YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Ikägalluppiin tietoa että olen myös lähestymässä 40 kriisiä, 38 vuotta mittarissa. Meillä ei ole lemmikkejä ollenkaankun mies on allerginen koirille ja kissoille. Tai on meillä liskoja, mutta niitä ei oikein voi lähteä lenkittämään suomen ilmastossa :)

Eiliseen olen oalta osaltani tyytyväinen (en syömisiin), sillä kävin ekaa kertaa moneen vuoteen lenkillä. 4 kilometriä reipasta kävelyä, kaksi lasta mukana pyöräilemässä. Kuuma tuli ja keuhkoon pisti, mutta olinpahan poissa ruokakaappien vierestä.

Ongelmakohtana sanoisin olevani aivan tasapaksu. Näytän lähinnä muumilta, varsinkin jos on valkeat vaatteet päällä.
 
Ahaa, meillä on myös Ameriikan vahvistus mukana joukoissa. Uteliaana kysyn, että onko sulla amerikkalainen mies vai ootteko suomalainen perhe ulkomaan komennuksella? Vai asutte pysyvästi siellä? Haasteet voi olla painonhallinnan suhteenkin vähän erilaiset kun täällä pohjanmaan maaseudun lähes perimmäisessä kolkassa, missä mä perheineni majailen. USA lienee roskaruuan luvattu maa, mutta vastaavasti kuntosaleja yms. on joka kylässä ( vai onko?), ainakin tiuhemmassa kub täällä syrjäseuduilla... Mä mietin täällä mitähän ruumiinliikuntoa sitä keksis tälle päivälle. Huomenna on puntaripäivä, että jotain olis keksittävä....
 
Minäkin kävin mustaamassa itseni. :)

Ei näytä hyvältä, kävin aamulla puntarilla, vaikkakin huomenna vasta virallinen punnituspäivä. Tänään ois kohta tarkotus lähteä salille. Eilen tein vatsoja 3*20 pallon pääl + 3*20 mummolihasta ja 3*15 haukkaria.

Ens viikko on aika hurlumhei. Mulla alkaa ti uusi harrastus (tai ainakin alkeiskurssi). Ja aattelin viel päästä lenkille kerran jos ei kahdesti. Nyt kun tuo flunssakin alkaa paranemaan. Ja kaks kertaa tietty salille. :) Tänään pieni lämmin ruoka kohta ja iltasemmalla salaattia. Näillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"pulla"
Hyvää alkanutta syyskuuta! Tällä pk-seudulla ainakin sataa kaatamalla vettä, joten ilma on jo melko syksyinen, vaikkakin lämmin. Ikää joku kyseli, olen 30-vuotias.Ja nyt elämäni ensimmäistä kertaa ylipainoinen. Painoa on tasaisesti ympäri kehoa, mutta vatsan seutu on pahin. Synnytyksestä ei ole montaa kuukautta, joten yritän olla vielä armollinen itselleni.

Eilen kävin todella reippaalla vaunulenkillä. Kävelin suurimman osan matkasta, ja hölkkäsin aina välillä. Hiki siinä silti tuli :) Kunhan kunto kasvaa, lisään hölkän määrää. Syömiset pysyi eilenkin hyvänä, yhtään repsahdusta ei ole viikon aikana tullut! paitsi ne 2 keksiä, mutta ne lupasin itselleni.

Huominen punnitus jännittää, uskon että nesteitä on jo vähän lähtenyt. Viimeksi kävin maanantaina vaa'alla enkä sen jälkeen ole punninnut itseäni. Meitä taitaa olla useampi, joilla on huomenna punnituspäivä. Ihan aamutuimaan tuskin tulen koneelle, mutta ilmoitan painon heti kun ehdin koneelle.
 
jellyjolly harmaana
Voi vattu! Piti lähtee vanhemman tytön kanssa pyörälenkille, mutta ukko nukkuu krapulaansa ja pikkuakka ei päästä mua mihinkään. Tälleen meillä parisuhteen kriisiä ratkotaan, akka vetää läpi jotain laihdutusrääkkiä ja ukko ryyppää :'( Jos vaan ottas ja lähtis. Kai tuo tuolta nousee, ku penska nostaa metelin...
 
