yhden kananmunan/päivä, jos sillä sitten saisin lisättyä proteiineja.

Tähän perään vielä kuulutus: JELLYJOLLY, MISSÄ OLET!? Onko kaikki hyvin? Kai sä olet meidän messissä vielä? ÄLÄ LUOVUTA!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä mä olen (missäs muualla?!). En ole retkahtanu syömään enkä juomaan korkeintaan vähän säälimään itteäni. Ja turvoksissa oon ku pallo. Mahtaa tulla mehevät puntarilukemat vkl jälkeen, no tää turvotus ei ole itse aiheutettua, oon vaan olosuhteitten uhri :( KIITOS kaikille tsemppaajille :flower: Enhän mä nyt vaan VOI luovuttaa, ku kuka teille sit höpöttäs puuta heinää (Sparkler ja Tattari hoitaa tuon asiapuolen...) te tarviitte mut ja mä tarviin teidät :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, JellyJolly, niin sitä pitää! Kyllä tästä hyvä tulee. Onneksi nuo turvotukset ja alakulot on ohimeneviä juttuja - vaikka ne pahimmillaan vetääkin mielen pikimustaksi. Nyt vaan täysillä eteenpäin turvotuksista piittaamatta :)
 
"Pomppu"
Ihanan aktiivista keskustelua olette käyneet. Toivoisin, ett minullakin olisi tänne jotain annettavaa. :)

Minä olen ollut ylipainoinen koko aikuisikäni. 158 cm ja paino on seilannut 63 ja 74 kilon välillä. Aina kun 70 on mennyt rikki olen kerännyt kaiken tahdonlujuuteni ja hilannut se 65 pintaan, luovuttanut ja paino on lähtenyt hiipimään ylöspäin. Vuoden vaihteessa olin siis taas 70+. Tällä kertaa en ole varsinaisesti laihduttanut saadakseni painoa alas. Tällä kertaa olen kiinnostunut terveellisistä elintavoista ja terveellisistä ruuasta. Ja paino on painunut alaspäin siinä sivussa. Toivon olevani loppuelämän mittaisella oikealla tiellä! Tajusin viimeinkin kuolevaisuuteni ja terve kun en ole oikeastaan koskaan ollut alkaa kremppaa kertyä yhä kiihtyvällä tahdilla iän karttuessa.

Tsemppiä meille kaikille!

Ps. Ja kyllä minä melko pullukalta näytän, liikuntaa kun ei ole (tekosyynä huono terveys) oikein koskaan tullut harrastettua. Mutta silläkin rintamalla on tapahtunut pieni muutos.
 
"pulla"
Pulla, mulla on kans haaveena pystyä taas juoksemaan. Pitkät kävelylenkit menee helposti reippaalla vauhdilla, mutta hölkätessä hengästyn heti :ashamed: Onko sulla jotain hyvää vinkkiä, miten kannattaisi aloittaa?
Itse aloitan niin, että lisään kavelylenkkiin hölkkäpätkiä. Aina kun hölkkä tuntuu ylivoimaiselta, hiljennän reippaaseen kävelyyn. Pikku hiljaa lisään juoksu osuuksia, kunnes jaksan juosta esim. 5km. Sitten vasta alan lisämään matkaa, pikku hiljaa. Ja niin kuin Tattari sanoi, hyvät lenkkarit ja juoksuvaatteet on tärkeitä! Itse ostin viime kesänä uudet, hyvät lenkkarit.
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
"jasmiini"
[QUOTE="pulla";28973456]Itse aloitan niin, että lisään kavelylenkkiin hölkkäpätkiä. Aina kun hölkkä tuntuu ylivoimaiselta, hiljennän reippaaseen kävelyyn. Pikku hiljaa lisään juoksu osuuksia, kunnes jaksan juosta esim. 5km. Sitten vasta alan lisämään matkaa, pikku hiljaa. Ja niin kuin Tattari sanoi, hyvät lenkkarit ja juoksuvaatteet on tärkeitä! Itse ostin viime kesänä uudet, hyvät lenkkarit.[/QUOTE]

Huhhuh.
En tiedä onko vika astmassani vai missä, mutta parin kuukauden juoksun "treenaamisen" jälkeenkin olen jaksanut juosta max.500m-700m.
Sitten olen jo niin hengästynyt ja kuolemanporteilla että en saa enää henkeä ja juoksu on alusta asti todella raskasta.
Alle kilometrin kuitenkin.
En vaan voi käsittää miten ihmiset voivat vetää jopa 5 km lenkkejä,saati pitempiä!
En tiedä pitäisikö sitten luovuttaa.. :(
Kauheasti haluaisin oppia ja jaksaa juosta!
 
