Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko se sitten niin ihanaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei varmasti petä sen vuoksi, että seksi nyt ei ylipäätään juurikaan kiinnosta (ja herraparatkoon ainakaan yhdenillan suhteet) tai sille on henkisiä tai fyysisiä esteitä..

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
vieras 2.0
Mun mielestä tuollainen kuulostaa ihanalta. Sellaista, että annetaan nälän kasvaa ja pienen salaperäisyyden säilyä. Siinä jää jotain, mitä odottaakin kun ei heti syöksy kokeilemaan kaikkea. Tällaista mm. Vaimo-Rakas ei koskaan pääse kokemaan tai voi ymmärtää, jos ei ikinä ole ehtinyt ensin rakastumaan ja vasta sitten harrastamaan seksiä. Et voi Vaimo-Rakas tietää, millaista seksin alkuhuuma on ihmisen kanssa, johon on ehtinyt jo rakastumaan...sitä henkisen ja fyysisen vetovoiman ja henkisen yhteyden ilotulitusta. :D Pitääkö sinuakin nyt sääliä ja tuntea myötätuntoa sinua kohtaan kun et tällaista ole kokenut? Sanoit aiemmin, ettet ikinä ole ehtinyt rakastumaan ennen seksiä. Kun rakastuu, jokainen pieni askelkin (intensiiviset katseet, ensimmäinen suudelma, vierekkäin nukkuminen) tuntuu ihan taivaallisilta.
Ethän sinäkään tiedä tuosta yhtään mitään. Arvailet vain. Et sinä ole kokenut mitään ilotulitteita sängyssä kun et ole siellä kenenkäänkanssa ollutkaan.
Mitä Tytsi edes teet tässä keskustelussa? Yhtälailla joku mies voisi saarnata synnyttäneille naisille siiitä miltä raskaus tuntuu ja millaista on synnyttäminen.

Ethän sinäkään tiedä tuosta yhtään mitään. Arvailet vain. Et sinä ole kokenut mitään ilotulitteita sängyssä kun et ole siellä kenenkäänkanssa ollutkaan.
Mitä Tytsi edes teet tässä keskustelussa? Yhtälailla joku mies voisi saarnata synnyttäneille naisille siiitä miltä raskaus tuntuu ja millaista on synnyttäminen.
Olen kokenut osaa tuosta, mistä kirjoitin viestissäni.

[QUOTE="vieras";28967724]Onko se sitten niin ihanaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei varmasti petä sen vuoksi, että seksi nyt ei ylipäätään juurikaan kiinnosta (ja herraparatkoon ainakaan yhdenillan suhteet) tai sille on henkisiä tai fyysisiä esteitä..[/QUOTE]

On se aika ihanaa, jos olisi suhteessa ihmisen kanssa, joka haluaa vain omaa rakastaan ja vain silloin kun on rakastunut. :) Miksi mulle olisi tärkeää, että tuleva mieheni haluaa sinkkuna tai parisuhteessa ollessaan muita kuin minua? Pointtina on, ettei kiinnosta seksi vieraiden ihmisten kanssa tai ilman tunteita.

Viimeksi muokattu:
maaaarita
Ajattelisin, että eipä ole minun tyyppini sitten tämä. En edes näkisi sitä vaivaa, että lähtisin ihmettelemään ja kyselemään mistä on kyse ja miksi ei huvita. 1,5kk on tosi pitkä aika tuossa kohtaa jos aikuisia ihmisiä ollaan. Yksi vastaava kokemus löytyy tuolta parinkympin ikävuosilta ja kyllä se on oikeasti ihan saatanan rasittavaa pitemmän päälle kun/jos niitä ongelmia ja traumoja sillä alueella löytyy. Aina saa jännittää, että seisooko vai eikö seiso ja yksikin väärä sana väärällä äänensävyllä ja 'henkinen yhteys' ja 'romanttinen tunnelma' on mennyttä.. Ei kiitos enää tässä vaiheessa elämää! :)

Nimimerkillä "Ei riitä yks kerta vuodessa jos on ihan terve 32v"

[QUOTE="vieras";28967891]Kävikö mielessä monilla saattavan olla sellaisista miehistä kokemustakin?[/QUOTE]

Vaikka olisikin, ei heillä ole juuri tuosta miehestä kokemusta. Kuukausi suhteen alussa ilman seksiä on sen verran yleinen asia, että siitä on turha tehdä johtopäätöksiä.

