YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Huomenia!
Puntari näytti tänään 81,3kg. Hieno tulos viikon ajalta, mutta pakko myöntää, että vähän olin pettynyt, kun alle kasiykkösenkin jo käväistiin... No, ei muuta ku etiäpäin, sano mummo lumessa!

Nyt sitten vähän mietityttää, että mitenhän homma menee seuraavan viikon aikana. Tänä iltana on nimittäin edessä paluu arkeen, eli työt alkaa ja vuorokausi pitää kääntää ylösalasin ja syömiset sitä myöten kans. *huoh*

Multa voi olla siis tän päivän jälkeen odotella postauksia lähinnä öisin. Päivät menee nukkuessa. Vaakaan en aio kajota koko viikolla, seuraavan kerran vasta viikon päästä ma-aamuna. Saatan olla utopistinen, mutta elättelen toivetta, että sillon paino alkas jo numerolla 7...:kieh:
 
MÄ MYÖHÄSTYIN BUSSISTA!!! :headwall: :headwall: Ei ole totta! En hävinnytkään päiväksi vaan notkun tässä nyt odottamassa seuraavaa bussia. Onneksi sain työt siirrettyä pikavaroituksella iltaan. Ei tämä viikko hyvin alkanut.

Onneksi te piristätte mua hyvillä tuloksillanne, jotka menen kirjaamaan ihan justiinsa kohta listaan, miljoonat onnittelut loistavalle alulle! Ja NeLifille kiitokset, yritän parhaani :)
 
Joo, muistan muistan! Ja hyvä tuloshan tuo kumminkin on, vaikka ahneuksissani ootin vielä parempaa...Pitää vaan nyt pitää tää hyvä, tiukka linja. Kiristämään en enää paljon pysty, mutta eipä ole kyllä tarviskaan. Loppuelämän muutostahan mä haen, enkä mitään "kuukauden laihduttaja"-pokaalia :D
 
Tsekkasin läpi nuo punnitustulokset ja ollaan me kyllä aika hyviä!! Porukalla on lykätty sydän- ja verisuonitauteja, nivelvaivoja, selkäkipuja, diabetesta ja muita kansantalouden kuormittajia MONTA kiloa kauemmaksi! :flower: meille kaikille!
 
"Sadie"
Upeita, mahtavia tuloksia, hyvähyvä!!:)

Mä olen hivenen pettyny omaan tulokseeni, mutta koitetaas tällä viikolla korjata tilanne :). Mun paino ei oo pitkään aikaan alkanu kasilla, sinänsä kyllä iloitsemisen aihetta on. Mutta oli niin hivenen alle 90, ettei oikein osaa siitäkään iloita.

Mun pitää kyllä tänään käydä ostaas uudet patterit vaakaan ja vaihtaa. Aamulla kävin puntarilla peräkkäin neljä kertaa, ja joka kerta tulos oli eri. Eroa oli jopa 2kg!! Toi mun ilmoittama luku oli siis se korkein, niihin alhaisimpiin lukuihin en kyllä usko.

JellyJolly: millä alalla teet yötöitä jos saa udella?:)
 
"pulla"
Aamulla vaaka näytti 79,9 kg :) ihanaa kun paino alkaa seiskalla, ja toivon että ei tarvitse enää ikinä katsoa kasilla alkavaa lukua!

Olen samaa mieltä kuin NeLif että Tattari on kyllä hyvä tsemppaaja ja fiiliksen ylläpitäjä :) yhdessä me onnistumme paremmin!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, ja muistakaa liikuttaa niitä läskejänne ashkerasti :D minäkin yritän useammin lenkille.
 