[QUOTE="jasmiini";28973507]Huhhuh.
En tiedä onko vika astmassani vai missä, mutta parin kuukauden juoksun "treenaamisen" jälkeenkin olen jaksanut juosta max.500m-700m.
Sitten olen jo niin hengästynyt ja kuolemanporteilla että en saa enää henkeä ja juoksu on alusta asti todella raskasta.
Alle kilometrin kuitenkin.
En vaan voi käsittää miten ihmiset voivat vetää jopa 5 km lenkkejä,saati pitempiä!
En tiedä pitäisikö sitten luovuttaa.. :(
Kauheasti haluaisin oppia ja jaksaa juosta![/QUOTE]

Ettet vaan yrittäis mennä liian lujaa?

Mä oon tietysti huono neuvomaan... Mä kun opin juoksemaan vasta kaksi vuotta sitten. Sitä ennen ulkona juoksu ei vaan sujunut vaikka mitä yritti, maksimi matka oli 1km minkä pysty juoksemaan. Vaikka sisällä meni 2h korisreenit kevyesti.

n. 2,5 vuotta sitten mä päätin opetella juoksemaan. Alkuun siis kävelyä ja juoksua väliin: 2min kävely 1min juoksu jne. tai 2 tolpan väliä kävelyä tolpanväli juoksua jne. Pikkuhiljaa lisäten juoksun määrää, kunnes sitten n. puolen vuoden (tässä välissä kannattaa muistaa että mun jalat on hajalla, joten ei puututa siihen että nopeamminkin vois tuloksia saada) sitkeän puurtamisen jälkeen yhdellä lenkillä vaan huomasin juosseeni jo ½h yhteen menoon. Nykyään juoksentelen kunhan krempat sallii, valitettavasti viimeaikoina kun on ollut pidempiä taukoja on toi vauhti pudonnut niin hitaaksi että jotkut kävelee ohitse, mutta tiedän pystyväni lisäämään nopeutta kunhan vaan pääsis lenkille. 5km on juostu jokusen kerran, mutta suosin toistaiseksi 3-4km lenkkejä (en osaa yhtään selittää miksi). Ja vieläkin 2 ensimmäistä kilometriä on vaikeita, sen jälkeen kulkee paljon kevyemmin.

Jälkiviisaana sanoisin, että aiemmin olin aina yrittänyt juosta liian kovaa, ja lisäksi korvien välissä oli joku vika joka esti juoksemisen (sellanen pieni ääni joka kuiski "et sä siihen kuitenkaan pysty, et oo ennenkään pystynyt"). Se oli ihan mieletön tunne kun tajus että mähän pystyn juoksemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ahaa, täällä on puhetta juoksemisesta. Mieki haluan jo juoksemaan!!! Ehkä en ihan vielä uskalla, kun synnytyksestä vasta kuukausi... No teille juoksemista pohtiville/aloitteleville, juoskaa (ainakin aluksi) niin rauhallista tahtia, että pystyisitte samalla juttelemaan kaverin kanssa. Ja tietysti voi kävellä välillä, jos juokseminen tuntuu liian raskaalta. Itse olen hieman hölmö siinä, että jos olen juoksemaan lähtenyt, niin silloin sitten juostaan tai itketään ja juostaan... Itse olen "löytänyt" juoksemisen ehkä viisi vuotta sitten ja piti tosissaan opetella juoksemaan tarpeeksi hiljaa. Edelleenkin, jos yksin juoksen, tuppaa vauhti nousemaan liikaa. Onneksi sisua ja päättäväisyyttä löytyy sen verran, että juoksen päättämäni matkan vaikka sitten takaperin :D Olen aina ennen inhonnut juoksemista ja nyt voin ylpeänä sanoa, että ennen raskautta juoksin kympin lenkin suht helposti (ylipainosta huolimatta) ja puolimaratooninkin olen lönkytellyt.
Kylläpä nyt innostun tun juoksemisen kanssa taas passaamaan :ashamed:

Pidin sitten "herkkupäiväni" perjantain sijasta jo nyt. Meillä kävi vieraita ja söin ihania suklaakeksejä ja illalla vielä suklaatuutin. Tuo suklaa on se minun heikkous...
Nyt on sitten vatsa ihan kuralla, johtuneeko herkuttelusta vai mistä lie, toivottavasti ei mikään oikea pöpö ole päässyt yllättämään.

Niin ja aamulla kävin puntarilla ja paino oli nyt sama kuin ennen raskautta =) Hyvä minä!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille tasapuolisesti.

