Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Musta toikin kuulostaa vähän oudolta. Eihän siitä voi oikein tietää ennen kuin sitä seksiä on edes ollut? Toki tuossa vaiheessa nainen ei ehkä ole vielä mieheen rakastunut, eli ei varmaan menetä mitään, jos lähtee. Mun mielestä tässä ap:n tapauksessa outoa on juuri tuo, ettei mitään halua tunnu olevan vähääkään vaikka jo ollaan ihastuneita(?)
Juuri se siis on merkki yhteensopimattomuudesta että toinen ei tunnu yhtään haluavan seksiä vaikka toinen olisi (jo jonkun aikaa ollut?) valmis.

Ja noista jotka ovat sanoneet etteivät jäisi puutteeseen kitumaan; ei minulle tullut sellaista kuvaa että ovat lähdössä samantien panemaan jotain muuta.

Vaan että huomattuaan ettei tämä ihminen vaikutakaan minulle sopivalta he haluavat tehdä elämässään tilaa uusille mahdollisuuksille. Parempihan se on näin, kuin että alkaa samalla katsastamaan seuraavaa partneria.

huhuhu
Olisko suhtautuminen muuten erilaista, jos tuossa olisikin miehen tilalla nainen? Nainen, joka ei ole 1,5 kk:n jälkeen vielä valmis? Entä jos kyseessä on kokematon nuori nainen? Minusta ei voi puhua vielä mitään siitä, millaista seksi siinä suhteessa olisi, jos toinen vaatii ensin luottamusta, tutustumista ja ihastumista ennen kuin seksiä haluaa. Etenkään, jos ei ole aiemmin ylipäänsä harrastanut seksiä, eli ei vielä samalla tasolla osaa haluta kuin kokeneempi.
Sä oot pipipää ja se on tosi asia. Et tule koskaan kokemaan niitä asioita joita me muut saamme kokea. Tollasen sekopään kanssa ei kukaan suostu elämään ei sua kestä sekunttiakaan kauempaa. Mee hoitoon tai tarkista lääkitys.
Onko sulla yhtään ystävää, epäilen, että olisi. Onko sun äiti juonu, kun on sua oottanu vai mikä on sun diagnoosi?

"sondersson"
Olisko suhtautuminen muuten erilaista, jos tuossa olisikin miehen tilalla nainen? Nainen, joka ei ole 1,5 kk:n jälkeen vielä valmis? Entä jos kyseessä on kokematon nuori nainen? Minusta ei voi puhua vielä mitään siitä, millaista seksi siinä suhteessa olisi, jos toinen vaatii ensin luottamusta, tutustumista ja ihastumista ennen kuin seksiä haluaa. Etenkään, jos ei ole aiemmin ylipäänsä harrastanut seksiä, eli ei vielä samalla tasolla osaa haluta kuin kokeneempi.
Kyse oli edelleen siitä ettei osoita mitään halua toista kohtaan. Ihan samalla tavalla ajattelisin naisesta, kokemattomastakin.

[QUOTE="sondersson";28959695]No mikset sitten vastaa sille? En mä halua seksiä yleensä vaan tietyltä ihmiseltä. Ja miksi jauhat mulle jostain pettämisestä?[/QUOTE]

Ai? Oletko sitten esim. sinkkuna ilman seksiä?

Itse olen jo sen verran iällä etten osaa kuvitella olevani suhteessa niin nuoren naisen kanssa että olisi todennäköisesti seksuaalisesti aivan kokematon.

Ja ihminen on aina kaikkien kokemuksiensa ja ominaisuuksiensa summa, niin mahdoton minusta on sanoa kauanko, kenen kanssa ja missä tilanteessa jaksaisin odottaa.

Minusta tuossa aapeen tapauksessa ei tosin ole niinkään kysymys siitä, kauanko sitä nyt on just kalenterista katsoen odotettu että toinen alkaa haluta. Vaan että aapeelle on tullut kuva ettei mies ole hänelle sopiva, tai hän miehelle, kun halut ovat tässä kohtaa niin erilaiset.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Ai onko susta normaalia sairastua masennukseen tai menettää elämänilonsa, jos ei kestä kuukautta ilman? Ei, sellainen ihminen ei ole terve. Ihmisen pitäisi pystyä _tarvittaessa_ olemaan ilman. Vai pitäisikö valtion kustantaa prostituoituja kaikille niille, jotka eivät joka viikko saa seksiä joltain?

Eli sulla on matala libido ja kertoo sun libidosta kaiken kun olet pystynyt puoli vuotta olemaan ilman? Olisiko miehesi kuulunut pettää sua tai jättää sut kun joutui olemaan niin kauan ilman?
Matala libido? Jos ollaan miehen kanssa ilman seksiä sen takia että se voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen? Oletko ihan ääliö? Tai ei tarvitse vastata, tiedän jo vastauksen.