Mahtavaa, Pulla, sä pääsit seiskakymppisten kerhoon :flower: Sinne mulla on vielä matkaa! Voi kun mä jo odotan sitä hetkeä, kun pääsen potkimaan teitä pihalle ryhmästä siksi, että pääsette normaalipainoon. Hassua, että ryhmästä ulos potkituksi tuleminen on merkki onnistumisesta eikä päinvastoin :D Kiitos sullekin, Pulla, ihanista sanoista. Me ollaan kaikki toistemme tsemppareita ja pidetään tätä porukkaa kasassa. Nyt mä lähden liikuttamaan läskejäni bussipysäkille jos vaikka tällä kertaa pääsisin sinne bussiin sisälle asti, enkä joutuis juoksemaan takavalojen perässä niin kuin aamulla :ashamed:
 
Kamala päivä on jatkunut kamalana aamusta tähän hetkeen. Mä piipahdin nopeasti töissä vain todetakseni, ettei kannattanutkaan... mua ei edes tarvittu siellä tänään vaan työntekijöitä oli paikalla vähän liikaakin. Olisin voinut pitää ihan luppopäivän sen sijaan että sinkoilin bussin perässä ja stressasin :headwall:

No, kun ipanat tuli kotiin koulusta niin alkoi saatanallinen tappelu ja huuto, kun kaikilla oli känkkäränkkä iskenyt päälle, eikä mulle vähiten. Kaiken lisäksi mä olen kuin turvonnut taikina. Menkat alkamassa ja jok'ikunen solu on paisunut kaksinkertaiseksi enkä saa edes farkkuja mahtumaan jalkaan. Niin suututtaa tämä olo! Eikä siis menkat edes ole vielä alkaneet, mutta ne aina oireilee näin. Mulle iskee kauhea finniongelma vaikka olen kohta kolmekymppinen akka ja joka hiton paikka tursuilee liitoksistaan ja vatsaan sattuu. Grrrrr... :kieh:

Mutta hei kaverit :wave: ikimyönteinen Tattari ärsyttää itseäänkin olemalla silti ikipositiivinen ja toteamalla, että mä olen syönyt tismalleen sen minkä etukäteen suunnittelin ja ruokailut on menneet ihan prikulleen niin kuin on pitänyt, vaikka olo on ollut KARSEA ja yleensä olen taipuvainen tunnesyöppöyteen. Olen mä vaan niin ylittänyt itseni :)
 
Muista rakas Tattari, että Sä oot just hyvä ja ihana omana itsenäs tursuilemisista huolimatta!Selätä se typerä PMS, näytä sille!! ( ja lupaa lohduttaa mua ku viikon päästä kiukkuan samaa vaivaa täällä ;) ) Tää lähtee nyt kans töihin vaikka ei kiinnosta tippaakaan :kieh:
 
Muista rakas Tattari, että Sä oot just hyvä ja ihana omana itsenäs tursuilemisista huolimatta!Selätä se typerä PMS, näytä sille!! ( ja lupaa lohduttaa mua ku viikon päästä kiukkuan samaa vaivaa täällä ;) ) Tää lähtee nyt kans töihin vaikka ei kiinnosta tippaakaan :kieh:
Kiitos, JellyJolly, mä lupaan lohduttaa sua sitten kun sun vuorosi kitua koittaa :vampire: <-- Jotenkin tuo vamppyyri sopii näihin verisiin naistenvaivoihin. Inha aika kuusta, mutta me kyllä selätetään nämä tursuilut ja kaikenmaailman pms-raivot. Niin ja hyvää työyötä vai yötyötä vai miten se pitää sanoa :D
 
Viimeksi muokattu:
Viikonlopun kylästelyt ja syöpöttelyt on nyt ohi ja palasin arkeen hillittömän siivousoperaation siivin. Siivosin makuuhuoneen kattoja ja seiniä myöten ja pesin ikkunatki. Sitä hyötyliikuntaa taas =)
Paino oli pysyny just samana, mikä on ihan hyvä, ko ei tuo aloitus menny ihan nappiin. Eli mulle voi kirjata välipainoksi vielä 70. Nyt alotin taas puhtaalta pöydältä ja tänään olen syöny ihan fiksusti.

Jos jollain on hyviä väli/aamu/iltapala vinkkejä, niin mielellään otetaan vastaan. Tuntuu, etten nyt keksi mitään järkevää syömistä...
niin sitä ikää mulla on 32 v.