Jääkiekkokausi toimitsemisen osalta taas käynnistynyt, eli illat sujuu jäähallilla kirjurina, ei hirveästi jää sitä urheiluaikaa. Ostin itselleni kahvakuulan, ja olen nyt takapihalla sillä huitonut, kun lapset on keinuneet ja hyppineet trampoliinilla. Muuloin sillä ei oiekin uskalla heilua, ettei kopsahda kenenkään päähän. On todella tehokas väline. Lihaksia löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista.

Syömiset karkasivat vatsataudin jälkeen kokonaan käsistä. Järjetön nälkä vain koko ajan ja kaikkea tulee syötyä, jopa pitkin päivää.

Painokin on taas noussut viime viikon huipulukemasta, ja vaika oli tiedettävissä, niin silti olen pettynyt :(

No,lauantain virallista punnitusta odottaessa. Hyvää laihdutusta kaikille tasapuolisesti.
 
Tuosta juoksemisesta tahdon sanoa osani. Joskus nuorempana, kun olin huippukunnossa, mä pystyin juoksemaan 12km lenkkejä päivittäin, vaikka yleensä tykkäsinkin kävellä. Juoksukausia tuli aina ajoittain. Nykyään kun tätä painoa on ihan liikaa, mä en pysty juoksemaan kuin maksimissaan kilometrin vaikka kunto on muutoin hyvä. Tämän läskimäärän hyppyyttäminen vaan ei ole helppoa :ashamed: Siitä huolimatta pystyn ajamaan polkupyörällä todella rankkoja lenkkejä ilman minkäänlaista ongelmaa. Se johtunee siitä, että pyörä kantaa painoni, minä vain poljen. Suosittelen itsekin juoksemista treenaaville tuota kävely-juoksu-kävely -systeemiä harjoittelun alussa. Siinä pääsee myös seuraamaan omaa kehittymistään. Kannattaa kuitenkin koetella omaa kestävyyttään eikä lopettaa juoksemista heti kun alkaa tuntua pahalta. Sen pitääkin tuntua vähän pahalta ;) Sillä tavalla kehittävästi pahalta.

SPHE, älä anna pettymyksen vaikuttaa liikaa. Kyllä siitä viime viikolla pudonneesta jää ihan oikeatakin pudotusta ja tältä viikolta vielä vähän lisää, kunhan sinnittelet loppuun asti. Vaikka se lopullinen tulos näyttäisikin listassa plusmerkkiseltä, positiivisia juttuja tapahtuu silti.

Mä kävin tänä aamuna vaa'alla ja puntaroin epävirallisen 82,6kg:n tuloksen eli kilo olisi lähtenyt viime lauantailta. Se on varmaan aikalailla maksimi mitä voin viikossa pudottaa tässä vaiheessa painonpudotusta, kun ylimääräiset nesteet on jo poistuneet. Nyt vaan toivotaan, että saan pidettyä tahdin samana ilman hyytymisiä.

Tsemppiä koko porukalle! Tehdään tästä viikon paras päivä :flower:
 
harmaa pudottaja nro 100
ei kannattaisi näköjään hypätä vaa'alla keskellä punnitusviikkoa. 400g miinusta maanantaista. eilen vielä näytti samaa. ei kovin hyvää tahtii mee alaspäin. ja sen tiedän etten syö ainakaan liikaa, niin minimiin oon vetästy syömiset. pitäiskö juoda enemmän? liikuntaa on hankalaa harrastaa kun on iltavuoroon lähössä. tulee sielläkin liikuttuu mutta ei se mitään salitreenejä vastaa. :D
 
ei kannattaisi näköjään hypätä vaa'alla keskellä punnitusviikkoa. 400g miinusta maanantaista. eilen vielä näytti samaa. ei kovin hyvää tahtii mee alaspäin. ja sen tiedän etten syö ainakaan liikaa, niin minimiin oon vetästy syömiset. pitäiskö juoda enemmän? liikuntaa on hankalaa harrastaa kun on iltavuoroon lähössä. tulee sielläkin liikuttuu mutta ei se mitään salitreenejä vastaa. :D
Kun maanantai on puntaripäivä, sulla on vielä puolet viikosta jäljellä, joten -400g on tosi hyvä tulos tässä vaiheessa vkoa! Älä päästä enegiansaantiasi liian vähäiseksi. Tuolla oli aiemmin Sparklerin linkittämä juttu elimistön 'säästöliekistä'. Se kannattaa lukea. Juomista kannattaa lisätä. Mäkin kuljen joka paikassa vesipullo mukana. Mun mielestä sä olet edistynyt tosi hyvin eli jatka samaan malliin vaan =)
 