[QUOTE="vieras";28959751]Matala libido? Jos ollaan miehen kanssa ilman seksiä sen takia että se voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen? Oletko ihan ääliö? Tai ei tarvitse vastata, tiedän jo vastauksen.[/QUOTE]

Aivan, eli pystyitte olemaan ilman kun tarvetta oli? Juuri sanoit, että on normaalia, ettei kuukauttakaan KESTÄ olla ilman.

Vierasentoviera
Ei ole provo vaan ihan tosijuttu. Seuraan tilannetta.

Ihanko totta yhdistetään seksuaalinen haluttomuus siihen, että haluaa TUNTEA ihmisen todella hyvin ennen seksiä?
Ilmeisesti näille hetinussijoille on tunteellinen seksi jotenkin vieras käsite. Toki kukaan ei voi toisen tuntemuksia täysin tietää, joten turhaa on pidättyväisiä teilata haluttomiksi. Jotkut vaan haluavat nauttia tunteesta että seksi on erityinen asia. Eihän se ole mitenkään erityistä ainakaan niille jotka harrastavat muutenvaan nussintaa ventovieraiden kanssa "koska se on kivaa"
Ja tästä syystä kiva kumppani lempataan koska hän ei halua antaa seksiä toisen vaatimassa tahdissa.

Tule ap jo myöntämään, että aloitus on provo. :D

"vieras"
Jos se nainen sanois, ettei kiihotu pätkääkään ennen kuin on toiseen läpikotaisin tutustunut niin kertoo myös erittäin matalasta libidosta tai ongelmista seksuaalisuuden saralla. Voi olla frigidi tai jatkossa muuten vain sitten pihtailee, syitähän kyllä löytyy. Ihan samalla tavalla kuten aloituksen mies. En kattelis.

"sondersson"
Aivan, eli pystyitte olemaan ilman kun tarvetta oli? Juuri sanoit, että on normaalia, ettei kuukauttakaan KESTÄ olla ilman.
Miksi sä aina takerrut johonkin yhteen pieneen sanaan ja jankkaat siitä etkä voi yhtään ajatella omilla aivoilla? Luulisi kenen tahansa tajuavan, että kukaan ei ole väittänyt tosissaan ettei kestä ilman seksiä missään tilanteessa. Jos mä vaikka sanon sulle etten voi elää ilman suklaata niin mitä sä siitä aattelet?

"vieras"
[QUOTE="sondersson";28959695]No mikset sitten vastaa sille? En mä halua seksiä yleensä vaan tietyltä ihmiseltä. Ja miksi jauhat mulle jostain pettämisestä?[/QUOTE]

Sen takia että jos olet tytsin kanssa eri mieltä niin olet samantien pettäjähuora, päihdeäiti ja korvikemutsi, kaikki samassa paketissa. Ja ainiin, hyväksyt ruumiillisen kurituksen etkä halua saunoa isäsi kanssa aikuisiässä. ;)

[QUOTE="sondersson";28959783]Miksi sä aina takerrut johonkin yhteen pieneen sanaan ja jankkaat siitä etkä voi yhtään ajatella omilla aivoilla? Luulisi kenen tahansa tajuavan, että kukaan ei ole väittänyt tosissaan ettei kestä ilman seksiä missään tilanteessa. Jos mä vaikka sanon sulle etten voi elää ilman suklaata niin mitä sä siitä aattelet?[/QUOTE]

Mun mielestä se vaan on niin äärimmäisen huono selitys moneen asiaan, ettei muka vaan pysty odottamaan jonkin aikaa. Heikosta itsekurista se kertoo enemmän kuin libidosta. Ihan sama, onko kyse suklaasta, tupakasta tai seksistä niin ei mielestäni voi puhua kovin hyvästä itsekurista ko. asian suhteen, jos kuukausi ilman on mahdotonta. Oikeastaan ärsytys lähti siitä, että niin moni automaattisesti yhdistää odottamisen halujen puuttumiseen. Ei se odottaminen aina tarkoita, ettei niitä haluja ole olemassa eikä ihmisen libidosta voi paljon kertoa sellaisen perusteella.

"sondersson"
Mun mielestä se vaan on niin äärimmäisen huono selitys moneen asiaan, ettei muka vaan pysty odottamaan jonkin aikaa. Heikosta itsekurista se kertoo enemmän kuin libidosta. Ihan sama, onko kyse suklaasta, tupakasta tai seksistä niin ei mielestäni voi puhua kovin hyvästä itsekurista ko. asian suhteen, jos kuukausi ilman on mahdotonta. Oikeastaan ärsytys lähti siitä, että niin moni automaattisesti yhdistää odottamisen halujen puuttumiseen. Ei se odottaminen aina tarkoita, ettei niitä haluja ole olemassa eikä ihmisen libidosta voi paljon kertoa sellaisen perusteella.
Miksi pitäisi olla aina hyvä itsekuri? Ja onko joku väittänyt omaavansa hyvän itsekurin ja silti sanonut ettei voi olla ilman seksiä? Vai mistä tämä nyt taas tuli?