mmilia008
Tervetuloa vaan mun puolesta :wave: Sulla on jo hieno urakka takana! Minkä ikäisiä sun lapset on? Mä täytin juuri 25 ja mullakin on kaksi lasta, 2,5v ja 7kk. Ylipainoiseksi lihoin esikoisen vauva-aikana vaikean masennuksen ja unettomuuden ym. ongelmien seurauksena, ja sen jälkeen olen jojoillut painon kanssa niin että olen saanut siitä tarpeekseni, en enää aio ikinä joutua aloittamaan laihdutusta tämän jälkeen |O

Mä ajattelin yrittää päästä illalla lenkille ilman lapsia, sauvakävely tekisi hartioille hyvää. Tai sitten käydään porukalla puolukassa, sen kai saa laskea liikunnaksi. Sain anopin kasvihuoneesta hillittömän rasiallisen ihanan makeita kirsikkatomaatteja, joten tiedän millä herkuttelen illalla.

Tsemppiä kovasti kaikille, mehän ollaan pudotettu yhteensä jo tosi monta kiloa! ;) Ja vielä enemmän tsemppiä kaikille joilla on ollut tahmea alku, sekin on jo paljon ja hyvä startti jos olette saaneet jotain parannusta aikaan ruokavalion ja/tai ruokailurytmin saralla. Mä olen jo kesän aikana pikkuhiljaa vähentänyt/lopettanut roskaruuan syömistä ja pikkuhiljaa viilannut syömistottumuksia takaisin parempaan (painoa pudottamatta), niin en ole nyt viikon aikana ihan kertaheitolla laittanut ruokavaliota remonttiin, ja siksi tämä ehkä onkin lähtenyt käyntiin kivasti ilman kovia mielitekoja ja vieroitusoireita :)

Mun tytöt on 2- ja 5 vuotiaat :)
 
[QUOTE="4 muksun äiti";28933694]Pääsiskö vielä mukaan? :)

Pituus: 163cm
Paino:66kg
Tavoite: -10kg[/QUOTE]

Sulla on indeksien mukaan normaalipaino enkä mielellään ota ryhmään sellaisia, joilla ei ole selkeästi ylipainoa. En mä tosin ole kenenkään muun indeksejä laskenut, että meneekö siellä joku normaalipainon ylärajoilla vai onko ylipainon puolella, mutta sä olet ainakin normaalipainoinen.

Juttu on siinä, että normaalipainoisen laihdutuksessa on enemmän kysymys esteettisestä hyödystä ja meillä selkeästi ylipainoisilla on kyse paljon vakavemmasta eli terveydestä ja halusin, että meillä ryhmäläisillä on kaikilla sama lähtökohta. Se yhdistää. Perustin tämän ryhmän juuri toisen ryhmän innoittamana. Se oli ryhmä normaalipainoisille laihduttajille, jotka tahtoivat pudottaa painoa ja kiinteytyä. Tuo ryhmä löytyy täältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2291418-kuntoon-kuukaudessa-tulkaa-mukaan-normaalipainoisen-laihdutus-kiinteytyminen/

Se on alkanut samana päivänä kuin tämä meidän ryhmä, joten ehtisit siihen varmaan mukaan. Voitko harkita tuota ryhmää? Vai onko sulla joku erityinen huoli sun painosta juuri nyt?
 
Tiitiäinen85, hienoa että mustauduit =) Nyt rupesi sitten kaueasti kiinnostamaan, että mikähän se sun uusi harrastus on? Kaikkien maanantaina punnitsevien tuloksia odotan malttamattomana! Siirrän sitten listan tähän ketjun perään, ettei huku tuonne edellisille sivuille niin saatte ihailla ensimmäisen viikon tähän astisia tuloksia.

