Aaargh kaveria ja sen lapsikeskeisyyttä!

• Viestiketjun aloittaja Napanuora tiukalla
  • Ensimmäinen viesti
-
[QUOTE="vieras";28966939]Sieltä ulkomailta ei niin vain tulla kyläilemään ja vaihdeta ajankohtaa, joten sinun mielestäsi on ok että ystävän näkeminen jää väliin nukuttamisen takia?[/QUOTE]

Niin, tuleeko se ystävä sitten kahdeksi tunniksi suomeen?

Ja joo, vaikka se tulis sääksjärveltä, niin mun mielestä on ihan ok jättää näkemättä, jos haluaa nukuttaa oman lapsensa.

Kuulostaa tosi tylsälle, että pitää nähdä ystäviään vain siksi, että on velvollinen niin tekemään. Mä toivoisin, että mun ystävät tekee asioita, mitä ne haluaa. Tosin mun ystävät ei ilmoitakkaan mulle, että mihin aikaan ja milloin nähdään, jos ne on pikaisella visiitillä täällä.

ops
Siis oikeesti, voiko joku perua tuon takia tapaamisen? :O Itselläni 2 lasta ja lasten isän kans ollaan erottu. Teen vuorotyötä ja lasten isä osallistuu paljon lastenhoitoon ja myös siihen nukuttamiseen. Samoin mummit ja ukit. Ei tulis mieleenkään perua mitään tapaamista sen takia että laitan lapset nukkumaan :O Kun en ole läheskään aina edes laittamassa kun satun tekemään myös iltavuoroja yhdeksään asti. Miten tuollaiset äidit pärjää jos ero tulisi???

-
Siis oikeesti, voiko joku perua tuon takia tapaamisen? :O Itselläni 2 lasta ja lasten isän kans ollaan erottu. Teen vuorotyötä ja lasten isä osallistuu paljon lastenhoitoon ja myös siihen nukuttamiseen. Samoin mummit ja ukit. Ei tulis mieleenkään perua mitään tapaamista sen takia että laitan lapset nukkumaan :O Kun en ole läheskään aina edes laittamassa kun satun tekemään myös iltavuoroja yhdeksään asti. Miten tuollaiset äidit pärjää jos ero tulisi???
Nukuttamalla lapset ihan samalla tavalla kuin ennenkin?

ops
Mutta jos lapsi on välillä isänsä luona niinkuin yleensä eron jälkeen, niin miten äiti tai lapsi pärjää siinä tilanteessa? Oliskohan aika ottaa pientä välimatkaa muksuun, ei kukaan voi noin kiinni olla lapsessaan. (tai siis ilmeisesti voi).

"vieras"
Niin, tuleeko se ystävä sitten kahdeksi tunniksi suomeen?

Ja joo, vaikka se tulis sääksjärveltä, niin mun mielestä on ihan ok jättää näkemättä, jos haluaa nukuttaa oman lapsensa.

Kuulostaa tosi tylsälle, että pitää nähdä ystäviään vain siksi, että on velvollinen niin tekemään. Mä toivoisin, että mun ystävät tekee asioita, mitä ne haluaa. Tosin mun ystävät ei ilmoitakkaan mulle, että mihin aikaan ja milloin nähdään, jos ne on pikaisella visiitillä täällä.
Ystävä on ehkä kerran vuodessa Suomessa! Jos kahdelle muulle sopii tuo aika, niin on kyllä tekosyiden tekosyy jättää näkemättä nukuttamisen takia.

-
Mutta jos lapsi on välillä isänsä luona niinkuin yleensä eron jälkeen, niin miten äiti tai lapsi pärjää siinä tilanteessa? Oliskohan aika ottaa pientä välimatkaa muksuun, ei kukaan voi noin kiinni olla lapsessaan. (tai siis ilmeisesti voi).
No sitten se varmaan sopeutuu tilanteeseen? Käsittääkseni kysymys ei ollut siitä, etteikö isä sitä voisi tehdä, vaan että äiti tekee sen mielummin siksi, että isä pääsee aiemmin töistä ja voi näinollen viettää lapsensa kanssa huomattavasti enemmän aikaa alkuillasta. Äiti haluaa hoitaa nukuttamisen.