Ajattelisin, että eipä ole minun tyyppini sitten tämä. En edes näkisi sitä vaivaa, että lähtisin ihmettelemään ja kyselemään mistä on kyse ja miksi ei huvita. 1,5kk on tosi pitkä aika tuossa kohtaa jos aikuisia ihmisiä ollaan. Yksi vastaava kokemus löytyy tuolta parinkympin ikävuosilta ja kyllä se on oikeasti ihan saatanan rasittavaa pitemmän päälle kun/jos niitä ongelmia ja traumoja sillä alueella löytyy. Aina saa jännittää, että seisooko vai eikö seiso ja yksikin väärä sana väärällä äänensävyllä ja 'henkinen yhteys' ja 'romanttinen tunnelma' on mennyttä.. Ei kiitos enää tässä vaiheessa elämää! :)

Nimimerkillä "Ei riitä yks kerta vuodessa jos on ihan terve 32v"
Täh, seurustelisit ja olisit jo ihastunut/rakastunut, muttet edes selvittäisi, mistä on kyse? Sekin on suhteellista, onko 1,5 kk pitkä aika. Jos sinä aikana on nähty päivittäin, on aika pitkä, mutta esim. kerran viikossa nähtynä on ehkä 5 kertaa vasta tavattu tuossa ajassa.

vieras 2.0
Vaikka olisikin, ei heillä ole juuri tuosta miehestä kokemusta. Kuukausi suhteen alussa ilman seksiä on sen verran yleinen asia, että siitä on turha tehdä johtopäätöksiä.
Sinäkö se päätät mikä on yleistä ja mikä ei? vai mistä tuon tähän vedit? ja millä perusteella väität ettei siitä kannata tehdä johtopäätöksiä? monihan juuri on sinulle yrittänyt selittää että se juuri on kuin onkin ensimmäin varoitusmerkki. Itsellänikin on kokemusta tuosta ja siinä kävi juuri niin ettei sitä seksiä sitten myöhemminkään oikein ollut. Enään en samaa mokaa tee.

Sinäkö se päätät mikä on yleistä ja mikä ei? vai mistä tuon tähän vedit? ja millä perusteella väität ettei siitä kannata tehdä johtopäätöksiä? monihan juuri on sinulle yrittänyt selittää että se juuri on kuin onkin ensimmäin varoitusmerkki. Itsellänikin on kokemusta tuosta ja siinä kävi juuri niin ettei sitä seksiä sitten myöhemminkään oikein ollut. Enään en samaa mokaa tee.
Miten sen voisi päättää, mikä on yleistä? :D Joko on tai ei ole. Ei todellakaan ole harvinaista, että tapailun alussa ei muutamaan viikkoon ole seksiä. Eri asia, jos jo seurustellessa ei seksiä ole. Se VOI olla varoitusmerkki, muttei ole sitä yhtään enempää kuin ensitreffeillä seksin harrastaminen merkki siitä, että mies tahtoo vain yhden illan jutun.

"vieras"
Tää mua huvittaa tässä ketjussa suuresti. "Ei ole väliä", mutta kuitenkin on kun mies lempataan, jos seksiä ei heti ole. :D Miksette suoraan sano, ettei ole väliä, koska seksiä on, kunhan sitä on heti.
Kuka tässä on sen takia lemppaamassa, että seksiä ei ole heti? Kuukauden tapailun aikana luulis olevan kuitenkin jotain suutelua ja hipelöintiä olleen ja jos mies vaan tuumais, ettei seiso kun ei ole sillä tasolla niin se olis kyllä moro! Mitään väliä ei ole sillä milloin sitä seksiä on, mutta kyllähän siihen nyt haluja pitäis löytyä alusta asti.

• Tykkää
maaritaaaa
Täh, seurustelisit ja olisit jo ihastunut/rakastunut, muttet edes selvittäisi, mistä on kyse? Sekin on suhteellista, onko 1,5 kk pitkä aika. Jos sinä aikana on nähty päivittäin, on aika pitkä, mutta esim. kerran viikossa nähtynä on ehkä 5 kertaa vasta tavattu tuossa ajassa.
Niin, tässä kysyttiin mielipidettä k.o. asiaan ja tämä on minun mielipiteeni. Oman mielipiteeni perustan omiin kokemuksiini asiasta. Kaikella todennäköisyydellä en edes puhuisi ainakaan rakastumisesta ennenkuin fyysinen vetovoima ja yhteensopivuus sillä alueella olisi selvitetty. Toisaalta, jos sitä fyysistä vetovoimaa todella on ja ihastumista, niin syytä moiselle panttaamiselle en ymmärrä. Oma mielenkiintoni tod. näk. ennemminkin hiipuisi odotellessa kuin kasvaisi.