Jelly, sun tilanne kuulostaa hirveältä! Mikään ei aiheuta pahempaa painetta laihtumiselle ja terveenä pysymiselle kuin parisuhdeongelmat, ne kun on siellä omassa kodissa läsnä koko ajan eikä niitä pääse karkuun millään. Yritä sinnitellä, kyllä se siitä vielä helpottaa :hug:
 
Pakko oli tulla päivittämään omiakin kuulumisia. Eli mulla on ollut tosi ihana päivä ja syömiset on pysyneet kohtuudessa. Kävin ostamassa etukäteen neljän päivän ruuat ja väsäsin ruokalistan maanantaista torstaille jo valmiiksi niin pysyn paremmin kärryillä syömisistäni. Kaupassa huomasin, että syömällä kohtuudella säästää huimasti rahaa!
 
Juttu on siinä, että normaalipainoisen laihdutuksessa on enemmän kysymys esteettisestä hyödystä ja meillä selkeästi ylipainoisilla on kyse paljon vakavemmasta eli terveydestä
Tästä olen vähän eri mieltä, koska terveyden puolesta pelkän painon lisäksi käytetään mittarina (ainakin diabetesriskin mittaamisessa) myös vyötärö-lantio-suhdetta ja vyötärönympärystä, jotka mulla kapealanteisena ja omppuvartaloisena on aika epäedulliset normaalipainossakin... Ei siis riitä että laihdutan normaalipainon ylärajalle, vaan alemmas pitäisi päästä, kun taas esimerkiksi päärynävartaloinen saattaa hieman normaalipainon yläpuolellakin olla mua terveempi :) Näin off topicina :D

Mutta siis minäkin suosittelen neljän muksun äidille normaalipainoisten ryhmää, en siksi etten haluaisi sua tänne, mutta ihan itsesi kannalta, koska sieltä voisit saada parempia vinkkejä, kun laihtuminen on hieman erilaista normaalipainon sisällä verrattuna siihen lähtötilanteeseen että on ylipainoa (ja tässä ryhmässä monilla on sitä reilusti). Tarkoitan tällä ihan laihtumistahtia, sallittuja ruokamääriä, liikunnan vaikutusta jne. joiden suhteen voisit saada muilta normaalipainoisilta parempaa vertaistukea kuin meiltä joilla on erilainen lähtötilanne :) Käsittääkseni on myös tarkoitus, että tällä hetkellä tässä ryhmässä olevat siirtyisivät normaalipainoisten ketjuun (joko johonkin valmiiseen, tai eka normaalipainon saavuttanut tekee uuden?) jos haluavat laihduttaa vielä ylipanosta päästyään.
 
VKO 35 VÄLIPUNNITUSTEN TULOKSIA (päivitetään sitä mukaan, kun tuloksia tulee)