Mä en tajua, miten tällanen nyt on niin iso asia? Eikö se ole ihan hyvä, että perheessä jokainen osapuoli osallistuu ja on tyytyväinen? Ja miten kiinni lapsessaan? Siis jos haluaa hoitaa oman lapsensa iltatoimet?

-
[QUOTE="vieras";28967158]Ystävä on ehkä kerran vuodessa Suomessa! Jos kahdelle muulle sopii tuo aika, niin on kyllä tekosyiden tekosyy jättää näkemättä nukuttamisen takia.[/QUOTE]

Kolmannelta osapuolelta ei ole kysytty sanallakaan sopivasta ajankohdasta ja kahdelle muulle se sopii?

Miksi ystävät ylipäätään ovat velvollisuuksia?

Onneksi mun ystävät ei ole noin vaativia. Ne ei nimittäin olis mun ystäviä sillon. Me nähdään silloin, kuin KAIKILLE osapuolille sopii, eikä edes tarvi selitellä miksei käy, vaikkei olisi nähty viiteen vuoteen.
Jumalalle kiitos mun ystävistä. Mä en ole tajunnut millaiset helmet olen saanut.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966532]Jaahas, että kaikki muu elämä unohdetaan kun lapsi syntyy? Jos ystäville ei anna aikaa ja arvostusta, niin he katoavat elämästäsi.

Nämä ovat sitten juuri niitä naisia jotka kärsivät tyhjän pesän syndroomasta ja lapset kärsivät koska äiti on niin kiinni lapsissaan.[/QUOTE]

En tiedä välitätkö itse lapsistasi, mutta........ KYLLÄ, LAPSI ON jotain niin ainutlaatuista ja ihanaa että muun elämän saakin unohtaa tietyssä määrin ja nauttia perhe-elämästä. Kyllä niitä ystäviä ehtii paapoa kun lapset kasvaa.

"vieras"
Kolmannelta osapuolelta ei ole kysytty sanallakaan sopivasta ajankohdasta ja kahdelle muulle se sopii?

Miksi ystävät ylipäätään ovat velvollisuuksia?

Onneksi mun ystävät ei ole noin vaativia. Ne ei nimittäin olis mun ystäviä sillon. Me nähdään silloin, kuin KAIKILLE osapuolille sopii, eikä edes tarvi selitellä miksei käy, vaikkei olisi nähty viiteen vuoteen.
Jumalalle kiitos mun ystävistä. Mä en ole tajunnut millaiset helmet olen saanut.
Kyllä minä olisin suoraansanoen loukkaantunut jos ystäväni sanoisi lapsen nukutuksen syyksi ettei voi kerran vuodessa nähdä.

Kyse ei ole velvollisuudesta, vaan halusta tavata ystävää.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="vieras";28967220]En tiedä välitätkö itse lapsistasi, mutta........ KYLLÄ, LAPSI ON jotain niin ainutlaatuista ja ihanaa että muun elämän saakin unohtaa tietyssä määrin ja nauttia perhe-elämästä. Kyllä niitä ystäviä ehtii paapoa kun lapset kasvaa.[/QUOTE]

:D en tietenkään välitä lapsistani, koska annan myös ystävyydelle arvoa.

Unohtakaa vaan muu elämä, ei ole sitten ystäviä mitä "paapoa" myöhemminkään. Voi hieman kaduttaa siinä vaiheessa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28966532]Jaahas, että kaikki muu elämä unohdetaan kun lapsi syntyy? Jos ystäville ei anna aikaa ja arvostusta, niin he katoavat elämästäsi.

Nämä ovat sitten juuri niitä naisia jotka kärsivät tyhjän pesän syndroomasta ja lapset kärsivät koska äiti on niin kiinni lapsissaan.[/QUOTE]

Luepa hyvä ihminen mitä oikein kirjoitit: lapset muka kärsivät koska äiti on kiinni lapsissaan? Äiti, kiinni lapsissaan? Miten muka lapsi kärsii siitä jos äiti on lähellä? Äiti-lapsi = maailman luonnollisin asia.