Kenenkään terapeutiksi en ainakaan missään nimessä enää ala. Aloittajan tekstissä johon siis tuossa vastasin, sanotaan, että öitä on vietetty yhdessä enemmänkin yms. eli ei mitkään ekat tai tokat treffit olleet kyseessä.

• Tykkää
ällistynyt
Mun mielestä tuollainen kuulostaa ihanalta. Sellaista, että annetaan nälän kasvaa ja pienen salaperäisyyden säilyä. Siinä jää jotain, mitä odottaakin kun ei heti syöksy kokeilemaan kaikkea. Tällaista mm. Vaimo-Rakas ei koskaan pääse kokemaan tai voi ymmärtää, jos ei ikinä ole ehtinyt ensin rakastumaan ja vasta sitten harrastamaan seksiä. Et voi Vaimo-Rakas tietää, millaista seksin alkuhuuma on ihmisen kanssa, johon on ehtinyt jo rakastumaan...sitä henkisen ja fyysisen vetovoiman ja henkisen yhteyden ilotulitusta. :D Pitääkö sinuakin nyt sääliä ja tuntea myötätuntoa sinua kohtaan kun et tällaista ole kokenut? Sanoit aiemmin, ettet ikinä ole ehtinyt rakastumaan ennen seksiä. Kun rakastuu, jokainen pieni askelkin (intensiiviset katseet, ensimmäinen suudelma, vierekkäin nukkuminen) tuntuu ihan taivaallisilta.
No mistäs ihmeestä impi sen sitten voi tietää??

"vieras"
Vaimo-Rakas itse myönsi, ettei ehtinyt rakastumaan ennen seksiä. Hänkään ei siis (valtavasta elämänkokemuksestaan huolimatta) voi tietää, millaista seksin alkuhuuma on suhteessa, jossa on sitä rakastumista ja henkistä yhteyttä ehtinyt fyysisen intohimon lisäksi muodostumaan. Mistäs sitä tietää vaikka se haluaminen olisi vielä suurempaa siinä vaiheessa kuin ekoilla treffeillä tuntemattoman kanssa? Ko. nikki sanoi säälivänsä aikuisia naisia, jotka ovat kokemattomia ja he ovat hänen mielestään jääneet paljosta paitsi. Minä taas en koe jääneeni mistään paitsi kun en irtosuhteita ole harrastanut. Ennemmin kokisin hänen asemassaan jääneeni paitsi, jos en koskaan olisi saanut kokea sitä tunnetta kun on älyttömän rakastunut ja intohimoinen eikä silti tee sille tunteelle heti mitään vaan suorastaan kelluu siinä tunteessa, jännittää, etenee pieniä askelia ja kokee suhteen ensimmäisen seksikerran rakastuneena tai vahvasti ihastuneena. Kokisin jääneeni paitsi, jos ensimmäinen kertani tulevan kumppanini kanssa olisi samanlainen kuin missä tahansa yhden illan suhteessa, joskin ehkä hitusen intohimoisempi, mikäli jokin yhteys jo on.

No joo, oikeasti en aio tehdä tälle asialle noin suuria odotuksia. :D En koe paniikkia, jos ensimmäinen kerta on täyttä sähläystä tai ajattele, että se kertoo kaiken suhteen tulevasta seksielämästä.
Teit virhepäätelmän. voihan vaimo-rakkalla olla takana myös suhteen alkuja, joissa ei olla heti edetty seksiin. Kuitenkaan näissä ei ole seurannut rakastumista vaikka miten on kerätty perhosia mahaan. Jos on rakastamiensa miesten kanssa edennyt nopeasti, se ei voi olla säälittävää kuin aikuisen neitsyen ja jonkun misogyynin käyttöastemiehen mielestä... hei, niinhän se olikin.

Ns. kypsän iän neitsyt ei nyt sinänsä ole erityisen säälittävä, mutta jos on kova saarnaamaan muille ja arvostelemaan näiden suhteita, niin sitten. Kuten eräät.

[QUOTE="vieras";28968057]Teit virhepäätelmän. voihan vaimo-rakkalla olla takana myös suhteen alkuja, joissa ei olla heti edetty seksiin. Kuitenkaan näissä ei ole seurannut rakastumista vaikka miten on kerätty perhosia mahaan. Jos on rakastamiensa miesten kanssa edennyt nopeasti, se ei voi olla säälittävää kuin aikuisen neitsyen ja jonkun misogyynin käyttöastemiehen mielestä... hei, niinhän se olikin.