Ja ap:n miehellä EI niitä haluja omien sanojensa mukaan ollut. Ja ihmisistä saa tiettyjä vaikutelmia, minkä sille voi ja mitä vikaa siinä on?

[QUOTE="sondersson";28959839]Miksi pitäisi olla aina hyvä itsekuri? Ja onko joku väittänyt omaavansa hyvän itsekurin ja silti sanonut ettei voi olla ilman seksiä? Vai mistä tämä nyt taas tuli?

Ja ap:n miehellä EI niitä haluja omien sanojensa mukaan ollut. Ja ihmisistä saa tiettyjä vaikutelmia, minkä sille voi ja mitä vikaa siinä on?[/QUOTE]

Tarkoitin, ettei se tarkoita matalaa libidoa, jos esim. omaa itsekurin sen suhteen, että tietyssä tilanteessa voi sitä seksiä odottaakin. Jotkut kun ketjussa tuntuvat olevan sitä mieltä. Aivan kuin sanoisi, että ihminen, joka ei syö karkkia joka päivä, pitää automaattisesti karkista enemmän kuin sellainen, joka säästää sen vain viikonlopun karkkipäivään.

"vieras"
Niin tietenkin on, koska sinulla ei ole kokemusta suhteen alkuhuumasta. Jos suhteen alussa ei koe minkäänlaista tarvetta hillitä itseään mitä tulee seksiin, eikä halua viedä toista samantien vällyjen väliin niin mun mielestä ei kyllä kannata jatkaa tutustelua pidemmälle (EIKÄ TÄMÄ NYT TARKOITA SITÄ, ETTÄ PITÄÄ HÄSSIÄ HETI EKATREFFEILLÄ). Jos ei siis halua platonista suhdetta. Fyysinen kolahdus pitää olla yhtä suuri kuin henkinen, jos haluaa hyvän ja intohimoisen parisuhteen. Sen kokeneet tietää kyllä, mistä minä puhun. Kokemattomille taas sitä on turha edes yrittää selittää.

[QUOTE="vieras";28959854]Ja sinä tulktset sen niin, että mun mielestä ihmiset, jotka on kuukauden ilman seksiä, omaavat matalan libdon? Mitä ..ttua?! :D

Koetahan lakata tekenästä tulkintoja ja pysy asiassa.[/QUOTE]

Kerro sitten selkein sanoin, mitä tarkoitit.

Tästä ketjusta tulee muuten jostain syystä mieleen vaahtokarkki-testi, joka on joskus tehty pienille lapsille. Lapsille laitettiin pöydälle vaahtokarkki ja kerrottiin, että he saavat tietyn ajan päästä toisenkin vaahtokarkin, mikäli jaksavat odottaa eivätkä heti syö sitä karkkia. Myöhemmin tutkittiin, että ne jotka jaksoivat odottaa toista vaahtokarkkia, menestyivät myöhemmin elämässään paremmin ja olivat pitkäjänteisempiä. Tuli vaan mieleen kun osa ketjussa vaikuttaa niin kaikkimullehetinyt-ihmisiltä, jotka eivät tunnu kestävän elämässään yhtään odottamista tai kykene joustamaan...

"vieras"
Kerro sitten selkein sanoin, mitä tarkoitit.

Tästä ketjusta tulee muuten jostain syystä mieleen vaahtokarkki-testi, joka on joskus tehty pienille lapsille. Lapsille laitettiin pöydälle vaahtokarkki ja kerrottiin, että he saavat tietyn ajan päästä toisenkin vaahtokarkin, mikäli jaksavat odottaa eivätkä heti syö sitä karkkia. Myöhemmin tutkittiin, että ne jotka jaksoivat odottaa toista vaahtokarkkia, menestyivät myöhemmin elämässään paremmin ja olivat pitkäjänteisempiä. Tuli vaan mieleen kun osa ketjussa vaikuttaa niin kaikkimullehetinyt-ihmisiltä, jotka eivät tunnu kestävän elämässään yhtään odottamista tai kykene joustamaan...
Lue mun vastaus tuosta ylhäältä. Ja jos/kun joskus tulet harrastamaan seksiä huomaat itsekin kuinka naurettavia nämä sun karkkivertaukset on :)

Serenii
Eikös tässä maailmassa oo enemmän ja vähemmän seksuaalisia ihmisiä? En näkis mitenkään miten tällaiset ihmiset tulis parisuhteessa toimeen. Sen joka haluaa enemmän seksiä pitää vaan pitäytyä, koska muuten on huono itsekuri? Jepjep.

Sama pätee mun mielestä suhteen alkuun, jos toinen haluaa nopeammin seksiä ni ehkä kannattaa jatkaa etsintää eikä jäädä odottelemaan milloin kumppani on tarpeeksi tutustunut että haluaa myös seksiä. Painostaminenhan ei tietty oo hyvä juttu, joten minusta niinkin luonnollisen asian ei pitäisi kummallekkaan tuottaa mielipahaa.

Yhteistyössä