"vieras"
Miksi se nukuttaminen on niin iso asia? Meneekö lapsi pilalle, jos unillemeneminen ei mene täsmälleen saman kaavan mukaan joka ilta, ja vieläpä lapsen kaavan mukaan? Meidän kaksivuotias haluaisi aina juuri sen vanhemman nukuttamaan, joka ei sinä iltana ole sitä tulossa tekemään eli yrittää määräillä.

Ymmärtäisin, jos lapsi olisi kipeä tai muuten poikkeuksellinen tilanne. Tai vastaavasti kyseessä olisi ystävätapaaminen, joita on joka toinen viikko muutenkin. Mutta tässä asetetaan vastakkain jokailtainen tapahtuma ja ystävän ilmeisesti harvinainen vierailu, joka lentoineen ja aikatauluineen on ollut vaikea järjestää. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset...

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";28965173]Tavallaan ymmärrän tätä pois jäävää äitiä.
Nimittäin meilläkään esikoinen ei halua käydä nukkumaan ilman mua. Ja hän on jo 5v. Iskä ei kuulemma vaan osaa niin hyvin lukea iltasatua ja muutenkin lapsi haluaa multa pusut ja halit ennen kuin nukahtaa.
Mä livahdan tarvittaessa sitten omille menoilleni, kun lapsi on nukahtanut. Eli illalla siinä puol ysin aikaan.

Kuopus ei vielä nirsoile. Riittää että joku juotta iltavellin, laittaa sen jälkeen omaan pinnikseen ja tutin suuhun ;D[/QUOTE]
Mulla nousi karvat pystyyn kun luin tämän! Huhheijaa, aikamoista pompottamista havaittavissa. Tulevaisuudessa jäät kakkoseksi tälläisen lapsukaisen kanssa jos jatkat tällä linjalla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28967247]Miksi se nukuttaminen on niin iso asia? Meneekö lapsi pilalle, jos unillemeneminen ei mene täsmälleen saman kaavan mukaan joka ilta, ja vieläpä lapsen kaavan mukaan? Meidän kaksivuotias haluaisi aina juuri sen vanhemman nukuttamaan, joka ei sinä iltana ole sitä tulossa tekemään eli yrittää määräillä.

Ymmärtäisin, jos lapsi olisi kipeä tai muuten poikkeuksellinen tilanne. Tai vastaavasti kyseessä olisi ystävätapaaminen, joita on joka toinen viikko muutenkin. Mutta tässä asetetaan vastakkain jokailtainen tapahtuma ja ystävän ilmeisesti harvinainen vierailu, joka lentoineen ja aikatauluineen on ollut vaikea järjestää. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset...[/QUOTE]

Koska mulla on mahdollisuus valita, missä olen kun lapseni menee nukkumaan. Haluan olla paikalla ilta-aikaan, jolloin rauhoitutaan pikkuhiljaa unille. Sylitellään, luetaan kirjoja, hassutellaan, sit imetys ja lapsi kainaloon ja unta palloon. Meidän rutiini.

Ja jos joskus tulee pakkotilanne että en voi kotona ilta-aikaan olla, kenenkään maailma ei kaadu siihen :) miksi kaatuisi. Mutta mikään bilemeno tai kaverien tapaaminen iltamyöhään ei ole sellainen syy, miksi haluaisin olla kotoa poissa lapsen nukkumaanmenoaikaan.

Iltamenoihin ehtii sitten taas, kun lapsi on kasvanut. Jokainen äiti tekee niin, kuin parhaaksi näkee.

-
[QUOTE="vieras";28967247]Miksi se nukuttaminen on niin iso asia? Meneekö lapsi pilalle, jos unillemeneminen ei mene täsmälleen saman kaavan mukaan joka ilta, ja vieläpä lapsen kaavan mukaan? Meidän kaksivuotias haluaisi aina juuri sen vanhemman nukuttamaan, joka ei sinä iltana ole sitä tulossa tekemään eli yrittää määräillä.