Ns. kypsän iän neitsyt ei nyt sinänsä ole erityisen säälittävä, mutta jos on kova saarnaamaan muille ja arvostelemaan näiden suhteita, niin sitten. Kuten eräät.[/QUOTE]

Eihän se silti ole sama asia kuin kokea suhteen alku rakastumisella ja perhosilla ja siitä sitten edetä seksiin. Tässä puhuttiin nyt seksistä ennen rakastumista. En usko sen seksin alkuhuuman olevan parempaa ilman rakastumista kuin rakastumisen kera. Voihan tietysti nopeastikin rakastua ja päätyä seksiin jo tapailun alkuvaiheessa, mutta se onkin eri asia kuin harrastaa seksiä ensitreffeillä ilman, että on ihastunut tai rakastunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt;28968023:
No mistäs ihmeestä impi sen sitten voi tietää??
Ei siihen tarvita mitään kokemusta, että voi sanoa näistä kakkosvaihtoehdon olevan parempi:

1. Seksi ensitreffeillä miehen kanssa, jota kohtaan tuntee vetoa.
2. Seksi saman miehen kanssa vaiheessa, jossa on tähän intohimoisen rakastunut.

ällistynyt
Ei siihen tarvita mitään kokemusta, että voi sanoa näistä kakkosvaihtoehdon olevan parempi:

1. Seksi ensitreffeillä miehen kanssa, jota kohtaan tuntee vetoa.
2. Seksi saman miehen kanssa vaiheessa, jossa on tähän intohimoisen rakastunut.
No, Vaimo-Rakas kuin myös minä olemme kokeneet molemmat. Voin kertoa omasta puolestani, että olo sessioiden jälkeen oli kummallakin kertaa tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt;28968104:
No, Vaimo-Rakas kuin myös minä olemme kokeneet molemmat. Voin kertoa omasta puolestani, että olo sessioiden jälkeen oli kummallakin kertaa tyytyväinen.
Mistä sinä tiedät, mitä Vaimo-Rakas on kokenut? Hän itse sanoi, ettei koskaan ole rakastunut ennen seksiä.

vieras 2.0
Eihän se silti ole sama asia kuin kokea suhteen alku rakastumisella ja perhosilla ja siitä sitten edetä seksiin.
Sinähän sen tietysti tiedät

En usko sen seksin alkuhuuman olevan parempaa ilman rakastumista kuin rakastumisen kera.
Et USKO. Mutta tietoa ei ole.

Voihan tietysti nopeastikin rakastua ja päätyä seksiin jo tapailun alkuvaiheessa, mutta se onkin eri asia kuin harrastaa seksiä ensitreffeillä ilman, että on ihastunut tai rakastunut.
sinä tiedät tämän mistä?

Tämä on naurettava keskustelu! Täysin kokematon ikineitsyt seksivalistaa aikuisia ja opettaa kuinka parisuhteissa edetään. voi elämän kevät...

• Tykkää
. Vaikea kuvitella, että jaksaisit sairauden takiakaan kuukautta odottaa, jos pidät kuukautta kohtuuttoman pitkänä aikana tutustua toiseen ennen seksiä
Ei jumalauta taas. On eri asia olla rakastunut ja parisuhteessa ja silloon olla ilman seksiä esim. puolison sairauden takia ku heti alkuunsa todeta, että suhteessa ei ole seksiä. Ei mekään exän kans kovin kauaa odotettu, että seksiä harrastettiin ja silti exä pysyi uskollisena monta kuukautta mun sairastamisen aikaan. Aika helvetin paksua väittää tuollasta paskaa mitä sä väitit.

Mun mielestä ihminen jolla ei ittellä oo minkäälaasta kokemusta parisuhteesta eikä seksistä ei oo pätevä antamaan neuvoja muille. Harrasta sitä seksiä edes kerran jonkun miehen kans niin sut voi edes jotenki ottaa tosissaan täs asias.

Sä oot myös joskus kirjoottanu, että yhden illan juttuja harrastavat on tunne-elämältään viallisia ja tuskin osaavat olla parisuhtees uskollisia. No mulle ainaki yhden illan jutut on seksiä jolla tyydytetään halut eikä tunne-elämäs oo mitään vialla. Silloon ku oon parisuhtees niin oon uskollinen. Yhden illan jutut ku ei poissulje sitä, että ihminen osaa parisuhtees olla uskollinen.

• Tykkää

Yhteistyössä