harmaa pudottaja nro 100
Kun maanantai on puntaripäivä, sulla on vielä puolet viikosta jäljellä, joten -400g on tosi hyvä tulos tässä vaiheessa vkoa! Älä päästä enegiansaantiasi liian vähäiseksi. Tuolla oli aiemmin Sparklerin linkittämä juttu elimistön 'säästöliekistä'. Se kannattaa lukea. Juomista kannattaa lisätä. Mäkin kuljen joka paikassa vesipullo mukana. Mun mielestä sä olet edistynyt tosi hyvin eli jatka samaan malliin vaan =)
niin..kun asiaa niin ajattelee niin onhan se ihan jees. odotin vaan ekalta viikolta jotain huimaa. :D laihis menee mulla aika nopeesti siihen etten tunne enää nälkää ollenkaan. sit on vaikeaa pakottaa itteensä syömään ja jos ei syö niin lipsumisen riski taas kasvaa. kotona on vielä vaikeampaa kuin töissä.

kiitos tsempeistä! :heart:

jännää muuten se vesi juttu että pullosta muistaa juoda kun taas lasista ei vaan onnistu. kai se on käytännöllisempää ja helpompaa seurata määrää ja siksi uppoaa paremmin. Lähiaikoina oon lisäksi juonut aivan liikaa kahvia. Pitäisi varmaan vaihtaa vihreään teehen kun se toimi mulla viimeksi niin hyvin.
 
Pikahuomenet! Äkkiä vaan käyn pyörähtämässä ja alan sitten ruuan laittoon, kohta lähden ajelemaan koulutukseen. Mä olen niin turvoksissa, ettei mun "edustusfarkut" mene kiinni, tai menee just ja just, mutta pakko laittaa jotku muut housut, ku lähtee. Ihan satavarmasti tulee plussaa maanantaina, mutta ei se mua masenna. Sitäkin kauniimpi tulos on luvassa sit tän jakson viimeseen punnitukseen! :D

Kummallinen tämä naisihmisen (ainakin tän naisen) kroppa, kun toimii tällä tavalla. Mutta sille kun en mitään saa, niin täytyy vaan koittaa sopeutua!

Niin ja se maanantain punnituskin menee iltapäivään (käyn vaakalla kun herään, oon sen yön töissä ) ja maanantainakin on menoa päivällä, joten ei osaa sanoa, miten ehdin "ilmottautumaan". Mutta jossain välissä kumminkin käyn turvotuskiloni tänne kuittaamassa, ni voidaan sit yhdessä niitä kauhistella :D

Mukavaa päivää kaikille, pitäkää lippu korkealla ja muistakaa, että torstai on toivoa täynnä!!!

(vähän omanapa-juttu tuli nyt, sori, mutta jos huomenna ehtis paremmin kommentoida muutakin)
 
JellyJolly, oikea asenne :flower: Ajattele, että meillä on kohta ensimmäinen jakso jo ohi ja näin hienosti on mennyt! Mä ainakin olen jaksanut tätä paljon kauemmin kuin varmaan mitään aiempaa laihdutusyritystä kuuteen vuoteen. Kyllä mun yritykset on parin viikon jälkeen aina kaatuneet, mutta nyt vaan porskutan kovalla motivaatiolla eteenpäin. Painoindeksi oli aloittaessa 33,6 ja nyt tämän aamun epävirallisen punnituksen mukaan 31,9 eli kyllä se indeksikin sieltä vähitellen laskee. Vielä ollaan merkittävän ylipainon puolella, mutta kunhan pääsen 77 kiloon, aikomus on palkita itseni jotenkin, koska se taitaa olla piste, missä mun pituinen on indeksien mukaan "vain" lievästi lihava.
 
Sanavalinnasta päätellen lapsi kuuli, kun valitin unettomuudesta miehelle: vauva inhoaa kun suu pyyhitään ruuan jälkeen ja se kiljui ja kiemurteli aamulla kun pyyhin puuronaamaa. Parivuotias söi vieressä omaa aamupalaansa katsellen touhua, ja tokaisi myötätuntoisella äänellä vauvalle: "ihan peeseestä" :LOL:

Kiva kun ei saa unta silloin kun olisi mahdollisuus nukkua, ja silloin kun nukuttaisi on pakko pysyä hereillä :stick: Tuntuu ettei jaksa edes syödä. Saati laittaa ruokaa. Eilen sain syötyä eineskeiton (kokkikartanon vuohenjuusto-tomaattikeitto, oli muuten aika hyvää, 210kcal ja fetasalaatin n. 200kcal) ja illalla pääsin käymään kaverilla ilman lapsia, ja paikkailin sitten syömisiä mustikkapiirakalla ja jollain pasteijoilla :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111

Yhteistyössä