Ymmärtäisin, jos lapsi olisi kipeä tai muuten poikkeuksellinen tilanne. Tai vastaavasti kyseessä olisi ystävätapaaminen, joita on joka toinen viikko muutenkin. Mutta tässä asetetaan vastakkain jokailtainen tapahtuma ja ystävän ilmeisesti harvinainen vierailu, joka lentoineen ja aikatauluineen on ollut vaikea järjestää. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset...[/QUOTE]

Ei, se nukuttaminen ei ole iso asia. Ei, lapsi ei mene pilalle, jos nukuttaminen ei mene täsmälleen saman kaavan mukaan joka ilta. Mutta miksi se, että äiti haluaa nukuttaa lapsensa on niin kamalan väärin? Jos kaikki on vielä tyytyväisiä?

"vieras"
Mä ymmärtäisin, jos lapsi olis vauva joka nukahtaa vain ja ainoastaan tissille. 2,5-veen kanssa pidän tuota kyllä vanhempien pompottamisena.

Mun kaveri oli vielä pahempi, ei voinut tulla iltapalan aikaan mihinkään, koska sen syöttämiseen tarvittiin kuulemma kaksi! Eli kumpikaan vanhempi ei "voinut" koskaan tehdä mitään muuta klo 8 illalla.

"vieras"
Tämä keskustelu vaikuttaa aivan käsittämättömältä, ilmeisesti elän ihan eri maailmassa ison osan palstalaisista kanssa. Meillä on 2,5 v, joka nukahtaa niin äidin, isän kuin isovanhempienkin kanssa. Ei tämä tarkoita sitä etteikö lapsi olisi minulle maailman tärkein asia, tottakai on. Meillä isä tai äiti voi lähteä työmatkalle tai iltaa viettämään ystävien kanssa, kun lapsi on turvallisen ja tutun aikuisen kanssa eikä meillä kukaan suunnittele menojaan sillä perusteella, että jani-jessicaa pitää olla nukuttamassa, kylvettämässä tai viemässä muskariin. Olen erittäin tyytyväinen, että lapsi on ohittanut täysimetysvaiheen ja eroahdistukset, vapautta äidille (ja isälle) olla hetki pois lapsen luota omien menojen parissa.

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="vieras";28967347]Tämä keskustelu vaikuttaa aivan käsittämättömältä, ilmeisesti elän ihan eri maailmassa ison osan palstalaisista kanssa. Meillä on 2,5 v, joka nukahtaa niin äidin, isän kuin isovanhempienkin kanssa. Ei tämä tarkoita sitä etteikö lapsi olisi minulle maailman tärkein asia, tottakai on. Meillä isä tai äiti voi lähteä työmatkalle tai iltaa viettämään ystävien kanssa, kun lapsi on turvallisen ja tutun aikuisen kanssa eikä meillä kukaan suunnittele menojaan sillä perusteella, että jani-jessicaa pitää olla nukuttamassa, kylvettämässä tai viemässä muskariin. Olen erittäin tyytyväinen, että lapsi on ohittanut täysimetysvaiheen ja eroahdistukset, vapautta äidille (ja isälle) olla hetki pois lapsen luota omien menojen parissa.[/QUOTE]

Mäkin voin mennä, mutta toistaiseksi en halua :) Ja mielelläni nyt suunnittelen menoni sen mukaan, miten lapsi sitten hoidetaan. Enkä väitä etteikö lapsi olisi sulle maailman tärkein asia, vaikka haluat mennä. Katsokaas, jokainen tavallaan.

"Vieras"
Mulla nousi karvat pystyyn kun luin tämän! Huhheijaa, aikamoista pompottamista havaittavissa. Tulevaisuudessa jäät kakkoseksi tälläisen lapsukaisen kanssa jos jatkat tällä linjalla.
Tässä selitykseni;

Missä kohtaa sanoin, että lapsi tuntee surua jos isä laittaa nukkumaan?!
Heille on todella hyvät välit. Reissaavat paljon kahdestaan, ovat yötäkin poissa ja silloin tietysti isä hoitaa iltatoimet.
Mutta kuten jo sanoinkin, esikoiselle on nyt tullut tärkeäksi, että saa touhuta iltahommat mun kanssa rauhassa. Vauva kun päivisin vie mun aikaani.

Ja tietysti meilläkin on erikoistilanteita, viimeksi silloin kun vauva syntyi. Silloin esikoinen oli isän kanssa kahdestaan, kun me oltiin vauvan kanssa sairaalassa. Hienosti heillä meni se aika :)

Mutta turha tätä kai on koittaa selittää. Me vaan tykätään toimia näin, ja sen ei luulisi ketään haittaavan.