Kiva kun vielä tulee uusiakin mukaan, tervetuloa minunkin puolesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Terkut (t)yöstä! Ihan kivasti on menny. Neljässä kerroksessa kipittänyt portaita. Yöpalana oli 1% viili, omenoita (joku kohta aattelee, että mitä se noista omenoistaan vouhkaa, mutta kun ne vaan on niiin hyviä!), kahvia ja vettä. Ja vähän lisää vettä. Täällä on aina hyllyt/kaapit täynnä kaikkia houkutuksia, kakkuja, pullia, suklaata... Ja toinhan mä itekin tullessani pakolliset "olen tullut lomalta töihin"-tuomiset, mutta ei muuten vaivaa yhtään. Syököön muut.

Onneks muuten on muitakin yli kolmekymppisiä, etten oo ihan seniili tässä porukassa:xmas:
 
Ahaa, meillä on myös Ameriikan vahvistus mukana joukoissa. Uteliaana kysyn, että onko sulla amerikkalainen mies vai ootteko suomalainen perhe ulkomaan komennuksella? Vai asutte pysyvästi siellä? Haasteet voi olla painonhallinnan suhteenkin vähän erilaiset kun täällä pohjanmaan maaseudun lähes perimmäisessä kolkassa, missä mä perheineni majailen. USA lienee roskaruuan luvattu maa, mutta vastaavasti kuntosaleja yms. on joka kylässä ( vai onko?), ainakin tiuhemmassa kub täällä syrjäseuduilla... Mä mietin täällä mitähän ruumiinliikuntoa sitä keksis tälle päivälle. Huomenna on puntaripäivä, että jotain olis keksittävä....
Suomalainen perhe ollaan, mutta ei komennuksella vaan ihan toistaiseksi on tarkoitus täällä asustella. Pohjimmiltaan haasteet on mun mielestä ihan samat kuin Suomessa, eli siis kaikki erikoistilanteet ja lomat. Ulkona toki syödään enemmän kuin Suomessa koska se on täällä halvempaa, mutta mitä useammin sitä tekee niin useammin alkaa tehdä mieli valita listasta se salaatti tai joku muu kevyt. USA:han on myös laihduttajien luvattu maa eli joka ravintola tarjoaa myös jotain kevyttä ja terveellistä. Kuntosaleja toki löytyy, mutta sinne asti pääseminen on ihan yhtä hankalaa kuin Suomessakin.
Suurimman osa syömistämme ruoista mä kuitenkin kokkaan ihan itse, mikä kyllä herättää suurta ihmetystä paikallisten keskuudessa.

Ja sitten täytynee tehdä tunnustus: sunnuntai meni kyllä ihan käsille syömisten suhteen. Lähdettiin katteleen nascar-kisaa. Mutta sentään onnistuin kieltäytymään deep fried candy bar -houkutuksesta :D (siis oikeesti kuinka joku edes pystyy syömään sellasta). Maanatai menikin sitten puolinukuksissa ja sunnuntai fiiliksissä kun oli vapaapäivä töistä ja koulusta, ruokailut eivät olleet lähellekkään loistavia valintoja mutta ei nyt huonoimmastakaan päästä. Huomenna palataan arkeen ja joskos koittais taas päästä lenkille.
 
Huomenta...

Mä olen suunnitellut ruokapäiväkirjan kirjoittamista jo pitkän aikaa mutta en ole saanut aloitettua... josko tänään aloittaisi... :whistle: Muistan että joskus olen päivistä pitänyt ja se oikeasti vaikutti mun ruokailutapoihin positiivisesti. Ei tästä tule mitään jos vaan lykkää ja lykkää kaikkea...

Reipasta päivää kaikille! :wave:
 
Heippis kaikille!

Hienosti ihmiset on saanu sitä painoa alas. Tänään kävin puntarilla ja 67.7 näytti. :S No parempi sekin ku viime viikko meni miten meni.

Tänään yritän syödä kohtuudella. Oksu meinas lentää aamukahvia juodessa, nyt uusi yritys. Ku pääsee töistä ois tarkotus mennä salille ja illalla vielä sinne alkeiskurssille. Mitenkähän sitä jaksaa...
 