Tattari111 - lähtömitat 161/87 - vko35 välitulos 84,5kg

miltsu76 - 155/89,3

pulla - lähtömitat 173/81,2 - vko35 välitulos 79,9kg

njp - lähtömitat 167/74,7 - vko35 välitulos 74,2kg

SPHE - lähtömitat 160/81 - vko35 välitulos 78,9kg

susu - 167/76

WT-äiti - lähtömitat 163/100,4 - vko35 välitulos 99kg

RiiNie - 168/102,9

Endless Sacrifice - lähtömitat 158/76,2 - vko35 välitulos 75,6kg

Sparkler - lähtömitat 168/93,4 - vko35 välitulos 90,3kg

Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli - 155/70

Jellyjolly -lähtömitat 165/83,5 -vko35 välitulos 81,3kg

mam1 - 152/76
Kultapieni89 - 163/76
Bettis 169/76
inku - 171/90
Neiti - 170/83

Sadie - lähtömitat 169/90,9 - vko35 välitulos 89,7kg

Lillerilalleri - lähtömitat 158/88 - vko35 välitulos 84,4kg

Tiitiäinen 157/67,7

NeLif - lähtömitat 159/76,7 - vko35 välitulos 77,4kg

mmilia008 - 163/72,4
Maapallo - 168/95
Pessimisti - 182/96
 
Viimeksi muokattu:
Ei mun laihduttaminen mitenkään oo vaarassa, vaikka pparisuhde nyt just vähän tökkiikin, mä ku en harrasta lohtusyömistä tms. Tietty, jos muu elämä olis paremmin balanssissa niin osais ehkä vielä enemmän nauttia onnistumisista tässä projektissa, mutta vielä sekin päivä koittaa, kun näin on. Tehtiin tytön kanssa 1,5 tunnin lenkki. Sellanen reipas vauhti oli koko ajan. Soratie, mäkiä sekä ylös että alas ja osan matkaa vielä reipas vastatuuli, ni kyllä sai sutata ihan tosissaan :) Kaks juomataukoa pidettiin, muuten oltiin vauhdissa koko ajan. Kotiin tultua sit tein vielä tän illan vatsalihastreenin. Se sujuu jo ilman suurempia tuskia. Edistystä siis. Syömiset on pysyneet tänään hyvin kuosissa, joten odotan ihan ok tulosta aamulla vaakalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Pessimisti
Huolitteko miehiä joukkoon? Pitäisi nimittäin tehdä jotain tälle kropalle ja ehkäpä tällainen ryhmähenki antaisi motivaatiota :). Voisin laittaa vieläpä ennen/jälkeen kuvat ensi kuun lopussa. 182/96
 
Huolitteko miehiä joukkoon? Pitäisi nimittäin tehdä jotain tälle kropalle ja ehkäpä tällainen ryhmähenki antaisi motivaatiota :). Voisin laittaa vieläpä ennen/jälkeen kuvat ensi kuun lopussa. 182/96
Pessimisti, totta kai me miehet hyväksytään! Mutta tässä ryhmässä ei sitten saa heittäytyä liian pessimistiseksi :D Tämä on niin loistava porukka, ettei laihtuminen ainakaan ryhmähengestä kiinni jää. Laitan sut listaan.
 
jellyjolly harmaana
Totta kai me huolitaan mieskin porukkaan... Tuo sun nikki vaan on vähän... Kun me ollaan niin kovasti positiivista porukkaa :LOL: Saatkin pistää parastas, ollaan nimittäin melkosia tehotyttöjä koko porukka :heart: Tervetuloa, Pessimisti!
 
"Sadie"
Ikägalluppiin vastausta, mä oon 25v.

Eilinen meni tosi kivasti, mutta tänään oon sitten pitäny vähän sitä herkkupäivää. Mutta tää ei tuu tavaks, mä lupaan!:) Tän päiväsen mässyttämisen takia huominen puntaripvä kyllä hirrrvittää, kääks.
Tää viikko on ollu kovin nihkee ja vaikee, mieliteot huutanu korvaan vähän väliä. Mutta otan tän tosiaan sellasena lämmittelyviikkona.. Juu, selityksiä löytyy :D
Nyt on hyvä ja odottava fiilis ens viikon suhteen!:)

Vertaistuki voi kyllä parhaimmillaan olla niin mahtava juttu! Mulla on siitä kokemusta kun aikoinaan lopetin tupakoinnin. Ilman sitä vertaistukea mitä silloin sain, en nyt olis savuton.
Mä toivon ja uskon, että tää porukka tekee saman ja me kaikki saadaan kilomme pois!:)
 
"pulla"
tulihan se retkahdus viikon viimeisenä päivänä, nimittäin söin hesen minikanahampurilaisen. mutta muuta en hesellä syönyt, ja juomakin oli vesi. tuli vain liian pitkä väli aterioihin, enkä jaksanut odottaa kotiin asti. lisäksi olen muutaman leivän syönyt normaaliaterioiden välissä, joten tämä päivä taitaa mennä +-0.
Nyt täytyy mennä nukkumaan, ettei jääkaappi ala kutsumaan :D
 
Huomenta ja reipasta alkanutta viikkoa...! :wave:

Kiitos teille ihanille tsempeistä - en viikonloppuna pahemmin koneella käynyt mutta täällä taas... ja ihan toisenlaisella tsempillä kuin viime viikolla! Tuli tässä mieleen että mulla on ollut 'virallinen' punnituspäivä aina maanantai joten kävisikö se että jatkossa päivitän tänne painolukeman aina maanantaisin? Selkeyttäisi omaa päätä. ;)

Koko viime viikko meni siis hieman ( ja vähän enemmänkin ) penkin alle ruokailun suhteen ja liikkunut en yhtään enempää kuin oli 'pakko' mutta tähän viikkoon lähden ihan toisenlaisella asenteella. Tuloksia toivottavasti myös saavutan...