Ja meillä muuten asuu sukulaisia ja ystäviä ulkomailla.. Tapaamiset vaan koitetaan järjestää päiväsaikaan, kivempi pirteänä tavata..

"vieras"
Joko keksit omiasi tai sitten kaverisi ei vain halua enää olla tekemisissä kanssasi? Aina ei vaan sanottua suoraan koska liiallinen rehellisyys on tylyä.. miksi aiheuttaa pahaa mieltä? Silloin helposti keksii tekosyitä.

"vieras"
Tämä keskustelu on uskomaton. Toivon todella että nuo "nukuttaja-äidit" provoavat.

Ahdistavaa tuollainen elämä sekä vanhemmille että lapsille, elämässä pitää olla joustoa, ei se lapsi mene rikki vaikka ei edes nukkuisi koko aikana!

"Aloittaja"
Luin aloituksen. Eli sun mielestä, kun joku, pienellä varoitusajalla suvaitsee tulla pikaiselle visiitille sinun kotimaahasi, sinun on järjestettävä aikaa juuri siihen ajankohtaan, jonka ystäväsi ilmoittaa sopivaksi. Ystävä, joka ei kertaakaan vaivaudu kysymään, edes muodon vuoksi, sinun aikatauluistasi tai sinulle sopivasta ajankohdasta? Mun mielestä tässä tapauksessa sitä joustoa haetaan vaan yhdestä päästä.
Ei, sä selvästikään et ole lukenut aloitusta, tai ainakin keksit puolet lisää päästäsi. Mitä sä oikein selität? Missähän muka kirjoitin, ettei päivämäärästä olisi sovittu yhdessä??

Tämä vierailu on ollut tiedossa kesästä asti, jolloin kaikki olivat vielä innoissaan tapaamisesta. Tai tietysti nyt ymmärrän tän yhden teeskennelleen, mutta kuitenkin. Into alkoi hänellä laantua heti kun piti tosissaan sopia aikaa, mutta lopulta löytyi sopiva päivä, jonka hän nyt sitten perui. Ja isän kykyjä epäileville tiedoksi, että tunnen hänetkin hyvin ja oikein pärjäävä mies on kyseessä. Ja vielä aikaisempaa kellonaikaa ehdottaneille kerron, että minä olen päivän töissä ja ulkomaanystävä äitinsä luona. Ei ehkä ole kohtuullista, että mä otan miinussaldoa ja ystävä jättää äitinsä tapaamatta, että yhden leikki-ikäisen iltarutiini ei muutu milliäkään?

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="vieras";28967269]
Ja jos joskus tulee pakkotilanne että en voi kotona ilta-aikaan olla, kenenkään maailma ei kaadu siihen :) miksi kaatuisi. Mutta mikään bilemeno tai kaverien tapaaminen iltamyöhään ei ole sellainen syy, miksi haluaisin olla kotoa poissa lapsen nukkumaanmenoaikaan.

Iltamenoihin ehtii sitten taas, kun lapsi on kasvanut. Jokainen äiti tekee niin, kuin parhaaksi näkee.[/QUOTE]

Kai luit postaukseni loppuosankin, jossa puhuin vastakkainasettelusta jokailtainen, normaali nukkumaanmeno vs. ystävän harvinainen vierailu. Jälkimmäistä en näe "bilemenona" tai tavanomaisena "kaverien tapaamisena iltamyöhään", vaan poikkeuksellisena tilaisuutena tavata hyvää ystävää.

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="vieras";28968000]Kai luit postaukseni loppuosankin, jossa puhuin vastakkainasettelusta jokailtainen, normaali nukkumaanmeno vs. ystävän harvinainen vierailu. Jälkimmäistä en näe "bilemenona" tai tavanomaisena "kaverien tapaamisena iltamyöhään", vaan poikkeuksellisena tilaisuutena tavata hyvää ystävää.[/QUOTE]

Luin, en välttämättä silti menis. Mutta jokainenhan päättää asiasta itse, en tajua ap:n suuttumusta. Ap huolehtikoon vaan omista menemisistään :)

Yhteistyössä