Pulla, tämä ryhmä on koukuttava :D Kyllä se paras fiilis kuitenkin tulee siitä, kun näkee porukan onnistuvan. Täytyy varmaan perustaa tämän jälkeen ryhmä "Apua laihdutusryhmä-riippuvaisille".

JellyJolly, sä sait minutkin ostamaan omenoita ja nyt me mussutetaan kotimaisia omenia koko perhe. Sääli kun meillä ei ole omia omppupuita, mutta ison läjän niitä ostin. Nyt vaan yritän taistella vastaan, etten leivo niistä omenapiirakkaa.

Endless Sacrifice, deep fried candy bar kuulostaa niin ällöttävälle, että sitä melkein tekisi mieli maistaa :D Vapaapäivät ja väsymys riskeeraavat syömiset täälläkin, mutta hyvin on porskutettu eteenpäin.

NeLif, ruokapäiväkirja on tosi hyvä juttu, joten koitapas nyt ottaa itseäs niskasta kiinni ja aloittaa. Kirjoitusohjelmista, ainakin Wordissa, on joitain valmiita kaavioitakin joita voi hyödyntää, vai tykkäätkö pitää sitä puhelimella tai perinteisesti kynällä ja paperilla?

Nyt mun on mentävä. IIIIISOT tsempit teille tähän päivään! Muistakaa juoda vettä ja pitää pintanne, että saadaan tämänkin viikon päätteeksi iloita upeista välituloksista! Sitten kuun lopussa joku näppärä voi vaikka laskea kaikki ryhmäläisten pudottamat kilot yhteen ja voidaan taivastella kuinka monta voipakettia ollaan kimpassa laihduttu tällä ensimmäisellä jaksolla, joka muuten on tämän viikon jälkeen puolessa välissä. Menipä eka viikko nopeasti!
 
Huomenta...

Mä olen suunnitellut ruokapäiväkirjan kirjoittamista jo pitkän aikaa mutta en ole saanut aloitettua... josko tänään aloittaisi... :whistle: Muistan että joskus olen päivistä pitänyt ja se oikeasti vaikutti mun ruokailutapoihin positiivisesti. Ei tästä tule mitään jos vaan lykkää ja lykkää kaikkea...

Reipasta päivää kaikille! :wave:
Mä suosittelen lämpimästi kaikille kiloklubin ruokapäiväkirjaa =) Se ei laske pelkästään kaloreita, vaan näkyy sellaiset "laatupallot" jotka pitäisi saada punaisesta keltaiseksi tai mieluiten vihreäksi, ja ne kertoo siis saako riittävästi tai liikaa oikean laatuista rasvaa, proteiinia, kuituja jne. Oon ihan kuin joku pikkulapsi pottatarrojen kanssa kun saan noita palloja vihreäksi :D En muista olitko se sinä vai joku joka harmitteli syöneensä salaattikastiketta, ja siihen mun piti kommentoida, että hyvät rasvat on ruokavaliossa tärkeitä ja öljypohjaista salaattikastiketta voi hyvillä mielin syödä, tai sitten voi lisätä öljyjä ihan sellaisenaan ruokaan :)
 
Jos jollain on hyviä väli/aamu/iltapala vinkkejä, niin mielellään otetaan vastaan.
Mä syön usein rasvatonta rahkaa marjoilla (makeutan vaniljan makuisella stevialla), puuroa marjoilla (ja raejuustolla), paistettua kananmunaa erilaisilla täytteillä (tonnikala, paprika, kinkku, tomaatti, aurinkokuivattu tomaatti, oliivi... mutta kananmunaa ei kannata syödä ihan kamalasti niin oon ajatellut kokeilla tehdä pelkästä valkuaisesta), harvemmin leipää. Tän päivän välipalaksi ajattelin hurauttaa smoothien johon laitan ainakin mansikkaa ja rahkaa. Sit oon syönyt lisäksi esimerkiksi ihan vaan kuoritun omenan tai porkkanan :)
 

Yhteistyössä