Ikää kyseltiin; 32v. on mulle jo kertynyt - pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että ei tässä nyt ainakaan nuorennuta enää. Sukurasitteena on ylipaino ja sydäntaudit joista minulla siis jo tuo ensimmäinen on... siitä haluan eroon ja toista en toivoisi saavani ikinä... tosin, näillä elintavoilla en ainakaan auta asiaa ollenkaan. Joten tiukka niskaote ja kilojen kimppuun! :D

Tervetuloa kaikille uusille myös - huippu porukka tässä mukana! Mä todella toivon ettei tämä ryhmä hiivu kasaan kuten monesti tällasissa käy...

Nyt lisäääää kahvia kehiin jotta herää tähän päivään - ohjelmaa riittääkin iltaan asti; ensin työpäivä josta suoraan luennolle... sitten voikin tulla jo nukkumaan... ;)

Hellurei taas hetkeksi...!
 
NeLif, hieno homma että meno on nyt erilaista, me tsempataan sua alusta loppuun eikä tämä ryhmä hiivu mihinkään, vaikka väki voi vaihtuakin =) Nyt on paljon sellaisiakin listassa, joista en ole kuullut pihahdustakaan ilmoittautumisen jälkeen, mutta muistakaa ettei meillä ole mitään hoppua. Jos tahtoo jättää jonkun punnituksen välistä voi sen tehdä. Listasta ei putoa pois jakson aikana eli jos yks viikko meni huonommin niin ei se mitään, tsemppaatte sitten seuraavalle niin kuin NeLif tässä just näyttää mallia. Uusi lista ja uusi ilmoittautuminen pitää tehdä vasta seuraavalle kuukauden jaksolle, joka alkaa siis 25.9. Tällä tavalla saadaan aina kuukauden välein pudotettua ne osallistujat, joiden motivaatio on sammunut tsempistä huolimatta heti alkuunsa ja toisaalta uusille osallistujille avautuu mahdollisuus aloittaa jakso samasta päivästä kuin me vanhat parrat :)

NeLifille ja muillekin vielä muistutuksena: maanantain punnitukset onnistuu siis hyvin. Kirjaan ne aina edellisviikon tulokseksi eli tänään saadut puntaritulokset näkyvät vko35 tuloksina. Mä joudun poistumaan linjoilta ja palaan iltapäivällä kirjaamaan teidän tulokset ylös. TOIVOTAAN PALJON LISÄÄ ONNISTUMISIA! Tsemppiä puntarille meneville ja kaikille tähän päivään!
 
[QUOTE="pulla";28935540]tulihan se retkahdus viikon viimeisenä päivänä, nimittäin söin hesen minikanahampurilaisen. mutta muuta en hesellä syönyt, ja juomakin oli vesi. tuli vain liian pitkä väli aterioihin, enkä jaksanut odottaa kotiin asti. lisäksi olen muutaman leivän syönyt normaaliaterioiden välissä, joten tämä päivä taitaa mennä +-0.
Nyt täytyy mennä nukkumaan, ettei jääkaappi ala kutsumaan :D[/QUOTE]

Voi, kuule! Eihän tuo minikanahampurilainen ole edes retkahdus. Jos sä oisit mussuttanut buffetillisen pizzaa tai jättiaterioita siellä Hesessä, sit oisit kyllä ansainnut tältä tädiltä eteenpäin potkivan, mutta napakan virtuaalisen tukkapöllyn. Tuosta et saa kuin päänsilityksen :D
 

Yhteistyössä